Dune Imperium Powstanie (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2547
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 331 times
Been thanked: 547 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

dzwoneq pisze: 28 lip 2024, 17:51 Warto grać z dwoma dodatkami z poprzedniej wersji?
z tego co wiem, to można.
do mnie jeszcze nie dotarł preorder.
pewnie trochę to potrwa zanim ludzie ograją podstawkę i zaczną sprawdzać połączenie z poprzednimi dodatkami.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1280
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 370 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Deem »

Nie róbmy z siebie pępka wszechświata. Wystarczy 15 sekund, żeby znaleźć chociażby taki wątek, oparty na doświadczeniach ludzi, którzy mają ten temat ogarnięty:

https://boardgamegeek.com/thread/333061 ... expansions
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 708
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 205 times
Been thanked: 214 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Muleq »

Zmieniając trochę temat. Jestem już po unboxingu więc podzielę się na gorąco wrażeniami. To że Diuna nigdy nie należała do gier graficznie wybitnych to wszyscy wiemy ( w sumie nie mam pojęcia dlaczego bo potencjał do tego żeby była jest niesamowity ). Niestety Powstanie nie tylko, że nic nie zmieniło w tej kwestii to mam wrazenie, że graficznie jest jeszcze bardziej ubogo niż w pierwowzorze. Ilustracje zrobione są jakby na siłę, bez głębi barw, kontrastu, a często nawet powiązania z tytułem karty. Zdaje sobie sprawę z tego, że podczas gry ilustracje to będzie ostatnia rzecz, na którą będę zwracał uwagę ( być może taki był zamysł, zróbmy fatalne obrazki żeby nie rozpraszać graczy :wink: ) niemniej jednak liczyłem trochę na to, że w nowej wersji autorzy postarają się trochę bardziej oddać klimat Diuny. Gdyby jednak okazało się, że tylko mnie ilustracje nie przypadły do gustu to od razu odpowiem żeby nie wchodzić w zbędne dyskusje De gustibus.... :wink:

Natomiast co do plusów to instrukcja napisana jest w sposób przejrzysty, wszelkie zmiany względem Imperium zostały specjalne zaznaczone dzięki czemu osoby, które już miały okazję grać będą łatwiej mogły na nie zwrócić uwagę. Z nowości jest specjalna bariera na planszy oddzielająca strefę pustynną no i Czerwie, które będzie można poskromić. Osobno jest instrukcja do gry solo, a osobno wariant na 6 osób. Jak mechanicznie się to będzie sprawdzać to się okaże w praniu, o czym nie omieszkam napisać :wink: .
prib4
Posty: 323
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 24 times
Been thanked: 139 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: prib4 »

Jestem po pierwszej grze na 3 osoby, wrażenia na szybko.
Tak naprawdę czuję, że grałem w diunę ale z dodatkowym mięskiem i mechanikami - trochę jak granie w pierwowzór z dodatkiem potęga ix. Nie potrafię znaleźć zmiany/nowości, którą bym odbierał negatywnie - wszystko na plus.
1. Karty, intrygi, pola - wszystko jest silniejsze, bardziej złożone i daje większe pole do kombinowania.
2. "zadania" z mini dodatku wprowadzają fajną dynamikę i właściwie nie dodają żadnych zasad - super sprawa.
3. Czerwie - na papierze wydawały się za mocne i obawiałem się, że ta zmiana mi nie podejdzie. Pewnie tak by było gdyby nie kolejny punkt.
4. Flow gry - dla mnie absolutny gamechanger. Wydaje mi się, że dużo wolniej początkowo zdobywa się gołe punkty ale za to mamy do dyspozycji więcej zasobów i punktów do zdobywania nowych kart i to jest moment na ułożenie jakiejś strategii na resztę gry. Dopiero od 7 konfliktu wchodzą ogromne skoki punktowe (za sprawą czerwi) i niejako sprawdzenie strategii obranych wcześniej.
5. Szpiedzy są fenomenalną mechaniką - nareszcie można próbować planować kilka rund do przodu albo też napędzić początkowe kupowanie kart przez dodatkowy dociąg kart na rękę.

W tej chwili jestem nawet skłonny dać 10/10 po pierwszej grze (tj. jako wrażenia po pierwszej grze a nie ogólną ocenę tytułu). Może ewentualnie spaść niżej jeśli wyjdzie, że balans liderów albo taktyk nie jest zbyt dobry.
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 306
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 19 times
Been thanked: 50 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Bruno555 »

Wracając jeszcze do błędu na planszy. Dziwne bo umnie nie ma żadnego błędu. Jest napisane "Uzyskaj poparcie". Tak jakby się zorientowali w połowie druku i postanowili naprawić błąd.

Poza tym co mnie zaskoczyło to plansza wydaje mi się jakaś ciemna, a planeta stała się jakaś bardziej pomarańczowa w stosunku do Diuny Imperium. No ale to szczegół.

W grze też dodana była luzem karta "rewolta na Arakis". Rozumiem że to jest karta promo?
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1788
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 330 times
Been thanked: 360 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Bruno555 pisze: 04 sie 2024, 19:19 Wracając jeszcze do błędu na planszy. Dziwne bo umnie nie ma żadnego błędu. Jest napisane "Uzyskaj poparcie". Tak jakby się zorientowali w połowie druku i postanowili naprawić błąd.
Sprawdz na drugiej stronie, dla 6-ciu graczy.
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 643
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 449 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Langus
Posty: 128
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 31 times
Been thanked: 115 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Langus »

Zagraliśmy w Diunę Powstanie w 3 osoby. Z racji tego, że wszyscy graliśmy ponad 20 razy w cały zestaw DI+Ix+N i bardzo lubimy, przygotowałem rozgrywkę łącząc wszystko ze sobą wg zasad i wskazówek opisanych w instrukcji czyli połączyłem Powstanie z podstawką Imperium oraz oboma dodatkami: Potęga Ix i Nieśmiertelność. Wszystkie karty bonusowe też dorzuciłem, ale to już mały szczegół, bo kart imperium w takim zestawie i tak jest "wystarczająco" (: Zagraliśmy scenariusz epicki czyli do 12 pkt, z 5 żołnierzami itp. Tak jak sugeruje instrukcja zagraliśmy z kartami konfliktu z Powstania + Przewaga Ekonomiczna z Imperium.
Rozłożenie gry prawie się wcale nie komplikuje, trzeba wyciągnąć kilka kart z poprzednich zestawów, dodać kontrakty KHOAM, dorzucić szpiegów do zasobów, wystawić czerwie, etc. Dotłumaczenie zasad działania szpiegów, kontraktów, czerwi pól planszy i innych mniejzych też jest banalne. Fajnie pokazane są różnice w instrukcji, to co znacząco się zmienia względem Imperium wzięte jest w czarną ramkę.
Sama rozgrywka jest jeszcze fajniejsza. Dużo fajniej działają wszystkie zasoby przez całą grę, a nie, że solarisy liczą się tylko na początku a potem w większości rozgrywek przestają mieć znaczenie. Większego znaczenia nabrał też udział w konfliktach, po pierwsze każda karta może zapewnić dodatkowy punkt zwycięstwa, po drugie użycie czerwi pozwala zebrać dużo nagród. Czasami trzeba wziąć udział też aby zablokować potencjalną wygraną jednego z przeciwników, któremu może bardzo zależeć zdobyć zbyt dużo PZ. Przez szpiegów, kontrakty i inne mniejsze elementy cała siatka możliwości się trochę powiększyła i kombinowanko jest jeszcze przyjemniejsze.
Ogólnie całość mocno na plus, zdecydowanie rebalansuje i uprzyjemnia rozgrywkę i teraz będziemy grać właśnie w takim pełnym zestawie.
Bohr
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2009, 00:52
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 41 times
Been thanked: 48 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Bohr »

Dobra....po co są czarne i pomarańczowe kwadratowe kostki(ponad 20)?😁...tak samo zestaw żetonów w torebeczce(żółty i jakieś inne). Nie ma nigdzie w instrukcjach info o takich elementach(i że są😅)....
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 336
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 276 times
Been thanked: 190 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Mrukar »

Elementy do gry 6 osobowej. Do tego trybu jest oddzielna instrukcja.
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 413
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 22 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Michałku »

Mi również udało się zagrać w nową Diunę i dołączam do pozytywnych opinii, ale my akurat na pierwszy raz zagraliśmy w wersję 6-cio osobową.
Początkowo miałem obawy czy to ma sens, czy nie będzie to jakiś sztuczny twór, ale sprawdziło się nadzwyczaj dobrze. Razem z tłumaczeniem zasad (nowości, bo wszyscy w Diunę już grali wielokrotnie) wyszło nam ok 3 h. Downtime na pewno jest przy 6 osobach, ale ani przez chwilę nie czułem, że się nudziłem, bo poza zagrywaniem własnych agentów dochodzi jeszcze knucie z sojusznikami. Jest fajne poczucie wspólnej walki i wspólnego celu. Ostatecznie sumujemy wyniki wszystkich graczy w drużynie - także można pomagać, żeby jedna osoba tłukła więcej punktów... szczególnie jeśli gra po stronie Freemenów i może czerwiem zdobyć na raz więcej punktów. Fajna jest rola liderów - grają w jeszcze inną grę niż pozostali i też mocno wspomagają swoją drużynę. A poza tym mamy nadal core samej Diuny. Warto spróbować ten wariant.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Koklusz
Posty: 127
Rejestracja: 26 lis 2020, 16:47
Has thanked: 40 times
Been thanked: 40 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Koklusz »

Dzięki za wszystkie relacje z gier, coraz bardziej skłaniam się żeby ją nabyć.

Fajnie, jakby ktoś opisał jeszcze rozgrywkę dwuosobową :)
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1280
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 370 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Deem »

Koklusz pisze: 06 sie 2024, 09:35
Fajnie, jakby ktoś opisał jeszcze rozgrywkę dwuosobową :)
Sądząc po opiniach na bgg, cisza w tym temacie jest wymowną oceną, kwestii gry na dwie osoby ;)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Termigez
Posty: 69
Rejestracja: 16 gru 2019, 21:27
Has thanked: 52 times
Been thanked: 27 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Termigez »

Ja jeszcze w 2 osoby nie grałem, ale w solo mi się gra bardzo dobrze i wydaje mi się, że na 2 osoby powinno także dobrze działać. Można wybrać czy automa ma tylko przeszkadzać, czy może zdobywać punkty i wygrać, obsługa banalna + jak ktoś lubi jest apka do jej obsługi.

Na ten moment po kilku grach jedynie na delikatny minus dla mnie są nagrody za 2 miejsce w walce. Rozumiem zamysł bo i gra jest mocniej ukierunkowana w stronę walki, ale czuję, że trochę za często mi się zdarza chcieć zając celowo 2 miejsce.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 131
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 128 times
Been thanked: 13 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: daro69 »

Grałem na razie dwa razy na 2os. I tak jak totalnie nie podobała mi się taka rozgrywka w D:I to tutaj jest dużo lepiej. Automa została rozbudowana - dodatkowo wprowadzono stopień trudności automy i ten najwyższy już mocno szaleje z punktam,i nie dając chwili oddechu - prawie przegraliśmy. Wiadomo że Diuna zyskuje przy 3-4 graczach, ale teraz granie na 2 os już nie odrzuca. :)
Baltig
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2022, 08:08
Has thanked: 22 times
Been thanked: 42 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Baltig »

O cię panie.. już dawno nie miałem takiego kaca moralnego po pierwszej partii, że czegoś nie kupiłem.
Pierwsza partia w Uprising na kopii znajomego pokazała pazurki, graliśmy w 4 osoby, każdy z nas miał przynajmniej kilka partii za sobą w D:I. I co tam się wydarzyło.. początek partii i pierwsze pytanie "panie kolego gdzie moje zasoby? Cokolwiek ? Woda jedna ? A tutaj kosztuje 2 wody ? Aha. A tu kosztuje 8 solarisów?" No bieda z nędzą nam patrzyła prosto w oczy... A potem trybiki zaskoczyły - to mi się w sumie nie opłaca, tu mi się nie opłaca, o mógłbym iść pod tą kartę by próbować sobie kupić punkt ale musiałbym zrobić combosik z czymś innym by zdobyć to i tak dalej i tak dalej.
Finalnie skończyliśmy po 10 rundzie, gdyż ilość podkladanych sobie nóg (a raczej walenia kijem sąsiada prosto w łeb) od 6 konfliktu była niesamowita - ten moment gdy poświęcasz większość zasobów by wygrać konflikt mając w nim czerwia (podwójna nagroda) i prawie wszystkie jednostki i nagle ktoś sobie wrzuca 2 żołnierzy. I z tych dwóch żołnierzy robi Ci za pomocą kart i intryg 1 siły więcej od twojej całej armii i nagle zamiast 3 punktów masz 10 przyprawy. Piękne. :mrgreen: i takie podobne zagrywki były przeprowadzone 3 razy. :shock:
Co do samych zmian względem poprzedniczki - tutaj błędy gracza dalej bolą, ale już nie tak jak w oryginale - ale faktem jest, że gra mocno przeniosła ciężar gry na konflikty - ot zawsze warto się zastanowić czy nie wrzucić co najmniej jednej kosteczki by dostać zasoby, czasem dużo zasobów, a drugie miejsce nie skreśla cię z gry jak to bywało w D:I, dalej masz szansę na comeback.
- no właśnie możliwość comebacku z ostatniego miejsca na pierwsze, czerwie i szpiedzy to największe zmiany które wyszły zdaniem wszystkich grających super - szpiedzy ratowali tyłek kiedy człowiekowi było potrzebne te jedno pole (chociaż karty intryg pod nich jakoś tyłka mi nie urwały).
- czerwie mechanicznie są ciekawe - nie dość, że trzeba się dobrze przygotować by wykorzystać ich potencjał to jeszcze potrafią bardzo zaboleć gracza który się na nie rzuci od razu - no i da się wygrać konflikt nie posiadając żadnego czerwia w konflikcie - co miało miejsce u nas dwukrotnie. No i te podwajanie nagród..
- Karty intryg wydają się bardziej wyspecjalizowane, podobnie karty jakie możemy kupić/zagrywać. Czuć, że dano dużo zabawek i możliwości gry i bawienia się kartami (gdzie tego nie czułem w D:I) Ale dalej niezmiennie karty intryg potrafią Ci roz$&# cały plan - ot ktoś sobie zagrywa nagle intrygę, ktoś inny podobnie i nagle z 1 miejsca w konflikcie spadasz na ostatnie. Bo ty dociagnales kartę intrygi z szpiegami a twoi rywale po 5-6 siły i inne zabawki.
Chociaż rynek dalej drażni, że leży same crapiszcze którym nikt nie jest zainteresowany i cóż. Nic się nie dzieje ;) Miejmy nadzieję, że zostanie to poprawione w dodatkach - bo w ostatnich 3 rundach nikt nie kupił żadnej karty (mimo posiadania po 5-8 wpływu)
Nie wiem jak D:IU wypada po kilkunastu/kilkudziesięciu partiach - ale dawno się tak dobrze nie bawiłem w żadnej grze od samego początku do samego końca z napięciem proporcjonalnie rosnącym do ostatniej rundy - czuć było do samego końca oddech rywali na plecach i krysnóż pod szyją.
Aż się zastanawiam czy własnej kopii sobie nie sprawić mimo posiadania jej przez znajomego :shock:
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 336
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 276 times
Been thanked: 190 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Mrukar »

Baltig pisze: 08 sie 2024, 08:30 Chociaż rynek dalej drażni, że leży same crapiszcze którym nikt nie jest zainteresowany i cóż. Nic się nie dzieje ;) Miejmy nadzieję, że zostanie to poprawione w dodatkach - bo w ostatnich 3 rundach nikt nie kupił żadnej karty (mimo posiadania po 5-8 wpływu)
Wystarczy wziąć jakikolwiek znacznik czy guzik i już mamy piękny żeton Rodowej Broni Atomowej :D
Baltig
Posty: 54
Rejestracja: 27 lip 2022, 08:08
Has thanked: 22 times
Been thanked: 42 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Baltig »

Mrukar pisze: 08 sie 2024, 10:35
Baltig pisze: 08 sie 2024, 08:30 Chociaż rynek dalej drażni, że leży same crapiszcze którym nikt nie jest zainteresowany i cóż. Nic się nie dzieje ;) Miejmy nadzieję, że zostanie to poprawione w dodatkach - bo w ostatnich 3 rundach nikt nie kupił żadnej karty (mimo posiadania po 5-8 wpływu)
Wystarczy wziąć jakikolwiek znacznik czy guzik i już mamy piękny żeton Rodowej Broni Atomowej :D
Nie mówię o wywaleniu jednorazowym wszystkich kart X4 ot fajne ale brakuje mi więcej zabawy z rynkiem. Możliwość odrzucenia karty z rynku w zamian za korzyści dla nas (im droższa karta tym lepsza nagroda dla nas np.) lub odrzucenia jednej lub kilku kart co by mniej wiecej manipulować rynkiem pod konkretny typ rozgrywki - chce nałapać punkty za przyprawa musi płynąć to jednak pod te karty trochę bede musiał iść - a mam same freemenskie nie dające mi nic interesującego. (A już na pewno nie wplywy) No i też impas w stylu "nie kupuje bo mi się nie opłaca" bo bardzo mało kart mogę wywalić na stałe z gry robi swoje - nawet od biedy bym się nie obraził za mechanikę podejrzenia wierzchniej karty jaka wejdzie na ryneczek - ot mała zabawa w przepowiadanie przyszłości. I może nie będzie uczucia gdy mając 8 wpływu zgarniam kartę za 5 (gdzie na rynku leży 1, 3, 3, 5, 2) po czym wchodzi karta za 6 która dla mnie jest dużo lepsza, ale mnie nie stać. A wystarczyło wziąć 2/3 i już jakoś inaczej by to było.

Ale atomówki spoko - trzeba by spróbować następnym razem.
MichalCh132
Posty: 245
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 163 times
Been thanked: 102 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Od siebie polecam wariant z zrzucaniem najstarszej karty z rynku. W ten sposób najgorsze karty wypadają regularnie z rynku jednocześnie nie robiąc tak ogromnego chaosu jak atomówka wywalająca od razu cały rynek, czasem chamsko wyrzucając cały rynek byle ktoś nie dostał karty.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3095
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 621 times
Been thanked: 252 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: DarkSide »

A ja tak z innej beczki. @gregoff Z racji polskiej premiery chyba czas na spolszczenie tego tematu na "Diuna Imperium Powstanie". Łatwiej go będzie odnaleźć w przyszłości wszystkim zainteresowanym :wink:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Langus
Posty: 128
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 31 times
Been thanked: 115 times

Re: Dune Imperium Uprising (Paul Dennen)

Post autor: Langus »

Baltig pisze: 08 sie 2024, 11:20 Nie mówię o wywaleniu jednorazowym wszystkich kart X4 ot fajne ale brakuje mi więcej zabawy z rynkiem.
Spoiler:
Fajnie jest spróbować zagrać z wszystkimi poprzednimi dodatkami. Mamy drugi rynek, mamy postaci i karty intryg pozwalające mieszać w rynku, mamy wspomniane atomówki, mamy podstawową kartę pozwalającą wyrzucać karty z gry i więcej. Poza tym nie zapominajmy, że Diuna to gra, która ma krótką kołderkę, przynajmniej w temacie używania kart. Dużo rzeczy fajnie śmiga jak nauczymy używać się to co mamy i to co jest dostępne, tak dobierać karty żeby zależności zapykły odpowiednio. Czasami udaje się wygrać nie mając droższej karty niż 3 czy 4 gdzie naprzeciwko siedzi Kwisatz (; W ostatnich rundach czasami się nie dokupuje kart, bo zazwyczaj wcześniej zbudowania talia powinna już śmigać, a po za tym nowa karta prawdopodobnie nie wejdzie no chyba, że mamy odpowiednią pozycję na torze technologi z dodatku Nieśmiertelność.
Gawlisz
Posty: 19
Rejestracja: 18 mar 2016, 13:30
Been thanked: 10 times

Re: Dune Imperium Powstanie (Paul Dennen)

Post autor: Gawlisz »

Czy karta konfliktu bitwa o rafinerię przyprawy nie jest strasznie niezbalansowana? Podwójny bonus z czerwiem pustyni. Czy ja coś źle grałem.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1307
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 421 times
Been thanked: 408 times

Re: Dune Imperium Powstanie (Paul Dennen)

Post autor: siepu »

Gawlisz pisze: 13 sie 2024, 15:26 Czy karta konfliktu bitwa o rafinerię przyprawy nie jest strasznie niezbalansowana? Podwójny bonus z czerwiem pustyni. Czy ja coś źle grałem.
Jak coś może być niezbalansowane, jeśli jest dostępne dla wszystkich. Tak, karty konfliktów są bardziej i mniej wartościowe, żeby grać świadomie trzeba wiedzieć, co może się pojawić, żeby podjąć decyzję o co walczyć a co raczej odpuścić.
Gawlisz
Posty: 19
Rejestracja: 18 mar 2016, 13:30
Been thanked: 10 times

Re: Dune Imperium Powstanie (Paul Dennen)

Post autor: Gawlisz »

Dziwna definicja balansu. Co ma do rzeczy, że jest dostępna dla wszystkich? Wygrywa to tylko jeden gracz. Możliwość zdobycia 4 pkt z 10 w jednym konflikcie wydaje się niezbalansowana. Ale moze to moje odczucie. Równie dobrze moze wyjść karta w 8 rundzie wygraj gre i to, ze bedzie dostepna dla wszystkich powoduje, ze nie moze zaburzać balansu, względem wcześniejszych rund? :)
prib4
Posty: 323
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 24 times
Been thanked: 139 times

Re: Dune Imperium Powstanie (Paul Dennen)

Post autor: prib4 »

Gawlisz pisze: 13 sie 2024, 17:48 Dziwna definicja balansu. Co ma do rzeczy, że jest dostępna dla wszystkich? Wygrywa to tylko jeden gracz. Możliwość zdobycia 4 pkt z 10 w jednym konflikcie wydaje się niezbalansowana. Ale moze to moje odczucie. Równie dobrze moze wyjść karta w 8 rundzie wygraj gre i to, ze bedzie dostepna dla wszystkich powoduje, ze nie moze zaburzać balansu, względem wcześniejszych rund? :)
Tak dla ścisłości to w sumie można i 5 punktów z samego konfliktu zgarnąć (jeśli mamy symbol taki jaki jest na konflikcie). Nie jest to proste (wymaga sporo setupu) ale jak najbardziej możliwe. Po 3 rozgrywkach powoli też zaczynam mieć wrażenie że trochę przesadzili ze 'skokami' punktowymi w konfliktach III.
ODPOWIEDZ