Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 560
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 139 times
Been thanked: 346 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

kurdzio pisze: 26 cze 2024, 08:07 Na FB i w temacie wydawnictwa na forum już jest rozkręcona inba - podsumowując możesz odebrać sobie tę promkę na konwentach, sklepy ich nie dostały. Kilka osób pisało że udało im się ją wytargać na Pyrkonie.

e:literówki
No to trochę szkoda. Nie będę bił piany o jakąś jedną planszetkę a na konwenty żadne nie jeżdżę (a na pewno nie będę jechał specjalnie po towar za 50 gr). Może kiedyś się trafi w przystępniejszy sposób
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 493
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 78 times
Been thanked: 173 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: noowy »

NeXuS AlphA pisze: 26 cze 2024, 09:08 W sensie ze lotnisko juz jest ale samolot jeszcze nie wylądował czy że jak samolot juz wylądował a jeszcze przed lotniskiem? :wink: :mrgreen:
Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku ;)
NeXuS AlphA
Posty: 303
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 106 times
Been thanked: 145 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: NeXuS AlphA »

Właśnie dlatego chciałem sprecyzować "jak na torze wysokość zostaje tylko samolot" bo mi to brzmiało że samolot zszedł na wysokości (on widnieje okienku) a lotniska jeszcze nie ma
:mrgreen:
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 1063
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 377 times
Been thanked: 445 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: yrq »

Dla tych, którzy nie załapali się na promki przypomnę linki do:
Dodatkowych scenariuszy, które można zagrać prosto z pudełka,
oraz scenariuszy Print and Play.
samuraj1369
Posty: 1148
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 516 times
Been thanked: 586 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: samuraj1369 »

Jest ktoś w stanie zeskanować promkę od Kaczek?
Pomnik
Posty: 644
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 393 times
Been thanked: 267 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Pomnik »

samuraj1369 pisze: 26 cze 2024, 13:56 Jest ktoś w stanie zeskanować promkę od Kaczek?
Pingnij mnie wieczorem to zeskanuje xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 433
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 18 times
Been thanked: 50 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: tekknoboy »

Beskid pisze: 25 cze 2024, 23:58 Z kodami InPost cena gry bywa wyjątkowo atrakcyjna, zwłaszcza jak na tytuł nominowany do Spiel des Jahres
No o mnie też namówili...
A wcześniej nawet nie rozważałem zakupu.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 560
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 139 times
Been thanked: 346 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

noowy pisze: 26 cze 2024, 11:33 Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku ;)
Też się dziś w tym momencie zawiesiliśmy bo na początku myśleliśmy że gdy samolot zrówna się na koniec tury z lotniskiem to już koniec - tyle że co z prędkością hamowania? Dopiero na czystą logikę zrozumieliśmy że została tura do dogrania - że tak powiem - już na ziemi, inaczej by się nie dało.
Pomnik
Posty: 644
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 393 times
Been thanked: 267 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Pomnik »

Promka dla chętnych

EDIT: powinno działać, zmieniłem uprawnienia xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 493
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 78 times
Been thanked: 173 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: noowy »

Poochacz pisze: 26 cze 2024, 19:35
noowy pisze: 26 cze 2024, 11:33 Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku ;)
Też się dziś w tym momencie zawiesiliśmy bo na początku myśleliśmy że gdy samolot zrówna się na koniec tury z lotniskiem to już koniec - tyle że co z prędkością hamowania?
Po prostu zwykle w rundzie pod koniec której samolot równał się wysokością z lotniskiem dopiero do tego lotniska dolatywaliśmy. Pod koniec gry gdy większość klap i kół jest aktywna, ruch nawet o 1 pole wymaga wysokich wartości i nie było szans zmieścić się limicie hamowania. Jak się okazało, że przysługuje jeszcze jedna ostatnia runda, no to wiadomo będąc na lotnisku łatwo wybrać niskie wartości i wyhamować.
radarek
Posty: 255
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 117 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: radarek »

Pomnik pisze: 26 cze 2024, 20:37 Promka dla chętnych

EDIT: powinno działać, zmieniłem uprawnienia xD
Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 4851
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1284 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: psia.kostka »

A moze wlasnie o to chodzi, ze ktos dostal "second thought", ze ta gra ma propagowac radosc latania, a nie strach przed katastrofa? I promka zostala schowana pod lade ostatecznie?

Ale dodatek "turbulencje" troszke by temu przeczyl.
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Awatar użytkownika
vnzk
Posty: 595
Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 331 times
Been thanked: 529 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: vnzk »

radarek pisze: 27 cze 2024, 07:59 Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Na FB napisali, że oryginalny wydawca nie wyraził zgody.
psia.kostka pisze: 27 cze 2024, 08:16 A moze wlasnie o to chodzi, ze ktos dostal "second thought", ze ta gra ma propagowac radosc latania, a nie strach przed katastrofa? I promka zostala schowana pod lade ostatecznie?

Ale dodatek "turbulencje" troszke by temu przeczyl.
W takim wypadku już w instrukcji podstawki używaliby bardziej "delikatnych" określeń zapewne :wink:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1057
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 772 times
Been thanked: 259 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Beskid »

radarek pisze: 27 cze 2024, 07:59 Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Dokładnie, dla wielu karta z lądowaniem Wrony była impulsem do zakupu w przedsprzedaży.
Udostępnienie PDFa to takie minimum przyzwoitości w stosunku do swoich klientów.
Błędne karty z Ranczera rozsyłali bez problemu i tu dystrybucja promki dla kupujących w przedsprzedaży też powinna być w ten sposób rozwiązana. Jeśli to taki problem to mogli chociaż zaproponować korzystną zniżkę na dodatek zawierający dodatkowe lądowanie. Tak się buduje brand loyalty :idea:
dannte
Posty: 841
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 523 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: dannte »

vnzk pisze: 27 cze 2024, 10:40
radarek pisze: 27 cze 2024, 07:59 Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Na FB napisali, że oryginalny wydawca nie wyraził zgody.
Dziwna decyzja - mam nadzieję, że to skrót myślowy i nie wyraził "jeszcze" zgody...

Tutaj są dodatkowe materiały do gry: https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=en (strona oryginalnego wydawcy). Są tam pliki w 6 językach - są tam też scenariusze zlokalizowane dla danego kraju, mam nadzieję, że polska lokalizacja pojawi się tam na dniach i będzie tam też zawarty ten promocyjny scenariusz?

Ktoś coś wie jaki jest plan co do tych oficjalnych dodatków PnP? Czy nie pojawią się nigdy i trzeba samemu przetłumaczyć albo drukować wersję EN?
Awatar użytkownika
gath
Posty: 218
Rejestracja: 08 cze 2006, 21:47
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: gath »

Pytałem swego czasu o lokalizację tych PDF-ów na PL. Otrzymałem odpowiedź, że mają się ukazać na stronie Lucky Duck w okolicach premiery gry. Jeżeli ktoś wyczai to proszę o info i link.
Awatar użytkownika
vnzk
Posty: 595
Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 331 times
Been thanked: 529 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: vnzk »

Z kronikarskiej powinności, Sky Team wskoczyło do pierwszej setki BGG (aktualnie 99 pozycja).
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 201
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Gun3R »

Zagrałem na BGA w jakieś 10 pierwszych scenariuszy i zauważyłem, że o ile poziomy zielone i pomarańczowe pozostawiają trochę przestrzeni na nieudane rzuty, tak np jakiś czerwony scenariusz dopuszczał jedynie 2 kości przeznaczone na kawy, a reszta musiała pasować. Zatem wydaje mi się, że te trudniejsze scenariusze są zbyt zależne od szczęśliwych rzutów.
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
maslopi
Posty: 71
Rejestracja: 02 mar 2022, 14:18
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 13 times
Been thanked: 20 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: maslopi »

Gun3R pisze: 03 lip 2024, 23:48 Zagrałem na BGA w jakieś 10 pierwszych scenariuszy i zauważyłem, że o ile poziomy zielone i pomarańczowe pozostawiają trochę przestrzeni na nieudane rzuty, tak np jakiś czerwony scenariusz dopuszczał jedynie 2 kości przeznaczone na kawy, a reszta musiała pasować. Zatem wydaje mi się, że te trudniejsze scenariusze są zbyt zależne od szczęśliwych rzutów.
Oczywiście, że jak mocno nie wejdzie to nie ugrasz czerwonego choćbyś nie wiem co zrobił, natomiast nie jest to wg. mnie „zbyt zależne od szczęśliwych rzutów” - wiele różnych kości można wrzucić w to samo miejsce uzyskując koniec końców ten sam efekt - kolejność ich układania i dobre skumanie intencji z partnerem może uratować nawet słabą „rękę” - ale tak, kości na kawę za bardzo nie można marnować. Kości, poza kawą, można i trzeba modyfikować/przerzucać na wiele sposobów dzięki kartom umiejętności.
U nas czerwone poszły w miarę gładko - pomijając ten z timerem (tutaj to żeśmy się naklęli mocno zanim się udało) to reszta weszła za pierwszym, lub drugim razem (ale zawsze na ostrzu noża).

Fajna to jest gra :)
dannte
Posty: 841
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 523 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: dannte »

dannte pisze: 27 cze 2024, 23:23 Tutaj są dodatkowe materiały do gry: https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=en (strona oryginalnego wydawcy). Są tam pliki w 6 językach - są tam też scenariusze zlokalizowane dla danego kraju, mam nadzieję, że polska lokalizacja pojawi się tam na dniach i będzie tam też zawarty ten promocyjny scenariusz?

Ktoś coś wie jaki jest plan co do tych oficjalnych dodatków PnP? Czy nie pojawią się nigdy i trzeba samemu przetłumaczyć albo drukować wersję EN?
Pojawiły się materiały PnP w wersji polskiej: https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=pl (wskoczyło tam też kilka innych języków). Niestety nie zawiera się w nich promka z WAW.
agt
Posty: 1534
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 895 times
Been thanked: 490 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: agt »

dannte pisze: 07 lip 2024, 16:02 Pojawiły się materiały PnP w wersji polskiej: https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=pl (wskoczyło tam też kilka innych języków). Niestety nie zawiera się w nich promka z WAW.
Jest tam odnośnik do sklepu Kaczek, gdzie widnieje oferta gra+karta promo, ale niedostępne.
Czy do gier zakupionych u nich w sklepie dodawali tę kartę promo? Czy nigdzie jej nie było i tylko na tych konwentach?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Sarna »

Nigdzie jej nie było poza sklepem Kaczek i konwentami.
Pomnik
Posty: 644
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 393 times
Been thanked: 267 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Pomnik »

agt pisze: 07 lip 2024, 17:14 Jest tam odnośnik do sklepu Kaczek, gdzie widnieje oferta gra+karta promo, ale niedostępne.
Czy do gier zakupionych u nich w sklepie dodawali tę kartę promo? Czy nigdzie jej nie było i tylko na tych konwentach?
Na pyrkonie dorzucali do każdej kupionej sztuki.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
Usul
Posty: 310
Rejestracja: 29 sie 2006, 19:31
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Usul »

Mam wersję z pyrkonu, kupoburze co działo się wokół gry olewam, bo nie śledzę, ale mogę dwa słowa napisać o grze.

Dla mnie bardzo siadła - prostsze scenariusze (zielone + żółte) są super do grania z dzieciakami - muszą sami podejmować decyzje, nie ma/zminimalizowany jest problem alfa/rodzic gracza, trudniejsze we 2 dorosłych, dodajmy, że dobrze się rozumiejących, "czujących się", że tak powiem :-) Gra ma bardzo mocny syndrom jeszcze jednej partii, nawet jak jest wtopa, to reset zajmuje może minutę i ze względu na to, że gra jest niedługa, nie boli i nie zniechęca.

Na tą chwilę mam z 40 partii i tak jak pisałem - gra siadła jak złoto - szybka, przyjemna, tania. Myślałem, że będzie fillerkiem, a zdarzało się, że cięliśmy 2h jako główne danie.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 560
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 139 times
Been thanked: 346 times

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)

Post autor: Poochacz »

Spróbowałem zagrać w wersję solo z BGG i nawet fajnie to wyszło. Pierwszy gracz rzuca swoimi kośćmi, kładzie pierwszą na planszetce i rzuca pierwszą kością co-pilota. Ustawia ją, kładzie swoją drugą kość i ponownie rzuca kością "drugiego gracza". I tak do końca rundy. Nie przełoży się to 1:1 na mechanizm 2-osobowy bo jednak układając kość co-pilota znamy swój układ ale poprzez rzucanie po jednej kości za c-p element niepewności pozostaje.
ODPOWIEDZ