Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Witam,
Jestem po pierwszej rozgrywce, na razie w trybie solo, nasunęły mi się takie pytania, być może niektóre rzeczy są oczywiste ale jest to dla mnie pierwsza gra planszowa tego typu więc proszę o wyrozumiałość.
1. Akcja obszaru z zadaniem tropu potwora. Czy pobieramy żeton złota z banku i następnie decydujemy czy chcemy tropić potwora, jeśli tak to bierzemy drugi żeton złota i żeton obszaru i po dotarciu do tego obszaru otrzymujemy ten drugi żeton złota i żeton tropu? Czy mamy wybór czy wziąć od razu żeton złota czy zadanie tropienia potwora z możliwością otrzymania tylko tego jednego żetonu złota po wykonaniu zadania tropienia? Innymi słowy czy ta akcja pozwala na zdobycie jednego żetonu złota czy dwóch? W instrukcji kompletnie nie jest to wyjaśnione jednoznacznie, w FAQ też nie widzę. Druga sprawa, czy możemy zakończyć zadanie tropienia w tej samej turze?
2. Eliksiry, rozumiem że po skorzystaniu kartę eliksiru trzeba odrzucić i działa on jednorazowo w tej turze walki w której został użyty. Czy można w swojej turze walki użyć wielu eliksirów na raz? Czy jednocześnie w tej samej turze walki można użyć także równolegle z eliksirami zdolności specjalnej i efektów kart eksploracji i trofeów?
3. Umiejetność specjalna szkoły wilka, ogólnie zdolności specjalne wg instrukcji stosuje się w kroku pierwszym swojej tury walki. Czy trzeba w takim razie w kroku pierwszym swojej tury walki zdecydować że będziemy używać zdolności specjalnej szkoły wilka? Czy decyzję możemy podjąć już po zagraniu kombinacji? Efekty tej zdolności specjalnej działają w 3 kroku tj. rozpatrywanie kombinacji - przydzielanie obrażeń i 4 kroku tj. uzupełnianie kart akcji na ręce (czyli działa to jak efekt karty akcji "Dobierz więcej kart")?
4. Niektóre karty eksploracji z zestawu przygód wykorzystują żetony zadań, co zrobić w przypadku trybu solo gdy karta każe mi umieścić żeton zadania na planszy i gdy inny gracz pojawi się na obszarze z tym żetonem odczytać daną kartę zdarzenia? Czy zignorować całkiem to polecenie i odłożyć kartę eksploracji na stos kart odrzuconych?
5. Walka wiedźmin vs wiedźmin - po walce aktywny gracz dobiera do 3 (jeśli wygrał) albo do 2 (jeśli przegrał) kart. Po pierwsze, normalnie w trzeciej turze dobieramy karty tak aby mieć dokładnie 3 karty więc dlaczego tutaj jest zmiana na "do 3" i "do 2". Po drugie weźmy np takie trofeum wilkołaka, jeśli zakończymy turę na terenie górskim możemy dobrać jedną kartę więcej, czy efekt tego trofeum ma zastosowanie po walce wiedźminów? Czyli moglibyśmy dobrać do 3 kart w przypadku przegranej i do 4 w przypadku wygranej.
6. Czy efekt trofeum wilkołaka działa natychmiast jeśli pokonaliśmy go na górskim obszarze? Czyli odrazu po wygranej walce możemy dobrać 4 karty w fazie III. Druga sprawa, czy efekt tego trofeum działa już do końca gry w każdej naszej turze? Tzn kończąc zawsze na górskim obszarze jesteśmy w stanie dobierać za każdym razem jedną kartę więcej?
7. Eliksir Puszczyk - jeśli masz mniej niż dwie karty na ręce dobierz 2 z talii wytrzymałości - rozumiem że ten efekt działa tylko na początku tury walki? Jeślibyśmy użyli tego eliksiru mając na ręce 2 karty lub więcej to nic się nie dzieje, eliksir nie wpływa na ilość dobieranych kart na końcu tury walki?
8. Las mariborski - jeśli masz mniej niż 3 karty na ręce dobierz kartę ze stosu kart odrzuconych - to samo pytanie co wyżej
9. Filtr Petriego, odrzuć 1 kartę z ręki aby zadać dwa obrażenia - załóżmy, mamy 3 karty na ręce, odrzucamy jedną i teraz można użyć eliksiru las mariborski? Mając 2 karty i odrzucając jedną moglibyśmy użyć eliksiru Puszczyk? Dodatkowo, te dwa obrażenia należy zadać natychmiast czy dopiero przy rozpatrywaniu zagranych kart?
10. Poker w trybie solo, w instrukcji jest żeby do puli dać jeden żeton złota od siebie. Mając tylko jedną parę rozumiem że tracę ten żeton, mając dwie pary odzyskuje go, dopiero trójka sprawia, że jestem jeden żeton złota do przodu?
11. Jeśli karta eksploracji daje zadanie i każe wylosować żeton obszaru, co w przypadku wylosowania obszaru na którym się aktualnie znajdujemy? Zadanie wykonujemy w fazie I, czy jest wymagane wyjście a następnie powrót na obszar który był jednocześnie obszarem zadania i obszarem startowym w bieżącej turze?
12. Czy walkę z potworem lub wiedźminem można rozpocząć pomijając fazę I (bez wykonania ruchu). Przykład: wykonuje ruchy, zagrywając ostatnią kartę docieram na obszar z potworem, nie chce podejmować walki bez kart na ręce więc decyduje się na medytacje albo eksploracje. W następnej turze chce podjąć walkę z potworem z kompletem kart na ręce, czy mogę od razu przejść do fazy II i walczyć?
13. Trofeum Archespor - jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości podnieś tarcze o 1 - czy działa to w każdym przypadku natychmiast, tzn przykładowo dobieramy karty i wyczerpujemy talię wytrzymałości więc od razu podnosimy tarczę lub otrzymujemy obrażenia, talia wytrzymałości zostanie wyczerpana ale mamy jeszcze karty na ręce, rozpoczynamy swoją turę i od razu podnosimy tarcze o 1? Nie wiem czy jest możliwa sytuacja że przez jakiś efekt do talii wytrzymałości wróci nam jakaś karta, ale jeśli tak to co w przypadku gdy znowu wyczerpiemy talię wytrzymałości, czy efekt trofeum działa drugi raz?
14. Strzyga trofeum - każda czerwona karta zadaje 1 dodatkowe obrażenie - mając np. dwie czerwone karty w kombinacji zadaje 2 dodatkowe obrażenia?
15. Atak potwora - odrzucanie losowych kart - jak to wygląda w trybie solo, tasuje i sam losuje karty do odrzucenia?
16. Trofeum zdolność specjalna pozwala m. in. dobrać kary z talii wytrzymałości po aktywowaniu zdolności specjalnej. Zależnie od szkoły karty dobieramy w różnych momentach, np. przy szkole wilka po zagraniu kombinacji z co najmniej 3 kart, przy szkole kota na samym początku tury walki?
17. Czy w jednej turze można wykonać ten sam rodzaj akcji obszaru (np. dobranie eliksiru), ale na różnych obszarach? Czy można grać w kościanego pokera z każdym graczem po jednym razie w tej samej turze? Mając oprócz swojego wiedźmina dwóch innych na tym samym obszarze czy można zagrać w kościanego pokera z obydwoma?
Jestem po pierwszej rozgrywce, na razie w trybie solo, nasunęły mi się takie pytania, być może niektóre rzeczy są oczywiste ale jest to dla mnie pierwsza gra planszowa tego typu więc proszę o wyrozumiałość.
1. Akcja obszaru z zadaniem tropu potwora. Czy pobieramy żeton złota z banku i następnie decydujemy czy chcemy tropić potwora, jeśli tak to bierzemy drugi żeton złota i żeton obszaru i po dotarciu do tego obszaru otrzymujemy ten drugi żeton złota i żeton tropu? Czy mamy wybór czy wziąć od razu żeton złota czy zadanie tropienia potwora z możliwością otrzymania tylko tego jednego żetonu złota po wykonaniu zadania tropienia? Innymi słowy czy ta akcja pozwala na zdobycie jednego żetonu złota czy dwóch? W instrukcji kompletnie nie jest to wyjaśnione jednoznacznie, w FAQ też nie widzę. Druga sprawa, czy możemy zakończyć zadanie tropienia w tej samej turze?
2. Eliksiry, rozumiem że po skorzystaniu kartę eliksiru trzeba odrzucić i działa on jednorazowo w tej turze walki w której został użyty. Czy można w swojej turze walki użyć wielu eliksirów na raz? Czy jednocześnie w tej samej turze walki można użyć także równolegle z eliksirami zdolności specjalnej i efektów kart eksploracji i trofeów?
3. Umiejetność specjalna szkoły wilka, ogólnie zdolności specjalne wg instrukcji stosuje się w kroku pierwszym swojej tury walki. Czy trzeba w takim razie w kroku pierwszym swojej tury walki zdecydować że będziemy używać zdolności specjalnej szkoły wilka? Czy decyzję możemy podjąć już po zagraniu kombinacji? Efekty tej zdolności specjalnej działają w 3 kroku tj. rozpatrywanie kombinacji - przydzielanie obrażeń i 4 kroku tj. uzupełnianie kart akcji na ręce (czyli działa to jak efekt karty akcji "Dobierz więcej kart")?
4. Niektóre karty eksploracji z zestawu przygód wykorzystują żetony zadań, co zrobić w przypadku trybu solo gdy karta każe mi umieścić żeton zadania na planszy i gdy inny gracz pojawi się na obszarze z tym żetonem odczytać daną kartę zdarzenia? Czy zignorować całkiem to polecenie i odłożyć kartę eksploracji na stos kart odrzuconych?
5. Walka wiedźmin vs wiedźmin - po walce aktywny gracz dobiera do 3 (jeśli wygrał) albo do 2 (jeśli przegrał) kart. Po pierwsze, normalnie w trzeciej turze dobieramy karty tak aby mieć dokładnie 3 karty więc dlaczego tutaj jest zmiana na "do 3" i "do 2". Po drugie weźmy np takie trofeum wilkołaka, jeśli zakończymy turę na terenie górskim możemy dobrać jedną kartę więcej, czy efekt tego trofeum ma zastosowanie po walce wiedźminów? Czyli moglibyśmy dobrać do 3 kart w przypadku przegranej i do 4 w przypadku wygranej.
6. Czy efekt trofeum wilkołaka działa natychmiast jeśli pokonaliśmy go na górskim obszarze? Czyli odrazu po wygranej walce możemy dobrać 4 karty w fazie III. Druga sprawa, czy efekt tego trofeum działa już do końca gry w każdej naszej turze? Tzn kończąc zawsze na górskim obszarze jesteśmy w stanie dobierać za każdym razem jedną kartę więcej?
7. Eliksir Puszczyk - jeśli masz mniej niż dwie karty na ręce dobierz 2 z talii wytrzymałości - rozumiem że ten efekt działa tylko na początku tury walki? Jeślibyśmy użyli tego eliksiru mając na ręce 2 karty lub więcej to nic się nie dzieje, eliksir nie wpływa na ilość dobieranych kart na końcu tury walki?
8. Las mariborski - jeśli masz mniej niż 3 karty na ręce dobierz kartę ze stosu kart odrzuconych - to samo pytanie co wyżej
9. Filtr Petriego, odrzuć 1 kartę z ręki aby zadać dwa obrażenia - załóżmy, mamy 3 karty na ręce, odrzucamy jedną i teraz można użyć eliksiru las mariborski? Mając 2 karty i odrzucając jedną moglibyśmy użyć eliksiru Puszczyk? Dodatkowo, te dwa obrażenia należy zadać natychmiast czy dopiero przy rozpatrywaniu zagranych kart?
10. Poker w trybie solo, w instrukcji jest żeby do puli dać jeden żeton złota od siebie. Mając tylko jedną parę rozumiem że tracę ten żeton, mając dwie pary odzyskuje go, dopiero trójka sprawia, że jestem jeden żeton złota do przodu?
11. Jeśli karta eksploracji daje zadanie i każe wylosować żeton obszaru, co w przypadku wylosowania obszaru na którym się aktualnie znajdujemy? Zadanie wykonujemy w fazie I, czy jest wymagane wyjście a następnie powrót na obszar który był jednocześnie obszarem zadania i obszarem startowym w bieżącej turze?
12. Czy walkę z potworem lub wiedźminem można rozpocząć pomijając fazę I (bez wykonania ruchu). Przykład: wykonuje ruchy, zagrywając ostatnią kartę docieram na obszar z potworem, nie chce podejmować walki bez kart na ręce więc decyduje się na medytacje albo eksploracje. W następnej turze chce podjąć walkę z potworem z kompletem kart na ręce, czy mogę od razu przejść do fazy II i walczyć?
13. Trofeum Archespor - jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości podnieś tarcze o 1 - czy działa to w każdym przypadku natychmiast, tzn przykładowo dobieramy karty i wyczerpujemy talię wytrzymałości więc od razu podnosimy tarczę lub otrzymujemy obrażenia, talia wytrzymałości zostanie wyczerpana ale mamy jeszcze karty na ręce, rozpoczynamy swoją turę i od razu podnosimy tarcze o 1? Nie wiem czy jest możliwa sytuacja że przez jakiś efekt do talii wytrzymałości wróci nam jakaś karta, ale jeśli tak to co w przypadku gdy znowu wyczerpiemy talię wytrzymałości, czy efekt trofeum działa drugi raz?
14. Strzyga trofeum - każda czerwona karta zadaje 1 dodatkowe obrażenie - mając np. dwie czerwone karty w kombinacji zadaje 2 dodatkowe obrażenia?
15. Atak potwora - odrzucanie losowych kart - jak to wygląda w trybie solo, tasuje i sam losuje karty do odrzucenia?
16. Trofeum zdolność specjalna pozwala m. in. dobrać kary z talii wytrzymałości po aktywowaniu zdolności specjalnej. Zależnie od szkoły karty dobieramy w różnych momentach, np. przy szkole wilka po zagraniu kombinacji z co najmniej 3 kart, przy szkole kota na samym początku tury walki?
17. Czy w jednej turze można wykonać ten sam rodzaj akcji obszaru (np. dobranie eliksiru), ale na różnych obszarach? Czy można grać w kościanego pokera z każdym graczem po jednym razie w tej samej turze? Mając oprócz swojego wiedźmina dwóch innych na tym samym obszarze czy można zagrać w kościanego pokera z obydwoma?
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Czytam to trzecie raz i nie wiem do konca o co ci chodzi. Jest tak jak napisałeś. Dostajesz monetę od razu oraz trop z monetą na nim. Jak dotrzesz do miejsca, które wskazuje trop to obracasz go i dostajesz tę monetę do zasobów co na nim była.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 1. Akcja obszaru z zadaniem tropu potwora. Czy pobieramy żeton złota z banku i następnie decydujemy czy chcemy tropić potwora, jeśli tak to bierzemy drugi żeton złota i żeton obszaru i po dotarciu do tego obszaru otrzymujemy ten drugi żeton złota i żeton tropu? Czy mamy wybór czy wziąć od razu żeton złota czy zadanie tropienia potwora z możliwością otrzymania tylko tego jednego żetonu złota po wykonaniu zadania tropienia? Innymi słowy czy ta akcja pozwala na zdobycie jednego żetonu złota czy dwóch? W instrukcji kompletnie nie jest to wyjaśnione jednoznacznie, w FAQ też nie widzę. Druga sprawa, czy możemy zakończyć zadanie tropienia w tej samej turze?
3x tak, jedyne co cie ogranicza przy eliksirach to alchemiaDamiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 2. Eliksiry, rozumiem że po skorzystaniu kartę eliksiru trzeba odrzucić i działa on jednorazowo w tej turze walki w której został użyty. Czy można w swojej turze walki użyć wielu eliksirów na raz? Czy jednocześnie w tej samej turze walki można użyć także równolegle z eliksirami zdolności specjalnej i efektów kart eksploracji i trofeów?
Mówisz o tym po zagraniu kombinacji, że jej używasz. Nawet zresztą jak nie powiesz w pierwszym kroku to w kolejnym jest kombinacja, więc na jedno wychodzi. Timeline jest ten sam.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 3. Umiejetność specjalna szkoły wilka, ogólnie zdolności specjalne wg instrukcji stosuje się w kroku pierwszym swojej tury walki. Czy trzeba w takim razie w kroku pierwszym swojej tury walki zdecydować że będziemy używać zdolności specjalnej szkoły wilka? Czy decyzję możemy podjąć już po zagraniu kombinacji? Efekty tej zdolności specjalnej działają w 3 kroku tj. rozpatrywanie kombinacji - przydzielanie obrażeń i 4 kroku tj. uzupełnianie kart akcji na ręce?
Cytat z instrukcji do SG:Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 4. Niektóre karty eksploracji z zestawu przygód wykorzystują żetony zadań, co zrobić w przypadku trybu solo gdy karta każe mi umieścić żeton zadania na planszy i gdy inny gracz pojawi się na obszarze z tym żetonem odczytać daną kartę zdarzenia? Czy zignorować całkiem to polecenie i odłożyć kartę eksploracji na stos kart odrzuconych?
Niektóre karty eksploracji z tego dodatku każą graczowi wziąć na rękę kartę zdarzenia bez pokazywania jej pozostałym graczom. W wariancie solo
z tym dodatkiem należy zignorować ten efekt i nie brać
karty na rękę.
Zmiana jest, bo to kara za przegraną. Tak, efekt ma zastosowanie.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 5. Walka wiedźmin vs wiedźmin - po walce aktywny gracz dobiera do 3 (jeśli wygrał) albo do 2 (jeśli przegrał) kart. Po pierwsze, normalnie w trzeciej turze dobieramy karty tak aby mieć dokładnie 3 karty więc dlaczego tutaj jest zmiana na "do 3" i "do 2". Po drugie weźmy np takie trofeum wilkołaka, jeśli zakończymy turę na terenie górskim możemy dobrać jedną kartę więcej, czy efekt tego trofeum ma zastosowanie po walce wiedźminów? Czyli moglibyśmy dobrać do 3 kart w przypadku przegranej i do 4 w przypadku wygranej.
2x takDamiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 6. Czy efekt trofeum wilkołaka działa natychmiast jeśli pokonaliśmy go na górskim obszarze? Czyli odrazu po wygranej walce możemy dobrać 4 karty w fazie III. Druga sprawa, czy efekt tego trofeum działa już do końca gry w każdej naszej turze? Tzn kończąc zawsze na górskim obszarze jesteśmy w stanie dobierać za każdym razem jedną kartę więcej?
Dokładnie jak napisałeśDamiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 7. Eliksir Puszczyk - jeśli masz mniej niż dwie karty na ręce dobierz 2 z talii wytrzymałości - rozumiem że ten efekt działa tylko na początku tury walki? Jeślibyśmy użyli tego eliksiru mając na ręce 2 karty lub więcej to nic się nie dzieje, eliksir nie wpływa na ilość dobieranych kart na końcu tury walki?
Dokładnie jak wyżej
Tak, można tak zrobić. Zadajesz je natychmiast.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 9. Filtr Petriego, odrzuć 1 kartę z ręki aby zadać dwa obrażenia - załóżmy, mamy 3 karty na ręce, odrzucamy jedną i teraz można użyć eliksiru las mariborski? Mając 2 karty i odrzucając jedną moglibyśmy użyć eliksiru Puszczyk? Dodatkowo, te dwa obrażenia należy zadać natychmiast czy dopiero przy rozpatrywaniu zagranych kart?
Chyba tak (mówię z pamięci)
Wydaje mi się, że losujesz ponownie, aby trafić na inne albo musisz wyjść i wejść znowu. Nie pamiętam na 100% już.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 11. Jeśli karta eksploracji daje zadanie i każe wylosować żeton obszaru, co w przypadku wylosowania obszaru na którym się aktualnie znajdujemy? Zadanie wykonujemy w fazie I, czy jest wymagane wyjście a następnie powrót na obszar który był jednocześnie obszarem zadania i obszarem startowym w bieżącej turze?
Tak, można.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 12. Czy walkę z potworem lub wiedźminem można rozpocząć pomijając fazę I (bez wykonania ruchu). Przykład: wykonuje ruchy, zagrywając ostatnią kartę docieram na obszar z potworem, nie chce podejmować walki bez kart na ręce więc decyduje się na medytacje albo eksploracje. W następnej turze chce podjąć walkę z potworem z kompletem kart na ręce, czy mogę od razu przejść do fazy II i walczyć?
Sprawdz czy trofeum nie ma napisu, że jest jeden raz na walke, bo 99% kart ma taki napis. Jest początek rundy, nie masz kart do dobierania -> używasz trofeum.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 13. Trofeum Archespor - jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości podnieś tarcze o 1 - czy działa to w każdym przypadku natychmiast, tzn przykładowo dobieramy karty i wyczerpujemy talię wytrzymałości więc od razu podnosimy tarczę lub otrzymujemy obrażenia, talia wytrzymałości zostanie wyczerpana ale mamy jeszcze karty na ręce, rozpoczynamy swoją turę i od razu podnosimy tarcze o 1? Nie wiem czy jest możliwa sytuacja że przez jakiś efekt do talii wytrzymałości wróci nam jakaś karta, ale jeśli tak to co w przypadku gdy znowu wyczerpiemy talię wytrzymałości, czy efekt trofeum działa drugi raz?
Tak
Tak
Gdzie tu pytanie?Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 16. Trofeum zdolność specjalna pozwala m. in. dobrać kary z talii wytrzymałości po aktywowaniu zdolności specjalnej. Zależnie od szkoły karty dobieramy w różnych momentach, np. przy szkole wilka po zagraniu
kombinacji z co najmniej 3 kart, przy szkole kota na samym początku tury walki.
Na pierwsze pytanie - imo nie, ale średnio to jest opisane w insturkcji.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 17. Czy w jednej turze można wykonać ten sam rodzaj akcji obszaru (np. dobranie eliksiru), ale na różnych obszarach? Czy można grać w kościanego pokera z każdym graczem po jednym razie w tej samej turze? Mając oprócz swojego wiedźmina dwóch innych na tym samym obszarze czy można zagrać w kościanego pokera z obydwoma?
na drugie - możesz zagrać z dwoma graczami w 1 obszarze, ale musisz tam 2x wejść (bo jedno wejście to odpalenie jednego pokera)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Po prostu w instrukcji to jest moim zdaniem słabo opisane (coś w stylu żeby pobrać żeton złota z banku a później żeby żeton złota z banku umieścić na żetonie obszaru i można mieć wątpliwości czy drugi żeton czy ten który przed chwilą pobraliśmy). Mniejsza z tym, akcja tego obszaru pozwala nam na zdobycie dwóch żetonów złota i to chciałem wiedzieć.
A co z dalszą częścią pytania nr 3? Dobrze napisałem że efekt dobierania dodatkowych kart wynikający ze zdolności specjalnej szkoły wilka stosujemy w 4 kroku tury walki?
Doczytałem teraz, w przypadku zadania tropienia instrukcja nakazuje losowanie ponownie więc można domniemywać że zadanie wynikające z karty eksploracji też nie może być na obszarze na którym się znajdujemy. Druga część pytania zapomniałem że przecież trzeba wykonać ruch żeby cokolwiek robić w fazie I.
Dokładnie, jest raz na walkę. Pozostaje mi jedna wątpliwość, dobieram karty w 4 kroku tury walki, talia wytrzymałości wyczerpuje się, czy podnoszę od razu tarcze o 1 na koniec swojej tury walki?
Mogłem dodać na końcu: Prawda/fałsz?
Kompletnie jest to chyba pominięte. Jeśli jest tak jak mówisz to rodzi się kolejne pytanie, czy można w jednej szkole trenować atak, a w kolejnej szkole np. obronę? W sumie tak samo można zapytać jak wyjdziemy i wrócimy do tej samej szkoły. W instrukcji jest tak:
Czyli można domniemywać, że wyrażenie "tylko raz" dotyczy obszaru o tym samym numerze, a nie obszaru o tym samym typie akcji obszaru. Więc ja to rozumiem tak:W swojej turze gracz może wykonać każdą z akcji obszarów tylko raz, nawet jeśli wyjdzie z obszaru i na niego wróci w tej samej turze (zob. „Akcje obszarów” str. 35).
1. Można przykładowo dobrać dwa razy kartę eliksiru w fazie I ale na obszarach o różnych numerach.
2. Można podnieść dowolny atrybut w dowolnej szkole więcej niż raz w fazie I lecz musi być to za każdym razem inna szkoła.
Jesteś tego pewien na 100%
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Odpiszę już bez cytatów:
1. No dobierasz w 4 fazie walki dodatkowe karty z umiejętności szkoły wilka.
2. Tarcze z trofeum podnosisz w 1 fazie twojej tury walki, bo wtedy możesz używać trofeum dopiero.
3. Zdolność specjalna - dalej średnio tu widzę pytanie. No różne umiejętności działają różnie, z tyłu instrukcji (34 strona) masz dokładniejszy ich opis.
4. Na pewno nie możesz wyjść i wejść ponownie do szkoły i trenować czegoś innego. Uruchamiasz akcje obszaru ogółem, a nie dla konkretnej statystyki.
5. Kwestia interpretacji, ja pewności nie mam. My chyba graliśmy, że można jednak (tj 2x dobrać eliksir z dwóch obszarów dobierania eliksiru) jak tak teraz sobie przypominam. Więc ja bym się zgodził z tobą ostatecznie.
6. Poker cytat:
1. No dobierasz w 4 fazie walki dodatkowe karty z umiejętności szkoły wilka.
2. Tarcze z trofeum podnosisz w 1 fazie twojej tury walki, bo wtedy możesz używać trofeum dopiero.
3. Zdolność specjalna - dalej średnio tu widzę pytanie. No różne umiejętności działają różnie, z tyłu instrukcji (34 strona) masz dokładniejszy ich opis.
4. Na pewno nie możesz wyjść i wejść ponownie do szkoły i trenować czegoś innego. Uruchamiasz akcje obszaru ogółem, a nie dla konkretnej statystyki.
5. Kwestia interpretacji, ja pewności nie mam. My chyba graliśmy, że można jednak (tj 2x dobrać eliksir z dwóch obszarów dobierania eliksiru) jak tak teraz sobie przypominam. Więc ja bym się zgodził z tobą ostatecznie.
6. Poker cytat:
Liczba pojedyncza, nie mnoga.Gracz może zagrać w kościanego pokera z innym
wiedźminem, który znajduje się na tym samym
obszarze.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Patrze do instrukcji i tam jest:
Tylko jak wygląda to zaznaczenie. Trofeum Archespor - jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości podnieś tarcze o 1.W kroku 1. walki gracz może skorzystać z dowolnego efektu karty, o ile nie zaznaczono, że efekt musi być użyty w innym momencie rozgrywki.
a) Czy zaznaczeniem jest "jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości" - czyli efektu trofeum Archespor używamy w momencie wyczerpania kart w talii wytrzymałości co może nastąpić w różnych momentach (ważne tylko żeby zrobić to w swojej turze walki)
CZY
b) zaznaczeniem było by "na początku tury walki", "na koniec tury walki", "w kroku X" itp. i na karcie trofeum Archespor nie ma takiego zaznaczenia kiedy skorzystać z efektu więc możemy skorzystać tylko w pierwszym kroku tury walki.
Jeśli to dotyczy tego:
To może nie jasno napisałem, chodzi o trofeum przypisanemu atrybutowi "zdolność specjalna", czyli trofeum które zdobywamy medytując, w tym przypadku mając zdolność specjalną na najwyższym poziomie.Damiano94 pisze: ↑07 paź 2024, 14:54 16. Trofeum zdolność specjalna pozwala m. in. dobrać kary z talii wytrzymałości po aktywowaniu zdolności specjalnej. Zależnie od szkoły karty dobieramy w różnych momentach, np. przy szkole wilka po zagraniu kombinacji z co najmniej 3 kart, przy szkole kota na samym początku tury walki?
Jeden z efektów tego trofeum pozwala dobrać karty z talii wytrzymałości. Żeby aktywować w ogóle ten efekt musimy użyć zdolności specjalnej swojej szkoły. Moje pytanie brzmi, kiedy mam dobrać te karty? Od razu po skorzystaniu ze zdolności specjalnej czy w kroku 4 tury walki? Ma to znaczenie bo zależnie od szkoły zdolność specjalna jest w różnych momentach aktywowana, a przez nią trofeum przypisane atrybutowi "zdolność specjalna". Jeśli nie pamiętasz o które trofeum chodzi mogę wrzucić fotkę.
To ma sens.
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Archespor - wydaje mi się, że są trofea, które ci mówią o dokładnym momencie aktywacji. To bym uznał, że chodzi o pierwszą fazę walki.
Co do umiejetnosci zdolnosci specjalnej z karty trofeum to bez cytatu 1:1 nie pomogę, bo nie jestem pewny.
Ogółem moim zdaniem trochę komplikujesz sobie życie. To jest gra przygodowa z masą zależności ( o których mam wrażenie często twórcy nie pomyśleli). Jeśli nie jesteś na 100% pewny czegoś zawsze możesz przy stole się po prostu dogadać jak grać.
Co do umiejetnosci zdolnosci specjalnej z karty trofeum to bez cytatu 1:1 nie pomogę, bo nie jestem pewny.
Ogółem moim zdaniem trochę komplikujesz sobie życie. To jest gra przygodowa z masą zależności ( o których mam wrażenie często twórcy nie pomyśleli). Jeśli nie jesteś na 100% pewny czegoś zawsze możesz przy stole się po prostu dogadać jak grać.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Może i tak ale wolę ogarnąć podstawy jak widzę że mam wątpliwości do co drugiej karty.
Karta trofeum zdolności specjalnej:

W angielskiej wersji jest:
After using your Specialty, choose one of the following options: deal 1 Damage to your opponent, or immediately draw 2 cards.
Moje pytanie brzmi, kiedy mam dobrać te karty? Od razu po skorzystaniu ze zdolności specjalnej czy w kroku 4 tury walki? Ma to znaczenie bo zależnie od szkoły zdolność specjalna jest w różnych momentach aktywowana.
Karta trofeum zdolności specjalnej:

W angielskiej wersji jest:
After using your Specialty, choose one of the following options: deal 1 Damage to your opponent, or immediately draw 2 cards.
Moje pytanie brzmi, kiedy mam dobrać te karty? Od razu po skorzystaniu ze zdolności specjalnej czy w kroku 4 tury walki? Ma to znaczenie bo zależnie od szkoły zdolność specjalna jest w różnych momentach aktywowana.
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Moim zdaniem od razuDamiano94 pisze: ↑10 paź 2024, 00:45 Może i tak ale wolę ogarnąć podstawy jak widzę że mam wątpliwości do co drugiej karty.
Karta trofeum zdolności specjalnej:
W angielskiej wersji jest:
After using your Specialty, choose one of the following options: deal 1 Damage to your opponent, or immediately draw 2 cards.
Moje pytanie brzmi, kiedy mam dobrać te karty? Od razu po skorzystaniu ze zdolności specjalnej czy w kroku 4 tury walki? Ma to znaczenie bo zależnie od szkoły zdolność specjalna jest w różnych momentach aktywowana.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Od razu. Jeżeli autor chciałby abyś dobrał to w 4tym kroku swojej tury to pisałoby "w 4 kroku swojej tury..."
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Też tak myślę, albo napisali by dobierz 2 karty więcej.
Zastanawiam się jeszcze nad zdolnością specjalną wilka, tutaj chyba karty powinniśmy dobrać po zagraniu kombinacji ale przed jej rozpatrywaniem. Czyli pomiędzy 2 a 3 krokiem walki. Bo też nie ma napisane kiedy. W faq jest tylko że najpierw trzeba zagrać kombinacje i tyle. Dodatkowo zwróćcie uwagę na symbole na planszetce wilka, przy szermierce są takie same jak przy poziomie wiedźmina. Jeśli były by to modyfikatory dobierania kart w czwartym kroku walki to dali by symbole jak przy ataku. Jeśli mam rację to rodzi się jeszcze jedno pytanie, efekt eliksiru zamieć:
"Po zagraniu kombinacji zagraj 1 dodatkową kartę ze swojej ręki. Ta karta nie musi pasować do przedłużenia"
Teoretycznie ta 1 karta mogła by być kartą dobraną w wyniku zdolności specjalnej wilka.
Zastanawiam się jeszcze nad zdolnością specjalną wilka, tutaj chyba karty powinniśmy dobrać po zagraniu kombinacji ale przed jej rozpatrywaniem. Czyli pomiędzy 2 a 3 krokiem walki. Bo też nie ma napisane kiedy. W faq jest tylko że najpierw trzeba zagrać kombinacje i tyle. Dodatkowo zwróćcie uwagę na symbole na planszetce wilka, przy szermierce są takie same jak przy poziomie wiedźmina. Jeśli były by to modyfikatory dobierania kart w czwartym kroku walki to dali by symbole jak przy ataku. Jeśli mam rację to rodzi się jeszcze jedno pytanie, efekt eliksiru zamieć:
"Po zagraniu kombinacji zagraj 1 dodatkową kartę ze swojej ręki. Ta karta nie musi pasować do przedłużenia"
Teoretycznie ta 1 karta mogła by być kartą dobraną w wyniku zdolności specjalnej wilka.
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
No tak, używasz zdolności po zagraniu kombo z 3 lub więcej kart, dobierasz karty, zadajesz obrażenia i rozpatrujesz kombinację.
Eliksiry wypijasz w pierwszym kroku swojej tury walki i tak, wówczas mogłaby być dodana do zagranych kart. Sama zamieć nie powoduje, że możesz jej użyć aby odpalić umiejkę wilka, bo karta z zamieci nie zalicza się do zagranej kombinacji. Dobranej karty nie możesz dodać do zagranej kombinacji w inny sposób niż z pomocą zamieci.Damiano94 pisze: ↑10 paź 2024, 08:48 Jeśli mam rację to rodzi się jeszcze jedno pytanie, efekt eliksiru zamieć:
"Po zagraniu kombinacji zagraj 1 dodatkową kartę ze swojej ręki. Ta karta nie musi pasować do przedłużenia"
Teoretycznie ta 1 karta mogła by być kartą dobraną w wyniku zdolności specjalnej wilka.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
A jeśli mam trofeum zdolności specjalnej (zdjęcie wcześniej dałem) to mogę w takim razie dobrać jeszcze więcej kart przed rozpatrzeniem kombinacji.
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Możesz, jedno nie wyklucza drugiego. Czasem w późniejszych etapach gry to odpalasz umiejkę wiedźmina, dobierasz karty, odpalasz coś z eliksiru, odpalasz coś z mutagenu, odpalasz z trofeum i dopiero przechodzisz do kolejnego kroku
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Czy na pewno eliksir zamieć (po zagraniu kombinacji zagraj 1 dodatkową kartę ze swojej ręki. Ta karta nie musi pasować do przedłużenia) używamy w pierwszym kroku walki? Jest wyraźnie zaznaczone kiedy go użyć. Weźmy np. taki Grom (Obniż swój poziom tarczy o 1, aby dobrać 2 karty ze swojej talii wytrzymałości), tutaj nie ma kiedy go użyć więc używamy w pierwszym kroku walki.ave.crux pisze: ↑10 paź 2024, 09:59 Eliksiry wypijasz w pierwszym kroku swojej tury walki i tak, wówczas mogłaby być dodana do zagranych kart. Sama zamieć nie powoduje, że możesz jej użyć aby odpalić umiejkę wilka, bo karta z zamieci nie zalicza się do zagranej kombinacji. Dobranej karty nie możesz dodać do zagranej kombinacji w inny sposób niż z pomocą zamieci.
Przeczytałem cały wątek, było parę pytań bez jednoznacznej odpowiedzi. Dodałem też parę swoich. Wiem że można grać wg własnych zasad i interpretacji ale ciekawi mnie jak wy gracie.
1. Czy można mieć więcej niż jedno zadanie tropu na ten sam typ terenu lub czy biorąc kolejne zadanie tropu z tym samym symbolem terenu możemy odrzucić to stare lub nowe, wtedy byśmy mieli jedno. Dwóch zadań tropienia z tym samym symbolem i tak nie można zrobić bo posiadanie tropu z danym symbolem terenu blokuje wzięcie zadania tropu z tym symbolem terenu.
2. Jeśli karta eksploracji w górnej części każe obniżyć jakiś atrybut a atrybut jest na poziomie 1 albo 5 to możemy wybrać taką opcję?
3. Karta eksploracji każe nam usunąć kartę z gry, nie ma podane skąd więc możemy sobie wybrać czy ze swojej talii kart akcji, talli kart odrzuconych, czy z ręki. Po wybraniu karty trzeba utworzyć nową talię swoich kart akcji poprzez potasowanie wszystkich kart, pytanie czy karty z ręki zostają nam w ręce czy też trzeba je tasować z resztą kart.
4. Jeśli karta eksploracji każe odrzucić lub usunąć kartę z ręki a nie mam kart na ręce to co wtedy?
5. Las mariborski - jeśli masz mniej niż 3 karty na ręce dobierz kartę ze stosu kart odrzuconych, Filtr Petriego, odrzuć 1 kartę z ręki aby zadać dwa obrażenia lub zamieć - po zagraniu kombinacji zagraj 1 dodatkową kartę ze swojej ręki. Ta karta nie musi pasować do przedłużenia. Czy mając dwie karty takiego samego eliksiru można użyć obydwu w jednej turze lub w jednej walce i zastosować efekt dwa razy (np. w przypadku zamieci dwa razy zagrać karte nie pasującą do kombinacji)? W sumie petard to tak samo dotyczy.
6. Petarda Księżycowy Pył - "W walce z potworem: Po odkryciu karty walki potwora możesz zmienić wybrany rodzaj ataku", Petarda: bomba dwimerytowa - "Walka z potworem: Wykorzystaj te kartę, aby zignorować efekt ataku pasywnego potwora". - czy te kartę zagrywamy po prostu w ciemno? W sensie takim że np. atak pasywny może nie nastąpić w danej turze i zmarnujemy petardę.
7. Jeden z potworów ma zdolność specjalną, że uderza za tyle obrażeń ile gracz ma kart na ręce ALBO gracz odrzuca połowę swoich kart z ręki. - Kto w takim przypadku wybiera efekt ?
8. Szepciucha - Jeśli gracz ma co najmniej 1 żółtą kartę Znaku defensywnego w swojej kombinacji, obniża swój poziom tarczy o 2. Obowiązuje przez całą walkę. - Czy najpierw rozpatrujemy kombinację czy zdolność potwora?
Na Discord była odpowiedź: "najpierw rozpatrujemy całą kombinację, a potem patrzymy na umiejętność potwora. Czyli kombinacja ci podbije tarcze, które stracisz potem."
Ktoś później stwierdził że "magom pozwoli wydać energię przed jej stratą" - czy tak ma to działać?
9. Efekt leszego - "Podczas całej walki poziom obrony gracza jest niższy o 1 (ten efekt wpływa również na jego poziom tarczy)." - czy wracamy z poziomem obrony i tarczy po walce?
10. Trofeum "gdy zagrywasz kartę w fazie I, porusz się 2 razy (zignoruj symbol terenu pierwszego obszaru i jego akcję) - czyli zagrywana karta ma mieć symbol terenu drugiego obszaru (czyli docelowego) ?
11. Szara zaawansowana karta akcji i zdolność specjalna Ciri - tutaj udało mi się znaleźć informacje, że Ciri nie może stworzyć szarego przedłużenia więc ta szara karta nie może być jako kolejna w kombinacji ale nic nie stoi na przeszkodzie aby Ciri z szarej karty zrobiła przedłużenie dowolnego koloru. Co do samej zdolności specjalnej Ciri rozumiem, że karta na której będzie tworzone przedłużenie nie musi mieć żadnego przedłużenia jak i również Ciri może utworzyć przedłużenie takiego samego koloru co karta. Co do samej szarej zaawansowanej karty akcji rozumiem, że można ją zagrać jako kombinację składającą się z jednej karty lub jako dodatkową kartę po użyciu eliksiru zamieć.
12. Trofeum Archespor - jeśli w swojej turze walki nie masz kart w talii wytrzymałości podnieś tarcze o 1 - tutaj padła odpowiedź ale wyjaśnijmy jeszcze jedną rzecz. Ustaliliśmy że trofeum działa tylko w pierwszym kroku walki bo nie zaznaczono wyraźnie inaczej. Czyli w ostatniej turze przeciwnik zadaje nam obrażenia w wyniku czego wyczerpują się karty w talii wytrzymałości. Przychodzi nasza tura, korzystamy z tego trofeum. Może mieć rownież miejsce sytuacja że używamy np. eliksiru Grom który pozwala nam dobrać karty w wyniku czego wyczerpiemy talię wytrzymałości i tutaj też można skorzystać z trofeum Archespora. W czwartym kroku nie możemy skorzystać z trofeum, a co w przypadku 3 kroku czyli rozpatrywania kombinacji jeśli przeciwnik użyje ataku pasywnego i wyczerpie naszą talię wytrzymałości? Na logikę idąc tym tokiem rozumowania nie możemy tutaj użyć tego trofeum, trzeba czekać na następny krok pierwszy swojej tury walki, o ile oczywiście doczekamy bo przed nami tura przeciwnika.
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
@Damiano94
0. Zamieć - W pierwszej turze walki imo.
1. Wg oficjalnej odp devów z doscorda można mieć tylko 1 zadanie tropu. Jak ja grałem to graliśmy, że można mieć więcej.
2. Jak masz 1 to nie możesz, jak masz 5 to imo możesz wybrać opcję.
3. Karty z ręki zostają na ręce.
4. Jeśli to opcja to nie możesz jej wybrać, jeśli to konsekwencja to nic się nie dzieje.
5. Tak, można użyć więcej niż 1 takiej samej.
6. Zagrywamy to wiedząc, że potwór atakuje pasywnie (tak właśnie, aby nie zmarnować petardy).
7. Raczej gracz
8. Nie wiem, ja bym słuchał devow
9. Tak
10. Tak
11. Nie wiem
12. No tak, czekamy, bo w 1 fazie używamy trofea
0. Zamieć - W pierwszej turze walki imo.
1. Wg oficjalnej odp devów z doscorda można mieć tylko 1 zadanie tropu. Jak ja grałem to graliśmy, że można mieć więcej.
2. Jak masz 1 to nie możesz, jak masz 5 to imo możesz wybrać opcję.
3. Karty z ręki zostają na ręce.
4. Jeśli to opcja to nie możesz jej wybrać, jeśli to konsekwencja to nic się nie dzieje.
5. Tak, można użyć więcej niż 1 takiej samej.
6. Zagrywamy to wiedząc, że potwór atakuje pasywnie (tak właśnie, aby nie zmarnować petardy).
7. Raczej gracz
8. Nie wiem, ja bym słuchał devow
9. Tak
10. Tak
11. Nie wiem
12. No tak, czekamy, bo w 1 fazie używamy trofea
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Zamieć w 1 kroku tury walki tak jak inne eliksiry
Na większość odpowiedział hardkor.
6. Petardy zagrywasz reakcyjnie, więc widzisz że wchodzi pasywka i wówczas rzucasz petardę.
7. Gracz
8. Nie mam magów, ale raczej bym to zastosował po zagraniu i przed rozpatrzeniem kombinacji
11. Tak, ciri może utworzyć przedłużenie tego samego koloru co poprzedzająca karta i karta nie musi mieć symbolu przedłużenia. Np.: czerwona z przedłużeniem na czerwoną. Nie pamiętam jak wygląda karta specjalna ciri.
Na większość odpowiedział hardkor.
6. Petardy zagrywasz reakcyjnie, więc widzisz że wchodzi pasywka i wówczas rzucasz petardę.
7. Gracz
8. Nie mam magów, ale raczej bym to zastosował po zagraniu i przed rozpatrzeniem kombinacji
11. Tak, ciri może utworzyć przedłużenie tego samego koloru co poprzedzająca karta i karta nie musi mieć symbolu przedłużenia. Np.: czerwona z przedłużeniem na czerwoną. Nie pamiętam jak wygląda karta specjalna ciri.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
@Hardkor
Ad. 2. Ok, mając 5 mogę wybrać opcję ale obniżam na 4 czy zostawiam 5?
@ave.crux
Czyli wszystkie eliksiry w pierwszym kroku.
Ad. 6. Bomba dwimerytowa teraz już wiem, ale np. Smoczy sen lub Księżycowy Pył w pierwszym kroku trzeba zagrać?
Ad. 8. W przypadku wiedźminów odpowiedź twórców ma sens, inaczej trochę słaba by była ta zdolność specjalna. W przypadku magów miało by sens zrobienie tak jak mówisz ale czytałem na razie tylko instrukcje do magów, trzeba by było zagrać magiem i sprawdzić.
Ad. 11. Nie chodzi o kartę specjalną Ciri tylko zaawansowaną kartę akcji Odwet albo Uskok w kolorze szarym z puli 40 zaawansowanych kart akcji. Karta Odwet jest pokazana w instrukcji do Na tropie potworów. Rozumiem, że Ciri może od tej karty rozpocząć kombinację, ale nie może utworzyć szarego przedłużenia na karcie poprzedzającej. Pytanie było również, w kontekście ogólnym czy tą szarą kartę można zagrać jako kombinację składającą się z jednej karty lub w wyniku użycia eliksiru Zamieć.
Ad. 2. Ok, mając 5 mogę wybrać opcję ale obniżam na 4 czy zostawiam 5?
@ave.crux
Czyli wszystkie eliksiry w pierwszym kroku.
Ad. 6. Bomba dwimerytowa teraz już wiem, ale np. Smoczy sen lub Księżycowy Pył w pierwszym kroku trzeba zagrać?
Ad. 8. W przypadku wiedźminów odpowiedź twórców ma sens, inaczej trochę słaba by była ta zdolność specjalna. W przypadku magów miało by sens zrobienie tak jak mówisz ale czytałem na razie tylko instrukcje do magów, trzeba by było zagrać magiem i sprawdzić.
Ad. 11. Nie chodzi o kartę specjalną Ciri tylko zaawansowaną kartę akcji Odwet albo Uskok w kolorze szarym z puli 40 zaawansowanych kart akcji. Karta Odwet jest pokazana w instrukcji do Na tropie potworów. Rozumiem, że Ciri może od tej karty rozpocząć kombinację, ale nie może utworzyć szarego przedłużenia na karcie poprzedzającej. Pytanie było również, w kontekście ogólnym czy tą szarą kartę można zagrać jako kombinację składającą się z jednej karty lub w wyniku użycia eliksiru Zamieć.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2024, 10:11 przez Damiano94, łącznie zmieniany 1 raz.
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Nie pamiętam co mówią księżycowy pył i smoczy sen ale jeżeli coś w stylu po odkryciu karty ataku wybierasz rodzaj czy coś to też reakcyjnie. Po prostu przyjmuj rozumowanie, że eliksiry łykasz przed atakiem, bo trzeba wypić a petardę możesz szybko rzucić we wroga w każdej chwili
Można zagrać jako kombinacje 1 karty i można przy użyciu zamieci.
Można zagrać jako kombinacje 1 karty i można przy użyciu zamieci.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Hardkor
- Posty: 5250
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1565 times
- Been thanked: 1139 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Zostawiasz obronę na 5. btw trudno mówić o kartach konkretnych nie mając ich tekstu przed twarzą, więc jak masz pytanie np o sen czy pył to napisz co robią. Ja z pamięci tak kart nie znam.Damiano94 pisze: ↑14 paź 2024, 10:07 @Hardkor
Ad. 2. Ok, mając 5 mogę wybrać opcję ale obniżam na 4 czy zostawiam 5?
@ave.crux
Czyli wszystkie eliksiry w pierwszym kroku.
Ad. 6. Bomba dwimerytowa teraz już wiem, ale np. Smoczy sen lub Księżycowy Pył w pierwszym kroku trzeba zagrać?
Ad. 8. W przypadku wiedźminów odpowiedź twórców ma sens, inaczej trochę słaba by była ta zdolność specjalna. W przypadku magów miało by sens zrobienie tak jak mówisz ale czytałem na razie tylko instrukcje do magów, trzeba by było zagrać magiem i sprawdzić.
Ad. 11. Nie chodzi o kartę specjalną Ciri tylko zaawansowaną kartę akcji Odwet albo Uskok w kolorze szarym z puli 40 zaawansowanych kart akcji. Karta Odwet jest pokazana w instrukcji do Na tropie potworów. Rozumiem, że Ciri może od tej karty rozpocząć kombinację, ale nie może utworzyć szarego przedłużenia na karcie poprzedzającej. Pytanie było również, w kontekście ogólnym czy tą szarą kartę można zagrać jako kombinację składającą się z jednej karty lub w wyniku użycia eliksiru Zamieć.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
@ave.crux
Petarda Księżycowy Pył - "W walce z potworem: Po odkryciu karty walki potwora możesz zmienić wybrany rodzaj ataku."
Petarda Smoczy Sen - "Zadaj 1 obrażenie. Jeśli w tej turze walki zagrasz co najmniej 1 fioletową kartę Znaku ofensywnego w swojej kombinacji, zadaj 1 dodatkowe obrażenie."
Do smoczego snu w FAQ jest wyjaśnienie:
"Po zagraniu tej karty petardy natychmiast zadajesz 1 obrażenie. Dodatkowe obrażenie zadajesz dopiero wtedy, gdy zakończysz kombinację, w której jest fioletowa karta."
Dodatkowo w FAQ jest ogólne wyjaśnienie co do petard:
"Czy z kart petard korzysta się tak jak z kart eliksirów w 1. kroku tury walki? Odpowiedź: Tak, ale efekty niektórych kart petard (np. karty Smoczy Sen) mogą działać na innych etapach walki."
Petarda Księżycowy Pył - "W walce z potworem: Po odkryciu karty walki potwora możesz zmienić wybrany rodzaj ataku."
Petarda Smoczy Sen - "Zadaj 1 obrażenie. Jeśli w tej turze walki zagrasz co najmniej 1 fioletową kartę Znaku ofensywnego w swojej kombinacji, zadaj 1 dodatkowe obrażenie."
Do smoczego snu w FAQ jest wyjaśnienie:
"Po zagraniu tej karty petardy natychmiast zadajesz 1 obrażenie. Dodatkowe obrażenie zadajesz dopiero wtedy, gdy zakończysz kombinację, w której jest fioletowa karta."
Dodatkowo w FAQ jest ogólne wyjaśnienie co do petard:
"Czy z kart petard korzysta się tak jak z kart eliksirów w 1. kroku tury walki? Odpowiedź: Tak, ale efekty niektórych kart petard (np. karty Smoczy Sen) mogą działać na innych etapach walki."
- ave.crux
- Posty: 1900
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1481 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Tę petardę zagrywasz po odkryciu karty walki potwora
Tę petardę zagrywasz w 1 kroku walki
Domyślnie petardy zagrywasz w 1 kroku tury walki, ale są też petardy reakcyjne, które zagrywasz w innych momentach i będzie to wyszczególnione na karcie zapisami takimi jak "po odkryciu karty walki..."Damiano94 pisze: ↑14 paź 2024, 10:17 Do smoczego snu w FAQ jest wyjaśnienie:
"Po zagraniu tej karty petardy natychmiast zadajesz 1 obrażenie. Dodatkowe obrażenie zadajesz dopiero wtedy, gdy zakończysz kombinację, w której jest fioletowa karta."
Dodatkowo w FAQ jest ogólne wyjaśnienie co do petard:
"Czy z kart petard korzysta się tak jak z kart eliksirów w 1. kroku tury walki? Odpowiedź: Tak, ale efekty niektórych kart petard (np. karty Smoczy Sen) mogą działać na innych etapach walki."
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jeszcze pytania o karty mutagenów:
1. Używamy przy rozpatrywaniu kombinacji?
2. Czy można mieć kilka tego samego koloru?
3. Na jednej karcie widziałem symbole rozdzielone pionową, ukośną linią, mam wybrać jeden albo drugi efekt?
Edit
Odpowiedź brzmi 3x tak
1. Używamy przy rozpatrywaniu kombinacji?
2. Czy można mieć kilka tego samego koloru?
3. Na jednej karcie widziałem symbole rozdzielone pionową, ukośną linią, mam wybrać jeden albo drugi efekt?
Edit
Odpowiedź brzmi 3x tak
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 mar 2016, 21:19
- Lokalizacja: Małopolskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Hej, mam pytanie dotyczące dodatku Dziki Gon, a konkretnie walki z ogarami. w Instrukcji mamy zapisane:
"Każdy z walczących z ogarem graczy zagrywa po 1 kombinacji z kart na ręce, starając się zadać jak najwięcej
obrażeń. Każdy z walczących graczy musi zagrać kombinację składającą się z co najmniej 1 karty." Czy po zagraniu tej kombinacji karty odkładamy na stos kart odrzuconych? W sumie nie ma tego jasno sprecyzowanego co robimy z tymi kartami, czy może wracają na rękę. Jedynie po "przegranej" walce z ogarem jest zapisane, że za karę wszystkie karty jakie mieliśmy na ręce odrzucamy, łącznie z tymi które zagraliśmy jako kombinacja.
Drugie pytanie dotyczy walki finałowej. W instrukcji mamy:
" Wszyscy gracze, którzy znajdują się na innym obszarze
niż jeździec Dzikiego Gonu, poruszają się bezpośrednio
na obszar zajmowany przez figurkę jeźdźca Dzikiego
Gonu (nie rozgrywają swoich tur walki)."
Czyli w pierwszej rundzie walkę przeprowadza tylko gracz który stoi na polu z dzikim gonem? A jeżeli kończymy ostatnią turę i nikt tam nie stoi, to w pierwszej rundzie obrażenia zdaje tylko dziki gon, a dopiero gracze w drugiej coś robią?
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
"Każdy z walczących z ogarem graczy zagrywa po 1 kombinacji z kart na ręce, starając się zadać jak najwięcej
obrażeń. Każdy z walczących graczy musi zagrać kombinację składającą się z co najmniej 1 karty." Czy po zagraniu tej kombinacji karty odkładamy na stos kart odrzuconych? W sumie nie ma tego jasno sprecyzowanego co robimy z tymi kartami, czy może wracają na rękę. Jedynie po "przegranej" walce z ogarem jest zapisane, że za karę wszystkie karty jakie mieliśmy na ręce odrzucamy, łącznie z tymi które zagraliśmy jako kombinacja.
Drugie pytanie dotyczy walki finałowej. W instrukcji mamy:
" Wszyscy gracze, którzy znajdują się na innym obszarze
niż jeździec Dzikiego Gonu, poruszają się bezpośrednio
na obszar zajmowany przez figurkę jeźdźca Dzikiego
Gonu (nie rozgrywają swoich tur walki)."
Czyli w pierwszej rundzie walkę przeprowadza tylko gracz który stoi na polu z dzikim gonem? A jeżeli kończymy ostatnią turę i nikt tam nie stoi, to w pierwszej rundzie obrażenia zdaje tylko dziki gon, a dopiero gracze w drugiej coś robią?
Z góry dzięki za wyjaśnienie.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie ma nic o tym w instrukcji Dzikiego Gonu, więc moim zdaniem stosujemy standardowe zasady walki, tj odrzucamy kombinację na stos kart odrzuconych.Mazi88 pisze: ↑22 gru 2024, 18:22 "Każdy z walczących z ogarem graczy zagrywa po 1 kombinacji z kart na ręce, starając się zadać jak najwięcej
obrażeń. Każdy z walczących graczy musi zagrać kombinację składającą się z co najmniej 1 karty." Czy po zagraniu tej kombinacji karty odkładamy na stos kart odrzuconych? (...)[/i]
Dokładnie tak.Mazi88 pisze: ↑22 gru 2024, 18:22 Drugie pytanie dotyczy walki finałowej. W instrukcji mamy:
" Wszyscy gracze, którzy znajdują się na innym obszarze
niż jeździec Dzikiego Gonu, poruszają się bezpośrednio
na obszar zajmowany przez figurkę jeźdźca Dzikiego
Gonu (nie rozgrywają swoich tur walki)."
Czyli w pierwszej rundzie walkę przeprowadza tylko gracz który stoi na polu z dzikim gonem? A jeżeli kończymy ostatnią turę i nikt tam nie stoi, to w pierwszej rundzie obrażenia zdaje tylko dziki gon, a dopiero gracze w drugiej coś robią?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Bies ma na karcie efekt, że fioletowe karty nie mają żadnego efektu (ale mogą być używane jako przedłużenie kombinacji). Dobrze rozumiem, że w tej sytuacji nie rozpatrujemy kompletnie żadnych symboli z fioletowej karty, czy np. symbole na przedłużeniach w takiej sytuacji działają?