Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
60$ za podstawke to nie tak zle. Szczerze licze ze skoro gra zrobila taki hype to moze polska wersja bedzie troszke wczesniej
Wole poczekac az pojawia sie jakies merytoryczne oceny (juz mam troche dosc sluchania ze to gra roku). Wyglada fajnie ale nie az tak fajnie jak niektorzy to przedstawiaja
Qnnrad pisze: ↑09 lip 2024, 10:52
Aż nie mogę uwierzyć że ten marketing, zwłaszcza do obrzydzenia cukrowo-lukrowy felieton SUSD, tak na was działa
Influencerzy zarabiają na jaraniu się. Wy to sponsorujecie. Ale ok, do następnego KS jest czym żyć.
Nigdy nie miałem wrażenia, że SUSD są sprzedajni i robią za słupy marketingowe. Długość filmu i podział na dwie części są bez precedensu u nich, więc skłaniam się ku wierze w ten zachwyt.
Wiadomo, fajnie byłoby wyrabiać sobie opinię na bazie X-recenzji, ale obecnie niewiele osób miało fizyczny produkt w rękach, więc trochę o to trudno. A tak jak piszesz, zaraz nakład się wyprzeda i będzie problem z dostępnością, dodruk za 6-12 miesięcy i adekwatnie wyższe ceny...
Propi pisze: ↑09 lip 2024, 11:17
Nigdy nie miałem wrażenia, że SUSD są sprzedajni i robią za słupy marketingowe. Długość filmu i podział na dwie części są bez precedensu u nich, więc skłaniam się ku wierze w ten zachwyt.
Muszę sprostować: ani nie insynuuję, ani nie mam żadnej wiedzy na temat "sprzedajności" SUSD. Szczerze uwierzyłem w fascynację Toma Colem Wehrlem, tym bardziej że i dla mnie Cole jest ważną, jak nie najważniejszą, osobą w tym całym hobby. Miłość jednak potrafi oślepić. No i pamiętajmy, że SUSD to jest show-biznes.
Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią
Arkhon pisze: ↑09 lip 2024, 14:28
Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią
Zamawiałeś gdzieś z zagranicy? Obecnie zastanawiam się, czy powinienem już polować na dodatek Blgihted Reach, czy Base+L&L wystarczy do czasu aż wjedzie jakiś szerszy retail.
Arkhon pisze: ↑09 lip 2024, 14:28
Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią
Zamawiałeś gdzieś z zagranicy? Obecnie zastanawiam się, czy powinienem już polować na dodatek Blgihted Reach, czy Base+L&L wystarczy do czasu aż wjedzie jakiś szerszy retail.
Jestem po czterech grach przez TTS. Dwie z nich zagralem jeszcze na wersji prototypowej w trakcie trwania kampanii (opisalem swoje wrazenia na pierwszej stronie tego tematu) natomiast ostatnio zagralem dwa razy na finalnym produkcie.
Gry finalnie nie wsparłem, chociaz dlugo bilem sie z myslami podczas kampanii, ale czegos mi tam jednak brakowalo, natomiast po ostatnich dwoch rozgrywkach na pelnym produkcie (jeszcze przed jakimkolwiek hypie zrobionym przez SUSD i innych) od razu zamowilem gre w sklepie Ledergames.
Gralo mi sie swietnie, szczegolnie system punktowania i triggerowania ambicji jest imho bardzo dobry. Tak samo jak strategiczne zagrywanie kart. Walka w tej grze jest mega elegancka i super prosta.
Widac tez ze bardzo rozwinal sie system kampanii w stosunku do tego co bylo planowane w prototypie. Juz ze znajomymi planujemy zaczac grac w kampanie przez tts.
Z mojej strony polecam (chociaz pamietajcie ze to opinia po 2 grach tylko)
Robin Wood pisze: ↑10 lip 2024, 18:04
Co konkretnie zamówiłeś i ile wyszło kosztów dodatkowych (vat, przesyłka). Wydaje mi się, że sklep jest w USA?
wszystko wzialem
podstawka + kampania + leaders and lore + figurki
Chcialem w sumie bez figurek, ale wtedy nie bylo darmowej wysylki, a z figurkami byla:)
zaplacilem ogolnie 264,45$. wiadomo doszedl vat ale przynajmniej przesylka za darmo
drzewko pisze: ↑10 lip 2024, 17:59
Jestem po czterech grach przez TTS. Dwie z nich zagralem jeszcze na wersji prototypowej w trakcie trwania kampanii (opisalem swoje wrazenia na pierwszej stronie tego tematu) natomiast ostatnio zagralem dwa razy na finalnym produkcie.
Gry finalnie nie wsparłem, chociaz dlugo bilem sie z myslami podczas kampanii, ale czegos mi tam jednak brakowalo, natomiast po ostatnich dwoch rozgrywkach na pelnym produkcie (jeszcze przed jakimkolwiek hypie zrobionym przez SUSD i innych) od razu zamowilem gre w sklepie Ledergames.
Gralo mi sie swietnie, szczegolnie system punktowania i triggerowania ambicji jest imho bardzo dobry. Tak samo jak strategiczne zagrywanie kart. Walka w tej grze jest mega elegancka i super prosta.
Widac tez ze bardzo rozwinal sie system kampanii w stosunku do tego co bylo planowane w prototypie. Juz ze znajomymi planujemy zaczac grac w kampanie przez tts.
Z mojej strony polecam (chociaz pamietajcie ze to opinia po 2 grach tylko)
Dzięki za parę słów o grze bo miałem wrażenie czytając wątek, że przez przypadek trafiłem na dział zakupowy
Ostatnio zmieniony 10 lip 2024, 19:28 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:cytowanie
serio warto brać te kampanię? kosztuje jakieś chore pieniądze w porównaniu do "zwykłej" gry... nie wiem jak to wygląda, ale czy to nie jest coś w stylu jakby chcieli zrobić kampanie do roota?
To nie tak, że kampanię serio warto, tylko że podstawki, moim zdaniem, kompletnie nie warto bez kampanii.
Kampania jest tym doświadczeniem, które wymarzyli sobie twórcy. Sprawia, że Arcs jest wyjątkowe i warto się nią zainteresować.
"Podstawka" to mierny kadłubek, choć są ultrasi Leder Games na bgg którzy jej bronią jak niepodległości. Może mają rację, ja się z nimi nie zgadzam.
Dzięki, już rozumiem. W takim razie gra spada z "zainteresowany" na "zagram przy jakiejś okazji z ciekawości w ten kadłubek" jakoś gry kampanijne nie są u mnie w łaskach od jakiegoś czasu.
To "kampania", która trwa ledwie trzy partie, co samo w sobie jest pewnym nowum.
Czuję, że może mnie ona przekonać do gry (dotychczasowe odczucia z podstawki były średnie, pisałem w tym wątku wcześniej). Natomiast raczej trzeba wpierw rozegrać normalną partię i tu mam obawy, że mogłaby ona zniechęcić współgraczy. Mam nieodparte wrażenie, że pięć rozdziałów (dużych tur) to za dużo - zresztą w kampanii jedna partia trwa chyba jedynie trzy.
Ogólnie mój entuzjazm trochę się rozbudził i chętnie dam ponownie szansę, gdy będę miał okazję. Ale jeśli by się miało okazać, że dopiero za 2 lata, jak wyjdzie polska wersja, to nie będę rozpaczał, są inne gry do ogrywania
Galatolol pisze: ↑11 lip 2024, 01:01
Czuję, że może mnie ona przekonać do gry (dotychczasowe odczucia z podstawki były średnie, pisałem w tym wątku wcześniej). Natomiast raczej trzeba wpierw rozegrać normalną partię i tu mam obawy, że mogłaby ona zniechęcić współgraczy. Mam nieodparte wrażenie, że pięć rozdziałów (dużych tur) to za dużo - zresztą w kampanii jedna partia trwa chyba jedynie trzy.
Moim zdaniem podstawka sie broni sama. Gra się w nią do 5 tur a nie 5 tur Subtelna różnica. W naszych grach rozgrywka trwała 4 duże tury, ale była bardzo blisko końca już w trzeciej. Także właśnie najczęściej gra podstawowa bedzie trwala 3-4 tury.
Nie pamietam w sumie na jakim etapie developmentu testowales gre wczesniej, ale moim zdaniem efekt koncowy mocno przebił ten stan z kampanii na ks.
Galatolol pisze: ↑11 lip 2024, 01:01
Czuję, że może mnie ona przekonać do gry (dotychczasowe odczucia z podstawki były średnie, pisałem w tym wątku wcześniej). Natomiast raczej trzeba wpierw rozegrać normalną partię i tu mam obawy, że mogłaby ona zniechęcić współgraczy. Mam nieodparte wrażenie, że pięć rozdziałów (dużych tur) to za dużo - zresztą w kampanii jedna partia trwa chyba jedynie trzy.
Moim zdaniem podstawka sie broni sama. Gra się w nią do 5 tur a nie 5 tur Subtelna różnica. W naszych grach rozgrywka trwała 4 duże tury, ale była bardzo blisko końca już w trzeciej. Także właśnie najczęściej gra podstawowa bedzie trwala 3-4 tury.
Nie pamietam w sumie na jakim etapie developmentu testowales gre wczesniej, ale moim zdaniem efekt koncowy mocno przebił ten stan z kampanii na ks.
Gra przeszła sporo zmian z tego co widzę, pomijając mniej czy bardziej kosmetyczną zmiane mapy to jednak odcięcie wymogu surowców w akcjach i przekształcenie tego w bonusowe prelude bardzo uwolniło restrykcje graczy. Nie znam wszelkich zmian ale chętnie bym jakąś kompilację jeżeli takowa istnieje przejrzał.
Arkhon pisze: ↑11 lip 2024, 07:40
Gra przeszła sporo zmian z tego co widzę, pomijając mniej czy bardziej kosmetyczną zmiane mapy to jednak odcięcie wymogu surowców w akcjach i przekształcenie tego w bonusowe prelude bardzo uwolniło restrykcje graczy. Nie znam wszelkich zmian ale chętnie bym jakąś kompilację jeżeli takowa istnieje przejrzał.
Dobrze, że o tym wspominasz, bo wlasnie nie pamietalem jak dzialaly surowce z czasow KS, ale to w jaki sposob dzialaja teraz jest świetne i otwiera ogrom mozliwosci taktycznych. Same comba z akcji z surowców też są bardzo przyjemne. No i te ciągłe decyzje, czy użyć surowca, czy go kitrać bo odpaliła się ambicja w której liczy sie liczba posiadanych dokładnie tych surowców. Albo fakt że mam je slabo bronione i zaraz ktoś mi je ukradnie.
Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Robin Wood pisze: ↑11 lip 2024, 11:08
Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Po kilku filmach/recenzjach odnoszę wrażenie, że podstawka z dodatkiem Leaders & Lore jest zupełnie pełnoprawną, niemal nieskończenie zróżnicowaną i regrywalną grą. Kampania jest dla fanów, którzy chcą pójść oczko wyżej. Pudełko jest wielkie, bo zawiera m.in. organizery do zapisywania gry między trzema kampanijnymi rozgrywkami. Plus oczywiście blisko 400 kart i zestawy nowych meepli. Mimo wszystko mam nadzieję, że da się upchnąć podstawkę i kampanię razem
Robin Wood pisze: ↑11 lip 2024, 11:08
Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Recenzje podstawki są bardzo entuzjastyczne, nie sugerowałbym się przesadnie pojedynczymi opiniami ze bez kampanii nie da rady.
Robin Wood pisze: ↑11 lip 2024, 11:08
Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
O czasie gry możesz myśleć na dwa sposoby:
1. Jak Twilight Imperium. Siadacie i gracie na raz.
2. Jak zwykła planszówka - gracie raz. Gracie drugi raz. Spotykacie się za tydzień i gracie finał (albo dowolna kombinacja takich spotkań. Byle zagrać 3 akty/partie)
Robin Wood pisze: ↑11 lip 2024, 11:08
Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Po kilku filmach/recenzjach odnoszę wrażenie, że podstawka z dodatkiem Leaders & Lore jest zupełnie pełnoprawną, niemal nieskończenie zróżnicowaną i regrywalną grą. Kampania jest dla fanów, którzy chcą pójść oczko wyżej. Pudełko jest wielkie, bo zawiera m.in. organizery do zapisywania gry między trzema kampanijnymi rozgrywkami. Plus oczywiście blisko 400 kart i zestawy nowych meepli.
Mimo wszystko mam nadzieję, że da się upchnąć podstawkę i kampanię razem
Dedykowane miejsce na podstawkę to jeden z powodów dla których pudełko kampanii jest takie duże
Ostatnio zmieniony 11 lip 2024, 12:50 przez Zerthin, łącznie zmieniany 2 razy.
Wyobraź sobie, że Oath, Eclipse albo Twilight Imperium ma oddzielnie sprzedawane pudełko z pionkami, planszą i regułami pozwalającymi nazwać to "grą".
Tym ciekawiej, że pudełko od "dodatku" Arcs było intencjonalnie projektowane tak, aby trzymać w nim elementy z "podstawki".
Czy to jest intencjonalna strategia marketingowa "duże drogie się nie sprzedaje, ale jak rozbijesz na dwa to ludzie łatwiej kupują kadłubek, a potem i tak dokupują resztę"?
Czy spowodowane jest zmianami w projekcie na późnym etapie, kiedy nie było czasu wracać do ponownego przemyślenia poprzednich decyzji?
Czy z poczucia obowiązku spełnienia obietnicy danej na początku Kickstartera? Lub jeszcze z innego powodu?
Nie wiadomo. Jest jak jest.
(jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan. @Zerthin - bardzo podoba mi się Twoja propozycja aby porównać to z Twilight Imperium. Można potraktować Arcs jako epicką space 4x i porównać 3 epizody do jednej rozgrywki w TI.
Qnnrad pisze: ↑11 lip 2024, 11:41
(jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan.
A możesz powiedzieć coś więcej co tak bardzo poprawia kampania w stosunku do podstawki?
Myślę że sporo osób (w tym ja) chyba domyślnie nie interesowała się kampania bo większość dostępnych materiałów dotyczy raczej „gołej” wersji
Qnnrad pisze: ↑11 lip 2024, 11:41
(jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan.
A możesz powiedzieć coś więcej co tak bardzo poprawia kampania w stosunku do podstawki?
Myślę że sporo osób (w tym ja) chyba domyślnie nie interesowała się kampania bo większość dostępnych materiałów dotyczy raczej „gołej” wersji
Nie poprawia, tylko rozbudowuje i uwalnia tytułowe "arcs" - narracyjne i strategiczne sekwencje, na które nie pozwala krótsza i mniej rozbudowana gra podstawowa.
Zastanawiam się ile zajmie graczom stworzenie wariantów, w których elementy z kampanii można wykorzystać w pojedynczych partiach - chyba, że są tak zbalansowane, że nie ma na nie czasu w krótkiej, pięciorozdziałowej rozgrywce.