Turbo / Heat - pytania o zasady
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Czy ja dobrze rozumiem funkcje "skok"? Z kart powyżej wychodzi mi taka suma: 1+2+3+1+=7(suma wartości na kartach prędkości)+3(ilość kart z symbolem "+")=10 (całkowita prędkość).
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Tak. Zgodnie z instrukcją, za każdą zagraną kartę z plusem dodatkowo 1 punkt ruchu.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Ja bym powiedział, że 9. Ta jedna karta obciążenia powinna być z kartą turbo natychmiast odrzucona na stos kart odrzuconych. Wg mnie nie powinna liczyć się jako karta, na której był użyty symbol "+" więc nie wliczamy jej do skoku. Ale to tylko moje zdanie.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Też jestem tego zdania. Instrukcja mówi:
"Aby się pozbyć karty obciążenia z ręki, gracz może ją zagrać. Gdy to zrobi, zostaje mu przydzielona dodatkowa prędkość (...)
Jeśli zostaje odkryta inna karta, należy ją natychmiast umieścić na STOSIE KART ODRZUCONYCH i dobrać kolejną aż pojawi się karta prędkości"
+ i karta turbo z trzeciego rzędu powinny od razu polecieć na stos.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Pytanie do autora wątpliwości. Które karty zagrał? Jeśli zagrał z ręki karty prędkości i trzy karty z plusem to wtedy 10, ale jeśli plusy dociągnął to wtedy one wypadają.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Założyłem, że zagrał karty tak jak są ułożone. Ale tak masz rację , wszystko zależy jakie karty zagrał na początku
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Zagrane zostały tak jak jest ułożony górny rząd: [1] [2] [+] [+]
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Czyli w tym przypadku 9, bo plus i turbo, które dobrałeś powinny od razu zostać odłożone na stos kart odrzuconych. Instrukcja mówi przy skoku, że otrzymujesz jeden punkt za każdą kartę z plusem, którą użyłeś (zagrałeś) w tej turze, a ta jedna karta z plusem i karta turbo została dobrana.
- ave.crux
- Posty: 1618
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Pomijam jeden stres i jeden heat, bo to powinno zostać odrzucone. Jeżeli użyjesz ikony skoku z napędu na 4 koła to twoja prędkość powinna wynosić 7(za standardowe zagrania i plusy ze stresu) + 6(za użycie skoku) =13
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
- ave.crux
- Posty: 1618
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Karta 1/2/+/+(skok) to też kart odkryte w tej turze czyli mamy 4 oraz dodatkowe 2 za 3/1 = 6 W instrukcji nic nie jest napisane o tym, że to mają być karty zagrane PO zagraniu czegoś tylko w twojej turze.Poochacz pisze: ↑22 maja 2023, 09:26 A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Wg mnie odkrycie kart to wzięcie karty z talii. To co zagrywasz to zagrywasz z ręki a dobrałeś je pod koniec poprzedniej tury. A w nawiasie jest jasno napisane że o 1 za każdą odkrytą kartę z ulepszeń, przyspieszenia i obciążeń. Zatem liczy się to co odkrywasz po efekcie z tych kart
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Pierwotna instrukcja jest nieprecyzyjna. Poprawiona instrukcja wszystko pięknie tłumaczy. Zerknijcie:
Kolega zagrał dwie karty z plusem dlatego do jego wyniku (7) dodajemy 2 i łącznie mamy 9.
Pierwotny zapis w pierwszej wersji instrukcji wprowadza w błąd. Nawet ikona na karcie skoku sugeruje, że liczymy plus jeden za każdą zagraną kartę z plusem. Chociaż ten znaczek prędkościomierza nad zagrywaną kartą też tu miesza i bądź tu mądry.
Kolega zagrał dwie karty z plusem dlatego do jego wyniku (7) dodajemy 2 i łącznie mamy 9.
Pierwotny zapis w pierwszej wersji instrukcji wprowadza w błąd. Nawet ikona na karcie skoku sugeruje, że liczymy plus jeden za każdą zagraną kartę z plusem. Chociaż ten znaczek prędkościomierza nad zagrywaną kartą też tu miesza i bądź tu mądry.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
W sumie pierwotny sens by się zgadzał bo i tak do karty ulepszenia czy z przyspieszenia dobierasz tylko jedną kartę prędkości więc czy będzie się liczyć o 1 za kartę czy za użytego "plusa" to wyjdzie to samo. Ale fakt, teraz jest to napisane prościej. Ogólnie oryginalna instrukcja jest pełna takich pułapek i wszystko trzeba sobie rozrysować żeby zrozumieć zamysł autora.Adrian_P pisze: ↑22 maja 2023, 09:37Kolega zagrał dwie karty z plusem dlatego do jego wyniku (7) dodajemy 2 i łącznie mamy 9.
Pierwotny zapis w pierwszej wersji instrukcji wprowadza w błąd. Nawet ikona na karcie skoku sugeruje, że liczymy plus jeden za każdą zagraną kartę z plusem. Chociaż ten znaczek prędkościomierza nad zagrywaną kartą też tu miesza i bądź tu mądry.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
To i ja mam pytanie.
Przy kroku 4 (Adrenalina) jest napisane, że gracz może użyć obie korzyści w 5 kroku (Reakcja). Czy mogę więc zagrać w taki sposób:
-w kroku 4 nie przesuwam bolidu o 1 pole
-w kroku 5 wykorzystuję Przyspieszenie
-po zagraniu Przyspieszenia decyduję się przesunąć bolid o 1 pole (adrenalina z kroku 4). To może być istotne przy pokonywaniu zakrętów.
Przy kroku 4 (Adrenalina) jest napisane, że gracz może użyć obie korzyści w 5 kroku (Reakcja). Czy mogę więc zagrać w taki sposób:
-w kroku 4 nie przesuwam bolidu o 1 pole
-w kroku 5 wykorzystuję Przyspieszenie
-po zagraniu Przyspieszenia decyduję się przesunąć bolid o 1 pole (adrenalina z kroku 4). To może być istotne przy pokonywaniu zakrętów.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 wrz 2016, 09:44
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Instrukcja:
W każdej rundzie adrenalina pomaga przesuwać się ostatniemu
graczowi. Ostatni gracz może ją wykorzystać, aby zwiększyć swoją
prędkość (przesunąć wyścigówkę o 1 dodatkowe pole) przed albo po
przyspieszeniu (zob. dalej). Otrzymuje również 1 dodatkowe chłodzenie. Gracz może użyć obu tych korzyści w kroku reakcji.
Ważne! Adrenaliny nie można zachować na przyszłe rundy
Dodatkowy ruch zdobyty w kroku 4 wykorzystujesz w kroku 5. Moim zdaniem możesz tak zagrać.
W każdej rundzie adrenalina pomaga przesuwać się ostatniemu
graczowi. Ostatni gracz może ją wykorzystać, aby zwiększyć swoją
prędkość (przesunąć wyścigówkę o 1 dodatkowe pole) przed albo po
przyspieszeniu (zob. dalej). Otrzymuje również 1 dodatkowe chłodzenie. Gracz może użyć obu tych korzyści w kroku reakcji.
Ważne! Adrenaliny nie można zachować na przyszłe rundy
Dodatkowy ruch zdobyty w kroku 4 wykorzystujesz w kroku 5. Moim zdaniem możesz tak zagrać.
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Dodatkowe 1 do prędkości za karty odkryte z ulepszeń, obciążeń lub przyspieszenia a nie wszystkich kart zagranych w tej turze. Czyli 1 do prędkości za każdą kartę odkrytą przy korzystaniu z ulepszenia, obciążenia lub przyspieszenia (albo jak precyzuje nowa instrukcja za każdy plus na zagranych kartach w tej turze - wychodzi na to samo). A dlaczego w instrukcji jest napisane, że za każdą kartę odkrytą w tej turze? - bo dodatkowe symbole na kartach ulepszeń rozpatrywane są w kroku 5 (także z napędu na 4 koła), a "+" są na kartach zagranych w kroku 2 i jeszcze dodajemy "+" z przyspieszenie jak ktoś użył (bo dzięki niemu też uzyskujemy "+"). Stara czy nowa instrukcja jasno określa, że w rozpatrywanym przykładzie prędkość będzie 9 (7 prędkości w kroku 3 i dodane 2 w kroku 5), chyba że gracz użył jeszcze przyspieszenia to prędkość będzie 10 i to co dociągnął przy przyspieszeniu (7 prędkości w kroku 3 i dodane 3 plus to co dociągnął za przyspieszenie w kroku 5).ave.crux pisze: ↑22 maja 2023, 09:31Karta 1/2/+/+(skok) to też kart odkryte w tej turze czyli mamy 4 oraz dodatkowe 2 za 3/1 = 6 W instrukcji nic nie jest napisane o tym, że to mają być karty zagrane PO zagraniu czegoś tylko w twojej turze.Poochacz pisze: ↑22 maja 2023, 09:26 A 6 za użycie skoku bo? Nie wiem, może źle do tego podchodzę ale jeśli gracz może zwiększyć prędkość o 1 za każdą odkrytą kartę (z ulepszeń, obciążeń i przyspieszenia) to kolega pytający o zasadę odkrył jedną kartę po zagraniu obciążenia (trójka) i jedną po zagraniu ulepszenia (jedynka). No chyba że heat i stress też by się liczył ale to też mi nie wychodzi 6. Wczytuję się w instrukcję skoku i cały czas wychodzi mi 7+2
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Przeczytałem instrukcję papierową z pudełka, poprawioną z linku, angielską z linku i ten wątek. Jestem po jednej rozgrywce (2+4) i planuje mistrzostwa w trybie turniejowym. Zastanawiają mnie rozwiązania problemów pomyłek (przy zmianie biegu o 2 gdy nie mamy karty Heat oraz przy zagraniu ulepszenia gdy nie mamy Heat do opłacenia ewentualnego kosztu). Moim zdaniem Majek słusznie zauważył, że coś jest nie tak, z tym odrzucaniem karty i losowaniem nowej. Podobnie w przypadku zmiany biegu należy albo odrzucić nadmiarową kartę albo dolosować nową z deku. Moim zdaniem powinno się dolosować kartę z ręki. Tak samo nadmiarowa karta powinna wracać do ręki( losowo). Ulepszenie bez pokrycia w koszcie Heat też moim zdaniem powinno wracać do ręki, a w zamian powinno się losować inną kartę z ręki. Jeśli to karta nielegalna do zagrania (Heat lub inna z kosztem Heat) to losujemy następną. Jeśli nie ma żadnej legalnej, to przypadek zaśmieconej ręki.
Czy ten home rule ma sens?
Czy ten home rule ma sens?
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
-
- Posty: 732
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 427 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Moim zdaniem to niepoprawne podejście do problemu. Te reguły ktoś dodał "nadgorliwie", bo może testerzy prosili.NestorZolo pisze: ↑01 cze 2023, 00:50 Przeczytałem instrukcję papierową z pudełka, poprawioną z linku, angielską z linku i ten wątek. Jestem po jednej rozgrywce (2+4) i planuje mistrzostwa w trybie turniejowym. Zastanawiają mnie rozwiązania problemów pomyłek (przy zmianie biegu o 2 gdy nie mamy karty Heat oraz przy zagraniu ulepszenia gdy nie mamy Heat do opłacenia ewentualnego kosztu). Moim zdaniem Majek słusznie zauważył, że coś jest nie tak, z tym odrzucaniem karty i losowaniem nowej. Podobnie w przypadku zmiany biegu należy albo odrzucić nadmiarową kartę albo dolosować nową z deku. Moim zdaniem powinno się dolosować kartę z ręki. Tak samo nadmiarowa karta powinna wracać do ręki( losowo). Ulepszenie bez pokrycia w koszcie Heat też moim zdaniem powinno wracać do ręki, a w zamian powinno się losować inną kartę z ręki. Jeśli to karta nielegalna do zagrania (Heat lub inna z kosztem Heat) to losujemy następną. Jeśli nie ma żadnej legalnej, to przypadek zaśmieconej ręki.
Czy ten home rule ma sens?
Zauważ, że większość gier nie mówi w instrukcji co zrobić w przypadku, gdy gracz nie trzyma się instrukcji (jak go karać). Takie zapiski widnieją w grach gdzie jest jakiś ukryty ruch albo jakieś ukryte decyzje. Nie różni się to niczym od oszukiwania. Moim zdaniem takie błędy popełniają osoby uczące się, a wtedy można spokojnie cofnąć ruch i zagrać inaczej (nauczyć się lepiej ogarniać). Nie jest to house rule, bo mówimy o przypadku nietrzymania się litery instrukcji (czyli zagrania karty wtedy, gdy nie wolno).
To tak jak w Fury of Dracula: jeśli Dracula zostanie złapany na oszukiwaniu to traci 5 punktów życia - to nie oznacza, że jest to jedna z taktyk albo że w ogóle taka reguła powinna istnieć - równie dobrze można rozstrzygnąć poddanie Draculi albo "pobite gary" i zaczęcie od nowa
Nie traktowałbym tego zapisku jakoś bardzo poważnie, ani nie traktowałbym takiej sytuacji jako problem z grą (moim zdaniem niepotrzebnie zaadresowany w instrukcji).
I tak: twój home rule ma sens jak w sumie każdy inny w tym przypadku, bo balansu/sprawiedliwości bym tu na siłę nie próbował znajdywać
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Błędy w polskiej wersji sprowadzają się tylko do zasad, prawda? Bo zasady znam z bga, więc totalnie mnie to nie interesuje. Na elementach żadnych błędów nie ma jak rozumiem?
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
Wczoraj pierwsza partia no i oczywiście pojawiły się niejasności. Pytanie czy w 5 kroku gdzie możemy użyć chłodzenia (jeśli jesteśmy na 1 lub 2 biegu) oraz przyspieszenia za pomocą karty turbo to opcja w stylu albo albo czy mogę w tym kroku użyć obu opcji? W 4 kroku rozumiem ze używamy obu opcji(jest mały plus narysowany na planszetce pomiedzy ruchem plus 1 i chlodzeniem). Czy możemy w związku z tym użyć jednego bonusu czy musimy dwóch albo nic?
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
W 5 kroku aktywujesz wszystkie symbole jakie "wygenerowałeś" w poprzednich krokach. Chłodzisz tyle ile zdobyłeś symboli chłodzenia, przekładasz tyle kart turbo ile ciepła wygenerowałeś oraz opcjonalnie zagrywasz przyspieszenie (generując dodatkowe ciepło).
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat - pytania o zasady
W obu przypadkach możesz wykonać obie opcje, ale nie musisz. Dodatkowo +1 do ruchu z kroku czwartego możesz wykorzystać przed albo po przyspieszeniu z kroku piątego.