On Mars (Vital Lacerda)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 299 times
Been thanked: 98 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: MataDor »

Po dłuższej przerwie, miałem okazję zagrać przez ostatni miesiąc aż 6 razy w On Mars. Ależ to jest dobre. Teraz odświeżamy Lisboa, też wspaniałe mega angażujące rozgrywki, to co lubię :)
Co do On Mars to przyznam że nie do końca rozumiem te utyskiwania na mnogość mikro zasad. Wszystko jest spójne i logiczne jak dla mnie. A instrukcja świetnie napisana. Tylko grać.

Przy tych grach dobrze wiesz za co zapłaciłeś aż tyle - przepiękne wydanie, ogromną regrywalność, świetną mechanikę powiązaną z tematyką gry, niesamowicie angażującą rozgrywkę. Generalnie to gry na lata.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 563 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: 612 »

Abizaas pisze: 17 mar 2022, 07:45 Czytam na forum Twoje posty i zawsze wypowiadasz się z sensem, w ciekawy sposób. Jak tylko widzę ten awatar w jakimś wątku to doczytam dokładnie wypowiedź :) pozdrawiam.
Musiałeś mnie z kimś pomylić:) Również pozdrawiam!
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3647
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: gafik »

612 pisze: 16 mar 2022, 18:49 Dla mnie trochę zabawne jest to, że gra jest o wspólnym budowaniu sprawnie działającej bazy na marsie a w jej trakcie ciągle podkładamy sobie świnie. Kuriozum to już celowe nie rozwijanie technologii żeby ktoś inny z niej nie mógł skorzystać albo blokowanie innym pól robotami.
Zaciekawiło mnie to. Szczególnie blokowanie pól robotami. Jak to się robi? No i nie rozwijanie technologii blokuje tego kto ją ma chyba bardziej niż pozostałych. :D
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 422
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 194 times
Been thanked: 553 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: qreqorek »

gafik pisze: 17 mar 2022, 18:18
612 pisze: 16 mar 2022, 18:49 Dla mnie trochę zabawne jest to, że gra jest o wspólnym budowaniu sprawnie działającej bazy na marsie a w jej trakcie ciągle podkładamy sobie świnie. Kuriozum to już celowe nie rozwijanie technologii żeby ktoś inny z niej nie mógł skorzystać albo blokowanie innym pól robotami.
Zaciekawiło mnie to. Szczególnie blokowanie pól robotami. Jak to się robi? No i nie rozwijanie technologii blokuje tego kto ją ma chyba bardziej niż pozostałych. :D
Jak masz projekt u siebie z akcją pozwalającą na jednorazowe podniesienie poziomu technologii dzięki wysłaniu większej ilości robotników, to trzymając żeton tej technologii na początku toru robisz rzeczywistą blokadę. Raz że nikt nie dostawi wtedy kostki na obszarze postępu pod systemem LSS, a dwa że tylko Ty będziesz mógł ten surowiec pozyskać dokładając np trzecią płytkę do kompleksu i biorąc za to 3 surowce z tym związane. Jak przy stole będziesz miał dwie osoby które tak zrobią na dwóch surowcach to rozgrywka się diametralnie zmienia. Możesz w ten sposób przyblokować możliwość stawiania budynków z projektów zaawansowanych, czyli tych, które potrzebują kompleksu składających się z minimum 3 płytek. To oznacza (jeśli mówimy że dwie osoby tak zrobiły z różnymi technologiami), że super fajne akcje na projektach nie będą brane z toru projektów przez innych. Jak je wezmą, to zostaną na koniec gry z -5, bo kontrolujący nigdy nie rozwiną tych technologii. A jak ich nie wezmą, to kontrolujący niejako zarezerwowali je sobie już na początku gry, mimo że do ich pojawienia się było jeszcze daleko. Są oczywiście jeszcze naukowcy pozwalający obejść ten problem oraz mapa, gdzie można zablokować teren tak, aby uniemożliwić zbudowanie kompleksu trzy-płytkowego. Jednym słowem, kto nie widział rozgrywki w tym stylu, ten... powinien więcej pograć, aby ją zobaczyć :) Czy takie styl grania komuś pasuje, to już inna bajka.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Abizaas »

gafik pisze: 17 mar 2022, 18:18
612 pisze: 16 mar 2022, 18:49 Dla mnie trochę zabawne jest to, że gra jest o wspólnym budowaniu sprawnie działającej bazy na marsie a w jej trakcie ciągle podkładamy sobie świnie. Kuriozum to już celowe nie rozwijanie technologii żeby ktoś inny z niej nie mógł skorzystać albo blokowanie innym pól robotami.
Zaciekawiło mnie to. Szczególnie blokowanie pól robotami. Jak to się robi? No i nie rozwijanie technologii blokuje tego kto ją ma chyba bardziej niż pozostałych. :D
Nie do końca. Blokowanie technologii że być wkurzające ale można to skontrować blueprintem. Można też nie budować kompleksu, wcale nie daje on tak dużych bonusów by zrezygnować z budowania. Czyli jak zwykle w On Marsie - zasady są skonstruowane tak, by drzewko decyzyjne było złożone i nieoczywiste. Przeciwnik ma technologię do skraplaczy tlenu które chciałem wybudować, zbudował jeden kompleks przez co poziom technologii jest zbyt niski do zbudowania kolejnego. Co zrobić, zmienić plan i zbudować co innego, zbudować skraplacz poza kompleksem, a może zdobyć odpowiedni blueprint w celu podbicia technologii? Początkujący gracze pomyślą "o, zabrał mi technologię i jej nie ulepsza, no nic, nie jestem w stanie teraz zbudować skraplaczy" a sytuacja w grze jest bardziej złożona, wymaga analizy co tak naprawdę daje nam zbudowanie kompleksu czy samej geometrycznej pozycji na planszy, może bardzo chcemy zbudować kompleks by móc przesunąć robota który zbuduje go bezpośrednio pod sobą?

Blokowanie pól robotami - sam nie jestem pewien o co chodzi. Chyba o to, że możesz utrudnić (ale nie uniemożliwić) przejście innym graczom. W końcu można budować w miejscach, gdzie stoją boty innych graczy.

EDIT:
Nie doczytałem, że qreqorek już ładnie wytłumaczył o co chodzi. Nadal da się co prawda skontrować takiego gracza naukowcem. By uniemożliwić budowanie jakiegoś typu budynków innym graczom trzeba:
a) mieć technologię tego budynku
b) mieć projekt pozwalający podbijać poziom powyższej technologii
c) mieć naukowca do tego projektu

Ostatecznie trzeba poświęcić mnóstwo czasu na kompletowanie takiego zestawu który sam w sobie nie jest specjalnie silny, po co nam projekt od technologii którą już mamy?

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3647
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: gafik »

No tak, dużo zachodu z takimi machinacjami, tym bardziej że jak powstrzymujemy rozwój technologii to blokujemy sobie miejsce na drzewku i dodatkowo następny poziom bazy może udostępnić drugi kafelek technologii.
Już od ponad roku mam tę grę i dopiero 22 rozgrywki mam na koncie w różnym składzie (2,3,4os)... i nadal się jej uczę jak widać.
W tej chwili jest to moje ulubione euro ale trudno jest zebrać w miarę stałą ekipę.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: SetkiofRaptors »

Zwracam uwagę na detal, akcja budowy Skraplaczy, czy każdego innego budynku z blueprintu w przeciwienstwie do tej na mapie głównej ma możliwość wzmacniania pracownikiem. Jako, że można budować pojedynczy budynek (nie-kompleks) w odstępie dokładnie 1 heksa od innych budynków tego typu, to przy odpowiednim ustawieniu bota można sobie spokojnie jedną akcją zbudować skraplacz, a wzmocnieniem jej drugi przylegający obok (nie może połączyć tego nowego ze starym kompleksem bo wtedy oczywiście wyjdzie jakiś ogromny i technologia nadal blokuje). Można do tego użyć technologii przeciwnika. Kostkę postępu i nagrodę LSS dostaje się zawsze przy powiększeniu lub zbudowaniu kompleksu (kompleks = min 2 budynki tego samego typu przylegające do siebie). I już :D

Z innych wrednych rzeczy nagminnie oddzielam Schronieniami jakiś typ budynku od przeciwnika, tak aby musiał wykonać spory ruch łazikami, żeby móc się tam dobudować do kompleksu.

Gra ma multum głębi.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3647
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: gafik »

SetkiofRaptors pisze: 18 mar 2022, 14:21 Kostkę postępu i nagrodę LSS dostaje się zawsze przy powiększeniu lub zbudowaniu kompleksu (kompleks = min 2 budynki tego samego typu przylegające do siebie)
[...]
Gra ma multum głębi.
Wg instrukcji bonusy LSS dostaje się za wybudowanie kafla niezależnie od tego czy kompleks czy pojedynczy kafel - liczy się ogólna liczba kafli danego rodzaju (oczywiście żeby te bonusy dostać, kafli nie może być więcej niż aktualny poziom bazy). Natomiast kostki postępu wykładamy tylko jak tworzymy lub powiększamy kompleks).

No i tak, głębokości tu jest co niemiara.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Abizaas »

SetkiofRaptors pisze: 18 mar 2022, 14:21 Zwracam uwagę na detal, akcja budowy Skraplaczy, czy każdego innego budynku z blueprintu w przeciwienstwie do tej na mapie głównej ma możliwość wzmacniania pracownikiem. Jako, że można budować pojedynczy budynek (nie-kompleks) w odstępie dokładnie 1 heksa od innych budynków tego typu, to przy odpowiednim ustawieniu bota można sobie spokojnie jedną akcją zbudować skraplacz, a wzmocnieniem jej drugi przylegający obok (nie może połączyć tego nowego ze starym kompleksem bo wtedy oczywiście wyjdzie jakiś ogromny i technologia nadal blokuje). Można do tego użyć technologii przeciwnika. Kostkę postępu i nagrodę LSS dostaje się zawsze przy powiększeniu lub zbudowaniu kompleksu (kompleks = min 2 budynki tego samego typu przylegające do siebie). I już :D

Z innych wrednych rzeczy nagminnie oddzielam Schronieniami jakiś typ budynku od przeciwnika, tak aby musiał wykonać spory ruch łazikami, żeby móc się tam dobudować do kompleksu.

Gra ma multum głębi.
Wzmacnianie akcji z blueprinta nie pozwala budować dwóch budynków w jednej turze, a jedynie podbić poziom technologii.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: SetkiofRaptors »

Abizaas pisze: 19 mar 2022, 14:04 Wzmacnianie akcji z blueprinta nie pozwala budować dwóch budynków w jednej turze, a jedynie podbić poziom technologii.
Masz racje, właśnie mi to uświadomiłeś i ojesu ale jestem zawiedziony O'toolem w tym momencie. Ale czemu? Czemu? Czemu nagle magicznie w jednym miejscu to wzmocnienie nie oznacza ponownego użycia akcji tylko baaaardzo szczególne jej ulepszenie? Niby rozumiem, że gdzieś to jest wytłumaczone i można to znaleźć, ale to taki false-friend - wygląda jakbyś nie musiał się upewniać bo jest według schematu. Moim zdaniem niechlujstwo i potężna wtopa. Stosowanie tej samej ikonografii do dwóch różnych efektów to większa wtopa niż stosowanie niezrozumiałej ikonografii - to drugie przynajmniej pozwala zareagować i se sprawdzić i tyle.
gafik pisze: 18 mar 2022, 15:30 Wg instrukcji bonusy LSS dostaje się za wybudowanie kafla niezależnie od tego czy kompleks czy pojedynczy kafel - liczy się ogólna liczba kafli danego rodzaju (oczywiście żeby te bonusy dostać, kafli nie może być więcej niż aktualny poziom bazy). Natomiast kostki postępu wykładamy tylko jak tworzymy lub powiększamy kompleks)
Bosz tu też macie racje i też jestem trochę oburzony tym jakie to nieintuicyjne rozwiązanie, żeby małe kosteczki miały inne zasady punktowania niż główna nagroda punktowa za budowanie. Czyli podsumowując: żeby wyłożyć kosteczkę muszę powiększyć lub zbudować kompleks, ale żeby dostać punkty za np wszystkich kolonistów w moich kwaterach wystarczy, że postawie gdzieś budyneczek. Znowu - nie mam problemu z zasadą (choć jak się okazuje graliśmy na poziomie hard - który polecam bo był na serio spoko :D), tylko po prostu zastanawiam się gdzie mój mózg nie zatrybił i czemu popełniłem błąd, mimo tego, że trochę te instrukcje czytałem i przeglądałem. Moim zdaniem błędem jest kolejność w jakiej to jest wytłumaczone: najpierw budowanie budynku i w tym kostki, potem nagrody LSS. Zaczyna się tłumaczenie od wyjątku (kostki rozwoju). I drugi błąd to brak jakiegokolwiek nacisku na to, że jest tam ta różnica (bold, przykład obrazkowy, najlepiej dwa przykłady jeden z pojedynczym budynkiem, drugi z rozbudową kompleksu). Coś nie zadziałało :D i w mojej w głowie, ale też nie ma co zwalać winy na gracza.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 422
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 194 times
Been thanked: 553 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: qreqorek »

SetkiofRaptors pisze: 20 mar 2022, 11:47 ...Czyli podsumowując: żeby wyłożyć kosteczkę muszę powiększyć lub zbudować kompleks, ale żeby dostać punkty za np wszystkich kolonistów w moich kwaterach wystarczy, że postawie gdzieś budyneczek...
Precyzyjnie by było tak:
- Jeśli stworzyłeś / powiększyłeś kompleks - to dostawiasz kosteczkę.
- Jeśli zbudowałeś żeton budynku (nie ważne czy w kompleksie, czy samotny) i JEST ZAPOTRZEBOWANIE na ten budynek (czyli znacznik na torze LSS jest poniżej poziomu stacji), to dostajesz nagrodę LSS.

Niezależnie od powyższych, dostajesz tyle surowca jakiego typu jest budynek x ilość budynków w kompleksie.

Dla mnie słabe jest w instrukcji to, że płytka nazywa się "Budynek", a drewniany mepel stawiany na płytkę nazywa się "Zaawansowany Budynek". Jak podczas tłumaczenia innym nie przyjmiesz nomenklatury nazewnictwa typu "Płytka" i "Budynek", czyli wyraźnie odróżniającej te dwa elementy, to można nieźle zamotać graczom rozumienie co z czego wynika.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: SetkiofRaptors »

Dokładnie. Takie podsumowanie na początku opisywania akcji budynku bardzo by się przydało (ew w ramce skrócone zasady czy coś). Rzecz w tym, że napisałeś to w 3 zdaniach, zaraz obok siebie. Gdy coś jest na niepotrzebnie rozwleczone to łatwo popełnić błąd jak ja to zrobiłem. A tutaj wszystkie efekty PO zbudowaniu budynku są dwóch stronach czy trzech, mimo, że w grze to jedno okienko czasowe.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3647
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: gafik »

Tak bardzo zgadzam się z SetkiofRaptors
Gra jest wspaniała ale ikonografia w przypadku projektów to nieporozumienie: 3 różne efekty dla tej samej ikony...
Obrazek
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Abizaas »

gafik pisze: 20 mar 2022, 14:24 Tak bardzo zgadzam się z SetkiofRaptors
Gra jest wspaniała ale ikonografia w przypadku projektów to nieporozumienie: 3 różne efekty dla tej samej ikony...
Obrazek
Ta ikona oznacza wzmacnianie danej akcji, co w tym niezrozumiałego?

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
ckbucu
Posty: 362
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 404 times
Been thanked: 564 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: ckbucu »

Jak dla mnie jeśli chodzi o ikonografię, to dla kontraktów, które pozwalają na budowanie budynków przydałaby się jakaś mała ikonka technologii obok turkusowego ludka poniżej akcji, aby pamiętać, że tu wzmocnienie akcji nie pozwala na wykonanie jej jeszcze raz a podnosi poziom technologii.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: SetkiofRaptors »

Abizaas pisze: 01 cze 2022, 08:28
gafik pisze: 20 mar 2022, 14:24 Tak bardzo zgadzam się z SetkiofRaptors
Gra jest wspaniała ale ikonografia w przypadku projektów to nieporozumienie: 3 różne efekty dla tej samej ikony...
Obrazek
Ta ikona oznacza wzmacnianie danej akcji, co w tym niezrozumiałego?
Że to tzw False Friend - wygląda jakby zawsze znaczyło to samo. A oznacza tyle że "możesz jakoś wzmocnić" ale jak musisz zapamiętać, albo zaglądać do spisu. Gorzej jak nie wiesz, że się mylisz (czyli zawsze gdy sie mylisz :D), tym bardziej, że około 90% tych ikon oznacza po prostu ponowne wykonanie tej samej akcji. Po to jest ikonografia, aby nie trzeba było zaglądać do instrukcji mimo, że gra jest niezależna językowo. A więc np. ludzik = technologia strzalka do gory, etc.

Oczywiście teoretycznie ma to sens i teoretycznie jest to poprawne - ikona oznacza czym wzmacniamy (jesli w ogole) - jak wzmacniamy to se wiedz z głowy. Tylko to nie jest przyjazne i frontem do gracza. I bez tego ta gra jest wystarczającym wyzwaniem.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 639
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 244 times
Been thanked: 366 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Nilis »

Przed wzięciem kart projektów należy zawsze spojrzeć do instrukcji i sprawdzić co dana akcja robi, inaczej możemy całą grę grać źle. To wsumie nie jest aż taki problem ale fakt że ikonografia w tej bardzo dobrej grze jest fatalna. Niestety nie ma gier doskonałych a On Mars wymaga dużej koncentracji i dobrego przygotowania:)
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Abizaas »

Czy ktoś z Was otrzymał już Alien Invasion od Hobbitów?

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 496
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 947 times
Been thanked: 214 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Abizaas pisze: 18 lip 2022, 08:23 Czy ktoś z Was otrzymał już Alien Invasion od Hobbitów?
Tak, ze dwa tygodnie temu, jeśli mnie pamięć nie myli (Warszawa).
Awatar użytkownika
skadam
Posty: 168
Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: skadam »

Zanim rozpakuję Alien Invasion chciałem tylko dopytać. Czy polska wersja tego dodatku to wersja angielska z instrukcją PL w środku czy może powinienem mieć polskie pudełko?
Awatar użytkownika
Shinue
Posty: 127
Rejestracja: 28 lip 2007, 17:48
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: Shinue »

Hoobity rozfoliowały angielskie wydanie, dołożyły polską instrukcję i ponownie zafoliowały.
Klub Gier Strategicznych "FENIX", Włocławek
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 716 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: arturmarek »

Noszę się z zamiarem kupna On Mars w trwającej przedsprzedaży dodruku. Czytałem instrukcję i widziałem kawałek gameplay'a od BeforeYouPlay. Mam problem z dodatkami. Widziałem, że jest duży dodatek z Obcymi, który dodaje tryb 1 vs all, solo i dwa tryby koop. Będę grał jedynie 2-osobowo, także 1 vs all i solo mnie kompletnie nie interesują. Widziałem, że jest też upgrade pack, który jest okropnie drogi jak za kilka kart i planszetkę. Ktoś tutaj ma doświadczenie z dodatkiem i/lub upgrade packiem i chciałby się podzielić opinią i czy jest sens to kupować w moim przypadku?
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: szutek »

Na pewno nie kupując Upgrade Packa dużo nie tracisz, są tam tylko dwa alternatywne zestawy kontraktów, jeden dodatkowy rodzaj zadań dla graczy i planszetka na karty z podstawki.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 422
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 194 times
Been thanked: 553 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: qreqorek »

szutek pisze: 29 lip 2022, 12:13 Na pewno nie kupując Upgrade Packa dużo nie tracisz, są tam tylko dwa alternatywne zestawy kontraktów, jeden dodatkowy rodzaj zadań dla graczy i planszetka na karty z podstawki.
Odpowiedz sobie na pytanie: Zagram w On Mars 50 razy w ciągu 2 lat, czy max 5 razy do roku. Tylko nie życzeniowo, a realnie, znając inne gry, które masz/grywasz. Jeśli będziesz grał dużo, to dodatek bym brał. Jeśli nie, to nie.
Co do dodatku solo/coop się nie wypowiem. Jedynie dodam, że osobiście postrzegam tą grę jako rewelacyjne Euro do rywalizacji. Do solo mam gry przygodowo-RPGowe.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 716 times

Re: On Mars (Vital Lacerda)

Post autor: arturmarek »

qreqorek pisze: 29 lip 2022, 13:18
szutek pisze: 29 lip 2022, 12:13 Na pewno nie kupując Upgrade Packa dużo nie tracisz, są tam tylko dwa alternatywne zestawy kontraktów, jeden dodatkowy rodzaj zadań dla graczy i planszetka na karty z podstawki.
Odpowiedz sobie na pytanie: Zagram w On Mars 50 razy w ciągu 2 lat, czy max 5 razy do roku. Tylko nie życzeniowo, a realnie, znając inne gry, które masz/grywasz. Jeśli będziesz grał dużo, to dodatek bym brał. Jeśli nie, to nie.
Co do dodatku solo/coop się nie wypowiem. Jedynie dodam, że osobiście postrzegam tą grę jako rewelacyjne Euro do rywalizacji. Do solo mam gry przygodowo-RPGowe.
Jeśli gra dobrze siądzie, to 15-20 rozgrywek rocznie jest realne. Tyle grywamy w Ucztę dla Odyna czy Cywilizację Poprzez Wieki.
No, a jak to jest z zawartością do gry rywalizacyjnej w dodatku? Bo widziałem tylko listę komponentów i 4 nowe tryby gry, nie wiem na ile dodatek urozmaica "normalną" rozgrywkę 2-osobową.
ODPOWIEDZ