Fakt, że te żetony nie są normalnie w cenie postaci uważam za absolutnie skandaliczne.
Ghillie i Nugget są fajniejsi niż Gasket

Fakt, że te żetony nie są normalnie w cenie postaci uważam za absolutnie skandaliczne.
Ghillie i Nugget są fajniejsi niż Gasket
Ja wciąż uważam, że Undertow + 2 gearlocki to zdecydowanie lepsza opcja niż pierwsza podstawka.
Promo oferta świąteczna na Undertow + Gasket niestety już się skończyła (była do 31.12.2022). Ja właśnie z niej skorzystałem (wychodziło podobnie cenowo jak w zbiórce na forum, a jeszcze wpadła kawa w gratisieJiloo pisze: ↑11 sty 2023, 08:38Tak, tak. Może za duży skrót myślowy zastosowałem.
Chodziło mi głównie o to, że najtańszą opcją na wypróbowanie poprzez zakup jest Undertow, o ile komuś wystarczą dwie postaci. Przy okazji dorzuciłem info ze jest mała promocja z dodatkową postacią. Ja i tak radziłbym poczekać na zbiórkę, bo jest naprawdę sensowna oszczędność.
PytonZCatanu jesli jesteś z Warszawy lub okolic albo bywasz to zapraszam na partyjkę, chętnie pokażę.
Kość z usunięciem złolca? Ghillie ma taką umiejętność z backup plany (4 kości), ale:
dokładnie . wywalaliśmy go z walki zupełnie. A rozumiem że on wypada na jedną rundę ? I co wraca z inicjatywą najniższą w następnej?venomik pisze: ↑11 sty 2023, 10:56Kość z usunięciem złolca? Ghillie ma taką umiejętność z backup plany (4 kości), ale:
- zwykle wolę poczekać na jedną kość więcej i zadać 5 obrażeń z mocniejszego backup planu
- wcale nie uważam, że usuwanie złej postaci jest jakieś mocne. Jakby nie patrzeć wraca ona niedługo i tak w pełni sił. Często od razu w nastepnej turze. Owszem, często się przydaje, zwłaszcza jeśli umiejetność złola miałaby kogos zaraz zabić (a tak spada z tej rundy, a w następnej bedzie na końcu toru inicjatywy), jednak nie nazwałbym tego od razu 'mocnym kopem'.
Nie popełnialiscie może tego samego błędu co ktoś kiedyś w komentarzu pod filmem na youtube, który usuwał złolca z walki i umieszczal na spodzie stosu złych postaci zamiast na koniec BQ?![]()
Zdania są więc podzielone. Gasket jest kozak z uwagi na swoją odporność przede wszystkim na poison. Ale poza tym można go bardzo różnorodnie zbudować opierając się praktycznie tylko na 2 umiejkach i za każdym razem innych. Jest też bardzo klimatycznie zaprojektowany bo te wszystkie jego zdolności fajnie obrazują, że to maszyna i do tego napędzają wodą a więc trzeba dbać o jej odpowiedni poziom. Ghillie i Nugget są bardziej ludzcy i tacy normalni choć oczywiście Ghillie zw swoimi pułapkami i zwierzętami jest szeroko uwielbianym gearlockiem. Mimo wszystko są tacy bardziej zwykli. Ja chyba lubię tych bardziej klimatycznych odjechanych bohaterów. Tink choć trudniejszy w obsłudze i słabszy ma ciekawe budowanie i wystawianie do walki roboty. Z podstawkowych gearlockow Stanza mega fajna postać zbudowana na muzyce, Duster ma fajnego wilka, który czasami odwróci losy bitwy (zwierzaki Ghilli często padają od jego hita więc się nimi nienacieszymy). Z dużej podstawki mamy znów też bardziej zwyczajnych gearlockow ale bardzo lubię Tantruma bo jest mocno uniwersalny, zrobi sieczkę, porzuca toporem na odległość a jak trzeba to się też wyleczy, a jak się mocno wkurzy to zmiata z pola bitwy.
dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie źle graliśmy. No ale co mieliśmy dobrą zabawę wywalając ich na dół stosu to nasze......venomik pisze: ↑11 sty 2023, 11:52
No to poszaleliście.
"What happens if a Baddie is removed from the Battle Mat for any reason? Baddies can be removed from a battle and put back in the BQ for various reasons (Ghillie’s “Lure Away” for example). When this happens, any effects are removed from Baddie, Baddie health is recovered, Initiative die is removed and reset according to Initiative Dice During Battle Rules (page 17) and Baddie is placed back on the Battle Mat under normal Baddie BQ – In Battle rules (page 18)."
Generalnie przed walką tworzysz sobie Battle Queue, czyli kolejkę złych, od najwyższych numerów na górze po najniższe na dole. Do walki wchodzi max pierwsza czwórka z inicjatywą zaznaczoną na żetonach. Jeśli coś w BQ pozostanie, to będzie dodawane do walki na końcu rundy, o ile jest wolne miejsce. Czyli o ile ktoś został pokonany lub usunięty.
Czyli przykładowo w standardowej walce 9 dnia dla 2 gearlocków umieszczasz w kolejce złoli za 18 punktów: 5, 5, 5, 1, 1, 1. W pierwszej rundzie do gry wchodzą: 5, 5, 5, 1. BQ poza matą walki to: 1 > 1. Jeśli teraz w pierwszej rundzie użyjesz zdolności Ghilliego na jednym ze złoli o poziomie 5, to ten ląduje na dole BQ. Czyli na planszy masz: 5, 5, 1. A BQ teraz 1 > 1 > 5. Wobec czego na końcu rundy wejdzie złol o wartości 1, a ten usunięty dopiero jak się zwolnią jeszcze dwa miejsca. Ale prędzej czy później się pojawi - chyba, że wszystkie gearlocki zdążą wcześniej umrzeć
Pamiętając przy okazji, że jakiś złol wchodzi do walki już po jej rozpoczęciu, to ignorujesz zapisaną na żetonie wartość inicjatywy, a kość umieszczasz na samym dole toru inicjatywy (dla złoli za 1 i 5 punktów) badz na samej górze (dla złoli za 20 punktów oraz bossów).
Jak grasz sam zagraj na początek true solo. Pójdzie szybciej, łatwiej poznać postaci i ich umiejetnosci kiedy skupiasz się na jednej. A będziesz miał tez do ogarniania wrogów. Po kilku grach zagraj na dwie ręce i zobaczysz ze inaczej się buduje postać pod grę na więcej postaci.
Cena wg mnie bardzo dobra. Na forumowej zbiórce wychodzi podobnie- 610 + 130 + 80 + 130. Jak ktoś ma -10% u nich to w ogóle.khuba pisze: ↑21 sty 2023, 10:50 No to sie porobiło, polska wersja od Portalu:
https://sklep.portalgames.pl/too-many-bones