Zdaje mi się, że podobne tematy na forum już się przewijały (może bez konkretyzowania szkoły średniej) ale wypiszę kilka swoich sprawdzonych gier dla niekoniecznie ogranego grona 6+ osób (kolejność w sumie nieprzypadkowa, w takiej bym wprowadzał).
6 bierze - niby proste, ale nie prostackie i działa sprawnie aż do 10 osób.
Kraina snów - temat wróżek i diablików może wyglądać nieco infantylnie ale to świetna gra łącząca skojarzenia i ukryte role, naprawdę dla każdej ekipy.
Sabotażysta (na więcej niż 8 osób może być z nieco przekombinowanym dodatkiem) - dwa zespoły, które muszą się odkryć w trakcie gry i sobie wzajemnie przeszkadzać. Działa zawsze świetnie na 6+ osób.
Decrypto - co prawda pierwsze tłumaczenie zasad jest nieco mało intuicyjne ale jak już wszyscy załapią o co chodzi to chyba nie znajdziesz lepszej gry skojarzeniowej. Dzielisz dzieci na team chłopaki vs dziewczyny i masz gwarancję świetnych emocji.
Kingdomino + Queendomino (na prostych zasadach podstawki) - zestaw bardzo dobrze się sprawdza do 8 osób (jak kupisz Gigantów to nawet na 9). Kombinowanie, liczenie, przyjemne układanie kolorowych kafli.
Welcome to - świetna wykreślanka, w którą może zagrać naraz nawet cała klasa (dla tych co nie mogą się oderwać od komórki jest nawet wygodna aplikacja w której można skreślać zamiast na kartce ale dokserować kilka arkuszy to też nie problem
Wilkołaki (wersja "jednonocna") - polecam połowicznie bo niestety nie wszyscy przepadają za "zasypianiem", bez dodatku (niewydany w Polsce) jest trochę mało ról ale jest to lepsza bo szybka wersja "mafii", którą często młodzież zna.
Jako trochę wyjątki od gier 6+ powyżej rozważyłbym zdecydowanie pokazanie
Załogi (lepsza będzie wersja głębinowa) bo świetnie uczy współpracy i oparta jest na dość popularnym schemacie brania lew (zwanych tu stawkami), a także
Mindbuga - bardzo prostej i sprytnej, emocjonującej karcianki pojedynkowej dla dwóch osób - dla tych, którzy woleliby bezpośrednią, szybką konfrontację w parze zamiast zabawy w grupie
Jakby się uczniowie wkręcili to z trochę poważniejszych, choć nadal prostych gier poleciłbym
Avalon jako zamiennika Sabotażysty, oraz na już maks 6 osób negocjacyjny
Chinatown, licytacyjny
Modern Art oraz przebiegłą
Libertalię.
Na koniec honorowa wzmianka dla
Dochodzenia - niestety mało dostępnego ale jakby się udało dorwać to obstawiam, że temat zagadki kryminalnej i ukrytych ról mógłby się bardzo dobrze przyjąć.
Ja bym z powyższym zestawem był pewny sukcesu planszówkowego
