Nie no przecież Plemiona i Przepowiednie są PL.KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 13:54O ile wiem, nigdy nie był przetłumaczony - jest trochę tekstu na kartonikach od plemion ale to objaśnienie symboliki zdolności. Cała reszta (no poza instrukcją) to pismo obrazkowe.
Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
No właśnie, ostatnio kupiłem sobie ten dodatek, jeszcze leży nierozfoliowany, ale jest naklejka - że zawartość jest w j. polskim. Pudełko angielskie, to fakt.warlock pisze: ↑02 gru 2021, 14:01Nie no przecież Plemiona i Przepowiednie są PL.KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 13:54O ile wiem, nigdy nie był przetłumaczony - jest trochę tekstu na kartonikach od plemion ale to objaśnienie symboliki zdolności. Cała reszta (no poza instrukcją) to pismo obrazkowe.
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Gra jest genialna! Mimo upływu lat w ogóle się nie zestarzała. Dodatek dla bardzo ogranych ludzi. Długo można grać bez dodatku i nadal świetnie się bawić. Szczególnie grając w podobnym gronie, gdzie każdy sukcesywnie się uczy. Koła są przepiękne. Gra za taką kasiorkę to wnet jak za darmo.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.
W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 452 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Ja tam super wytrawnym graczem nie jestem więc jej nie odkryłemBeskid pisze: ↑02 gru 2021, 14:49seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 101 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Beskid pisze: ↑02 gru 2021, 14:49seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
Jest dokładnie odwrotnie. Teo jest totalnie niezbalansowane i cierpi na brak porządnego developmentu (sorry Kuba i B&D), przez co sporej części akcji w ogóle nie opłaca się używać. Przyznał to zreszta sam Tascini. W jego nowych projektach widać, ze wciąż ma fajne pomysły, ale sam produkt finalny niestety konczy się zazwyczaj gra sprawiająca wrazenie nie skończonej/nie doszlifowanj/nie dotestowanej.
Tzolkin bije Teo, Tekhenu, Trismegistus itp. na głowę. Jest to po prostu o wiele lepsza gra i jeśli nie mówimy o hardkorowym minmaksowaniu wyników na BGA, jest tez dużo lepiej zbalansowana.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Z tego co pamiętam to widziałem ze trzy opcje na dobre strategie. I faktycznie mi one trochę zepsuły i naprawiły grę, bo z jednej strony zatrybiłem jak stukać więcej PZ, ale z drugiej ta mnogość akcji stała się iluzoryczna.seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.
No chyba, że dodatek to zmienia, ale tego już nie zdążyłem sprawdzić.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
W Tzolkinie jest tak samo. Tylko gra jest dla mnie i tak bardziej ciekawsza i w zasadach bardziej elegancka niż chociażby Theo.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 101 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Tylko, ze w Teo to jest oczywiste i to widać już w pierwszych partiach, a potem się w tym tylko utwierdzasz. W Tzolkinie aby dojść do tego endgamu, gdzie rozumiesz jak kręcić kosmiczne wyniki i co jest dobre a co nie zajmuje mnóstwo czasu i przyjemnego odkrywania niuansów gry i strategii. Na takim casualowym domowym poziomie prawdopodobnie nawet nie dojdziesz do momentu żeby stwierdzić, które akcje są naprawdę dobre a które do całkowitego omijania. W Teo to jest informacja in your face od pierwszej partii.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑02 gru 2021, 15:56W Tzolkinie jest tak samo. Tylko gra jest dla mnie i tak bardziej ciekawsza i w zasadach bardziej elegancka niż chociażby Theo.
Choć Teo tez lubię jako całokształt. Po prostu akceptuje jego niedoskonałości.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Zgadzam się z tobą ale pod jednym warunkiem, musiałbym nie wiedzieć o istnieniu tego forum i generalnie jakie kto wykręca wyniki.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Pewnie, kosztują kilka złotych, więc możesz dorzucić do jakiegoś zamówienia. Zawsze to fajne urozmaicenie. Najlepszym kaflem promo jest Ek Chuah wg mnie.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
A on przypadkiem nie był dorzucany przez Rebel razem z dużym dodatkiem Tribes?
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Tego nie wiem. Ja swojego kupowałem osobno, bodajże od aleplanszówki.pl
- hipcio_stg
- Posty: 1804
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 337 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Te dodatki były chyba w kalendarzach adwentowych.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Czy z dodatkiem strategia wygrywająca to nadal konwersja złota na kukurydzę i następnie na surowce i zakup monumentów?
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Ta taktyka zawsze będzie wygrywającą na 2 osoby. Tzolkin błyszczy kiedy gra się w pełnym składzie i jest najciaśniej na planszy. Wtedy trzeba się napocic żeby zrealizować swoją strategie a fajne budynki szybko znikają więc pakowanie się all in w surowce to taki trochę overkill.
- Abizaas
- Posty: 1048
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 760 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Też to zauważyłem - w Tzolkinie co grę wszyscy ogarnięci robią dokładnie to samo, czyli idą na 3 poziom technologii zbierania i spamują akcję od zbierania złota, potem wymieniają wszystkie zasoby na 80 kukurydzy i mogą wybrać dowolne zasoby pasujące pod monumenty. Otrzymanie -15pkt na karmieniu nie boli bo wrócimy w późnej fazie gry. Mi to całkowicie zabija radość z grania w Tzolkina, gra oferuje tyle możliwości, a my całą grę konwertujemy złoto na kukurydzę.XLR8 pisze: ↑23 wrz 2022, 20:22 Czy z dodatkiem strategia wygrywająca to nadal konwersja złota na kukurydzę i następnie na surowce i zakup monumentów?
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
- nahar
- Posty: 1350
- Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
- Lokalizacja: Warszawa....teraz
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 86 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Dawno nie gralem, a w lidze Tzolkin kiedys grywalem w 1 dywizji i mozna bylo wygrac nie grajac "na kukurydze".
Primo gramy w 4 osoby.
Secundo gramy z dodatkiem.
Tertio gramy z osobami na swoim poziomie.
Minus 15 na karmieniu moglo sie odbic czkawka bo na pudle bywalo ciasno.
Ale to obserwacje sprzed wielu lat 2014--2016 glownie gralem, moze teraz sa jakies meta ruchy, ktorych wtedy nie bylo.
Primo gramy w 4 osoby.
Secundo gramy z dodatkiem.
Tertio gramy z osobami na swoim poziomie.
Minus 15 na karmieniu moglo sie odbic czkawka bo na pudle bywalo ciasno.
Ale to obserwacje sprzed wielu lat 2014--2016 glownie gralem, moze teraz sa jakies meta ruchy, ktorych wtedy nie bylo.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
zawsze można grać z wariantem limitu wymiany 20 kukurydzy na akcje (co liczone jest w dwie strony nie tylko surowce na kukurydzę, jeżeli w jednej akcji robimy jedno i drugie) jeśli ktoś ma w grupie kogoś kto już wymasterował tę strategię
ale tak jak mówi poprzednik, w grupie gdzie jest wyrównany poziom ujemne punkty często decydują o zwycięstwie.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Zdecydowałem się wykupić Tzolkina jeszcze raz z dodatkiem, ale tym razem zagramy z wariantem zaproponowanym przez autora tzw market variant. Być może to będzie pierwsza gra z serii T, która u nas wytrzyma konkurencję ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Abizaas
- Posty: 1048
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 760 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
U nas niestety wszystkie partie Tzolkina wyglądają tak samo, wymaksuj technologię zbierania zasobów (ew. kukurydzy) i wykonuj Y5 + T4 do końca gry. Niżej zrzut z ostatniej partii 3 osobowej na bga.
Psuje to całą rozgrywkę, bo nie mamy żadnej zmienności - buduj byle co, bo masz dużo zasobów. Jeżeli zasoby nie odpowiadają budynkom (bo masz za dużo złota/kamienia) to wykonaj U2.
Macie na to jakieś rozwiązanie? Wariant 20 kukurydzy niestety nie pomaga.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/CBjhZcw2/Untitled.png)
Psuje to całą rozgrywkę, bo nie mamy żadnej zmienności - buduj byle co, bo masz dużo zasobów. Jeżeli zasoby nie odpowiadają budynkom (bo masz za dużo złota/kamienia) to wykonaj U2.
Macie na to jakieś rozwiązanie? Wariant 20 kukurydzy niestety nie pomaga.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/CBjhZcw2/Untitled.png)