Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Root (Cole Wehrle)
Witam
Zainteresowałem się Rootem i chciałem sobie kupić ale z uwagi, że najczęściej gram sam to interesuje mnie jak to działa solo oczywiście z dodatkiem Tryb Leśnogrodu. Czy inne dodatki, te wydane wcześniej i te najnowsze z zaciężnymi mają sens przy grze solo? Jeśli tak to, które są do wykorzystania w solo?
Zainteresowałem się Rootem i chciałem sobie kupić ale z uwagi, że najczęściej gram sam to interesuje mnie jak to działa solo oczywiście z dodatkiem Tryb Leśnogrodu. Czy inne dodatki, te wydane wcześniej i te najnowsze z zaciężnymi mają sens przy grze solo? Jeśli tak to, które są do wykorzystania w solo?
- anitroche
- Posty: 812
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 817 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak zaciężni działają w solo to nie wiem, bo jeszcze ich nie mam, ale pozostałe dodatki jak najbardziej można łączyć z trybami lesnogrodu, ale czy warto? No to zależy jak bardzo ci zależy na graniu w Roota . To jakie frakcje biorą udział w grze trzeba dobierać tak samo jak w grze na więcej osób (jest w Księdze Praw z zasadami tabelka wyliczająca, jakie i ile frakcji musi brać udział w grze, zeby zachować jako taki balans) i tak jak np. ty chcesz zagrać kotami, ptakami (oba są w podstawce) lub kretami (dodatek podziemne królestwa) to spoko, bo ty możesz wziąć jedną z tych frakcji i automie dać którąś z pozostałych i grać wtedy przeciwko jednemu botowi, ale jak tylko chcesz zagrać jakąkolwiek inną frakcją, to już musisz sterować co najmniej dwiema automami, a obsługa ich każdej tury zajmuje tyle samo czasu co twój ruch, więc no może to być męczące.
Jak chcesz zobaczyć, jak to wygląda w praktyce, to nagrałam parę rozgrywek solo, ale w pewnym momencie byłam tam zmęczona takim graniem, że porzuciłam projekt, który zakładał zagranie tak każdą frakcją , ale jakby co możesz obejrzeć tutaj:
https://youtube.com/playlist?list=PLskC ... VUfrO_mlRI
Ja ogólnej Roota nie polecam za bardzo ani solo, ani dwuosobowo, ale my w domu jesteśmy mega fanami tytułu i gram i solo i tylko z mężem, jak mamy ochotę na Roota a nie ma jak zorganizować większej liczby graczy.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 45 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja grałem na 3os + bot (w rożnych konfiguracjach), i nie polecam. nie wyobrażam sobie grać z więcej niż jednym botem na raz, ,to już dla prawdziwych fanatyków Roota
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 maja 2021, 18:59
- Has thanked: 7 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z dostępnymi po polsku trybami leśnogrodu #1 można bezproblemowo grać wszystkimi frakcjami z podstawki. Osobiście posiadam jedynie dodatek podziemia, i jeśli chodzi o dołączone do niego frakcje, to krety również nie wymagają żadnych dodatkowych zasad, gdy gramy nimi przeciw botom. Z niewielką przeszkodą można się zderzyć, gdy chcemy grać krukami - wymagają one znajomości zasad interakcji botów z żetonami intryg, które to zasady opisane są w trybach leśnogrodu #2 (nie są jeszcze wydane przez Portal). Do gry kruczą konspiracją trzeba po prostu przeczytać krótki ustęp z angielskiej wersji Rootbotyki.strzewka pisze: ↑22 lut 2024, 11:35 Witam
Zainteresowałem się Rootem i chciałem sobie kupić ale z uwagi, że najczęściej gram sam to interesuje mnie jak to działa solo oczywiście z dodatkiem Tryb Leśnogrodu. Czy inne dodatki, te wydane wcześniej i te najnowsze z zaciężnymi mają sens przy grze solo? Jeśli tak to, które są do wykorzystania w solo?
Jeśli chodzi o Maruderów, to zdaje się, że zarówno borsukami jak i szczurami gra się bez żadnych dodatkowych zasad odnośnie botów, ale za to mechanizm zaciężnych w ogóle nie został uwzględniony w trybach - trzeba czekać na wersję #3
Chyba najwięcej kłopotów sprawia gra przeciwko botom frakcjami z Plemion rzecznych, gdyż np. kompania ma specjalny zestaw kart "bot services" dołączony do trybów #2, które to karty odpowiadają za obsługę wykupywania przez automę kart i usług. Co do jaszczurów, to szczerze nie mam pojęcia, czy działają z dostępnymi botami, ale podejrzewam, że też nie za bardzo.
Re: Root (Cole Wehrle)
Grałem trochę w Root solo więc dorzucę swoje trzy grosze.strzewka pisze: ↑22 lut 2024, 11:35 Witam
Zainteresowałem się Rootem i chciałem sobie kupić ale z uwagi, że najczęściej gram sam to interesuje mnie jak to działa solo oczywiście z dodatkiem Tryb Leśnogrodu. Czy inne dodatki, te wydane wcześniej i te najnowsze z zaciężnymi mają sens przy grze solo? Jeśli tak to, które są do wykorzystania w solo?
Ogólnie grało mi się przyjemnie i miałem frajdę z gry. Jednak obsługa botów jest czasochłonna. Najlepiej grać z dwoma, ale wtedy 2/3 gry to ich zarządzanie. Bywają też problemy z zablokowaniem się jakiegoś bota, np. koty potrafią zapętlić się pomiędzy dwiema polankami. Zaciężni nie są obsługiwani przez boty.
Nie polecam Root do solo, chyba, że bardzo, bardzo go chcesz. Wtedy zagrasz kilka razy, będziesz się dobrze bawił, ale z każdą kolejną rozgrywką obsługa botów będzie co raz bardziej męcząca i Twój entuzjazm szybko opadnie.
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Zgadzam się co do możliwości zablokowania, ale nie z czasem obsługi botów. Jedna rozgrywka na 4 frakcje zajmowała mi 25-30 minut, w pewnym momencie robiłem już rzeczy automatycznie. Ale jestem programistą, algorytmy łatwo mi wchodzą do głowyQuimeen pisze: ↑22 lut 2024, 15:38 Grałem trochę w Root solo więc dorzucę swoje trzy grosze.
Ogólnie grało mi się przyjemnie i miałem frajdę z gry. Jednak obsługa botów jest czasochłonna. Najlepiej grać z dwoma, ale wtedy 2/3 gry to ich zarządzanie. Bywają też problemy z zablokowaniem się jakiegoś bota, np. koty potrafią zapętlić się pomiędzy dwiema polankami. Zaciężni nie są obsługiwani przez boty.
Re: Root (Cole Wehrle)
Jest przedsprzedaż tych zaciężnych chyba i chcialem zapytać jak jeżeli chodzi o rozgrywkę na 2 osoby z tymi maruderami i zaciężnymi ? Czy dalej jest to gra w którą jednak nie ma sensu mimo tych dodatków grać w 2 osoby? Czy jednak usprawniają one grę na 2 osoby i przyjemność z gry jest lepsza ?
- Qnnrad
- Posty: 244
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 224 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Od grudnia (masz na stronie wcześniej) zdania jeszcze nie zmieniłem, podtrzymuję co pisałem w tym temacie.
Standardowo - masz 10 tysięcy i więcej gier dwuosobowych do wyboru, nie musi to być akurat Root.
A Roota uwielbiam i z całego serca polecam do grania 3+, z ciężarnymi czy bez.
Standardowo - masz 10 tysięcy i więcej gier dwuosobowych do wyboru, nie musi to być akurat Root.
A Roota uwielbiam i z całego serca polecam do grania 3+, z ciężarnymi czy bez.
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak, jasne zgadzam się z Tobą w 100 procentach że gier 2 osobowych masz trylion, ale… w sklepie addidasow różnych masz trylion a kupujesz jedne te co Ci się podobają, filmów masz trylion ale tylko kilka Ci się najbardziej podoba… itd itd
Podoba mi się klimat roota, styl gry i rozgrywka. Ale niestety najczęściej gram w 2 osoby i dlatego pytam czy ktoś już ma jakieś doświadczenie
Podoba mi się klimat roota, styl gry i rozgrywka. Ale niestety najczęściej gram w 2 osoby i dlatego pytam czy ktoś już ma jakieś doświadczenie
- ave.crux
- Posty: 1729
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 807 times
- Been thanked: 1247 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Spoiler:
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 83 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tylko ze Roota nawet nie powinno się rozważać w kategorii gier 2 osobowych - idąc twoja analogia Root to Pumy/Książka.Fujis pisze: ↑27 lut 2024, 11:01 Tak, jasne zgadzam się z Tobą w 100 procentach że gier 2 osobowych masz trylion, ale… w sklepie addidasow różnych masz trylion a kupujesz jedne te co Ci się podobają, filmów masz trylion ale tylko kilka Ci się najbardziej podoba… itd itd
Podoba mi się klimat roota, styl gry i rozgrywka. Ale niestety najczęściej gram w 2 osoby i dlatego pytam czy ktoś już ma jakieś doświadczenie
- Bartoszeg02
- Posty: 569
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja grałem z żona we 2 Markiza vs Dynastia i było całkiem spoko ale bardziej zalezalo ni na pokazaniu jej czym są gry area control niż na epickim pojedynku. Sporo jednak mogą namieszać najemnicy którzy sprawiają ze plansza bardzo się zaludnia.Fujis pisze: ↑27 lut 2024, 11:01 Tak, jasne zgadzam się z Tobą w 100 procentach że gier 2 osobowych masz trylion, ale… w sklepie addidasow różnych masz trylion a kupujesz jedne te co Ci się podobają, filmów masz trylion ale tylko kilka Ci się najbardziej podoba… itd itd
Podoba mi się klimat roota, styl gry i rozgrywka. Ale niestety najczęściej gram w 2 osoby i dlatego pytam czy ktoś już ma jakieś doświadczenie
Proponuje Ci kup sobie używana podstawkę oraz mały pakiet najemników; za chwile będzie premiera od portalu paczek z 3 frakcjami najemników za jakies 40 zł i sobie spróbuj
Jak nie siądzie to sprzedasz ze strata moze 20 zł
Re: Root (Cole Wehrle)
O widzisz dobry pomysł tak pewnie spróbujemyBartoszeg02 pisze: ↑27 lut 2024, 11:18Ja grałem z żona we 2 Markiza vs Dynastia i było całkiem spoko ale bardziej zalezalo ni na pokazaniu jej czym są gry area control niż na epickim pojedynku. Sporo jednak mogą namieszać najemnicy którzy sprawiają ze plansza bardzo się zaludnia.Fujis pisze: ↑27 lut 2024, 11:01 Tak, jasne zgadzam się z Tobą w 100 procentach że gier 2 osobowych masz trylion, ale… w sklepie addidasow różnych masz trylion a kupujesz jedne te co Ci się podobają, filmów masz trylion ale tylko kilka Ci się najbardziej podoba… itd itd
Podoba mi się klimat roota, styl gry i rozgrywka. Ale niestety najczęściej gram w 2 osoby i dlatego pytam czy ktoś już ma jakieś doświadczenie
Proponuje Ci kup sobie używana podstawkę oraz mały pakiet najemników; za chwile będzie premiera od portalu paczek z 3 frakcjami najemników za jakies 40 zł i sobie spróbuj
Jak nie siądzie to sprzedasz ze strata moze 20 zł
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak mocno z innej beczki. Czy są jakieś kolosalne bądź istotne różnice wprowadzone do gry między kolejnymi drukami wersji PL? Jakieś poprawione zasady, rewersy kart i inne tego typu? Czy zwyczajnie maszyna mieliła dalej to samo? Pytam, bo chcę kupić grę no i waham się, czy kupić starsze wydanie, używane, czy też nowy druk prosto z półki sklepowej.
Re: Root (Cole Wehrle)
Były chyba 2 różnicehamish pisze: ↑27 lut 2024, 19:13 Tak mocno z innej beczki. Czy są jakieś kolosalne bądź istotne różnice wprowadzone do gry między kolejnymi drukami wersji PL? Jakieś poprawione zasady, rewersy kart i inne tego typu? Czy zwyczajnie maszyna mieliła dalej to samo? Pytam, bo chcę kupić grę no i waham się, czy kupić starsze wydanie, używane, czy też nowy druk prosto z półki sklepowej.
Najstarszy print ma zupełnie inne kolory meepli.
Był też print który korzystał z "starego" wyglądu znaczników punktów zwycięstwa (errata jest dodana chyba w każdym dodatku - zamiast VP między laurami jest logo frakcji).
Oprócz tego nic nie wiem, możliwe że było więcej xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- anitroche
- Posty: 812
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 817 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Tymi kolorami meeple mnie zaciekawiłeś - co dokładnie zmienilo? Ja mam pierwszy druk i tak z ciekawości pytamPomnik pisze: ↑27 lut 2024, 19:16Były chyba 2 różnicehamish pisze: ↑27 lut 2024, 19:13 Tak mocno z innej beczki. Czy są jakieś kolosalne bądź istotne różnice wprowadzone do gry między kolejnymi drukami wersji PL? Jakieś poprawione zasady, rewersy kart i inne tego typu? Czy zwyczajnie maszyna mieliła dalej to samo? Pytam, bo chcę kupić grę no i waham się, czy kupić starsze wydanie, używane, czy też nowy druk prosto z półki sklepowej.
Najstarszy print ma zupełnie inne kolory meepli.
Był też print który korzystał z "starego" wyglądu znaczników punktów zwycięstwa (errata jest dodana chyba w każdym dodatku - zamiast VP między laurami jest logo frakcji).
Oprócz tego nic nie wiem, możliwe że było więcej xD
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- Qnnrad
- Posty: 244
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 224 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Żart obrazkowy zainspirowany życiem (a mianowicie wczorajszą rozgrywką) :> #pdk
Spoiler:
- Qnnrad
- Posty: 244
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 224 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Henlo, dzielę się bo ostatnio zacząłem z tego korzystać i nie ma powrotu, bo dobrze jest.
I choć sam mam angielski egzemplarz (zmontowałem też angielską paczkę do druku, niedługo pojawi się w plikach na bgg), to zrobiłem dla Was paczkę po Polsku, bo wiem, że lubicie. Wesołych jajek!
Problem:
krótko: Problemem. jest. ten. cholerny. brudny. Włóczęga!!!1one
Znienawidzony sierściuch który jest OP (statystyki turniejowe nie zostawiają wątpliwości, że to zdecydowanie najmocniejszy zawodnik). Nie cierpię grać przeciwko niemu i mam ochotę odejść od stołu jak ktoś go wybiera. Ale...nie cierpię patrzeć całą grę na bezużyteczne ruiny, zwłaszcza jak jestem pomarańczowym workiem do bicia.
Plik do druku wrzucam na BGG, a tymczasem tutaj na jakiś hosting zanim BGG to zatwierdzi a Wy zapomnicie:
Tymczasem dyskusja:
Groźna Niesława:
Trzeba dziada przytemperować, więc powstały nieoficjalne zasady turniejowe o których już tu dyskutowaliśmy, tzw. "Despot Infamy". Celem jest ograniczenie możliwości zdobywania punktów przez agresję Włóczęgów w trzecim akcie, więc teraz zamiast rozwalać stół śmierdziele muszą pogłówkować.
Jedna bitwa z wrogą frakcją to tylko jeden dodatkowy punkt, niezależnie od liczby trafień (oczywiście budynki i żetony dalej dają punkty), a nie +1 za każdy stracony element (w tym za wojowników) ofiary tej brudnej małpy z brzytwą.
Wykopaliska:
Jeszcze genialniejszym rozwiązaniem tego problemu jest wrzucenie do pieca elementów Włóczęgi i udawanie, że nie wie się o co chodzi gdy ktoś o niego poprosi na spotkaniu. Ale wtedy cierpi Markiza, kochana kizi-mizi, bo budowa stoi i czeka na prace archeologiczne. Najgorzej.
Więc można teraz przyspieszyć oczyszczenie ruin przez zasponsorowanie prac wykopaliskowych! Wrzucacie podmiankę tekstu na słabe, więc bez żalu, "Tunele" i macie "Wykopaliska", które wymyślił Marcus theCat z BGG, a ja dziś przetłumaczyłem dla Was i zmontowałem.
I co szanowna społeczność na to?
I choć sam mam angielski egzemplarz (zmontowałem też angielską paczkę do druku, niedługo pojawi się w plikach na bgg), to zrobiłem dla Was paczkę po Polsku, bo wiem, że lubicie. Wesołych jajek!
Problem:
krótko: Problemem. jest. ten. cholerny. brudny. Włóczęga!!!1one
Znienawidzony sierściuch który jest OP (statystyki turniejowe nie zostawiają wątpliwości, że to zdecydowanie najmocniejszy zawodnik). Nie cierpię grać przeciwko niemu i mam ochotę odejść od stołu jak ktoś go wybiera. Ale...nie cierpię patrzeć całą grę na bezużyteczne ruiny, zwłaszcza jak jestem pomarańczowym workiem do bicia.
Plik do druku wrzucam na BGG, a tymczasem tutaj na jakiś hosting zanim BGG to zatwierdzi a Wy zapomnicie:
Spoiler:
Groźna Niesława:
Trzeba dziada przytemperować, więc powstały nieoficjalne zasady turniejowe o których już tu dyskutowaliśmy, tzw. "Despot Infamy". Celem jest ograniczenie możliwości zdobywania punktów przez agresję Włóczęgów w trzecim akcie, więc teraz zamiast rozwalać stół śmierdziele muszą pogłówkować.
Jedna bitwa z wrogą frakcją to tylko jeden dodatkowy punkt, niezależnie od liczby trafień (oczywiście budynki i żetony dalej dają punkty), a nie +1 za każdy stracony element (w tym za wojowników) ofiary tej brudnej małpy z brzytwą.
Wykopaliska:
Jeszcze genialniejszym rozwiązaniem tego problemu jest wrzucenie do pieca elementów Włóczęgi i udawanie, że nie wie się o co chodzi gdy ktoś o niego poprosi na spotkaniu. Ale wtedy cierpi Markiza, kochana kizi-mizi, bo budowa stoi i czeka na prace archeologiczne. Najgorzej.
Więc można teraz przyspieszyć oczyszczenie ruin przez zasponsorowanie prac wykopaliskowych! Wrzucacie podmiankę tekstu na słabe, więc bez żalu, "Tunele" i macie "Wykopaliska", które wymyślił Marcus theCat z BGG, a ja dziś przetłumaczyłem dla Was i zmontowałem.
I co szanowna społeczność na to?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2024, 12:55 przez Qnnrad, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 211 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wykopaliska to świetny pomysł! Ze zmianą niesławy - ja to rozumiem, ale mamy frakcje, które niekontrolowane robią finish w trzecim akcie z połowy punktów (Covid Conspiracy chyba?) - czy to jego nie znerfuje za bardzo?
A poza tym hosting nie działa: The transfer you requested has been deleted.
A poza tym hosting nie działa: The transfer you requested has been deleted.
- Qnnrad
- Posty: 244
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 224 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Bez komentarza, mega słabe te hostingi krótkoterminowe :/MowMiStefan pisze: ↑29 mar 2024, 12:16 Wykopaliska to świetny pomysł! Ze zmianą niesławy - ja to rozumiem, ale mamy frakcje, które niekontrolowane robią finish w trzecim akcie z połowy punktów (Covid Conspiracy chyba?) - czy to jego nie znerfuje za bardzo?
A poza tym hosting nie działa: The transfer you requested has been deleted.
Poprawiłem na dropbox, będzie solidnie.
Co do Despot Infamy - to zmienia tylko punkty, przecież miecze dalej działają jak działały. Jak Brudas leje aby kontrolować przeciwników - to niech leje! Dostanie nawet jakieś punkty, ale już nie będzie to wygrywającą strategią.
Despot Infamy jest grane od kilku lat na turniejach i się przyjęło jako optymalny rebalans sierściucha.
Temat od lat rozgrzewa BGG i reddita, nawet Cole Wehrle się wypowiadał w podcaście.
- przykładowy wątek na Reddicie: https://www.reddit.com/r/rootgame/comme ... nfamy_and/
- rozmowa z Colem Wehrle od 30 minuty: https://woodlandwarmachine.podbean.com/ ... le-wehrle/
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 211 times
Re: Root (Cole Wehrle)
ok ok ja nie kwestionuję gram w roota od czasu do czasu - na tyle rzadko, ze musze przypominac sobie zasady (no dobra tylko pozniejszych frakcji). jak robimy z nieogranymi w roota, to wcale tak latwo im wloczega nie idzie - więc patrzę z tej perspektywy.
- Qnnrad
- Posty: 244
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 224 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Super, że poruszyłeś tę kwestię @MowMiStefan , nie ma to jak dyskusja i debata!
W tym podcaście który zalinkowałem sam Cole mówi, że to nie jest problem wśród "normalnych graczy", a wysiłki balansowania dotyczą twardego rdzenia "hardcore" turniejowych zawodników, więc totalnie możesz potraktować to jako wariant opcjonalny.
Choć, jeśli zdasz się na moje słowa i doświadczenie, może wrzucisz sobie wydruk moich plików do pudełka z grą by potraktować je jako warianty obowiązkowe, zobaczysz, że będzie bez szkody dla gry, a może unikniesz nieprzyjemnych sytuacji.
Bo rzucam drugi, dla mnie jeszcze ważniejszy niż balans, argument - klimat.
Jak to mnie wybija z narracji gdy potulna przytulanka zamienia się w nienawistnego wojownika - i to bez powodu, "po prostu, bo może" tak zrobić ostatni skok po -naście punktów. Jasne, widzieliśmy do czego zdolny był Geralt gdy stanął między bandą Renfri a Stregoborem, ale przecież dużo go to kosztowało, nie zrobił tego dla zysku. A w standardowej Rootowej Niesławie ostatnia tura brudnego pana wygląda raczej jak przejście Anakina na ciemną stronę mocy i walka z przedszkolakami.
Ja nie lubię tej sceny z dziećmi i nie lubię Niesławy.
Zaciekawi Cię pewnie, że poprawnym graniem frakcją normalną w grze z brudasem jest kiszenie przez wszystkich przedmiotów, pod żadnym pozorem nie wykuwać. Jak gracie przeciwko Tinkerowi to macie większy problem - nie można ani wykuć, ani odrzucić :S Nom.
Ale to trzeba kilka razy dać sobie wybić zęby tej małpie zanim się poczuje wagę tych wyrzeczeń (i żal, jakby się kto do tytułu przez to zniechęcił ;( ).
W tym podcaście który zalinkowałem sam Cole mówi, że to nie jest problem wśród "normalnych graczy", a wysiłki balansowania dotyczą twardego rdzenia "hardcore" turniejowych zawodników, więc totalnie możesz potraktować to jako wariant opcjonalny.
Choć, jeśli zdasz się na moje słowa i doświadczenie, może wrzucisz sobie wydruk moich plików do pudełka z grą by potraktować je jako warianty obowiązkowe, zobaczysz, że będzie bez szkody dla gry, a może unikniesz nieprzyjemnych sytuacji.
Bo rzucam drugi, dla mnie jeszcze ważniejszy niż balans, argument - klimat.
Jak to mnie wybija z narracji gdy potulna przytulanka zamienia się w nienawistnego wojownika - i to bez powodu, "po prostu, bo może" tak zrobić ostatni skok po -naście punktów. Jasne, widzieliśmy do czego zdolny był Geralt gdy stanął między bandą Renfri a Stregoborem, ale przecież dużo go to kosztowało, nie zrobił tego dla zysku. A w standardowej Rootowej Niesławie ostatnia tura brudnego pana wygląda raczej jak przejście Anakina na ciemną stronę mocy i walka z przedszkolakami.
Ja nie lubię tej sceny z dziećmi i nie lubię Niesławy.
Zaciekawi Cię pewnie, że poprawnym graniem frakcją normalną w grze z brudasem jest kiszenie przez wszystkich przedmiotów, pod żadnym pozorem nie wykuwać. Jak gracie przeciwko Tinkerowi to macie większy problem - nie można ani wykuć, ani odrzucić :S Nom.
Ale to trzeba kilka razy dać sobie wybić zęby tej małpie zanim się poczuje wagę tych wyrzeczeń (i żal, jakby się kto do tytułu przez to zniechęcił ;( ).
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 211 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Och to, że ja gram rzadko, to nie znaczy, że nie zgadzam się z Twoimi tezami i nie widzę problemu z Włóczęgą. Gram rzadko, bo Root wyciągamy, gdy ekipa nie nadaje się (lub nie ma ochoty) na COINy GMT I jak gramy w Roota, to nikt z "ekipy" i tak nie gra Włóczęgą - zdajemy sobie sprawę jak to działa i sami doszliśmy do odpuszczania go lub oddawania "nowym graczom" Dlatego tez spodobały mi się nowe TuneleQnnrad pisze: ↑29 mar 2024, 13:16 Zaciekawi Cię pewnie, że poprawnym graniem frakcją normalną w grze z brudasem jest kiszenie przez wszystkich przedmiotów, pod żadnym pozorem nie wykuwać. Jak gracie przeciwko Tinkerowi to macie większy problem - nie można ani wykuć, ani odrzucić :S Nom.
Ale to trzeba kilka razy dać sobie wybić zęby tej małpie zanim się poczuje wagę tych wyrzeczeń (i żal, jakby się kto do tytułu przez to zniechęcił ;( ).