Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
toblakai
Posty: 1588
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 401 times
Been thanked: 416 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: toblakai »

samuraj1369 pisze: 12 wrz 2024, 09:51 Ludzie na głowy poupadali. Firma miała zawieszać w ogóle rozwój NH 3.0. Jednak tego nie zrobiła, poszła dalej i zrobiła fajną akcję z pre-release turniejami w całym kraju. Zwiększyli grubość żetonów o która wszyscy planszówkowicze tak walczą (każdy recenzent i gracz marudzi na cienkie żetony i inne kartoniki), czyli defacto podnieśli w górę jakość produktu. A szczególnie, że jak widać to nie jednorazowy wybryk, bo poprzednie armie dodrukowywane są też w tym formacie.

I co?
I kupa, planszówkowiczom się nie podoba, bo do insertu nie pasuje xD

Jak abstrakcyjne myślenie trzeba mieć, aby obciążać za to Portal?
Trochę niepotrzebnie eskalujesz, bo tutaj nawet nie ma zarzutu w stronę Portalu, tylko informacja (okraszona śmieszkami), że nowe armie nie mieszczą się w insertach/rozwiązaniach przechowujących armie. reDrewno już oznajmił, że będą badać temat i korygować insert. Nawet ten fakt pokazuje, że to nie dotyka tylko tych roszczeniowych graczy ale i otoczenie biznesowe, które w jakiś sposób wspiera linie wydawniczą.

Natomiast również ostrzegam przed takim budowaniem narracji - skleiłeś 3 niepowiązane ze sobą fakty:
1. informacje o tym, że Portal miał zawiesić NH
2. Organizację pre-releasu dla nowej armii
3. zwiększenie grubości żetonów

O ile można 2. w jakiś sposób wynika z 1. - aczkolwiek to raczej naturalne, że jak wspierają dalej linię to ją... no wspierają. To 3. nie ma z tym nic wspólnego - ot zmienili fabrykę, całą zagadka.

A ostrzegam ponieważ później ktoś to przeczyta i będzie dalej podawał całą historyjkę nie zwracając uwagi na brak przyczynowości.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6464
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1326 times
Been thanked: 2026 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: BOLLO »

osimaru pisze: 12 wrz 2024, 10:10
BOLLO pisze: 12 wrz 2024, 10:08 Ale....gdyby to były karty i z cienkich bez koszulek dostałbym nowe w klasie premium które są wyczuwalne to bym faktycznie miał obiekcje bo podczas gry byłyby niejako "znakowane".
To też nie do końca, bo jeśli to byłby Hex w edycji karciankowej (czyli nie tasowałbyś ze sobą starszych, cieńszych kart z tymi nowymi, grubszymi) to byłoby to tak samo bez większego znaczenia. W sensie jakby to była taka karcianka, gdzie każdy gra gotową talią armii ;)
tak tak ...chodziło mi oczywiście o jakąś tam karciankę pokroju MTG
longmen76
Posty: 750
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 60 times
Been thanked: 89 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: longmen76 »

Niniejszym reDrewno deklaruje przeprojektowanie insertów (klasyczna podstawka i Rok Molocha) uwzględniające nowy druk zawierający grubsze żetony. Ze wstępnej analizy wynika zmianie ulegnie tylko część magazynująca żetony. Niestety na skutek tego zmniejszy się ilość armii jaką da się pomieścić. Najbardziej ucierpi klasyczna podstawka bo z 24 armii spadnie na 18. W Roku Molocha z 38 armii spadnie do 28-30 armii więc zapas będzie.
Postaramy się również przygotować rozwiązania dla obecnych posiadaczy insertów. Czy to w formie upgradu części na żetony, czy też dodatkowych przekładek do wklejenia w obecny insert, tak aby można było przełożyć część żetonów do sąsiedniej rynienki.
toblakai
Posty: 1588
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 401 times
Been thanked: 416 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: toblakai »

longmen76 pisze: 12 wrz 2024, 10:47 Niniejszym reDrewno deklaruje przeprojektowanie insertów (klasyczna podstawka i Rok Molocha) uwzględniające nowy druk zawierający grubsze żetony. Ze wstępnej analizy wynika zmianie ulegnie tylko część magazynująca żetony. Niestety na skutek tego zmniejszy się ilość armii jaką da się pomieścić. Najbardziej ucierpi klasyczna podstawka bo z 24 armii spadnie na 18. W Roku Molocha z 38 armii spadnie do 28-30 armii więc zapas będzie.
Postaramy się również przygotować rozwiązania dla obecnych posiadaczy insertów. Czy to w formie upgradu części na żetony, czy też dodatkowych przekładek do wklejenia w obecny insert, tak aby można było przełożyć część żetonów do sąsiedniej rynienki.
Nie wiem jak to działa, ale w zdrowej relacji powiedziałbym żeby się skontaktować z Portalem i skoordynować działania - żeby nie było tak, że Portal po swojej stronie działa nad zmniejszeniem tej grubości i insert będzie już niepotrzebny w nowej wersji.
samuraj1369
Posty: 1242
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 552 times
Been thanked: 658 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: samuraj1369 »

toblakai pisze: 12 wrz 2024, 10:46
samuraj1369 pisze: 12 wrz 2024, 09:51 Ludzie na głowy poupadali. Firma miała zawieszać w ogóle rozwój NH 3.0. Jednak tego nie zrobiła, poszła dalej i zrobiła fajną akcję z pre-release turniejami w całym kraju. Zwiększyli grubość żetonów o która wszyscy planszówkowicze tak walczą (każdy recenzent i gracz marudzi na cienkie żetony i inne kartoniki), czyli defacto podnieśli w górę jakość produktu. A szczególnie, że jak widać to nie jednorazowy wybryk, bo poprzednie armie dodrukowywane są też w tym formacie.

I co?
I kupa, planszówkowiczom się nie podoba, bo do insertu nie pasuje xD

Jak abstrakcyjne myślenie trzeba mieć, aby obciążać za to Portal?
Trochę niepotrzebnie eskalujesz, bo tutaj nawet nie ma zarzutu w stronę Portalu, tylko informacja (okraszona śmieszkami), że nowe armie nie mieszczą się w insertach/rozwiązaniach przechowujących armie. reDrewno już oznajmił, że będą badać temat i korygować insert. Nawet ten fakt pokazuje, że to nie dotyka tylko tych roszczeniowych graczy ale i otoczenie biznesowe, które w jakiś sposób wspiera linie wydawniczą.

Natomiast również ostrzegam przed takim budowaniem narracji - skleiłeś 3 niepowiązane ze sobą fakty:
1. informacje o tym, że Portal miał zawiesić NH
2. Organizację pre-releasu dla nowej armii
3. zwiększenie grubości żetonów

O ile można 2. w jakiś sposób wynika z 1. - aczkolwiek to raczej naturalne, że jak wspierają dalej linię to ją... no wspierają. To 3. nie ma z tym nic wspólnego - ot zmienili fabrykę, całą zagadka.

A ostrzegam ponieważ później ktoś to przeczyta i będzie dalej podawał całą historyjkę nie zwracając uwagi na brak przyczynowości.
Narzekanie graczy połączyłem, bo jestem na gruoach fejsbukowych, gdzie już płoną pochodnię w rękach, widły zaostrzone, a gawiedź krzyczy "Wina portalu, niech portal naprawia!"

Tak się składa, że patrząc szerzej to jest sporo ludzi, którzy mają taką narrację, forum nie jest jedynym miejscem wymiany informacji.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6464
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1326 times
Been thanked: 2026 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: BOLLO »

samuraj1369 pisze: 12 wrz 2024, 12:27
Narzekanie graczy połączyłem, bo jestem na gruoach fejsbukowych, gdzie już płoną pochodnię w rękach, widły zaostrzone, a gawiedź krzyczy "Wina portalu, niech portal naprawia!"

Tak się składa, że patrząc szerzej to jest sporo ludzi, którzy mają taką narrację, forum nie jest jedynym miejscem wymiany informacji.
Niestety ale toksyczność ludzi na FB jest co najmniej niepokojąca. Praktycznie w każdym poście nawet neutralnym znajdują się jacyś trolle którzy jedynie podsycają i rozkręcają aferki.
toblakai
Posty: 1588
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 401 times
Been thanked: 416 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: toblakai »

samuraj1369 pisze: 12 wrz 2024, 12:27 Narzekanie graczy połączyłem, bo jestem na gruoach fejsbukowych, gdzie już płoną pochodnię w rękach, widły zaostrzone, a gawiedź krzyczy "Wina portalu, niech portal naprawia!"

Tak się składa, że patrząc szerzej to jest sporo ludzi, którzy mają taką narrację, forum nie jest jedynym miejscem wymiany informacji.
Rozumiem motywację, ale spójrz na to z tej strony - w tym momencie to ty przenosisz tę negatywną emocję na łamy Forum. Sam post jest OK w takim kontekście, tylko następnym razem ten kontekst nakreśl :)

Ostatnio już jeden flame był, bo wątku o wydawnictwie walkingdead do narzekania na forum dokleiła kajtkowych oszołomów z akcji charytatywnej - coś czego nikt nie podnosił tutaj wcześniej w tamtym kontekście.

Nie piętnuję, po prostu będzie nam łatwiej dyskutować jak będziemy mówić o tym samym :)
osimaru
Posty: 157
Rejestracja: 05 lip 2024, 14:59
Has thanked: 109 times
Been thanked: 64 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: osimaru »

Chciałbym ograć się nieco bardziej z Partyzantami, ale gram w sumie tylko "na papierze". Nie wiem kiedy i czy w ogóle Portal wyda Partyzantów w wersji papierowej.

Czy ktoś dysponuje plikami, aby sobie zrobić wersję Partyzantów 'Print and Play'? Byłbym bardzo wdzięczny.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Tomzaq »

Wyślij maila na priv
Who is John Galt?
Posiadam
samuraj1369
Posty: 1242
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 552 times
Been thanked: 658 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: samuraj1369 »

cześć, czy są gdzieś do pobrannia te broszury do każdej armii w PDF?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Tomzaq »

Poszukaj w zakładce Download na: neuroshimahex.pl
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4272
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 383 times
Been thanked: 432 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

Portal zapowiedział 3 mowe produkty:

- wznowienie podstawki z nowymi grafikami i trzema nie prezentowanymi wcześniej modułami (scenariusze, tereny, liderzy) (w październiku)
- dwuosobowy starter - Stalowa Policja vs. Bestie (w czerwcu)
- nowa armia - Wiremen (w październiku)

https://planszowenewsy.pl/2025/01/porta ... hex/25956/
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
azazelmo
Posty: 1119
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 196 times
Been thanked: 381 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: azazelmo »

Dla mnie bomba. Ciekawe, czy w nowej podstawce żetony będą grube, jak w Desert Tribes.
No i nowa okładka świetna. W edycji 3.0 miałem zgrzyt, bo ten koleś na okładce wyglądał jak jeden mój kolega z pracy.
osimaru
Posty: 157
Rejestracja: 05 lip 2024, 14:59
Has thanked: 109 times
Been thanked: 64 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: osimaru »

Zapowiada się dobry rok 😁 niby mam Rok Molocha, ale dodatkowe moduły mnie interesują - zwłaszcza lidery i te scenariusze.

Nowa armia wygląda bardzo dobrze. Mamy tu autora na forum? Bardzo chętnie bym się o nich dowiedział czegoś więcej od strony fabularnej.
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 221
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 38 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: DziejopisWawel »

osimaru pisze: 18 sty 2025, 23:03

Nowa armia wygląda bardzo dobrze. Mamy tu autora na forum? Bardzo chętnie bym się o nich dowiedział czegoś więcej od strony fabularnej.
Oficjalny opis

Głęboko na północy, w samych trzewiach Molocha przetrwała społeczność, którą z braku lepszego określenia nazwalibyśmy ludzką. Zbuntowane cyborgi, zbiegli mutanci, potomkowie badaczy i zwykłe niedobitki… wszyscy oni, dzięki najnowocześniejszym cyborgizacjom i ordynarnie podkradzionym Maszynie zasobom toczą nieustanną walkę o przetrwanie. Ale jakim kosztem?
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
samuraj1369
Posty: 1242
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 552 times
Been thanked: 658 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: samuraj1369 »

tomb pisze: 18 sty 2025, 20:11 Portal zapowiedział 3 mowe produkty:

- wznowienie podstawki z nowymi grafikami i trzema nie prezentowanymi wcześniej modułami (scenariusze, tereny, liderzy) (w październiku)
- dwuosobowy starter - Stalowa Policja vs. Bestie (w czerwcu)
- nowa armia - Wiremen (w październiku)

https://planszowenewsy.pl/2025/01/porta ... hex/25956/
Należy dodać, że nowy starter to dwie armie i mata zamiast planszy!
Wiremen mają światową premierę na essen, ale w Polsce 5.09 czyli na dzień molocha.
Dodatkow, tak jak przy Ludziach Pustyni, będą organizowane turnieje Prerelease.
Trzewiczek potwierdził, że nakłady finansowe na Neuroshimke też idą w 2025 w górę na dalsze rozchulanie community. Nie będzie przeszkadzał, ale będzie wspierał.

Edit. Na Portalconie w torbie z promoskami jest przykład jednego ze scenariuszy z Atlasu Wojennego
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1756
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 119 times
Been thanked: 106 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Tomzaq »

Drobna uwaga: Jednym z dodatkowych modułów nie będą tereny tylko struktury, które Prezes nazwał bodajże na Portalconie budowlami.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2025, 12:46 przez Tomzaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Who is John Galt?
Posiadam
azazelmo
Posty: 1119
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 196 times
Been thanked: 381 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: azazelmo »

samuraj1369 pisze: 18 sty 2025, 23:55
Edit. Na Portalconie w torbie z promoskami jest przykład jednego ze scenariuszy z Atlasu Wojennego
Obrazek

Obrazek
Trochę liczyłem na coś w rodzaju książki z nowego Santorini, a to wygląda na Heksogłówki w nowym formacie.
Awatar użytkownika
HeroinHeart
Posty: 52
Rejestracja: 26 mar 2024, 15:09
Has thanked: 13 times
Been thanked: 12 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: HeroinHeart »

https://gamefound.com/pl/projects/baked ... -started_3

Cena za dostęp do przyszłych armii, które wyjdą (a może nie?) jest przekomiczna. Patrząc po niewielkim zainteresowaniu, obecnym stanie wersji na telefon, ogromnej obsuwie wersji steamowej i braku wersji na steamdeck - nie wróżę grze wyjścia poza aktualne grono zainteresowanych :c
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 6464
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: YT
Has thanked: 1326 times
Been thanked: 2026 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: BOLLO »

Ciekawe jest to że ja po raz pierwszy słyszę o takiej akcji czyli albo Portal słabo informował albo twórca czyli Baked Games nie umieją w marketing
osimaru
Posty: 157
Rejestracja: 05 lip 2024, 14:59
Has thanked: 109 times
Been thanked: 64 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: osimaru »

Ja byłem świadomy, że Baked Games pracuje nad Nerką na steam, ale nigdy bym nie przypuszczał że wjedzie jeszcze kampania wspieraczkowa. Gdzie się podziały czasy, że firmy tworzyły dobry produkt i wypuszczały go na rynek, zamiast kazać sobie płacić w ciemno. Według mnie strzał w kolano.
Awatar użytkownika
mikolajl
Posty: 486
Rejestracja: 17 sie 2011, 17:18
Lokalizacja: Piasseczno
Has thanked: 248 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: mikolajl »

HeroinHeart pisze: 27 maja 2025, 12:19 https://gamefound.com/pl/projects/baked ... -started_3

Cena za dostęp do przyszłych armii, które wyjdą (a może nie?) jest przekomiczna.
Też tak pomyślałem.
Cena za grę + 13 armii to 80zł.
Cena za grę + 13 armii + wszystkie, które powstaną w przyszłości to 400zł.

To ile tych nowych powstanie? 50
samuraj1369
Posty: 1242
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 552 times
Been thanked: 658 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: samuraj1369 »

Powiedzmy sobie wprost.
Kampania crowdfoundingowa to po raz kolejny skok na kasę i przerzucenie odpowiedzialności finansowej na klienta.
Wypuszczają to na steamie, a tam ostatnio planszówki przeżywają renesans. Niech zainwestują w marketing, puszczą to w early access z jakimiś fajnymi paczkami armii i się sprzeda.

Kampania na GF to nieśmieszny żart.
Aha, w becie gra miała sporo błędów i problemów z rozpatrywaniem poprawnym walk.

EDIT.
Po za tym wszystkim, to sama wersja wygląda biednie. To wygląda dokładnie tak samo jak granie w fizyczną wersję. Czemu się nie postarali i np. nie dodali jakichś modeli 3D jednostek, które pojawiają się podczas walki? Zrobienie z tego trochę bardziej epickiej gry wizualnie. Dodanie fajnych animacji żetonów natychmiastowych.
ODPOWIEDZ