Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 7 times
Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Witam
Prosiłbym o kilka tytułów, które sprawdzą się dla uczniów szkół średnich.
Widzę z doświadczenia, że gra musi mieć krótkie wyjasnienie i łatwy setup. Szczególnie proszę o tytuły z kategorii imprezowe, bo tego segmentu rynku nie znam.
Z góry dziękuję
Prosiłbym o kilka tytułów, które sprawdzą się dla uczniów szkół średnich.
Widzę z doświadczenia, że gra musi mieć krótkie wyjasnienie i łatwy setup. Szczególnie proszę o tytuły z kategorii imprezowe, bo tego segmentu rynku nie znam.
Z góry dziękuję
-
- Posty: 654
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 167 times
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
7 Cudów Świata
Tajniacy
Cytadela
Pandemic
Zamki Burgundii
Załoga
Decrypto
Star Realms / Hero Realms
Carcassonne
Wsiąść do Pociągu
Nidavellir
Kingdomino
List Miłosny
Tajniacy
Cytadela
Pandemic
Zamki Burgundii
Załoga
Decrypto
Star Realms / Hero Realms
Carcassonne
Wsiąść do Pociągu
Nidavellir
Kingdomino
List Miłosny
- vder
- Posty: 729
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 124 times
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
bang gra kościana
sabotażysta
red 7
eksplodujace kotki
resistance/ avalon
fantastyczne swiaty
trucizna
las vegas
sabotażysta
red 7
eksplodujace kotki
resistance/ avalon
fantastyczne swiaty
trucizna
las vegas
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Dixit - gra w skojarzenia z wykorzystaniem bardzo abstrakcyjnych obrazów
Taboo - zgadywanie haseł, gdzie część słów jest zabroniona
Labirynt słów - j/w tylko opowiadający nie wie jakie słowa zostały zakazane i musi improwizować
Maskarada - każdy dostaje kartę z umiejętnością. Karty można w ciemno wymieniać lub używać deklarując, że wie co się posiada
Sushi go party - uproszczone 7 cudów. Draftujemy karty i zbieramy zestawy
Dobble - zręcznościowa gra w odszukiwanie takich samych symbolów
Wilkołaki - gra jak mafia, gdzie aplikacja przejmuje rolę narratora
Słowołaki - zgadywanie hasła, gdzie jedna z osób zna rozwiązanie i musi pomóc je odgadnąć jednocześnie się nie zdradzając
Oriflamme - tworzymy wspólnie kolejkę kart postaci, które wzajemnie z sobą wchodzą w interakcje (głównie kradzież monet i eliminacja)
To ja go tnę - prosta gra w budowanie swojego tablo z dużą interakcją. Podobne do munchkina.
Taboo - zgadywanie haseł, gdzie część słów jest zabroniona
Labirynt słów - j/w tylko opowiadający nie wie jakie słowa zostały zakazane i musi improwizować
Maskarada - każdy dostaje kartę z umiejętnością. Karty można w ciemno wymieniać lub używać deklarując, że wie co się posiada
Sushi go party - uproszczone 7 cudów. Draftujemy karty i zbieramy zestawy
Dobble - zręcznościowa gra w odszukiwanie takich samych symbolów
Wilkołaki - gra jak mafia, gdzie aplikacja przejmuje rolę narratora
Słowołaki - zgadywanie hasła, gdzie jedna z osób zna rozwiązanie i musi pomóc je odgadnąć jednocześnie się nie zdradzając
Oriflamme - tworzymy wspólnie kolejkę kart postaci, które wzajemnie z sobą wchodzą w interakcje (głównie kradzież monet i eliminacja)
To ja go tnę - prosta gra w budowanie swojego tablo z dużą interakcją. Podobne do munchkina.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 14:11
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 7 times
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Tak. Gry do szkoły średniej - Zespół Szkół (Liceum/Technikum/Branżowa Szkoła I Stopnia).
Zatem poziom wyższy niż szkoła szkoła podstawowa, ale zasady muszą być bardzo proste/proste. Często osoby grały tylko w monopol/chińczyka.
Czas trwania do 30-40 minn
Preferowane gry na większą liczbę osób (5+).
Dziękuję za odpowiedzi.
Zatem poziom wyższy niż szkoła szkoła podstawowa, ale zasady muszą być bardzo proste/proste. Często osoby grały tylko w monopol/chińczyka.
Czas trwania do 30-40 minn
Preferowane gry na większą liczbę osób (5+).
Dziękuję za odpowiedzi.
- Grzdyll
- Posty: 819
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 298 times
- Kontakt:
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Zdaje mi się, że podobne tematy na forum już się przewijały (może bez konkretyzowania szkoły średniej) ale wypiszę kilka swoich sprawdzonych gier dla niekoniecznie ogranego grona 6+ osób (kolejność w sumie nieprzypadkowa, w takiej bym wprowadzał).
6 bierze - niby proste, ale nie prostackie i działa sprawnie aż do 10 osób.
Kraina snów - temat wróżek i diablików może wyglądać nieco infantylnie ale to świetna gra łącząca skojarzenia i ukryte role, naprawdę dla każdej ekipy.
Sabotażysta (na więcej niż 8 osób może być z nieco przekombinowanym dodatkiem) - dwa zespoły, które muszą się odkryć w trakcie gry i sobie wzajemnie przeszkadzać. Działa zawsze świetnie na 6+ osób.
Decrypto - co prawda pierwsze tłumaczenie zasad jest nieco mało intuicyjne ale jak już wszyscy załapią o co chodzi to chyba nie znajdziesz lepszej gry skojarzeniowej. Dzielisz dzieci na team chłopaki vs dziewczyny i masz gwarancję świetnych emocji.
Kingdomino + Queendomino (na prostych zasadach podstawki) - zestaw bardzo dobrze się sprawdza do 8 osób (jak kupisz Gigantów to nawet na 9). Kombinowanie, liczenie, przyjemne układanie kolorowych kafli.
Welcome to - świetna wykreślanka, w którą może zagrać naraz nawet cała klasa (dla tych co nie mogą się oderwać od komórki jest nawet wygodna aplikacja w której można skreślać zamiast na kartce ale dokserować kilka arkuszy to też nie problem
Wilkołaki (wersja "jednonocna") - polecam połowicznie bo niestety nie wszyscy przepadają za "zasypianiem", bez dodatku (niewydany w Polsce) jest trochę mało ról ale jest to lepsza bo szybka wersja "mafii", którą często młodzież zna.
Jako trochę wyjątki od gier 6+ powyżej rozważyłbym zdecydowanie pokazanie Załogi (lepsza będzie wersja głębinowa) bo świetnie uczy współpracy i oparta jest na dość popularnym schemacie brania lew (zwanych tu stawkami), a także Mindbuga - bardzo prostej i sprytnej, emocjonującej karcianki pojedynkowej dla dwóch osób - dla tych, którzy woleliby bezpośrednią, szybką konfrontację w parze zamiast zabawy w grupie
Jakby się uczniowie wkręcili to z trochę poważniejszych, choć nadal prostych gier poleciłbym Avalon jako zamiennika Sabotażysty, oraz na już maks 6 osób negocjacyjny Chinatown, licytacyjny Modern Art oraz przebiegłą Libertalię.
Na koniec honorowa wzmianka dla Dochodzenia - niestety mało dostępnego ale jakby się udało dorwać to obstawiam, że temat zagadki kryminalnej i ukrytych ról mógłby się bardzo dobrze przyjąć.
Ja bym z powyższym zestawem był pewny sukcesu planszówkowego
6 bierze - niby proste, ale nie prostackie i działa sprawnie aż do 10 osób.
Kraina snów - temat wróżek i diablików może wyglądać nieco infantylnie ale to świetna gra łącząca skojarzenia i ukryte role, naprawdę dla każdej ekipy.
Sabotażysta (na więcej niż 8 osób może być z nieco przekombinowanym dodatkiem) - dwa zespoły, które muszą się odkryć w trakcie gry i sobie wzajemnie przeszkadzać. Działa zawsze świetnie na 6+ osób.
Decrypto - co prawda pierwsze tłumaczenie zasad jest nieco mało intuicyjne ale jak już wszyscy załapią o co chodzi to chyba nie znajdziesz lepszej gry skojarzeniowej. Dzielisz dzieci na team chłopaki vs dziewczyny i masz gwarancję świetnych emocji.
Kingdomino + Queendomino (na prostych zasadach podstawki) - zestaw bardzo dobrze się sprawdza do 8 osób (jak kupisz Gigantów to nawet na 9). Kombinowanie, liczenie, przyjemne układanie kolorowych kafli.
Welcome to - świetna wykreślanka, w którą może zagrać naraz nawet cała klasa (dla tych co nie mogą się oderwać od komórki jest nawet wygodna aplikacja w której można skreślać zamiast na kartce ale dokserować kilka arkuszy to też nie problem
Wilkołaki (wersja "jednonocna") - polecam połowicznie bo niestety nie wszyscy przepadają za "zasypianiem", bez dodatku (niewydany w Polsce) jest trochę mało ról ale jest to lepsza bo szybka wersja "mafii", którą często młodzież zna.
Jako trochę wyjątki od gier 6+ powyżej rozważyłbym zdecydowanie pokazanie Załogi (lepsza będzie wersja głębinowa) bo świetnie uczy współpracy i oparta jest na dość popularnym schemacie brania lew (zwanych tu stawkami), a także Mindbuga - bardzo prostej i sprytnej, emocjonującej karcianki pojedynkowej dla dwóch osób - dla tych, którzy woleliby bezpośrednią, szybką konfrontację w parze zamiast zabawy w grupie
Jakby się uczniowie wkręcili to z trochę poważniejszych, choć nadal prostych gier poleciłbym Avalon jako zamiennika Sabotażysty, oraz na już maks 6 osób negocjacyjny Chinatown, licytacyjny Modern Art oraz przebiegłą Libertalię.
Na koniec honorowa wzmianka dla Dochodzenia - niestety mało dostępnego ale jakby się udało dorwać to obstawiam, że temat zagadki kryminalnej i ukrytych ról mógłby się bardzo dobrze przyjąć.
Ja bym z powyższym zestawem był pewny sukcesu planszówkowego
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Wirus
Tajniacy
Na końcu języka
Na końcu języka 2
Lato z komarami
6 bierze!
Prezencik
Rakieta imprezowa
Dwalambury
Time's Up!
Alias
Polowanie na robale wersja deluxe
Deep Sea Adventure
Santy Anno (jeśli jest sporo miejsca dookoła stołu )
Z mniej imprezowych:
Sabotażysta
Dominion (choć może być trudno zmieścić się w czasie)
Little Town (j.w.)
NIQczemni Szaleni Naukowcy (j.w.)
Wyprawa do El Dorado (jeśli będzie trudno wyrobić się w czasie to na początek można robić krótsze trasy)
Wsiąść do Pociągu (są też te małe wersje, z rozgrywką 15-20 minut)
Dixit
Karak
Kartografowie
Kooperacyjne (nie wiem jak z czasem rozgrywki):
Zakazana Wyspa
Załoga
Magic Maze
Fuse (problem z dostępnością)
Tajniacy
Na końcu języka
Na końcu języka 2
Lato z komarami
6 bierze!
Prezencik
Rakieta imprezowa
Dwalambury
Time's Up!
Alias
Polowanie na robale wersja deluxe
Deep Sea Adventure
Santy Anno (jeśli jest sporo miejsca dookoła stołu )
Z mniej imprezowych:
Sabotażysta
Dominion (choć może być trudno zmieścić się w czasie)
Little Town (j.w.)
NIQczemni Szaleni Naukowcy (j.w.)
Wyprawa do El Dorado (jeśli będzie trudno wyrobić się w czasie to na początek można robić krótsze trasy)
Wsiąść do Pociągu (są też te małe wersje, z rozgrywką 15-20 minut)
Dixit
Karak
Kartografowie
Kooperacyjne (nie wiem jak z czasem rozgrywki):
Zakazana Wyspa
Załoga
Magic Maze
Fuse (problem z dostępnością)
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Gry do szkoły średniej - krótkie wyjasnienie, szybki setup
Na zajęciach z uczniami klasy I LO sprawdziły się w praktyce:
-The Mind,
-Cytadela,
-Sabotażyści,
-Tajniacy,
-Amazonki,
-Wilkołaki,
-Konspekt;
Każda z nich dała szansę na to by tłumaczenie zasad i pełną rozgrywkę (lub kilka) zamknąć w granicach 2x45 minut.
-The Mind,
-Cytadela,
-Sabotażyści,
-Tajniacy,
-Amazonki,
-Wilkołaki,
-Konspekt;
Każda z nich dała szansę na to by tłumaczenie zasad i pełną rozgrywkę (lub kilka) zamknąć w granicach 2x45 minut.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.