Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5829
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1697 times
- Been thanked: 1854 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Na nowego Zombicie można śmiało robić;)
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5829
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1697 times
- Been thanked: 1854 times
- andrzejstrzelba
- Posty: 632
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 320 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Mam dwa pytania.
1) Ile będzie trwało przejście całej kampanii w grze ?
2) Szacujecie, że ile może kosztować All-In ?
1) Ile będzie trwało przejście całej kampanii w grze ?
2) Szacujecie, że ile może kosztować All-In ?
-
- Posty: 2022
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 666 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Jak czytam zapowiedź to mam bardzo silne skojarzenia z Folklore: the affliction. Niemniej jak się uczyć to od najlepszych i już teraz jaram się na tą grę jak komornik na szafę!
- Marcin Michalak
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sty 2020, 16:02
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 lut 2023, 10:59 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
- Yuri
- Posty: 3026
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 1400 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Też odniosłem takie wrażenie. No ale i tak będę śledził dzielnie ta kampanię mimo posiadania Folklore. Zobaczymy co zaoferują.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- andrzejstrzelba
- Posty: 632
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 320 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Czy ta kampania będzie też od razu po polsku. Pierwsza cześć była na zagramw.to, wiec jak to będzie wyglądało teraz?
Edit: sam znalazłem odpowiedź ;(
"Pierwsza kampania dotyczyć będzie angielskiej wersji językowej (wersja polska wszystkich komponentów w pdf), po udanej zbiórce zostanie uruchomiona niezależna kampania na wydanie pełnej polskiej wersji. Natomiast wydruk obydwóch wersji planujemy jednocześnie w tym samym terminie."
Wolałbym od razu móc wesprzeć polską wersję.
Edit: sam znalazłem odpowiedź ;(
"Pierwsza kampania dotyczyć będzie angielskiej wersji językowej (wersja polska wszystkich komponentów w pdf), po udanej zbiórce zostanie uruchomiona niezależna kampania na wydanie pełnej polskiej wersji. Natomiast wydruk obydwóch wersji planujemy jednocześnie w tym samym terminie."
Wolałbym od razu móc wesprzeć polską wersję.
-
- Posty: 2022
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 666 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
I tu jest pies pogrzebany. Skoro nie wiadomo co będzie to jak szacować cenę?
- Fyei
- Posty: 492
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 254 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Maziam figurki: https://www.instagram.com/against_the_greys/
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Cześć wszystkim, od razu wyjaśnię kilka ostatnich wątpliwości 
1. To jest kampania nowej gry i nie będzie w niej niestety możliwości dokupienia dodatków do Łowców AD2114.
2. Nie planujemy żadnych dużych dodatków (typu "Hybrids" z kampanii AD2114), jedynie mniejsze rzeczy typu dodatkowe zestawy kart lub bohaterów, kości czy też artbook, więc całość nie będzie kosztować majątku (ale cen jeszcze nie podajemy - czekam jeszcze na kilka wycen).
3. Kampania, podobnie jak poprzednia, będzie osobno dla angielskiej i osobno dla polskiej wersji. Wszystkie stretch goale znajdą się w obydwóch wersjach (ostateczna zawartość obydwóch będzie identyczna). Jeżeli ktoś nie jest zdecydowany na wersję językową, może wesprzeć angielską i potem bez problemów zmienić na polską.
4. Podobieństwo do Folklore - osobiście lubię ten klimat graficzny, więc dzięki za komplement, przekażę ilustratorom
W Folklore niestety nigdy nie miałem okazji zagrać, także podobieństw mechanicznych raczej brak. Natomiast szukając inspiracji fluffowych raczej skłaniałbym się do połączenia wiedźmina + warhammera, to są moje ulubione settingi.

1. To jest kampania nowej gry i nie będzie w niej niestety możliwości dokupienia dodatków do Łowców AD2114.
2. Nie planujemy żadnych dużych dodatków (typu "Hybrids" z kampanii AD2114), jedynie mniejsze rzeczy typu dodatkowe zestawy kart lub bohaterów, kości czy też artbook, więc całość nie będzie kosztować majątku (ale cen jeszcze nie podajemy - czekam jeszcze na kilka wycen).
3. Kampania, podobnie jak poprzednia, będzie osobno dla angielskiej i osobno dla polskiej wersji. Wszystkie stretch goale znajdą się w obydwóch wersjach (ostateczna zawartość obydwóch będzie identyczna). Jeżeli ktoś nie jest zdecydowany na wersję językową, może wesprzeć angielską i potem bez problemów zmienić na polską.
4. Podobieństwo do Folklore - osobiście lubię ten klimat graficzny, więc dzięki za komplement, przekażę ilustratorom

-
- Posty: 2022
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 666 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
I na to najbardziej liczę. I oby była lokalna wersja skavenów. Tak, tak, musi być, tak tak!
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
matio2007 - choć nie jesteśmy reprezentatywni dla społeczności graczy, to - jak widać po ilości thanksów - czekamy bardzo zarówno na grę, jak i na informacje o niej.
W sumie, gdy będziesz miał gorszy dzień (oby nie!), to napisz tu trochę o projekcie, uchyl rąbek tajemnicy, a zobaczysz naszą dziecięcą i wspierającą radość
Żeby nie było zupełnie offtop - mały set grafik, który pokazaliście - w mojej ocenie - wygląda znakomicie. Chcę to mieć przed sobą, chcę na to patrzeć, chcę tworzyć z tego emergentną historię.
W sumie, gdy będziesz miał gorszy dzień (oby nie!), to napisz tu trochę o projekcie, uchyl rąbek tajemnicy, a zobaczysz naszą dziecięcą i wspierającą radość
Żeby nie było zupełnie offtop - mały set grafik, który pokazaliście - w mojej ocenie - wygląda znakomicie. Chcę to mieć przed sobą, chcę na to patrzeć, chcę tworzyć z tego emergentną historię.
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
- Lokalizacja: Radlin
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 115 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
A ja spoglądam na moją pełna półkę i już kombinuje co by za grę sprzedać, żeby zrobić trochę miejsca pod Łowców:) no a jak sprzedam to się automatycznie zrobi budżet i żona przychylnie popatrzy na mnie:)
Jestem zachwycony klimatem - Warhammer i Wiedźmin to jest TO od prawie 25 lat u mnie:) a dodatkowo widziałem mnóstwo pozytywnych recenzji Łowców starszych, więc jestem pewien świetnej gry! Powodzenia!
Jestem zachwycony klimatem - Warhammer i Wiedźmin to jest TO od prawie 25 lat u mnie:) a dodatkowo widziałem mnóstwo pozytywnych recenzji Łowców starszych, więc jestem pewien świetnej gry! Powodzenia!
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Dzięki wszystkim, czuję się odpowiednio zdopingowany 
Co do żony, to pamiętaj, to nie jest hobby, to inwestycja!
Lokalna wersja skavenów, to byłoby niezłe, ale chyba lekkie przegięcie, tak tak, przegięcie

Co do żony, to pamiętaj, to nie jest hobby, to inwestycja!
Lokalna wersja skavenów, to byłoby niezłe, ale chyba lekkie przegięcie, tak tak, przegięcie

- strid3rr
- Posty: 621
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 21:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 233 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Ja dodam coś od siebie w kwestii podobieństwa do Folklore.
Zrobię szybkie porównanie z Łowcami 2114:
1) Obie gry są oparte na kampanii, z czego w Folklore mamy scenariusze składające się na całą kampanię, więc przeglądając księgę kampanii wiemy mniej więcej ile nam zostało do jej końca.
Natomiast w Łowcach można powiedzieć, że mamy ciągłą grę, jak w grze komputerowej, tzn. mamy jakiś główny wątek i wiemy jak go pchnąć do przodu (na jaką kartę mamy się udać), ale mamy też wolną rękę i możemy pójść na inne karty lokacji i robić coś innego. Przypomina to trochę sandbox, ale trzeba pamiętać, że naszym poczynaniom towarzyszy upływ czasu, a my nie do końca wiemy ile tego czasu mamy.
2) Plansza. W Folklore mamy mapę główną po której wędrujemy. Z kolei główne wydarzenia fabularne są odczytywane z księgi kampanii oraz rozgrywane na oddzielnych, małych planszach bitewnych.
W Łowcach natomiast planszę tworzą karty lokacji na których leżą karty przygód/zleceń, z kolei potyczki rozgrywają się podobnie jak w Folklore - na oddzielnych planszach bitewnych.
3) Narracja. W Folklore, główną narrację mamy w księdze kampanii. Przemieszczając się z punktu do punktu po mapie, po drodze odkrywamy karty pomniejszych przygód (coś jak karty miejskie i te przed scenariuszem w Gloomhaven), a docierając do konkretnego punktu fabularnego zaczynamy czytać księgę kampanii.
W Łowcach natomiast mamy niemal ciągłą narrację, ponieważ przemieszczając się po kartach lokacji, cały czas mamy na nich jakiś tekst fabularny. Zależy to też od tego, co decydujemy się robić, bo jeżeli wybierzemy jakieś poboczne zadanie to te są oczywiście krótsze, zawierają krótsze opisy i często również rozwiązujemy je niemal od razu, natomiast karty popychające fabułę mają o wiele bogatsze opisy i często przenoszą nas na plansze bitewne.
4) Walki. W Folklore mamy do czynienia z dwoma rodzajami walk - szybkie, rozgrywane za pomocą kart skirmisha i kości oraz fabularne, rozgrywane na planszach bitewnych z wykorzystaniem figurek. Walkom tym nie towarzyszy za wiele możliwości taktycznych, a sama ich mechanika skupia się głównie na rzucaniu k20 i dodawaniu/odejmowaniu modyfikatorów z przedmiotów/umiejętności/stanów itp. Warto jednak zaznaczyć, że ostatni dodatek trochę modyfikuje zasady walk i odrobinę je urozmaica.
W Łowcach walki rozgrywane są tylko na planszach bitewnych, oczywiście z wykorzystaniem figurek, ale dają dużo więcej możliwości taktycznych. Pozycjonowanie naszych bohaterów ma znaczenie, a sama walka rozgrywana jest za pomocą kości i kart zawierających akcje (podobnie jak ma to miejsce w Gloomhaven).
Moim zdaniem, walka stanowi najważniejszą różnicę pomiędzy tymi tytułami, jest ona głównym atutem Łowców i jest o niebo ciekawsza niż w Folklore.
5) Bohaterowie. W Folklore mamy całą gamę postaci z ich archetypami, a kolejne rozszerzenia dodatkowo powiększają tę pulę. Każda postać posiada rozbudowane drzewko rozwoju, więc każdą z nich gra się inaczej. Właśnie ta RPGowość stanowi najmocniejszy element Folklor.
W Łowcach mamy 5 archetypów postaci, z czego każdy posiada swoją specyficzną talię kart akcji używanych w walce. Rozwój postaci polega na rozbudowie tej talii o karty zawierające nowe umiejętności. Niemal identyczny system rozwoju postaci jest w Gloomhaven.
6) Ekwipunek. W Folklore zarządzanie ekwipunkiem wygląda jak w typowych grach RPG, nie ma tutaj nic, co by się wyróżniało. Może jedynie tylko fakt, że oprócz przedmiotów, bohaterowie mają też umiejętności reprezentowane przez karty. Podobnie jak miało to miejsce w Descent 2ed.
W Łowcach natomiast rodzaj ekwipunku oraz jego ilość, jaką możemy założyć, zależy od archetypu postaci. Np. żołnierz może założyć broń zajmującą maksymalnie 4 sloty, natomiast medyk już jej nie wykorzysta, bo jego karta postaci ma dostępne tylko 2 sloty na broń.
Myślę, że takie szybkie porównanie pokazuje, że o ile warstwa fabularna i zarządzania ekwipunkiem są podobne, to już walki w tych tytułach są niemal całkowicie różne. Folklore stawia zdecydowanie na narrację i opowieść, traktując walkę po macoszemu, natomiast w Łowcach walka stoi na równi z narracją i opowieścią, a może nawet jest trochę ponad nimi.
Jednak oba te tytułu cierpią na syndrom "jednorazowości" z racji raczej liniowej fabuły, oczywiście są jakieś wybory, którymi można dostać się do finału, które zmieniają narrację, ale znaczną część wydarzeń będziemy już znać. Chociaż raczej każdy akceptuje ten fakt skoro decyduje się na takiego rodzaju gry. Poza tym Łowców ten problem dotyka bardziej, bo jednak ma mniej dodatków niż Folklore.
Ciężko mi na ten moment powiedzieć jak to będzie wyglądało w Łowcach 1492, bo nie wiem czy i jak bardzo Mateusz pozmieniał mechaniki
Niemniej jednak w obie gry grałem i szczerze je polecam, bo opowiadają ciekawe historie i dostarczają różnych emocji.
Zrobię szybkie porównanie z Łowcami 2114:
1) Obie gry są oparte na kampanii, z czego w Folklore mamy scenariusze składające się na całą kampanię, więc przeglądając księgę kampanii wiemy mniej więcej ile nam zostało do jej końca.
Natomiast w Łowcach można powiedzieć, że mamy ciągłą grę, jak w grze komputerowej, tzn. mamy jakiś główny wątek i wiemy jak go pchnąć do przodu (na jaką kartę mamy się udać), ale mamy też wolną rękę i możemy pójść na inne karty lokacji i robić coś innego. Przypomina to trochę sandbox, ale trzeba pamiętać, że naszym poczynaniom towarzyszy upływ czasu, a my nie do końca wiemy ile tego czasu mamy.
2) Plansza. W Folklore mamy mapę główną po której wędrujemy. Z kolei główne wydarzenia fabularne są odczytywane z księgi kampanii oraz rozgrywane na oddzielnych, małych planszach bitewnych.
W Łowcach natomiast planszę tworzą karty lokacji na których leżą karty przygód/zleceń, z kolei potyczki rozgrywają się podobnie jak w Folklore - na oddzielnych planszach bitewnych.
3) Narracja. W Folklore, główną narrację mamy w księdze kampanii. Przemieszczając się z punktu do punktu po mapie, po drodze odkrywamy karty pomniejszych przygód (coś jak karty miejskie i te przed scenariuszem w Gloomhaven), a docierając do konkretnego punktu fabularnego zaczynamy czytać księgę kampanii.
W Łowcach natomiast mamy niemal ciągłą narrację, ponieważ przemieszczając się po kartach lokacji, cały czas mamy na nich jakiś tekst fabularny. Zależy to też od tego, co decydujemy się robić, bo jeżeli wybierzemy jakieś poboczne zadanie to te są oczywiście krótsze, zawierają krótsze opisy i często również rozwiązujemy je niemal od razu, natomiast karty popychające fabułę mają o wiele bogatsze opisy i często przenoszą nas na plansze bitewne.
4) Walki. W Folklore mamy do czynienia z dwoma rodzajami walk - szybkie, rozgrywane za pomocą kart skirmisha i kości oraz fabularne, rozgrywane na planszach bitewnych z wykorzystaniem figurek. Walkom tym nie towarzyszy za wiele możliwości taktycznych, a sama ich mechanika skupia się głównie na rzucaniu k20 i dodawaniu/odejmowaniu modyfikatorów z przedmiotów/umiejętności/stanów itp. Warto jednak zaznaczyć, że ostatni dodatek trochę modyfikuje zasady walk i odrobinę je urozmaica.
W Łowcach walki rozgrywane są tylko na planszach bitewnych, oczywiście z wykorzystaniem figurek, ale dają dużo więcej możliwości taktycznych. Pozycjonowanie naszych bohaterów ma znaczenie, a sama walka rozgrywana jest za pomocą kości i kart zawierających akcje (podobnie jak ma to miejsce w Gloomhaven).
Moim zdaniem, walka stanowi najważniejszą różnicę pomiędzy tymi tytułami, jest ona głównym atutem Łowców i jest o niebo ciekawsza niż w Folklore.
5) Bohaterowie. W Folklore mamy całą gamę postaci z ich archetypami, a kolejne rozszerzenia dodatkowo powiększają tę pulę. Każda postać posiada rozbudowane drzewko rozwoju, więc każdą z nich gra się inaczej. Właśnie ta RPGowość stanowi najmocniejszy element Folklor.
W Łowcach mamy 5 archetypów postaci, z czego każdy posiada swoją specyficzną talię kart akcji używanych w walce. Rozwój postaci polega na rozbudowie tej talii o karty zawierające nowe umiejętności. Niemal identyczny system rozwoju postaci jest w Gloomhaven.
6) Ekwipunek. W Folklore zarządzanie ekwipunkiem wygląda jak w typowych grach RPG, nie ma tutaj nic, co by się wyróżniało. Może jedynie tylko fakt, że oprócz przedmiotów, bohaterowie mają też umiejętności reprezentowane przez karty. Podobnie jak miało to miejsce w Descent 2ed.
W Łowcach natomiast rodzaj ekwipunku oraz jego ilość, jaką możemy założyć, zależy od archetypu postaci. Np. żołnierz może założyć broń zajmującą maksymalnie 4 sloty, natomiast medyk już jej nie wykorzysta, bo jego karta postaci ma dostępne tylko 2 sloty na broń.
Myślę, że takie szybkie porównanie pokazuje, że o ile warstwa fabularna i zarządzania ekwipunkiem są podobne, to już walki w tych tytułach są niemal całkowicie różne. Folklore stawia zdecydowanie na narrację i opowieść, traktując walkę po macoszemu, natomiast w Łowcach walka stoi na równi z narracją i opowieścią, a może nawet jest trochę ponad nimi.
Jednak oba te tytułu cierpią na syndrom "jednorazowości" z racji raczej liniowej fabuły, oczywiście są jakieś wybory, którymi można dostać się do finału, które zmieniają narrację, ale znaczną część wydarzeń będziemy już znać. Chociaż raczej każdy akceptuje ten fakt skoro decyduje się na takiego rodzaju gry. Poza tym Łowców ten problem dotyka bardziej, bo jednak ma mniej dodatków niż Folklore.
Ciężko mi na ten moment powiedzieć jak to będzie wyglądało w Łowcach 1492, bo nie wiem czy i jak bardzo Mateusz pozmieniał mechaniki

Niemniej jednak w obie gry grałem i szczerze je polecam, bo opowiadają ciekawe historie i dostarczają różnych emocji.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Podczas samej kampanii nie będzie niestety zamówień grupowych.
Natomiast jak Shuji wspomniał, jest grupowa zbiórka, i dla osób z tej zbiórki na pewno uda się jakąś zniżkę uzyskać

- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5829
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1697 times
- Been thanked: 1854 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Robocza wersja instrukcji wprowadzającej:
PL: https://drive.google.com/file/d/1DHl3Yp ... g3Sft7bvHw
ENG: https://drive.google.com/file/d/1ibid_h ... pcdGDgcKkE
Źródło: FB Officina Monstrorum
PL: https://drive.google.com/file/d/1DHl3Yp ... g3Sft7bvHw
ENG: https://drive.google.com/file/d/1ibid_h ... pcdGDgcKkE
Źródło: FB Officina Monstrorum
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Chciałbym, żeby świat w grze był taki bardziej low fantasy w stylu GoT. Tak mi się nasunęło po tym, jak zobaczyłem kartę postaci bez wskaźnika many czy czegoś w tym stylu. Przydałoby się, żeby poszczególne listy zaczynały się od numerów, a nie na nich kończyły, łatwiej byłoby skanować wzrokiem numer na zdjęciu -> właściwy opis.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
1. W instrukcji od razu rzuca mi się ten dziwny i niezrozumiały dla mnie fakt, że kampanię musimy ukończyć przed upływem 60 dni. Po co ten sztuczny bloker? Tak samo było w poprzedniej grze i tak szczerze to ktoś kto gra kilkadziesiąt godzin, nagle przekroczy ten magiczny 60-ty dzień i zacznie grać od nowa? Przecież wiadomo, że każdy dokończy kampanie. Powinno być to jakoś inaczej rozwiązane i np; im więcej "dni" spędzamy w grze tym trudniejsza się ona staje(wydarzenia losowe itp;), albo jakiś dodatkowy tryb open world i mogę sobie zwiedzać i poznawać świat nawet przez 100 dni. Uwielbiam eksplorować, ale nie cierpię presji czasu, która tą eksplorację psuje.
2. Druga sprawa to rozwijanie wozu/produkcja nowych elementów ekwipunku. Serio ktoś z tych elementów korzystał w poprzednich łowcach? Ja przeszedłem dwie kampanie na dwie postacie i ani nie było czasu, ani zasobów, żeby się tym aspektem zajmować, a próbowaliśmy. Było to kompletnie nieopłacalne. Łatwiej było kupować nowe rzeczy, niż wracać do bazy, ulepszać ją i tworzyć nowy ekwipunek i przez to znowu tracić cenne dni. Ktoś w ogóle zgłaszał takie problemy? Czy tutaj będzie to lepiej zbalansowane? Czy znowu jedna z opcji w grze dla mniejszej liczby graczy będzie niepotrzebna ;(?
Takie dwie uwagi przed nową kampanią. Reszta rzeczy była świetna, wiec już nie mogę się doczekać kampanii i samej gry
2. Druga sprawa to rozwijanie wozu/produkcja nowych elementów ekwipunku. Serio ktoś z tych elementów korzystał w poprzednich łowcach? Ja przeszedłem dwie kampanie na dwie postacie i ani nie było czasu, ani zasobów, żeby się tym aspektem zajmować, a próbowaliśmy. Było to kompletnie nieopłacalne. Łatwiej było kupować nowe rzeczy, niż wracać do bazy, ulepszać ją i tworzyć nowy ekwipunek i przez to znowu tracić cenne dni. Ktoś w ogóle zgłaszał takie problemy? Czy tutaj będzie to lepiej zbalansowane? Czy znowu jedna z opcji w grze dla mniejszej liczby graczy będzie niepotrzebna ;(?
Takie dwie uwagi przed nową kampanią. Reszta rzeczy była świetna, wiec już nie mogę się doczekać kampanii i samej gry

- Reku_
- Posty: 469
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 114 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Ja się zgodzę. Też nie lubię presji czasu. Wolałbym łazić i zwiedzać. Ale ma to na pewno swój cel. Żebyśmy się np za bardzo nie rozwinęli? Pomysł z tym im dłużej tym trudniej stąd jest spoko.ixi24 pisze: ↑03 kwie 2023, 10:08 1. W instrukcji od razu rzuca mi się ten dziwny i niezrozumiały dla mnie fakt, że kampanię musimy ukończyć przed upływem 60 dni. Po co ten sztuczny bloker? Tak samo było w poprzedniej grze i tak szczerze to ktoś kto gra kilkadziesiąt godzin, nagle przekroczy ten magiczny 60-ty dzień i zacznie grać od nowa? Przecież wiadomo, że każdy dokończy kampanie. Powinno być to jakoś inaczej rozwiązane i np; im więcej "dni" spędzamy w grze tym trudniejsza się ona staje(wydarzenia losowe itp;), albo jakiś dodatkowy tryb open world i mogę sobie zwiedzać i poznawać świat nawet przez 100 dni. Uwielbiam eksplorować, ale nie cierpię presji czasu, która tą eksplorację psuje.
A to nie było już gdzieś mówione, że właśnie ta mechanika się ma zmienić. Że teraz nie będzie właśnie bazy stałej tylko baza będzie z nami jeździć w postaci wozu? Żeby nie trzeba było wracać.ixi24 pisze: ↑03 kwie 2023, 10:08
2. Druga sprawa to rozwijanie wozu/produkcja nowych elementów ekwipunku. Serio ktoś z tych elementów korzystał w poprzednich łowcach? Ja przeszedłem dwie kampanie na dwie postacie i ani nie było czasu, ani zasobów, żeby się tym aspektem zajmować, a próbowaliśmy. Było to kompletnie nieopłacalne. Łatwiej było kupować nowe rzeczy, niż wracać do bazy, ulepszać ją i tworzyć nowy ekwipunek i przez to znowu tracić cenne dni. Ktoś w ogóle zgłaszał takie problemy? Czy tutaj będzie to lepiej zbalansowane? Czy znowu jedna z opcji w grze dla mniejszej liczby graczy będzie niepotrzebna ;(?
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz