Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 30 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Pierwszy raz Dziki Gon rozegrany i nasuwa się pytanie. Czy podczas walki z ogarem można.
1. Używać eliksirów
2. Używać umiejętności swojego klan z planszy gracza?
3. Używać innych umiejętności z kart trofeów?
Nie zauważyłem, żeby było to niedozwolone, więc pewnie można i zgodnie z instrukcją ma to sens fabularny. Eliksir można wypić również przed walką z ogarem. Umiejętność klanu jak się posiada to również można jej użyć w czasie walki bez znaczenia z kim walczymy. Inne umiejętności z kart trofeów też posiadamy bo je nabyliśmy zdobywając trofea.
Czy mój tok rozumowania jest słuszny? Czy czegoś nie doczytałem lub przeoczyłem?
1. Używać eliksirów
2. Używać umiejętności swojego klan z planszy gracza?
3. Używać innych umiejętności z kart trofeów?
Nie zauważyłem, żeby było to niedozwolone, więc pewnie można i zgodnie z instrukcją ma to sens fabularny. Eliksir można wypić również przed walką z ogarem. Umiejętność klanu jak się posiada to również można jej użyć w czasie walki bez znaczenia z kim walczymy. Inne umiejętności z kart trofeów też posiadamy bo je nabyliśmy zdobywając trofea.
Czy mój tok rozumowania jest słuszny? Czy czegoś nie doczytałem lub przeoczyłem?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Uff, przebrąlem przez 11 stron.
Trochę rzeczy mi się wyjaśniło, a trochę nie.
1. W przypadku tarczy ponad poziom (specjalna zasada) czy jeżeli nie dostaliśmy dodatkowych obrażeń to przechodzimy do kolejnych faz z wyższą wartością tarczy? Instrukcja mówi jedynie o podwyższeniu do maksymalne wartości. Nic nie mówi o obniżeniu.
2. Co do pokera to tutaj chyba klarownej odpowiedzi nie ma i lepiej jak po prostu grać według swojej interpretacji na temat przerzutu. Ja osobiście grałem tak, że dopóki nieaktywny gracz nie przerzuci kości, aktywny nie może tego zrobić. Jest to trochę sprzeczne z zasadą gry w pokera, aczkolwiek obarcza aktywnego gracza dodatkowym ryzykiem, co jest w mojej opinii ok. W końcu nieaktywny gracz nie ma wyboru nie uczestniczenia w pokerze.
Ewentualnie mógłbym dopuścić możliwość przerzucenia kości przez każdego z graczy.
3. Co do zadań tropów. Grałem w myśl zasady pobrania tylko jednej monety, okazuje się, że akcja pozwala zdobyć łącznie dwie monety. Nie mniej jednak ilość zadań tropów nie została chyba doprecyzowanie. Osobiście gram tak, że każdy gracz może mieć tylko jeden żeton tropu danego radzaju, a w takim wypadku wchodząc na obszar możliwości pobrania zadania, pobieram już tylko jedną monetę (nie dobieram zadania tropu). Z kolei jak mam aktywne zadanie tropu, to mogę dobrać drugie, ale zwracając pierwsze. Mały home rule, ale ogranicza możliwość chomikowania żetonów obszarów.
4. I nowe pytanie, czy wchodząc na obszar z dwoma innymi wiedźminami, mogę zagrać z obydwoma? W instrukcji jest nowa o możliwości zagrania z każdym wiedźminem raz podczas tury.
Trochę rzeczy mi się wyjaśniło, a trochę nie.
1. W przypadku tarczy ponad poziom (specjalna zasada) czy jeżeli nie dostaliśmy dodatkowych obrażeń to przechodzimy do kolejnych faz z wyższą wartością tarczy? Instrukcja mówi jedynie o podwyższeniu do maksymalne wartości. Nic nie mówi o obniżeniu.
2. Co do pokera to tutaj chyba klarownej odpowiedzi nie ma i lepiej jak po prostu grać według swojej interpretacji na temat przerzutu. Ja osobiście grałem tak, że dopóki nieaktywny gracz nie przerzuci kości, aktywny nie może tego zrobić. Jest to trochę sprzeczne z zasadą gry w pokera, aczkolwiek obarcza aktywnego gracza dodatkowym ryzykiem, co jest w mojej opinii ok. W końcu nieaktywny gracz nie ma wyboru nie uczestniczenia w pokerze.
Ewentualnie mógłbym dopuścić możliwość przerzucenia kości przez każdego z graczy.
3. Co do zadań tropów. Grałem w myśl zasady pobrania tylko jednej monety, okazuje się, że akcja pozwala zdobyć łącznie dwie monety. Nie mniej jednak ilość zadań tropów nie została chyba doprecyzowanie. Osobiście gram tak, że każdy gracz może mieć tylko jeden żeton tropu danego radzaju, a w takim wypadku wchodząc na obszar możliwości pobrania zadania, pobieram już tylko jedną monetę (nie dobieram zadania tropu). Z kolei jak mam aktywne zadanie tropu, to mogę dobrać drugie, ale zwracając pierwsze. Mały home rule, ale ogranicza możliwość chomikowania żetonów obszarów.
4. I nowe pytanie, czy wchodząc na obszar z dwoma innymi wiedźminami, mogę zagrać z obydwoma? W instrukcji jest nowa o możliwości zagrania z każdym wiedźminem raz podczas tury.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nom, ewidentny błąd w tłumaczeniu. Aczkolwiek i tak wolę zmodyfikować tą zasadę nie wymuszają na nieaktywnym graczu pierwszego rerolla.
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1130 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ale żaden gracz nie ma obowiązkowego rolla xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Oczywiście, że nie, ale instrukcja EN sugeruje, aby pierwszy reroll wykonał nieaktywny gracz (o ile chce).
IMO sprawiedliwe było by po prostu napisać, że gracz który przegrywa grę w kości wykonuje reroll, a następnie drugi gracz o ile jest taka konieczność.
IMO sprawiedliwe było by po prostu napisać, że gracz który przegrywa grę w kości wykonuje reroll, a następnie drugi gracz o ile jest taka konieczność.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Co to są karty uniku?
Domyślam się że są to karty żółte oraz zielone. Dobrze myślę czy to coś innego?
Domyślam się że są to karty żółte oraz zielone. Dobrze myślę czy to coś innego?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ogólnie kolor = konkretny rodzajW grze występuje 5 rodzajów kart akcji: szybki atak (niebieski kolor), silny atak (czerwony kolor), unik (zie-lony kolor), Znak defensywny (żółty kolor) i Znak ofen-sywny (fioletowy kolor)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Karta potwora poziomu drugiego o nazwie Prządka." Zanim gracz utworzy swoją talię wytrzymałości, obniża swój poziom obrony o 1 (ten efekt wpływa również na poziom jego tarczy). Mam pytanie, czy ta obrona obniża się na stałe czy tylko na czas walki?
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Każdy efekty zmniejszający poziom twojej umiejętności obniża jej poziom na stałe (chyba że już jest na maksymalnym poziomie, wtedy nie można go obniżyć). Po walce nie wraca na swoją pierwotną pozycję.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Oj trochę tego będzie. Przejrzałem wczoraj wszystkie 11 stron i chyba o to nikt nie pytał, chociaż pytania pojawiły się dopiero przy dzisiejszej rozgrywce.
1) Czy po walce między wiedźminami faktycznie nie odnawia się poziom tarcz? Bo tylko przy opisie walki z potworem znalazłem o tym dopisek. Czy ma być to takie zniechęcenie do walki między graczami?
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
3) Umiejętność potwora "zanim gracz utworzy talię wytrzymałości obniża poziom tarczy..." oraz trofeum "przed utworzeniem talii wytrzymałości podnieś poziom tarczy o ..." - czy jest tu jakaś narzucona kolejność rozpatrywania? Czy po prostu robię to korzystnie dla siebie?
4) Trofea typu "gdy odrzucasz kartę w wyniku ataku przeciwnika, podnieś swój poziom tarcz o 2" - czy tego typu efekty MUSZĘ aktywować, gdy spełniony został warunek, czy jednak MOGĘ?
I jeszcze kilka pytań o walkę:
W obu przypadkach moja talia wytrzymałości jest pusta.
5) W swojej turze zagrywam ostatnią kartę z ręki, pokonując tym potwora. Z czego rozumiem w tej sytuacji nie zostaję powalony i zdobywam trofeum?
6) Potwór odkrywa swoją ostatnią kartę w talii, w wyniku której odrzucam ostatnią kartę z ręki. Tutaj już zostaję powalony i nie dostaję trofeum, ale potwór zostaje przepędzony?
Ogólnie z instrukcją to się nie postarali - opis walki strasznie nieintuicyjny przez rozbicie na sekcje walki z potworem/wiedźminem. To, że w opisie tury potwora nie znalazł się opis jak wiedźmin otrzymuje od niego obrażenia jest strasznie słabe. Dodatkowo obrona: natknąłem się przed chwilą na ramkę z informacją: "Uwaga! Gdy gracz obniża swój poziom obrony w rezultacie działania karty eksploracji albo karty zdarzenia, powinien pamiętać, aby w razie konieczności obniżyć także swój poziom tarczy" i miałem takie "jakiej kurcze konieczności?". Okazuje się, że jest jakaś inna mała ramka: "Uwaga! Poziom tarczy nigdy nie może ! być wyższy niż poziom obrony". No to czemu kurka nie napisaliście przy opisie statystyki obrona, że jest to także maksymalny możliwy poziom tarcz... Nie mówiąc już o tym, że absurdalnym dla mnie jest to, że w grze robionej przez Polaków są takie perfidne błędy w tłumaczeniu na polski, że zupełnie zmieniają sens akcji - tak jak z "kupowaniem" kart na niektórych polach planszy. Brak ściągawki z pokera gdzieś pod koniec instrukcji też nie zachwyca.
1) Czy po walce między wiedźminami faktycznie nie odnawia się poziom tarcz? Bo tylko przy opisie walki z potworem znalazłem o tym dopisek. Czy ma być to takie zniechęcenie do walki między graczami?
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
3) Umiejętność potwora "zanim gracz utworzy talię wytrzymałości obniża poziom tarczy..." oraz trofeum "przed utworzeniem talii wytrzymałości podnieś poziom tarczy o ..." - czy jest tu jakaś narzucona kolejność rozpatrywania? Czy po prostu robię to korzystnie dla siebie?
4) Trofea typu "gdy odrzucasz kartę w wyniku ataku przeciwnika, podnieś swój poziom tarcz o 2" - czy tego typu efekty MUSZĘ aktywować, gdy spełniony został warunek, czy jednak MOGĘ?
I jeszcze kilka pytań o walkę:
W obu przypadkach moja talia wytrzymałości jest pusta.
5) W swojej turze zagrywam ostatnią kartę z ręki, pokonując tym potwora. Z czego rozumiem w tej sytuacji nie zostaję powalony i zdobywam trofeum?
6) Potwór odkrywa swoją ostatnią kartę w talii, w wyniku której odrzucam ostatnią kartę z ręki. Tutaj już zostaję powalony i nie dostaję trofeum, ale potwór zostaje przepędzony?
Ogólnie z instrukcją to się nie postarali - opis walki strasznie nieintuicyjny przez rozbicie na sekcje walki z potworem/wiedźminem. To, że w opisie tury potwora nie znalazł się opis jak wiedźmin otrzymuje od niego obrażenia jest strasznie słabe. Dodatkowo obrona: natknąłem się przed chwilą na ramkę z informacją: "Uwaga! Gdy gracz obniża swój poziom obrony w rezultacie działania karty eksploracji albo karty zdarzenia, powinien pamiętać, aby w razie konieczności obniżyć także swój poziom tarczy" i miałem takie "jakiej kurcze konieczności?". Okazuje się, że jest jakaś inna mała ramka: "Uwaga! Poziom tarczy nigdy nie może ! być wyższy niż poziom obrony". No to czemu kurka nie napisaliście przy opisie statystyki obrona, że jest to także maksymalny możliwy poziom tarcz... Nie mówiąc już o tym, że absurdalnym dla mnie jest to, że w grze robionej przez Polaków są takie perfidne błędy w tłumaczeniu na polski, że zupełnie zmieniają sens akcji - tak jak z "kupowaniem" kart na niektórych polach planszy. Brak ściągawki z pokera gdzieś pod koniec instrukcji też nie zachwyca.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1130 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
0. Gry projektuje się po angielsku, a potem tłumaczy. Rzadko kiedy jest inaczej.Seraphic_Seal pisze: ↑07 sie 2023, 14:35 Oj trochę tego będzie. Przejrzałem wczoraj wszystkie 11 stron i chyba o to nikt nie pytał, chociaż pytania pojawiły się dopiero przy dzisiejszej rozgrywce.
1) Czy po walce między wiedźminami faktycznie nie odnawia się poziom tarcz? Bo tylko przy opisie walki z potworem znalazłem o tym dopisek. Czy ma być to takie zniechęcenie do walki między graczami?
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
3) Umiejętność potwora "zanim gracz utworzy talię wytrzymałości obniża poziom tarczy..." oraz trofeum "przed utworzeniem talii wytrzymałości podnieś poziom tarczy o ..." - czy jest tu jakaś narzucona kolejność rozpatrywania? Czy po prostu robię to korzystnie dla siebie?
4) Trofea typu "gdy odrzucasz kartę w wyniku ataku przeciwnika, podnieś swój poziom tarcz o 2" - czy tego typu efekty MUSZĘ aktywować, gdy spełniony został warunek, czy jednak MOGĘ?
I jeszcze kilka pytań o walkę:
W obu przypadkach moja talia wytrzymałości jest pusta.
5) W swojej turze zagrywam ostatnią kartę z ręki, pokonując tym potwora. Z czego rozumiem w tej sytuacji nie zostaję powalony i zdobywam trofeum?
6) Potwór odkrywa swoją ostatnią kartę w talii, w wyniku której odrzucam ostatnią kartę z ręki. Tutaj już zostaję powalony i nie dostaję trofeum, ale potwór zostaje przepędzony?
Ogólnie z instrukcją to się nie postarali - opis walki strasznie nieintuicyjny przez rozbicie na sekcje walki z potworem/wiedźminem. To, że w opisie tury potwora nie znalazł się opis jak wiedźmin otrzymuje od niego obrażenia jest strasznie słabe. Dodatkowo obrona: natknąłem się przed chwilą na ramkę z informacją: "Uwaga! Gdy gracz obniża swój poziom obrony w rezultacie działania karty eksploracji albo karty zdarzenia, powinien pamiętać, aby w razie konieczności obniżyć także swój poziom tarczy" i miałem takie "jakiej kurcze konieczności?". Okazuje się, że jest jakaś inna mała ramka: "Uwaga! Poziom tarczy nigdy nie może ! być wyższy niż poziom obrony". No to czemu kurka nie napisaliście przy opisie statystyki obrona, że jest to także maksymalny możliwy poziom tarcz... Nie mówiąc już o tym, że absurdalnym dla mnie jest to, że w grze robionej przez Polaków są takie perfidne błędy w tłumaczeniu na polski, że zupełnie zmieniają sens akcji - tak jak z "kupowaniem" kart na niektórych polach planszy. Brak ściągawki z pokera gdzieś pod koniec instrukcji też nie zachwyca.
1. Odnawia sie poziom tarcz po walce wiedzminów.
2. Nie wiem. Ja grałem, że robię akcje tylko drugiego terenu, ale z drugiej strony jest tam DWA RAZY, a nie O DWA POLA.
3. Najpierw gracza, potem potwora, jeśli mnie pamięc nie myli. Devowie odpisywali na discordzie z tym
4. Moim zdaniem musisz, skoro nie jest napisane "możesz"
5. Dokładnie tak
6. Dokładnie tak.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 96 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Tylko drugiego, jest w instrukcji (pogrubiłem).Seraphic_Seal pisze: ↑07 sie 2023, 14:35
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
W sumie faktycznie, mózg nie zadziałał xdd ale wg instrukcji akcja obszaru a poker z wiedźminem/akcja zadania to różne rzeczy, więc ciekawe co z nimi...farmer pisze: ↑07 sie 2023, 16:16Tylko drugiego, jest w instrukcji (pogrubiłem).Seraphic_Seal pisze: ↑07 sie 2023, 14:35
2) Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję)
Czy mogę skorzystać z akcji pola, przez które przechodzę? Czy tylko tego drugiego?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Zdolność specjalna szkoły Wilka pozwala na zwiększenie obrażeń i natychmiastowe dobranie kart. FAQ precyzuje, że uruchamiamy tę zdolność dopiero podczas rozpatrywania kombinacji. Dobrze rozumiem, że te karty dobieram już na kolejną rundę walki? jeśli skumuluje mi się to z wysokim atakiem i kartami z kombinacji, cała ta umiejętność wydaje się niewiele warta, bo i tak ogranicza mnie limit 7 kart na ręce.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Po pierwsze - ta zdolność zadaje też obrażenia. A każdy punkt obrażeń w tej grze ma znaczenie.
Najlepiej działa w drugiej/trzeciej turze walki, kiedy jeszcze nie dobijasz do siedmiu kart na ręce.
Ponadto, jeśli grasz z mutagenami - pozwala pewniej odpalić efekt mutagenu gdy masz dobrać karty ponad limit ręki.
Najlepiej działa w drugiej/trzeciej turze walki, kiedy jeszcze nie dobijasz do siedmiu kart na ręce.
Ponadto, jeśli grasz z mutagenami - pozwala pewniej odpalić efekt mutagenu gdy masz dobrać karty ponad limit ręki.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Graliśmy pierwszą partię w podstawkę Wiedźmina i nasunęło się trochę wątpliwości.
1. Grałem szkołą żmii i mieliśmy wątpliwości co do mojej zdolności specjalnej. Przykładowo zadaję dwa obrażenia z moich kart, to używając mojej zdolności specjalnej oprócz usunięcia z talii wytrzymałości przeciwnika 2 kart mogę usunąć mu kolejne dwie? Czyli jakbym zadał łącznie 4 obrażenia?
Jaki wtedy jest sens ich podglądania, jak i tak zostaną przez niego odrzucone?
Sama zdolność wydaje się bardzo mocna.
2. Zagrywam kombinację i na żółtym przedłużeniu jest znaczek weź tę kartę z powrotem do ręki - do biorę tę z tym znaczkiem czy żółtą kartę, którą dograłem do niej?
3. Odkrywam talię eksploracji i jest jako rezultat "zwróć 2 żetony do banku i podnieś swój poziom zdolności specjalnej o 1" - jak nie mam 2 żetonów to nie podnoszę poziomu? We wszystkich kartach eksploracji muszę mieć to co jest wymagane, aby otrzymać nagrodę?
4. Jak użyję eliksiru zamieci i zagram dodatkową kartę to czy ona się liczy do ilości kart w kombinacji?
5. Przy otrzymywaniu obrażeń jak muszę odrzucać karty z ręki to odrzucam karty, które jak chcę czy losowe jakoś?
6. Z karty eksploracji dostaję nagrodę - weź żeton tropu potwora, dostaję go już "gotowego" czy z zadaniem, że muszę wejść na jakiś obszar?
Ogólnie miałem wrażenie, że walki z potworami nie są jakieś trudne - chyba, że coś źle robiliśmy. W dodatkach kickstarterowych mam jakieś rozbudowane karty tych potworów, to może to coś zmieni.
1. Grałem szkołą żmii i mieliśmy wątpliwości co do mojej zdolności specjalnej. Przykładowo zadaję dwa obrażenia z moich kart, to używając mojej zdolności specjalnej oprócz usunięcia z talii wytrzymałości przeciwnika 2 kart mogę usunąć mu kolejne dwie? Czyli jakbym zadał łącznie 4 obrażenia?
Jaki wtedy jest sens ich podglądania, jak i tak zostaną przez niego odrzucone?
Sama zdolność wydaje się bardzo mocna.
2. Zagrywam kombinację i na żółtym przedłużeniu jest znaczek weź tę kartę z powrotem do ręki - do biorę tę z tym znaczkiem czy żółtą kartę, którą dograłem do niej?
3. Odkrywam talię eksploracji i jest jako rezultat "zwróć 2 żetony do banku i podnieś swój poziom zdolności specjalnej o 1" - jak nie mam 2 żetonów to nie podnoszę poziomu? We wszystkich kartach eksploracji muszę mieć to co jest wymagane, aby otrzymać nagrodę?
4. Jak użyję eliksiru zamieci i zagram dodatkową kartę to czy ona się liczy do ilości kart w kombinacji?
5. Przy otrzymywaniu obrażeń jak muszę odrzucać karty z ręki to odrzucam karty, które jak chcę czy losowe jakoś?
6. Z karty eksploracji dostaję nagrodę - weź żeton tropu potwora, dostaję go już "gotowego" czy z zadaniem, że muszę wejść na jakiś obszar?
Ogólnie miałem wrażenie, że walki z potworami nie są jakieś trudne - chyba, że coś źle robiliśmy. W dodatkach kickstarterowych mam jakieś rozbudowane karty tych potworów, to może to coś zmieni.
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
1. Po zadaniu dwóch obrażeń, używasz umiejętności, dobierasz 4 karty i wyrzucasz dwie z nich.
2. Bierzesz kartę na której jest symbol.
3. W kartach eksploracji jest zasada, że górne wymaganie musisz spełnić. Jeśli wymaganie jest już w dolnej części to "dajesz ile możesz". To znaczy, jeżeli tekst o którym piszesz był w górnej części, nie mogłeś podnieść umiejętności. Jeśli w dolnej, to mogłeś.
4. Tu nie jestem pewien na 100%, ale ta karta nie liczy się do kombinacji.
5. Wybierasz sam, które karty chcesz odrzucić.
6. Bierzesz gotowy żeton tropu, nie zadania.
Dodatek kickstarterowy do potworów na pewno coś zmieni
2. Bierzesz kartę na której jest symbol.
3. W kartach eksploracji jest zasada, że górne wymaganie musisz spełnić. Jeśli wymaganie jest już w dolnej części to "dajesz ile możesz". To znaczy, jeżeli tekst o którym piszesz był w górnej części, nie mogłeś podnieść umiejętności. Jeśli w dolnej, to mogłeś.
4. Tu nie jestem pewien na 100%, ale ta karta nie liczy się do kombinacji.
5. Wybierasz sam, które karty chcesz odrzucić.
6. Bierzesz gotowy żeton tropu, nie zadania.
Dodatek kickstarterowy do potworów na pewno coś zmieni

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Ok, czyli to są darmowe 2 obrażenia, które zadaje mojemu przeciwnikowi i do tego podglądam i ustawiam mu karty doboru.
3. W kartach eksploracji jest zasada, że górne wymaganie musisz spełnić. Jeśli wymaganie jest już w dolnej części to "dajesz ile możesz". To znaczy, jeżeli tekst o którym piszesz był w górnej części, nie mogłeś podnieść umiejętności. Jeśli w dolnej, to mogłeś.
dolna część to chodzi o rezultat decyzji tak?
Czyli jak to moje pytanie było jako rezultat podjętej decyzji to podnosi poziom mimo, że nie ma złota żadnego.
- Nidhogg
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 62 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Co do 5. czasem jest jawnie napisane odrzuć losowe karty, jak nie matego słowo to dam wybierasz.
Pamiętaj że zdolność każdej szkoły można wykorzystać raz na całą walkę.
Pamiętaj że zdolność każdej szkoły można wykorzystać raz na całą walkę.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Cześć, mam pytanie dotyczące jednej karty.
Skąd usuwam kartę, z ręki czy z puli odkrytych kart?
Dla części graczy "oraz" brzmi jak "i" więc z puli odkrytych kart, natomiast cześć graczy uważa skoro obniżam poziom tarczy to i karte usuwam ze swojej ręki (ewentualnie tali albo tali kart odrzuconych).

Skąd usuwam kartę, z ręki czy z puli odkrytych kart?
Dla części graczy "oraz" brzmi jak "i" więc z puli odkrytych kart, natomiast cześć graczy uważa skoro obniżam poziom tarczy to i karte usuwam ze swojej ręki (ewentualnie tali albo tali kart odrzuconych).

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jeśli nie zaznaczono inaczej kartę usuwasz z ręki, talii, lub ze stosu kart odrzuconych.castelano pisze: ↑04 wrz 2023, 17:37 Cześć, mam pytanie dotyczące jednej karty.
Skąd usuwam kartę, z ręki czy z puli odkrytych kart?
Dla części graczy "oraz" brzmi jak "i" więc z puli odkrytych kart, natomiast cześć graczy uważa skoro obniżam poziom tarczy to i karte usuwam ze swojej ręki (ewentualnie tali albo tali kart odrzuconych).
![]()
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Taką zasade znalazłem w instrukcji ale odnosila się dokladnie do zdolnosci obszaru miasta. Tam jest ikona dloni ale moze byc rowniez stos lub stos odrzuconych.
Zastosujemy do całości. Dzięki
Zastosujemy do całości. Dzięki