Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 658
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 242 times
Been thanked: 229 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sopel82 »

lbyczy pisze: 29 kwie 2024, 23:31 Czy jeśli wyłożę tylko jednego agenta, a potem przejdę od razu do odkrywania (jestem pierwszym graczem), to bot również kończy tę fazę (tury graczy) na jednym agencie?
Tak.

Rywal może mieć nawet 0 tur jeśli pierwszy gracz od razu przejdzie do tury odkrywania.

Dodatkowo rywal może mieć max 3 tury, tj tyle ile ma dostępnych figurek/mepli, np. jeśli pierwszy gracz rozgrywa więcej niż 3 tury agenta, to rywal juz 4-tej etc nie gra.
KmP900
Posty: 15
Rejestracja: 10 lis 2021, 08:04
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: KmP900 »

Pytanie odnośnie wyjątków karty Ghola z dodatku "Nieśmiertelność".
Powyższa karta ma wiele wyjątków jak np. "Kwisatz Haderach" i "Rozwiązanie siłowe".
Jako, że karta "Rozwiązanie siłowe" jest bardzo podobna do karty "Zdrada" z dodatku "Potęga IX" to co z nią? Również jest wyjątkiem dla karty Ghola?
Obrazek
Obrazek
Svensky95
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Svensky95 »

O jaką ikonę agenta chodzi? Tę którą zaznaczyłem na tej karcie? To oznaczało by że za każdym razem dostanę jedynie 1 solarisa, bo nie ma możliwości żeby tych ikonek było więcej na jednej karcie... 🤔



Obrazek
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 127
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 25 times
Been thanked: 68 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Koslaz »

Chodzi o ikony pól na które możesz wysłać danego agenta (figury geometryczne i symbole frakcji).
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Svensky95 pisze: 21 maja 2024, 17:32 O jaką ikonę agenta chodzi? Tę którą zaznaczyłem na tej karcie? To oznaczało by że za każdym razem dostanę jedynie 1 solarisa, bo nie ma możliwości żeby tych ikonek było więcej na jednej karcie... 🤔



Obrazek
To co zaznaczyłeś to jest ikona ramki agenta- kiedy użyjesz tej karty do wysłania agenta odpalasz >ten< efekt. Zwróć uwagę, że ramka odkrywania też ma swój symbol kilku kart.

Slug Farmer daje jednego solarisa za każdą ikonę pola na drugiej zgraftowanej karcie czyli od 0 do max 7 (np foldspace panie)
Svensky95
Posty: 37
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Svensky95 »

Jak działa umiejętność Koordynacja? Odpala się po tym jak mam dwóch agentów na jednym z trzech wymienionych pól czy wystarczy że będę miał jednego na zielonym polu, a drugiego np. na żółtym?

Obrazek
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

W turze odkrywania musisz mieć dwu agentów na dowolnych dwu polach z wymienionym symbolem w dowolnej kombinacji.

Taka uwaga że ecaz zdolnością trashuje karty w grze tj użyte w turze agenta lub odkryte w turze odkrywania. Nie możesz zniszczyć karty ze stosu kart odrzuconych.
Stryju
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2024, 18:26
Has thanked: 1 time

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Stryju »

Mam pytania o kontrolę pola:

1. Jak wygrywam konflikt z kontrolą - flagę umieszczam gdzie chcę (w ramach dostępnych opcji) czy tam, gdzie mam agenta?
2. Jak działa wysyłanie posiłków w ramach ochrony tego pola gdy mamy tam znacznik kontroli/drednota? Kiedy mogę wrzucić żołnierza na obszar konfliku?

I jedno pytanie o rozładunek:
3. Rozumiem, że choć ikonka rozładunku jest na poziomie ramki odkrywania to przeważnie aktywacja dzieje się w turze agenta (?) Czemu? Bo przeważnie ramka agenda daje możliwości odrzucenia/zniszczenia karty. Ze znajomymi mieliśmy rozkminę czy tak tego można użyć jak teoretycznie ta ikonka jest na poziomie właśnie ramki odkrywania.

Z góry dzięki za podpowiedzi ;-))
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Stryju pisze: 12 lip 2024, 18:42 Mam pytania o kontrolę pola:

1. Jak wygrywam konflikt z kontrolą - flagę umieszczam gdzie chcę (w ramach dostępnych opcji) czy tam, gdzie mam agenta?
Zawsze masz napisane na karcie konfliktu "bitwa o Arrakin" "Bitwa o Kartagin" "Bitwa o Basen Imperialny" jeśli przyjrzysz się planszy to znajdziesz takie nazwy pod 3 polami z możliwą kontrolą
2. Jak działa wysyłanie posiłków w ramach ochrony tego pola gdy mamy tam znacznik kontroli/drednota? Kiedy mogę wrzucić żołnierza na obszar konfliku?
Kiedy wchodzą konflikty 3 mają nazwę pasującą do pola (analogicznie jak konflikty 2 z kontrolą) wtedy sprawdzasz czy ktoś kontroluje te pole i dokładasz darmowego troopersa.
I jedno pytanie o rozładunek:
3. Rozumiem, że choć ikonka rozładunku jest na poziomie ramki odkrywania to przeważnie aktywacja dzieje się w turze agenta (?) Czemu? Bo przeważnie ramka agenda daje możliwości odrzucenia/zniszczenia karty. Ze znajomymi mieliśmy rozkminę czy tak tego można użyć jak teoretycznie ta ikonka jest na poziomie właśnie ramki odkrywania.

Z góry dzięki za podpowiedzi ;-))
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona

pewnie chodzi Ci o konkretną kartę "zdrada": 4 ikony frakcji, w ramce agenta {zyskujesz 2 punkty wpływu zamiast 1, zniszcz tę kartę} w ramce odkrywania {rozładunek, zyskujesz 2 żołnierzy i musisz wprowadzić ich do konfliktu}

Jeśli np nie użyjesz karty "zdrada" i zostawisz ją na turę odkrywania to normalnie dokładasz do konfliktu 2 żołnierzy. Alternatywnie kiedy użyjesz "zdrady" w turze agenta i musisz ją zniszczyć zgodnie z instrukcją {zniszcz tę kartę} w ramce agenta "zdrady" to ze względu na ikonę rozładunku też dokładasz do konfliktu 2 żołnierzy. To samo dzieje się jeśli w wyniku jakiegokolwiek efektu zmuszającego cię do odrzucenia karty też możesz odrzucić "zdradę" i za rozładunek wprowadzasz 2 troopersów.

Np świetną kartą na rozładunki jest karta Administrator Gildii, która w ramce agenta ma {odrzuć kartę -> zniszcz kartę}. Wracając do przykładu z kartą "zdrada" możesz używając Administrator Gildii w turze agenta odrzucić "zdradę" aby dołożyć do konfliktu 2 troopersów a następnie zniszczyć "zdradę" z kart odrzuconych aby dorzucić jeszcze do konfliktu następnych 2 troopersów.

Bardzo fajną technologią pod rozładunek są holoprojektory {użyj aby: odrzuć kartę->dobierz kartę}

Zwróć uwagę, że ramka rozładunku jest na wielu kartach bez efektu {zniszcz tę kartę} w ramce agenta np "w cieniu", "delegat choam", "Esmar Tuek" itp
kubajakub
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 68 times
Been thanked: 2 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kubajakub »

Czy jest, gdzieś dostępne FAQ po polsku? Bo szukam i wyskakuje mi tylko po angielsku.
targa
Posty: 68
Rejestracja: 05 lip 2020, 23:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: targa »

Może banalne pytanie, ale jednak trochę się pogubiłem.
Gram solo w podstawkę (swoją drogą, to dopiero teraz, jakieś trzy lata po zakoszulkowaniu, zauważyłem, że nie mam dużych znaczników przyprawy). Przeciwnicy wysyłają agentów na pola konfliktu: Kartagin, Basen Hagga oraz Basen Imperialny. Ja wysyłam swoich agentów na piła walki u Fremenów. Jeżeli wygram, to czy umieszczam żetony kontroli na wszystkich polach, gdzie jest to możliwe?
sasquach
Posty: 2023
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sasquach »

Na kracie konfliktu masz napisane o jakie pole toczy się walka (o ile o jakieś). Jeśli wygrasz ten konflikt to będziesz mógł położyć swój znacznik na tym polu. Na stronie 10 (lewy dolny róg) masz opisane zasady, a na dole strony 12 masz przykład takiego konfliktu.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: zuroslawski »

Mam pytanie odnosnie efektu rozladunku. Czy efekt z ramki odkrywania mimo ze nie odrzucilem zadnej karty ani nie odpalilem rozladunku, czy dalej moge skorzystac z tej efektu odrkywania ? czy jest on tylko odpalany jak korzystam z rozladunku. Mowa o karte "W cieniu", tutaj mamy dylemat czy w fazie odkrywania podnosie pkt wplywu u Bene Geserit ?
Awatar użytkownika
Koslaz
Posty: 127
Rejestracja: 03 paź 2022, 19:22
Has thanked: 25 times
Been thanked: 68 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Koslaz »

Ikony rozładunku i zniszczenia karty to dodatkowe modyfikatory. Normalnie, podczas tury odkrywania dostajesz te bonusy, ale możesz je dostać wcześniej, jeśli usuniesz albo rozładujesz kartę.
connie_
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2024, 01:12
Has thanked: 5 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: connie_ »

Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
sasquach
Posty: 2023
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sasquach »

connie_ pisze: 07 paź 2024, 11:53 Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Dokładnie tak, ale dostajesz kartę :)
connie_
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2024, 01:12
Has thanked: 5 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: connie_ »

Dzięki za odpowiedź :) Mam jeszcze pytania o karty:

1. MANIPULACJA GENOWA
w ramce agenta jest zniszczenie karty ORAZ zyskuję 2 przyprawy jeśli mam wyłożoną inną kartę Bene - ale zniszczenie karty jest opcjonalne więc jeśli rezygnuję ze zniszczenia karty a mam wyłożoną inną kartę Bene to dostanę 2 przyprawy ?

2. CHANI
w ramce odkrywania polecenie wycofania dowolnej liczby żołnierzy - czy muszę wycofać przynajmniej jednego ? co jeśli w tej rundzie nie walczę i nie mam żadnego żołnierza w obszarze konfliktu - nadal mam 2 punkty perswazji ?

3. LEGION SARDAUKARÓW
w ramce odkrywania polecenie wysłania do 3 żołnierzy na obszar konfliktu - jeśli nie mam żadnego w garnizonie to nadal mam 1 punkt perswazji ?
connie_
Posty: 5
Rejestracja: 23 wrz 2024, 01:12
Has thanked: 5 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: connie_ »

sasquach pisze: 07 paź 2024, 12:02
connie_ pisze: 07 paź 2024, 11:53 Cześć, mam pytanie o lidera Arianę - jeśli wysyłam agenta na pole Basen Imperialny i akurat nie ma tam bonusowej przyprawy na ikonie stworzyciela tzn. że nie dostanę żadnej przyprawy ? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Dokładnie tak, ale dostajesz kartę :)
A jeśli mam kontrolę nad Basenem Imperialnym to też nie będę dostawać przyprawy jak na polu stanie inny agent ?
sasquach
Posty: 2023
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sasquach »

connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 1. MANIPULACJA GENOWA
w ramce agenta jest zniszczenie karty ORAZ zyskuję 2 przyprawy jeśli mam wyłożoną inną kartę Bene - ale zniszczenie karty jest opcjonalne więc jeśli rezygnuję ze zniszczenia karty a mam wyłożoną inną kartę Bene to dostanę 2 przyprawy ?
Tak, to dwa osobne efekty. Jedyne jak masz białą strzałkę która oddziela koszt i efekt to musisz najpierw rozpatrzyć koszt żeby móc wykonać efekt.
connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 2. CHANI
w ramce odkrywania polecenie wycofania dowolnej liczby żołnierzy - czy muszę wycofać przynajmniej jednego ? co jeśli w tej rundzie nie walczę i nie mam żadnego żołnierza w obszarze konfliktu - nadal mam 2 punkty perswazji ?
Dowolna to dowolna w tym zero :) I tak 2 perswazji jest niezależne od reszty. Patrz odpowiedź do pkt. 1.
connie_ pisze: 07 paź 2024, 12:44 3. LEGION SARDAUKARÓW
w ramce odkrywania polecenie wysłania do 3 żołnierzy na obszar konfliktu - jeśli nie mam żadnego w garnizonie to nadal mam 1 punkt perswazji ?
To samo jak w obu powyższych
connie_ pisze: 07 paź 2024, 13:17 A jeśli mam kontrolę nad Basenem Imperialnym to też nie będę dostawać przyprawy jak na polu stanie inny agent ?
Nie, ponieważ jej zdolność dotyczy tylko zbierania przyprawy (czyli wysłania agenta to jednego z trzech pól które ją produkują. Pozostałe efekty które pozwalają zdobyć przyprawę (np. w wyniku konfliktu, z karty czyt z kontroli obszaru) to nie jest zbieranie.
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1303
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 422 times
Been thanked: 364 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Seraphic_Seal »

kunass2 pisze: 31 paź 2024, 08:43
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.
Nie możesz znaleźć bo nie istnieje, nie ma żadnego aktywowania ramki odkrywania przy odrzucaniu/niszczeniu karty.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 653
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 264 times
Been thanked: 454 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

kunass2 pisze: 31 paź 2024, 08:43
Generalnie ramka odkrywania aktywuje się w 3 przypadkach:
- w turze odkrywania
- karta jest odrzucana
- karta jest niszczona
Czy moge zapytac skad ta informacja (zasadniczo chodzi o drugą i trzecią opcje)? Nie moge tego znalezc w instrukcji. Diuna - Imperium - Powstanie.
To napisałem odnośnie karty z ikoną rozładunku. Takie karty są w dodatku potęga ix
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Diuna: Imperium - Powstanie.

Mam swojego szpiega połączonego z polem Liniowiec w Gildia Kosmiczna. Koszt wysłania tam agenta wynosi 5 jednostek przyprawy. Zagrywam kartę która ma ikone agenta Szpieg (ikona oka). To oznacza, że mogę tam wysłać swojego agenta, nawet jeśli na mojej karcie nie ma ikonty agenta Gildia Kosmiczna.

I teraz pytanie:

Jeśli korzystam z takiej karty to czy muszę opłacać koszt 5 przypraw kiedy chcę wysłać tam agenta?

Być może odpowiedź jest oczywista, ale potrzebuję potwierdzenia;)


Obrazek
sasquach
Posty: 2023
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 667 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: sasquach »

Oczywiście, że musisz. Szpieg daje Ci tylko możliwość pójścia na dane pole, ale koszty nadal trzeba opłacić. Tak sam jak używasz szpiega, żeby wejść na już zajęte pole.
kunass2
Posty: 78
Rejestracja: 27 lip 2023, 10:40
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: kunass2 »

Karta intrygi "Odwrócenie uwagi" - Spisek.

Kiedy w jednej turze wysyłąsz 3 lub więcej jednostek na obszar konfliktu: Możesz umieścić tego szpiega na zajętym przez innego gracza punkcie obserwacyjnym.

Czy to oznacza, że:
1. Efekt: Na punkcie będzie 2 szpiegów, czy poprzedniego wywalam?
2. Warunek: Ta karta ma zastosowanie kiedy? W tej turze w której ją zagrałem? Czy może się aktywować innym razem kiedy wyśle 3 lub więcej jednostek?
3. Rozumiem, że zastosowanie jednorazowe tylko?

EDIT:
1. Chyba może być 2 szpiegów na jednym punkcie, bo jest inna karta która ewidentnie na to pozwala.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2024, 09:42 przez kunass2, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ