Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2306
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1612 times
- Been thanked: 939 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
W pierwszych rozgrywkach łatwo jest wydać wszystkie zasoby z pierwszej rundy, których przeważnie jest sporo, i zapomnieć o zbudowaniu odpowiedniego silniczka pozwalającego te zasoby ciągle pozyskiwać. Wtedy druga runda bywa często stracona, a jeśli grasz z kimś ogarniętym, to w zasadzie możesz grę zaczynać od nowa.
Zachęcam do tego, żeby pierwsze kilka rozgrywek potraktować jako eksplorację gry, bo od pewnego momentu o wyniku zaczyna w dużym stopniu decydować wybór rasy dokonywany po tym, jak już wszystkie informacje staną się jawne. A do tego trzeba już się mocniej orientować co kto może i jak.
Więc to nie do końca tak, że gra nie wybacza błędów, ale gracze, z którymi się gra
Zachęcam do tego, żeby pierwsze kilka rozgrywek potraktować jako eksplorację gry, bo od pewnego momentu o wyniku zaczyna w dużym stopniu decydować wybór rasy dokonywany po tym, jak już wszystkie informacje staną się jawne. A do tego trzeba już się mocniej orientować co kto może i jak.
Więc to nie do końca tak, że gra nie wybacza błędów, ale gracze, z którymi się gra
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Najgorsze, co można zrobić, to zapomnieć zaplanować kolejną rundę (choćby w zarysie!) co często kończy się tym, że wykonujemy (właśnie często jest to 2 lub 3 runda) 1 akcje i pass, a reszta gra i gra jeszcze 5-6 ruchów.
Widziałem takie partie - nie róbcie tak
Zachęcam, aby wybór rasy i ustawienia mapy wziąć do pierwszej partii z instrukcji - wtedy wszystko jest zbalansowane. Jeśli chcesz próbować eksplorować nowe rasy, MINIUM które musisz zrobić to spojrzeć na mapę i zastanowić się, czy kolor na mapie daje jakieś szanse (czyli czy planety są w sensownych odległościach od siebie i czy będziesz miał sąsiadów przynajmniej w jednej z dwóch startowych lokacji).
Widziałem takie partie - nie róbcie tak
Zachęcam, aby wybór rasy i ustawienia mapy wziąć do pierwszej partii z instrukcji - wtedy wszystko jest zbalansowane. Jeśli chcesz próbować eksplorować nowe rasy, MINIUM które musisz zrobić to spojrzeć na mapę i zastanowić się, czy kolor na mapie daje jakieś szanse (czyli czy planety są w sensownych odległościach od siebie i czy będziesz miał sąsiadów przynajmniej w jednej z dwóch startowych lokacji).
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Z tego wynika, że rasy są niezbalansowane?feniks_ciapek pisze: ↑26 sty 2023, 12:16
Zachęcam do tego, żeby pierwsze kilka rozgrywek potraktować jako eksplorację gry, bo od pewnego momentu o wyniku zaczyna w dużym stopniu decydować wybór rasy dokonywany po tym, jak już wszystkie informacje staną się jawne. A do tego trzeba już się mocniej orientować co kto może i jak.
- garg
- Posty: 4487
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1449 times
- Been thanked: 1104 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Oczywiście. Możesz to prześledzić po statystykach wygranych. Po to robi się licytację na początku.Vuk0 pisze: ↑26 sty 2023, 21:29Z tego wynika, że rasy są niezbalansowane?feniks_ciapek pisze: ↑26 sty 2023, 12:16
Zachęcam do tego, żeby pierwsze kilka rozgrywek potraktować jako eksplorację gry, bo od pewnego momentu o wyniku zaczyna w dużym stopniu decydować wybór rasy dokonywany po tym, jak już wszystkie informacje staną się jawne. A do tego trzeba już się mocniej orientować co kto może i jak.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Gwoli ścisłości różne rasy mają większe lub mniejsze szanse przy odpowiednim układzie planet, celów punktowych itp. Myślę, że feniks_ciapek bardziej miał na myśli błędny dobór rasy do warunków startowych niż kwestie braku balansu między rasami. Co oczywiście samo w sobie nie znaczy, że jest między nimi idealny balans ale gracz, który wie jak zarządzać najsłabszą rasą ogra nowicjusza, który poprowadzi statystycznie najlepszą z nich.
-
- Posty: 2306
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1612 times
- Been thanked: 939 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Dokładnie. Układ planszy, dostępne cele, technologie i boostery sugerują, które rasy będą miały w tej rozgrywce lepiej lub gorzej.
Nie ma możliwości zbalansowania tego pod wszystkie możliwe warianty gry, dlatego z wyboru rasy zrobiono część rozgrywki, co idealnie pasuje do całej gry - chyba najlepszej strategii bez ukrytych informacji i losowości, jaką znam. Wszystko wiadomo od początku i doświadczeni gracze (do których się nie zaliczam) w zasadzie od początku mają ogólny plan na całość i potrafią z grubsza wycenić, ile warte jest dla nich wzięcie konkretnej rasy. Ci jeszcze lepsi uzależniają wybór rasy też od tego, jakie inne rasy będą uczestniczyć w rozgrywce. Podziwiam.
Nie ma możliwości zbalansowania tego pod wszystkie możliwe warianty gry, dlatego z wyboru rasy zrobiono część rozgrywki, co idealnie pasuje do całej gry - chyba najlepszej strategii bez ukrytych informacji i losowości, jaką znam. Wszystko wiadomo od początku i doświadczeni gracze (do których się nie zaliczam) w zasadzie od początku mają ogólny plan na całość i potrafią z grubsza wycenić, ile warte jest dla nich wzięcie konkretnej rasy. Ci jeszcze lepsi uzależniają wybór rasy też od tego, jakie inne rasy będą uczestniczyć w rozgrywce. Podziwiam.
- Abizaas
- Posty: 1048
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 760 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Poczekaj jeszcze pół roku a zobaczysz to samo pytanie zadane przez kogoś innego. Ja powtarzam od dawna - brać wersję EN z planszostrefy, ponieważ gra i tak jest niezależna językowo, a w polskiej instrukcji występują drobne błędy i niejednoznaczności.
Biorąc wersję EN nie tracisz kompletnie nic, bo polska instrukcja i tak jest dostępna w internecie, a Projekt Gaja nie wymaga ciągłego zaglądania do zasad po paru partiach - posiada świetną ikonografię i bardzo intuicyjne zasady.
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Nie wszystkie rasy radzą sobie dobrze w każdym setupie. Rój czy Takloni radzą sobie w 80% setupach i są niemal zawsze dobrym wyborem. Geodyci lub Baltakowie radzą sobie w 30% setupach i ich wybór zawsze jest obarczony większym ryzykiem dla niedoświadczonego gracza.
Oczywiście, jeśli wszyscy przy stole grają 1, 2 czy 3 raz, to nie ma to większego znaczenia.
Oczywiście, jeśli wszyscy przy stole grają 1, 2 czy 3 raz, to nie ma to większego znaczenia.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Abizaas
- Posty: 1048
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 760 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Dlatego gram głównie Rojem, Taklonami i Itarsami - zamiast liczyć czy frakcja ma dobre ustawienie patrzę mniej-więcej na układ planet i zaawansowane kafle i mogę wybierać ale ostatnio się licytujemy nawet po 20vp za te rasy więc jest coraz więcej możliwości wyboru alternatywnej rasy.PytonZCatanu pisze: ↑27 sty 2023, 08:46 Nie wszystkie rasy radzą sobie dobrze w każdym setupie. Rój czy Takloni radzą sobie w 80% setupach i są niemal zawsze dobrym wyborem. Geodyci lub Baltakowie radzą sobie w 30% setupach i ich wybór zawsze jest obarczony większym ryzykiem dla niedoświadczonego gracza.
Oczywiście, jeśli wszyscy przy stole grają 1, 2 czy 3 raz, to nie ma to większego znaczenia.
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Rój, Itars, Takloni i Terranie to święta czwórka.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Abizaas pisze: ↑27 sty 2023, 08:14Poczekaj jeszcze pół roku a zobaczysz to samo pytanie zadane przez kogoś innego. Ja powtarzam od dawna - brać wersję EN z planszostrefy, ponieważ gra i tak jest niezależna językowo, a w polskiej instrukcji występują drobne błędy i niejednoznaczności.
Biorąc wersję EN nie tracisz kompletnie nic, bo polska instrukcja i tak jest dostępna w internecie, a Projekt Gaja nie wymaga ciągłego zaglądania do zasad po paru partiach - posiada świetną ikonografię i bardzo intuicyjne zasady.
Dokładnie tak samo myślałem i kilka dni temu zamówiłem z Planszostrefy wersje EN. Dzisiaj odebrana i już zacieram ręce przed weekendem
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Ja jak już kiedyś pisałam, byłam na tyle łatwowierna, że po pierwszym info o dodruku sprzedałam swoją wersję DE. Już rok temu kupiłam drugi egzemplarz
- scraber
- Posty: 329
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 98 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Udało mi się dzisiaj zagrać pierwsza gierkę na BGA i mimo że dostałem srogie lanie to dobrze się bawiłem
Chociaż na przeglądarce to średni był fakt, że z racji ilości elementów, np tor punktowania nie był na widoku i nie zawsze grałem mądrze pod to co akurat punktujemy i jednak brak mi było fizycznych komponentów.
Z drugiej strony, wszystko było ładnie policzone i wiedziałem jakie akcje mogę zrobić.
Anyway dałem się trochę zamknąć na mapie i ciężko mi się było przez to rozbudować dalej oraz pomyliłem ikonografię na mojej pierwszej zebranej technologii - myślałem że wziąłem kafelek z przychodem 1 ore/1 Q.I.C, a to był jednorazowy bonus i niestety już cofnąć nie mozna było :/
Wyniki:
197 - Lantids
168 - Ambas
104 - Hadsch Hallas -> ja
Chociaż na przeglądarce to średni był fakt, że z racji ilości elementów, np tor punktowania nie był na widoku i nie zawsze grałem mądrze pod to co akurat punktujemy i jednak brak mi było fizycznych komponentów.
Z drugiej strony, wszystko było ładnie policzone i wiedziałem jakie akcje mogę zrobić.
Anyway dałem się trochę zamknąć na mapie i ciężko mi się było przez to rozbudować dalej oraz pomyliłem ikonografię na mojej pierwszej zebranej technologii - myślałem że wziąłem kafelek z przychodem 1 ore/1 Q.I.C, a to był jednorazowy bonus i niestety już cofnąć nie mozna było :/
Wyniki:
197 - Lantids
168 - Ambas
104 - Hadsch Hallas -> ja
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
100 punktów jako początkujący to według mnie dobry wynik. Widziałem partie 50-80 punktowe i to już lamerka. 100 w pierwszych kilku oznacza że robisz błędy, ale na pewno nie oddajesz gry zupełnie bez walki i jednak jakiś mały silniczek działa.
Następnym razem spróbuj zrobić 120 Pomyśl tak: Z punktowania końcowego wypadałoby mieć 24 pkt, z torów technologii podobnie (np 3 tory czwartego poziomu). Zostaje do zdobycia 70 pkt gry. Hadz Halla to dobra rasa na początek, bo jest bardzo waniliowa.
Następnym razem spróbuj zrobić 120 Pomyśl tak: Z punktowania końcowego wypadałoby mieć 24 pkt, z torów technologii podobnie (np 3 tory czwartego poziomu). Zostaje do zdobycia 70 pkt gry. Hadz Halla to dobra rasa na początek, bo jest bardzo waniliowa.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- scraber
- Posty: 329
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 98 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Wydaje mi się że z błędów poza oczywistym wzięciem kafla tech z 1ore/Q.I.C w 2 rundzie będąc przekonanym że to przychód na kolejne, to prawdopodobnie jeszcze:
- wcześniej wspomniane zamknięcie w rogu planszy i większość moich trading postów była budowana za 6 golda i nie dostawałem aż tak dużo energii w gratisie
- może niekoniecznie warto było w 1 turze stawiać instytut żeby zebrać punkty za rundę, chociaż przyznam, że wymiana w goldzie dała pewna elastyczność na dalszą gre, tak wydaje mi się że lepiej było nastawiać kopalni/trading posta i mieć przychód golda/ore, a nie energii
Swoją drogą, przez całą grę, tylko jeden gracz zdobył i użył gajaformera raz. Zazwyczaj też się to olewa czy po prostu był to urok tej rozgrywki ?
- wcześniej wspomniane zamknięcie w rogu planszy i większość moich trading postów była budowana za 6 golda i nie dostawałem aż tak dużo energii w gratisie
- może niekoniecznie warto było w 1 turze stawiać instytut żeby zebrać punkty za rundę, chociaż przyznam, że wymiana w goldzie dała pewna elastyczność na dalszą gre, tak wydaje mi się że lepiej było nastawiać kopalni/trading posta i mieć przychód golda/ore, a nie energii
Swoją drogą, przez całą grę, tylko jeden gracz zdobył i użył gajaformera raz. Zazwyczaj też się to olewa czy po prostu był to urok tej rozgrywki ?
- ekwilibrystyczny
- Posty: 125
- Rejestracja: 19 cze 2020, 17:04
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 35 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Zależy od frakcji i ułożenia mapy, ale raczej częściej ich nie ma niż są. Pamiętaj o przychodzie nauki, czasami 2 research laby w 1 rundzie dają ładnego kopa do ekonomii
- Abizaas
- Posty: 1048
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 760 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Moim zdaniem bardzo mało ras nadaje się do gajaformowania, bo zabija ono tor energii i kosztuje często więcej niż terraformowanie. Ja gajaformuję poniższymi rasami:
Terranie (zawsze)
Bal T'akowie (zawsze)
Itarianie (zazwyczaj)
Gleens (zazwyczaj)
Hadsch Hallas (czasem, przez ich lepszą ekonomię da się nimi gajaformować z sukcesem)
Ivits (czasem, gdy inni gracze zabiorą potrzebne mi planety przede mną)
Czyli 6/14 ras, ale czerwone rasy są w tym względzie bardzo sytuacyjne więc realnie spodziewam się gajaformowania po 4/14 ras.
Terranie (zawsze)
Bal T'akowie (zawsze)
Itarianie (zazwyczaj)
Gleens (zazwyczaj)
Hadsch Hallas (czasem, przez ich lepszą ekonomię da się nimi gajaformować z sukcesem)
Ivits (czasem, gdy inni gracze zabiorą potrzebne mi planety przede mną)
Czyli 6/14 ras, ale czerwone rasy są w tym względzie bardzo sytuacyjne więc realnie spodziewam się gajaformowania po 4/14 ras.
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Wracając trochę do dyskusji o bałansie ras, w naszej grupie przez dłuższy czas panowało przekonanie, że Takloni są przegięci. Aż trafili na Nowalianów. Dzięki nauce rozwijają wiele innych dziedzin, za co są bezpośrednie punkty na koniec gry jak i pośrednie bonusy.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
W grach na najwyższym poziomie sprawa balansu ras jest rozstrzygnięta - jeśli gra Rój to wszyscy pozostali muszą grać przeciwko niemu. Ale to trzeba naprawdę graczy na najwyższym poziomie.
Ja np. znam teorię, ale daleko mi do jej aplikacji bezpośrednio
Ja np. znam teorię, ale daleko mi do jej aplikacji bezpośrednio
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Mi kwestia zbalansowania albo ew. niezbalansowania w ogóle nie wadzi w tej grze,
Bo :
a) licytacjami można to zniwelować całkowicie, a poza tym wprowadza to ciekawy element szacowania wartości rasy w danym setupie, kto się przeliczy, kto niedoszacuje, kogo trzeba pocisnąć bardziej bo gra rasą, którą wszyscy gracze postrzegali jako lidera, kto się okaże czarnym koniem partii itp.
b) są rasy którymi wygrać jest większy szacun niż innymi, np. tacy Landyci czy Gleenowie, zazwyczaj początkującym się ich odradza, natomiast gdy zbierze się ograne towarzystwo i ktoś weźmie rasę postrzeganą jako niby słabą a wykręci niezły wynik, lub nawet wygra, to radość jest podwójna
c) są setupy, do których nawet najmniej popularna frakcja wydaje się być dobrym wyborem.
d) są gracze, którzy potrafią wykręcać wyniki w okolicy 200, niezależnie od setupów i frakcji, co czyni z tzw. skillu nadrzędny czynnik, który decyduje o wyniku.
Bo :
a) licytacjami można to zniwelować całkowicie, a poza tym wprowadza to ciekawy element szacowania wartości rasy w danym setupie, kto się przeliczy, kto niedoszacuje, kogo trzeba pocisnąć bardziej bo gra rasą, którą wszyscy gracze postrzegali jako lidera, kto się okaże czarnym koniem partii itp.
b) są rasy którymi wygrać jest większy szacun niż innymi, np. tacy Landyci czy Gleenowie, zazwyczaj początkującym się ich odradza, natomiast gdy zbierze się ograne towarzystwo i ktoś weźmie rasę postrzeganą jako niby słabą a wykręci niezły wynik, lub nawet wygra, to radość jest podwójna
c) są setupy, do których nawet najmniej popularna frakcja wydaje się być dobrym wyborem.
d) są gracze, którzy potrafią wykręcać wyniki w okolicy 200, niezależnie od setupów i frakcji, co czyni z tzw. skillu nadrzędny czynnik, który decyduje o wyniku.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 561 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
W pełni się z tym zgadzam, licytacja reguluje balans gry. Do tego zmienność powoduje, że wszystkie rasy grają, nie to co w TM gdzie niektóre w ogóle prawie się przy stole nie pojawiają, bo zawsze się po prostu nimi gra słabo i niezbyt ciekawie. Do tego można wręcz czasem wybierać rasy, które:bardopondo pisze: ↑28 sty 2023, 18:18 Mi kwestia zbalansowania albo ew. niezbalansowania w ogóle nie wadzi w tej grze,
Bo :
...
a) są słabe w danym ustawieniu
b) są mocno konfliktowe z inną jeżeli chodzi o planety.
To daje potencjał na spore urozmaicenie rozgrywek.
Jedyny problem tego systemu jest taki, że można przegrać w zasadzie przed pierwszą rundą. Jak ktoś źle wylicytuje, to może być bardzo bolesne.
- PytonZCatanu
- Posty: 4565
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1701 times
- Been thanked: 2144 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
I tu dochodzimy do mojego ulubionego formatu turniejowego, czyli 4 dosłownie losowe frakcje i 4 partie na tych samych ustawieniach (każdy gracz 1 raz każda frakcją)
Idealny balans
Idealny balans
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Widzę tu potencjał pod warunkiem, że gramy m/w cztery partie miesięcznie w PG. I to tym samym składem. Biorąc pod uwagę, że inne gry też są dobre, to może być z tym problem. Ale pomysł sam w sobie ok. W mojej ekipie łatwiej wprowadzić, bo wystarczą 3 partie na cykl. Ale w miesiąc nie ma szans.PytonZCatanu pisze: ↑28 sty 2023, 19:16 I tu dochodzimy do mojego ulubionego formatu turniejowego, czyli 4 dosłownie losowe frakcje i 4 partie na tych samych ustawieniach (każdy gracz 1 raz każda frakcją)
Idealny balans
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
-
- Posty: 2306
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1612 times
- Been thanked: 939 times
Re: Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)
Idealny to by był, gdyby po każdej grze wymazywać pamięć graczom. Poza tym wcale nie jest to takie zbalansowane. Powiedzmy, że trafia się taki rozkład ras, że średniej klasy gracz jest w stanie przegrać jedną z nich. Jak chcesz wtedy to oceniać? Liczbą zdobytych punktów w sumie? Samymi wygranymi? Poza tym taka losowość jednak trochę nie przystoi tej grzePytonZCatanu pisze: ↑28 sty 2023, 19:16 I tu dochodzimy do mojego ulubionego formatu turniejowego, czyli 4 dosłownie losowe frakcje i 4 partie na tych samych ustawieniach (każdy gracz 1 raz każda frakcją)
Idealny balans