My też.Fojtu pisze: ↑24 mar 2023, 07:31Kolumna jest też w wersji francuskiej. Co ciekawe w instrukcji nie ma pokazanego żetonu, jest kolumna. IMO to kolumna jest bardziej fancy pionkiem zaczynającego gracza, dubluje element.Alucard1982 pisze: ↑23 mar 2023, 22:51 Chociaż jak tak teraz szukam, to wychodzi na to, że jest to żeton pierwszego gracza - tak jest w angielskiej instrukcji. Czyli ta figurka kolumny jest tylko w polskiej wersji dodana?
Ja po prostu używam jednego do oznaczenia początku rynku a drugie do oznaczenia gracza zaczynającego.
Akropolis (Jules Messaud)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Alucard1982
- Posty: 194
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 19 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
- PytonZCatanu
- Posty: 4567
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Akropolis
8/10 (z tendencją wzrostową)
Co tu dużo mówić….Absolutny Kaskadia Killer! Lubie Kaskadię, ale tutaj mamy cos bardzo podobnego, ale szybciej, płynniej i ciekawiej!
Mamy aspekt przestrzenny budowy w 3D, rundy lecą, gra trwa 20 minut i od razu można grać rewanż. Coś idealnego na zakończenie wieczoru po cięższych grach. Kaskadia ma jedną przewagę: wygląd/temat. To wciąż będzie bardziej atrakcyjne dla każuali.
Daje 8/10, ale to taka gra że widzę w niej potencjał do masterowania. Myślę, ze ma duże szanse wskoczyć wyżej. Najpierw jednak chce pograc i się upewnić.
8/10 (z tendencją wzrostową)
Co tu dużo mówić….Absolutny Kaskadia Killer! Lubie Kaskadię, ale tutaj mamy cos bardzo podobnego, ale szybciej, płynniej i ciekawiej!
Mamy aspekt przestrzenny budowy w 3D, rundy lecą, gra trwa 20 minut i od razu można grać rewanż. Coś idealnego na zakończenie wieczoru po cięższych grach. Kaskadia ma jedną przewagę: wygląd/temat. To wciąż będzie bardziej atrakcyjne dla każuali.
Daje 8/10, ale to taka gra że widzę w niej potencjał do masterowania. Myślę, ze ma duże szanse wskoczyć wyżej. Najpierw jednak chce pograc i się upewnić.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Potwierdzam. Gra jest świetna, można pograć z dziećmi i jest przy tym satysfakcja.
Insert i wykonanie też bardzo na plus (kafle grube jak w grach Lacerdy).
Za cenę poniżej 100 nie ma się co zastanawiać.
Insert i wykonanie też bardzo na plus (kafle grube jak w grach Lacerdy).
Za cenę poniżej 100 nie ma się co zastanawiać.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Jakie to jest slabe i bez polotu to głowa mała. Jedyne zastosowanie które tu widzę to nauka myślenia przestrzennego u najmłodszych.
Nie ma tu nic co spowodowałoby jakikolwiek wysiłek myślowy, niebieskie budynki to jest taki nobrainer, że grając z wariantami aż żal patrzeć jeżeli inny gracz nie zdobędzie tych 10pkt do podwójnego punktowania.
Wszystko jest podane na tacy, nawet na planszy pomocy jest napisane ile w teorii możemy wycisnąć z partii. Wystarczy nie zasłaniać gwiazdek i wygrana murowana.
Kaskadia killer to jest takie przejęzyczenie jak w spocie kiedy gościu chciał zapytać o sól, a powiedział "ty stara *&(#@ zmarnowałaś mi..."
Jedyny plus tej gry to ładne komponenty, wypraska i szybkie chowanie jej do pudełka
Nie ma tu nic co spowodowałoby jakikolwiek wysiłek myślowy, niebieskie budynki to jest taki nobrainer, że grając z wariantami aż żal patrzeć jeżeli inny gracz nie zdobędzie tych 10pkt do podwójnego punktowania.
Wszystko jest podane na tacy, nawet na planszy pomocy jest napisane ile w teorii możemy wycisnąć z partii. Wystarczy nie zasłaniać gwiazdek i wygrana murowana.
Kaskadia killer to jest takie przejęzyczenie jak w spocie kiedy gościu chciał zapytać o sól, a powiedział "ty stara *&(#@ zmarnowałaś mi..."
Jedyny plus tej gry to ładne komponenty, wypraska i szybkie chowanie jej do pudełka
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Wszystko się zgadza tylko spóźniłeś się jeden dzień z tym postem
Gram, więc jestem.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Lepiej późno niż wcale, dobrze, że ja to tylko mam na wypożyczeniu, bo sam chciałem kupować.konradstpn pisze: ↑02 kwie 2023, 20:58 Wszystko się zgadza tylko spóźniłeś się jeden dzień z tym postem
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Nie zrozumiałeś, ale nie szkodziave.crux pisze: ↑02 kwie 2023, 21:03Lepiej późno niż wcale, dobrze, że ja to tylko mam na wypożyczeniu, bo sam chciałem kupować.konradstpn pisze: ↑02 kwie 2023, 20:58 Wszystko się zgadza tylko spóźniłeś się jeden dzień z tym postem
Gram, więc jestem.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
ah. No cóż, prima aprilis, całkiem zabawne... W sumie to ten dzień dobrze opisuje ten śmieszny tytuł.konradstpn pisze: ↑02 kwie 2023, 21:10Nie zrozumiałeś, ale nie szkodziave.crux pisze: ↑02 kwie 2023, 21:03Lepiej późno niż wcale, dobrze, że ja to tylko mam na wypożyczeniu, bo sam chciałem kupować.konradstpn pisze: ↑02 kwie 2023, 20:58 Wszystko się zgadza tylko spóźniłeś się jeden dzień z tym postem
Edit: Standardowo na forum jak się z czymś nie zgadzasz, to zaczyna się dyskusja o rozmówcy, a nie tytule.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Jak można dyskutować z tym:ave.crux pisze: ↑02 kwie 2023, 21:13ah. No cóż, prima aprilis, całkiem zabawne... W sumie to ten dzień dobrze opisuje ten śmieszny tytuł.
Edit: Standardowo na forum jak się z czymś nie zgadzasz, to zaczyna się dyskusja o rozmówcy, a nie tytule.
No chyba, że tak:
Jakie to jest szybkie, sprytne i wymuszające ciekawe decyzje. Aspekt budowania w górę jest świetny i zmusza do wysiłku myślowego oraz nie zasłanianie gwiazdek żadną miarą nie gwarantuje sukcesu. Bardziej mięsista gra niż Kaskadia w zdecydowanie krótszym czasie. To chyba się nazywało killer czy jakoś tak...
Gram, więc jestem.
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Rozumiem, że wszystkie partie wygraleś, lub wyniki były bardzo zbliżone grając na autopilocie?ave.crux pisze: ↑02 kwie 2023, 20:47 Jakie to jest slabe i bez polotu to głowa mała. Jedyne zastosowanie które tu widzę to nauka myślenia przestrzennego u najmłodszych.
Nie ma tu nic co spowodowałoby jakikolwiek wysiłek myślowy, niebieskie budynki to jest taki nobrainer, że grając z wariantami aż żal patrzeć jeżeli inny gracz nie zdobędzie tych 10pkt do podwójnego punktowania.
Wszystko jest podane na tacy, nawet na planszy pomocy jest napisane ile w teorii możemy wycisnąć z partii. Wystarczy nie zasłaniać gwiazdek i wygrana murowana.
Kaskadia killer to jest takie przejęzyczenie jak w spocie kiedy gościu chciał zapytać o sól, a powiedział "ty stara *&(#@ zmarnowałaś mi..."
Jedyny plus tej gry to ładne komponenty, wypraska i szybkie chowanie jej do pudełka
U nas wyniki wygrywające to w granicach 130pkt i "10pkt do podwójnego punktowania" to bardzo mało.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Tak. Przy graniu bez wariantów wyniki ~10-15 pkt różnicy.
Z wariantami 180-215 z różnicami na poziomie 50-70pkt
No to nie była gra strikte na autopilocie, bo układałem podest z zamysłem późniejszego zakrywania kafli żeby mieć lepsze punktowanie, ale nie widzę żeby było cokolwiek więcej do zaoferowania.
W każdej grze gramy pod te same warunki punktowania, zawsze wychodzi ta sama ilość tych samych kafli.
Jedynym wyznacznikiem, który powoduje, że trzeba coś zmienić to "hate draft" jednego z graczy i w zasadzie tylko ta zmienna daje "jakąś" regrywalność.
Wszystkie rozgrywki 2os, bo w takie gry głównie gram w takim składzie. Przy umawianiu się z ekipą raczej nie spotykamy się na 15 minutowego fillerka.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Gra dwuosobowa jest luźniejsza, łatwiej zapunktować więcej, łatwiej zrealizować warianty z bonusów, więcej kafelków wychodzi, masz większą kontrolę. W skaldzie w dwuosobowym świetnie się gra spisuje do pogrania na luzie z żoną w niedzielne popołudnie, rozumiem że jak chcesz pograć ostrą konfrontacyjny pojedynek w Akropolis to w składzie 2-osobowym takiego nie zaznasz (chociaż możesz sobie go utrudniać jak autor wskazuje ilością stosów kafelków - robić sobie bardziej ciasną grę). Ale w czwórkę to już była u nas ostra rywalizacja o kafelki, musisz już lepiej planować, bardziej liczyć na szczęście więcej emocji, mniej kafelków masz do wykorzystania, kamieniami mocniej rotujesz stają się ważniejsze, tutaj już nie zdobędziesz dla każdego rodzaju budynku gwiazdek, skończysz z czymś co tobie nie zapunktuje (jednym albo dwoma rodzajami)ave.crux pisze: ↑03 kwie 2023, 10:50 Jedynym wyznacznikiem, który powoduje, że trzeba coś zmienić to "hate draft" jednego z graczy i w zasadzie tylko ta zmienna daje "jakąś" regrywalność.
Wszystkie rozgrywki 2os, bo w takie gry głównie gram w takim składzie. Przy umawianiu się z ekipą raczej nie spotykamy się na 15 minutowego fillerka.
Oprócz hate draft, następną zmiennością dodają warianty które losujesz które wejdą do gry (autor nie poleca grać ze wszystkim na raz ). Losujesz 1 albo 2 warianty specjalnego punktowania na grę. Następną zmienną jest wybór na ile stosów gracie (i może być ciaśniej lub luźniej). Fakt coś by się jeszcze przydało, ale już autor pracuje nad dodatkiem więc tej głębi i regrywalności jeszcze będziemy mieli więcej. Jedynie trochę jak na grę rodzinną brakuje mi tu tematu/klimatu, ale sama rozgrywka wynagradza.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2023, 12:42 przez kuki25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Furan
- Posty: 1552
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 215 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Pograłem nieco w wersję alfa na BGArenie i przyznaję, że po tym, jak mój zapał ostygł po przeczytanie instrukcji, tak widzę, że to bardzo zgrabna 3-wymiarowa układanka. Może i brakuje tej cudownej interakcji z Taluvy (+widzę też, że 2-wymiarowy obraz na ekranie i interface nie pomagają zobaczyć wszystkiego tak ładnie w implementacji Taluvy, albo to kwestia moich oczu i głowy), to i tak jest nieźle. Poza interakcją w postaci draftu gra jest w dużej mierze zabawą w tajming i poświęcenie. Timing - kiedy i czy mamy żwir na grzebanie głębiej w wystawce; poświecenie - coś czasem trzeba zakryć, żeby a) mieć żwir b) punktować za wyższe kondygnacje.
Niedawno w kraju (planszomania) pojawił się Coral - jeszcze bardziej interaktywna i bardziej 3d... cena podobna. I ma wyjątkowo ciekawy tryb solo.
Niedawno w kraju (planszomania) pojawił się Coral - jeszcze bardziej interaktywna i bardziej 3d... cena podobna. I ma wyjątkowo ciekawy tryb solo.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Dla mnie przede wszystkim bardzo dobrym elemetem w grze jest oderwanie analizy, która płytka od tego gdzie. Bardzo często można brać płytkę na podstawie symboli a potem kminić jak ją ustawić, co powoduje, że samo ustawienie nie spowalnia gry. Efekt jest taki, że w 3 osoby można zagrać spokojnie w 20 minut. Jak na 20 minut, to gra ma spore mięso, więc stosunek mięsko/czas jest miodny.
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Moja żona. Tak lubi wypstrykiwanie z formatek, że zgłosiła się do Lucky Ducków w celu wolontaryjnego wypstrykania całego nakładu. Miała nawet swoje kanapki, więc koszty posiłków również nie zostały przerzucone na Akropolis. Mam nadzieję, że taka odpowiedź jest satysfakcjonująca, jednak jeśli przyjdzie ktoś z LD i powie "byłoby taniej o 0,43 zł na egzemplarzu", sugeruję mocniej przychylić się ku tej wersji.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Zagrałem w akropolis w 4 osoby, bo czekaliśmy na piątego do gierki, a miał być za 20 minut.
Ta gra z 2/10 bez polotu w dwie osoby stała się takim 6/10 w czteroosobowym składzie. Nie można iść we wszystko jak leci, trzeba obrać jakąś drogę z dwoma, max. trzema kolorami dzielnic, zważać na to jakie kafelki się zbiera i obserwować przeciwników.
Na czterech graczy robi się całkiem przyjemna i w tym składzie byłbym skłonny do niej zasiąść. Niestety nie dla takiego składu osobowego bym ją kupował, więc nie ma prawa bytu na mojej półce. Szkoda, że tak mała gierka ma dwa tak różne oblicza w różnych składach i wg mnie w ogóle się nie skaluje.
Ta gra z 2/10 bez polotu w dwie osoby stała się takim 6/10 w czteroosobowym składzie. Nie można iść we wszystko jak leci, trzeba obrać jakąś drogę z dwoma, max. trzema kolorami dzielnic, zważać na to jakie kafelki się zbiera i obserwować przeciwników.
Na czterech graczy robi się całkiem przyjemna i w tym składzie byłbym skłonny do niej zasiąść. Niestety nie dla takiego składu osobowego bym ją kupował, więc nie ma prawa bytu na mojej półce. Szkoda, że tak mała gierka ma dwa tak różne oblicza w różnych składach i wg mnie w ogóle się nie skaluje.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Do gry Akropolis jest oficjalny wariant solo, opracowany przez autora już po wydaniu gry. Można sobie ściągnąć ze strony Kaczek:
A jak ktoś chce najpierw sprawdzić, jak on działa, to zapraszam na rozgrywkę:
Akropolis - zasady i pełna rozgrywka solo
Mi gra nawet się podoba, ale też niczego nie urywa. Za to mojemu mężowi bardzo podeszła, więc postanowiłam sobie urozmaicić rozgrywkę i wymyśliłam dwa warianty gry: jeden z ukrytymi kartami celów oraz drugi z budowaniem 7 cudów świata. Jak go jeszcze trochę podszlifuję, to podrzucę pliki, może ktoś z was będzie miał ochotę potestować i pomóc mi z ewentualnymi poprawkami pod rozgrywki wieloosobowe, bo ja mam jak potestować niestety tylko dwuosobowo.
A jak ktoś chce najpierw sprawdzić, jak on działa, to zapraszam na rozgrywkę:
Akropolis - zasady i pełna rozgrywka solo
Mi gra nawet się podoba, ale też niczego nie urywa. Za to mojemu mężowi bardzo podeszła, więc postanowiłam sobie urozmaicić rozgrywkę i wymyśliłam dwa warianty gry: jeden z ukrytymi kartami celów oraz drugi z budowaniem 7 cudów świata. Jak go jeszcze trochę podszlifuję, to podrzucę pliki, może ktoś z was będzie miał ochotę potestować i pomóc mi z ewentualnymi poprawkami pod rozgrywki wieloosobowe, bo ja mam jak potestować niestety tylko dwuosobowo.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Przepraszam za post pod postem, ale podrzucam wspomniane wcześniej pliki do wymyślonego przeze mnie mini dodatku:
karty celów i 7 Cudów Świata - fanowski dodatek
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie uwagi, jeśli ktoś sobie wydrukuje i doda te karty do rozgrywki.
karty celów i 7 Cudów Świata - fanowski dodatek
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie uwagi, jeśli ktoś sobie wydrukuje i doda te karty do rozgrywki.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Ja wydrukowałem i zagrałem.anitroche pisze: ↑22 maja 2023, 20:00 Przepraszam za post pod postem, ale podrzucam wspomniane wcześniej pliki do wymyślonego przeze mnie mini dodatku:
karty celów i 7 Cudów Świata - fanowski dodatek
Będę bardzo wdzięczna za wszelkie uwagi, jeśli ktoś sobie wydrukuje i doda te karty do rozgrywki.
1.) Już na sucho warunki na budowę cudów wydały mi się wyśrubowane. Rozgrywka to potwierdziła. Z 4 osób nikt nie zrobił cudu. Pewnie można je zbudować, ale za wiele trzeba by poświęcić dla 2 gwiazdek...
Szczególnie te poziomy 4 i 3 zabijają - rzadko udaje się na nie wchodzić w zwykłej grze a tu nie tylko że trzeba je osiągać, to jeszcze w bardzo konkretnych układach.
Gdyby wszystkie wymagania obniżyć o 1 poziom wysokości, może byłoby OK.
2.) Cele na ręce - znacznie lepiej: realne i wykonane przez prawie wszystkich. Dobry balans - trzeba było się trochę wysilić, ale nie do tego stopnia żeby poświęcić temu większość rozgrywki. Spokojnie z tymi celami można grać.
Jeden cel mi zgrzyta - osiągnij poziom 5. Powód: patrz punkt 1.
3.) Jeśli chodzi o cuda, to widzę promyczek nadziei w rozgrywkach 2- i 3-osobowych w wariancie rozszerzonym tzn. bez żadnego usuwania kafli. Wówczas pole gry będzie większe i wyższe, bo gracze będą mieli więcej kafli do zagrania i może te wyśrubowane poziomy i układy będą realne do zrobienia (oraz cel prywatny 'osiągnij 5. poziom').
W 4 osoby nie widzę ratunku - z cudami raczej nie będę grać. No chyba że ktoś mi pokaże jak sie robi poziomy 3 i 4 w 'cudowych' układach i nie psuje mu to reszty gry. Jak zobaczę, to uwierzę.
Ale sam pomysł na dodatek świetny i przyklaskuję, bo Akropolis nie zaszkodzi kapka komplikacji.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- anitroche
- Posty: 778
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 692 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Spoiler:
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
-
- Posty: 225
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 79 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Akropolis miałem okazję sprawdzić przy okazji tegorocznego Pyrkonu i powiem tak: rzucając okiem miałem wewnętrzne poczucie "e nie, pachnie mi to Carcassonne i jakimś takim lightem". Podczas gdy ja udałem się coś załatwić, moja partnerka usiadła u Kaczek i przyglądała się co i jak. Gdy wróciłem podzieliła się opinia, że niby proste ale ma poczucie ze jest dużo myślenia wbrew pozorom. A ponieważ dnia następnego o tym dalej wspominała to już wręcz prawie pod koniec otwarcia sali ale zasiedliśmy aby zobaczyć.
Pierwsze ruchu wykonywało się dość prosto bez większego dumania, ale im dalej w las tym więcej drzew W połowie gry za czego się kombinowanie. Niby odpalał się czasem hate draft ale zaraz było wrażenie, że robiąc po złości psuje tylko sam sobie i czasem było lepiej nawet zapłacić zasobem ale mieć pewność wzięcia swojego kafelka.
Ostatnia kolejka to już wręcz zakrawało na paraliż decyzyjny Bo już czuć było kwestie punktacji, zauważało się popełnione błędy w pierwszych kolejkach a uruchomiła się już radosna chęć wygranej. Nawoływanie obsługi Pyrkonu że już trzeba wychodzić nie dawało się skupić, ale jakże tu przerwać ostatnia kolejkę i nie policzyć
Licząc na szybko zapomnieliśmy o punktacji za piętra, ale ze wsparciem obsługi LDG (wielkie dzięki) udało się w trybie przyspieszonym dokonać reasumpcji punktacji
Dlatego finalnie przyznam, że zaskoczył mnie ten tytuł i mam wrażenie, że jeszcze po niego sięgniemy
Pierwsze ruchu wykonywało się dość prosto bez większego dumania, ale im dalej w las tym więcej drzew W połowie gry za czego się kombinowanie. Niby odpalał się czasem hate draft ale zaraz było wrażenie, że robiąc po złości psuje tylko sam sobie i czasem było lepiej nawet zapłacić zasobem ale mieć pewność wzięcia swojego kafelka.
Ostatnia kolejka to już wręcz zakrawało na paraliż decyzyjny Bo już czuć było kwestie punktacji, zauważało się popełnione błędy w pierwszych kolejkach a uruchomiła się już radosna chęć wygranej. Nawoływanie obsługi Pyrkonu że już trzeba wychodzić nie dawało się skupić, ale jakże tu przerwać ostatnia kolejkę i nie policzyć
Licząc na szybko zapomnieliśmy o punktacji za piętra, ale ze wsparciem obsługi LDG (wielkie dzięki) udało się w trybie przyspieszonym dokonać reasumpcji punktacji
Dlatego finalnie przyznam, że zaskoczył mnie ten tytuł i mam wrażenie, że jeszcze po niego sięgniemy
-
- Administrator
- Posty: 4747
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1254 times
- Been thanked: 1469 times
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Bardzo mocno się nie zgadzam z tą opinią, i to na prawie wszystkich frontach:
1 Punktowanie jest ciężko zrozumieć i że temat jest "pusty". Dla mnie jest ono super intuicyjne właśnie dzięki tematowi.
Żółte jako targi nie chcą konkurować z innymi targami, więc chcą być same.
Czerwone wojskowe jak sami powiedzieli chcą bronić granic.
Fioletowe jako świątynie nie chcą być eksponowane na atak, więc chcą być otoczone przez miasto.
Niebieskie są chyba najmniej intuicyjne a i tak łatwo zapamiętać, że po prostu chcemy mieszkańców trzymać razem.
2. Narzekają, że trzeba przeliczać liczenie punktów przeciwników - to jest jakiś absurd. To jest tak jakby narzekać na to, że w Na Sprzedaż trzeba pamiętać komu jakie karty na ręce zostały - nikt normalny tego nie robi, bo to filler. W tej recenzji IMO w ogóle nie biorą pod uwagę, że w to się gra dosłownie 20-25 minut, z mojego doświadczenia w to się gra połowę czasu Cascadii/Taluvy/Calico, to zupełnie inny typ gry.
3. Argument o potrzebie liczenia do hate draftu w więcej niż 2 osoby jest w ogóle z czapy, bo na 3-4 osoby po prostu się nie hate draftuje prawie w ogóle, ewentualnie w jakimś super oczywistym momencie. Mam trochę wrażenie, że grali głównie w 2 osoby, gdzie wiadomo, że hate draft będzie dominował...
4. Nie ma zmienności i innych trybów a w ogóle nie wspomniane o tym, że są jeszcze zasady zaawansowane.
5. W ogóle nie wspomnieli o jednym z najciekawszych elementów gry, czyli układaniu kafelków w górę i jak trudny i ciekawy ten element jest. Grałem na razie 7 razy i za każdym razem mam super rozkminę jak układać planszę przez genialny pomysł autorów, że startowa płytka ma inny kształt, co ingeruje w potarzalność układu.
Jakbym miał strzelać, to grali głównie w 2 osoby i podchodzili do tego jako nawalanie turniejowe zamiast jako do fillerka. Dla mnie to idealna gra do pyknięcia po ciężkim euro na dekompresję a nie nawalanie na BGA
1 Punktowanie jest ciężko zrozumieć i że temat jest "pusty". Dla mnie jest ono super intuicyjne właśnie dzięki tematowi.
Żółte jako targi nie chcą konkurować z innymi targami, więc chcą być same.
Czerwone wojskowe jak sami powiedzieli chcą bronić granic.
Fioletowe jako świątynie nie chcą być eksponowane na atak, więc chcą być otoczone przez miasto.
Niebieskie są chyba najmniej intuicyjne a i tak łatwo zapamiętać, że po prostu chcemy mieszkańców trzymać razem.
2. Narzekają, że trzeba przeliczać liczenie punktów przeciwników - to jest jakiś absurd. To jest tak jakby narzekać na to, że w Na Sprzedaż trzeba pamiętać komu jakie karty na ręce zostały - nikt normalny tego nie robi, bo to filler. W tej recenzji IMO w ogóle nie biorą pod uwagę, że w to się gra dosłownie 20-25 minut, z mojego doświadczenia w to się gra połowę czasu Cascadii/Taluvy/Calico, to zupełnie inny typ gry.
3. Argument o potrzebie liczenia do hate draftu w więcej niż 2 osoby jest w ogóle z czapy, bo na 3-4 osoby po prostu się nie hate draftuje prawie w ogóle, ewentualnie w jakimś super oczywistym momencie. Mam trochę wrażenie, że grali głównie w 2 osoby, gdzie wiadomo, że hate draft będzie dominował...
4. Nie ma zmienności i innych trybów a w ogóle nie wspomniane o tym, że są jeszcze zasady zaawansowane.
5. W ogóle nie wspomnieli o jednym z najciekawszych elementów gry, czyli układaniu kafelków w górę i jak trudny i ciekawy ten element jest. Grałem na razie 7 razy i za każdym razem mam super rozkminę jak układać planszę przez genialny pomysł autorów, że startowa płytka ma inny kształt, co ingeruje w potarzalność układu.
Jakbym miał strzelać, to grali głównie w 2 osoby i podchodzili do tego jako nawalanie turniejowe zamiast jako do fillerka. Dla mnie to idealna gra do pyknięcia po ciężkim euro na dekompresję a nie nawalanie na BGA
- konradstpn
- Posty: 877
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 206 times
- Been thanked: 307 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Po prostu w punkt. Najzabawniejszym jest fakt, że prawie wszystkie zarzuty stawiane Akropolis zdecydowanie mocniej występują w Kaskadii. O ile pamiętam w recenzji tej ostatniej nie zostały podjęte, a sama gra oceniona zdecydowanie cieplej. Mogę się zgodzić jedynie ze stwierdzeniem, że był to jedynie rzut oka i to bardzo pobieżny.
Gram, więc jestem.