Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 431 times
Been thanked: 254 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Wildcard »

60$ za podstawke to nie tak zle. Szczerze licze ze skoro gra zrobila taki hype to moze polska wersja bedzie troszke wczesniej :D

Wole poczekac az pojawia sie jakies merytoryczne oceny (juz mam troche dosc sluchania ze to gra roku). Wyglada fajnie ale nie az tak fajnie jak niektorzy to przedstawiaja :)
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1332
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 574 times
Been thanked: 430 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Propi »

Qnnrad pisze: 09 lip 2024, 10:52 Aż nie mogę uwierzyć że ten marketing, zwłaszcza do obrzydzenia cukrowo-lukrowy felieton SUSD, tak na was działa :cry:
Influencerzy zarabiają na jaraniu się. Wy to sponsorujecie. Ale ok, do następnego KS jest czym żyć.
Nigdy nie miałem wrażenia, że SUSD są sprzedajni i robią za słupy marketingowe. Długość filmu i podział na dwie części są bez precedensu u nich, więc skłaniam się ku wierze w ten zachwyt.
Wiadomo, fajnie byłoby wyrabiać sobie opinię na bazie X-recenzji, ale obecnie niewiele osób miało fizyczny produkt w rękach, więc trochę o to trudno. A tak jak piszesz, zaraz nakład się wyprzeda i będzie problem z dostępnością, dodruk za 6-12 miesięcy i adekwatnie wyższe ceny...

Co zrobić, czasem FOMO musi zadziałać ;)
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 244
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 194 times
Been thanked: 228 times
Kontakt:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Qnnrad »

Propi pisze: 09 lip 2024, 11:17 Nigdy nie miałem wrażenia, że SUSD są sprzedajni i robią za słupy marketingowe. Długość filmu i podział na dwie części są bez precedensu u nich, więc skłaniam się ku wierze w ten zachwyt.
Muszę sprostować: ani nie insynuuję, ani nie mam żadnej wiedzy na temat "sprzedajności" SUSD. Szczerze uwierzyłem w fascynację Toma Colem Wehrlem, tym bardziej że i dla mnie Cole jest ważną, jak nie najważniejszą, osobą w tym całym hobby. Miłość jednak potrafi oślepić. No i pamiętajmy, że SUSD to jest show-biznes.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 344
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 108 times
Been thanked: 178 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Arkhon »

Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią :P
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 563
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 272 times
Been thanked: 277 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: wrojka »

Arkhon pisze: 09 lip 2024, 14:28 Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią :P
Zamawiałeś gdzieś z zagranicy? Obecnie zastanawiam się, czy powinienem już polować na dodatek Blgihted Reach, czy Base+L&L wystarczy do czasu aż wjedzie jakiś szerszy retail.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 344
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 108 times
Been thanked: 178 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Arkhon »

wrojka pisze: 09 lip 2024, 17:38
Arkhon pisze: 09 lip 2024, 14:28 Zamówioned.
Widzę silne inspirowanie się tytułami które bardzo lubię, więc napewno będzie grane, wtedy postaram się podzielić wrażeniami. Pewnie nie wcześniej niżeli jesienią :P
Zamawiałeś gdzieś z zagranicy? Obecnie zastanawiam się, czy powinienem już polować na dodatek Blgihted Reach, czy Base+L&L wystarczy do czasu aż wjedzie jakiś szerszy retail.
Zamawiałem u wydawcy bezpośredni preorder
drzewko
Posty: 321
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 61 times
Been thanked: 326 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: drzewko »

Jestem po czterech grach przez TTS. Dwie z nich zagralem jeszcze na wersji prototypowej w trakcie trwania kampanii (opisalem swoje wrazenia na pierwszej stronie tego tematu) natomiast ostatnio zagralem dwa razy na finalnym produkcie.

Gry finalnie nie wsparłem, chociaz dlugo bilem sie z myslami podczas kampanii, ale czegos mi tam jednak brakowalo, natomiast po ostatnich dwoch rozgrywkach na pelnym produkcie (jeszcze przed jakimkolwiek hypie zrobionym przez SUSD i innych) od razu zamowilem gre w sklepie Ledergames.

Gralo mi sie swietnie, szczegolnie system punktowania i triggerowania ambicji jest imho bardzo dobry. Tak samo jak strategiczne zagrywanie kart. Walka w tej grze jest mega elegancka i super prosta.
Widac tez ze bardzo rozwinal sie system kampanii w stosunku do tego co bylo planowane w prototypie. Juz ze znajomymi planujemy zaczac grac w kampanie przez tts.

Z mojej strony polecam (chociaz pamietajcie ze to opinia po 2 grach tylko)
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 92
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Robin Wood »

Co konkretnie zamówiłeś i ile wyszło kosztów dodatkowych (vat, przesyłka). Wydaje mi się, że sklep jest w USA?
drzewko
Posty: 321
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 61 times
Been thanked: 326 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: drzewko »

Robin Wood pisze: 10 lip 2024, 18:04 Co konkretnie zamówiłeś i ile wyszło kosztów dodatkowych (vat, przesyłka). Wydaje mi się, że sklep jest w USA?
wszystko wzialem :)
podstawka + kampania + leaders and lore + figurki
Chcialem w sumie bez figurek, ale wtedy nie bylo darmowej wysylki, a z figurkami byla:)
zaplacilem ogolnie 264,45$. wiadomo doszedl vat ale przynajmniej przesylka za darmo :)
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2440
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: vinnichi »

Spoiler:
Dzięki za parę słów o grze bo miałem wrażenie czytając wątek, że przez przypadek trafiłem na dział zakupowy
Ostatnio zmieniony 10 lip 2024, 19:28 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 351
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 234 times
Been thanked: 170 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Urkeith »

serio warto brać te kampanię? kosztuje jakieś chore pieniądze w porównaniu do "zwykłej" gry... nie wiem jak to wygląda, ale czy to nie jest coś w stylu jakby chcieli zrobić kampanie do roota? :P
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 244
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 194 times
Been thanked: 228 times
Kontakt:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Qnnrad »

To nie tak, że kampanię serio warto, tylko że podstawki, moim zdaniem, kompletnie nie warto bez kampanii.
Kampania jest tym doświadczeniem, które wymarzyli sobie twórcy. Sprawia, że Arcs jest wyjątkowe i warto się nią zainteresować.
"Podstawka" to mierny kadłubek, choć są ultrasi Leder Games na bgg którzy jej bronią jak niepodległości. Może mają rację, ja się z nimi nie zgadzam.
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 351
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 234 times
Been thanked: 170 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Urkeith »

Dzięki, już rozumiem. W takim razie gra spada z "zainteresowany" na "zagram przy jakiejś okazji z ciekawości w ten kadłubek" :P jakoś gry kampanijne nie są u mnie w łaskach od jakiegoś czasu.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2461
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 682 times
Been thanked: 1104 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Galatolol »

To "kampania", która trwa ledwie trzy partie, co samo w sobie jest pewnym nowum.

Czuję, że może mnie ona przekonać do gry (dotychczasowe odczucia z podstawki były średnie, pisałem w tym wątku wcześniej). Natomiast raczej trzeba wpierw rozegrać normalną partię i tu mam obawy, że mogłaby ona zniechęcić współgraczy. Mam nieodparte wrażenie, że pięć rozdziałów (dużych tur) to za dużo - zresztą w kampanii jedna partia trwa chyba jedynie trzy.

Ogólnie mój entuzjazm trochę się rozbudził i chętnie dam ponownie szansę, gdy będę miał okazję. Ale jeśli by się miało okazać, że dopiero za 2 lata, jak wyjdzie polska wersja, to nie będę rozpaczał, są inne gry do ogrywania 8)
drzewko
Posty: 321
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 61 times
Been thanked: 326 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: drzewko »

Galatolol pisze: 11 lip 2024, 01:01 Czuję, że może mnie ona przekonać do gry (dotychczasowe odczucia z podstawki były średnie, pisałem w tym wątku wcześniej). Natomiast raczej trzeba wpierw rozegrać normalną partię i tu mam obawy, że mogłaby ona zniechęcić współgraczy. Mam nieodparte wrażenie, że pięć rozdziałów (dużych tur) to za dużo - zresztą w kampanii jedna partia trwa chyba jedynie trzy.
Moim zdaniem podstawka sie broni sama. Gra się w nią do 5 tur a nie 5 tur :) Subtelna różnica. W naszych grach rozgrywka trwała 4 duże tury, ale była bardzo blisko końca już w trzeciej. Także właśnie najczęściej gra podstawowa bedzie trwala 3-4 tury.

Nie pamietam w sumie na jakim etapie developmentu testowales gre wczesniej, ale moim zdaniem efekt koncowy mocno przebił ten stan z kampanii na ks.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 344
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 108 times
Been thanked: 178 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Arkhon »

Spoiler:
Gra przeszła sporo zmian z tego co widzę, pomijając mniej czy bardziej kosmetyczną zmiane mapy to jednak odcięcie wymogu surowców w akcjach i przekształcenie tego w bonusowe prelude bardzo uwolniło restrykcje graczy. Nie znam wszelkich zmian ale chętnie bym jakąś kompilację jeżeli takowa istnieje przejrzał.
drzewko
Posty: 321
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 61 times
Been thanked: 326 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: drzewko »

Arkhon pisze: 11 lip 2024, 07:40 Gra przeszła sporo zmian z tego co widzę, pomijając mniej czy bardziej kosmetyczną zmiane mapy to jednak odcięcie wymogu surowców w akcjach i przekształcenie tego w bonusowe prelude bardzo uwolniło restrykcje graczy. Nie znam wszelkich zmian ale chętnie bym jakąś kompilację jeżeli takowa istnieje przejrzał.
Dobrze, że o tym wspominasz, bo wlasnie nie pamietalem jak dzialaly surowce z czasow KS, ale to w jaki sposob dzialaja teraz jest świetne i otwiera ogrom mozliwosci taktycznych. Same comba z akcji z surowców też są bardzo przyjemne. No i te ciągłe decyzje, czy użyć surowca, czy go kitrać bo odpaliła się ambicja w której liczy sie liczba posiadanych dokładnie tych surowców. Albo fakt że mam je slabo bronione i zaraz ktoś mi je ukradnie.
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 92
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Robin Wood »

Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
blazahster
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2023, 00:00
Has thanked: 1 time

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: blazahster »

Z tego co wiem w październiku sklepy spodziewają się wersji retailowych, zobaczymy czy się sprawdzi.
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1332
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 574 times
Been thanked: 430 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Propi »

Robin Wood pisze: 11 lip 2024, 11:08 Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Po kilku filmach/recenzjach odnoszę wrażenie, że podstawka z dodatkiem Leaders & Lore jest zupełnie pełnoprawną, niemal nieskończenie zróżnicowaną i regrywalną grą. Kampania jest dla fanów, którzy chcą pójść oczko wyżej. Pudełko jest wielkie, bo zawiera m.in. organizery do zapisywania gry między trzema kampanijnymi rozgrywkami. Plus oczywiście blisko 400 kart i zestawy nowych meepli. Mimo wszystko mam nadzieję, że da się upchnąć podstawkę i kampanię razem ;)
blazahster
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2023, 00:00
Has thanked: 1 time

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: blazahster »

Robin Wood pisze: 11 lip 2024, 11:08 Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
Recenzje podstawki są bardzo entuzjastyczne, nie sugerowałbym się przesadnie pojedynczymi opiniami ze bez kampanii nie da rady.
Awatar użytkownika
Zerthin
Posty: 99
Rejestracja: 06 sty 2019, 12:19
Has thanked: 123 times
Been thanked: 77 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Zerthin »

Robin Wood pisze: 11 lip 2024, 11:08 Ciekawe... Ostatnio oglądałem unboxing tego tytułu i byłem zaskoczony, że pudełko z kampanią jest 2x większe od "gry". Nie rozumiem natomiast jak to ma działać. Jeśli chcę zagrać we 4 osoby, a niektórzy tutaj twierdzą, że "podstawka" to się w ogóle do niczego nie nadaje, to jak w to grać? Mamy we 4 osoby, przy jednym posiedzeniu rozegrać te 3 scenariusze? Na SU&SD opisywali podstawkę i nie wyglądało to źle. Uwielbiam gry Wehrle'a i nastawiam się dość pozytywnie na ten tytuł.
O czasie gry możesz myśleć na dwa sposoby:
1. Jak Twilight Imperium. Siadacie i gracie na raz.
2. Jak zwykła planszówka - gracie raz. Gracie drugi raz. Spotykacie się za tydzień i gracie finał (albo dowolna kombinacja takich spotkań. Byle zagrać 3 akty/partie)
Propi pisze: 11 lip 2024, 11:32
Spoiler:
Mimo wszystko mam nadzieję, że da się upchnąć podstawkę i kampanię razem ;)
Dedykowane miejsce na podstawkę to jeden z powodów dla których pudełko kampanii jest takie duże
Ostatnio zmieniony 11 lip 2024, 12:50 przez Zerthin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 244
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 194 times
Been thanked: 228 times
Kontakt:

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Qnnrad »

Wyobraź sobie, że Oath, Eclipse albo Twilight Imperium ma oddzielnie sprzedawane pudełko z pionkami, planszą i regułami pozwalającymi nazwać to "grą".
Tym ciekawiej, że pudełko od "dodatku" Arcs było intencjonalnie projektowane tak, aby trzymać w nim elementy z "podstawki".

Czy to jest intencjonalna strategia marketingowa "duże drogie się nie sprzedaje, ale jak rozbijesz na dwa to ludzie łatwiej kupują kadłubek, a potem i tak dokupują resztę"?
Czy spowodowane jest zmianami w projekcie na późnym etapie, kiedy nie było czasu wracać do ponownego przemyślenia poprzednich decyzji?
Czy z poczucia obowiązku spełnienia obietnicy danej na początku Kickstartera? Lub jeszcze z innego powodu?
Nie wiadomo. Jest jak jest.

(jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan.
@Zerthin - bardzo podoba mi się Twoja propozycja aby porównać to z Twilight Imperium. Można potraktować Arcs jako epicką space 4x i porównać 3 epizody do jednej rozgrywki w TI.
blazahster
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2023, 00:00
Has thanked: 1 time

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: blazahster »

Qnnrad pisze: 11 lip 2024, 11:41 (jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan.
A możesz powiedzieć coś więcej co tak bardzo poprawia kampania w stosunku do podstawki?
Myślę że sporo osób (w tym ja) chyba domyślnie nie interesowała się kampania bo większość dostępnych materiałów dotyczy raczej „gołej” wersji
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1332
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 574 times
Been thanked: 430 times

Re: Arcs - Collapse and Conflict in the Void (Cole Wehrle, Patric Leder)

Post autor: Propi »

blazahster pisze: 11 lip 2024, 11:52
Qnnrad pisze: 11 lip 2024, 11:41 (jak pisałem, to pojawiły się nowe odpowiedzi, skomentuję)
Dalej uważam, że podstawka to kasztan.
A możesz powiedzieć coś więcej co tak bardzo poprawia kampania w stosunku do podstawki?
Myślę że sporo osób (w tym ja) chyba domyślnie nie interesowała się kampania bo większość dostępnych materiałów dotyczy raczej „gołej” wersji
Nie poprawia, tylko rozbudowuje i uwalnia tytułowe "arcs" - narracyjne i strategiczne sekwencje, na które nie pozwala krótsza i mniej rozbudowana gra podstawowa.

Zastanawiam się ile zajmie graczom stworzenie wariantów, w których elementy z kampanii można wykorzystać w pojedynczych partiach - chyba, że są tak zbalansowane, że nie ma na nie czasu w krótkiej, pięciorozdziałowej rozgrywce.
ODPOWIEDZ