Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bimiway312
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2024, 09:54

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: bimiway312 »

jamjar pisze: 17 paź 2024, 10:47
bimiway312 pisze: 17 paź 2024, 09:51 A czy wiadomo już coś o dodruku tych planszetek graczy? Czy w ogóle jest planowany?
Kilka dni temu były dostępne.
Jak sie pospieszysz to na Amazonie jest jeszcze kilka sztuk dostepnych z wysylka do pl.
Jak nie bedziesz mial szczescia, to klepnij sobie w sklepie Mindclashów opcje zeby Cie poinformowali jak beda na stanie.
Zapytałem. Odpisali, że nie planują dodruku ale, że będzie nowa kampania i gdy się zakończy to będą dostępne wiosną. :) Chyba im o kampanię dodatku do voidfalla chodziło.
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 561
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 94 times
Been thanked: 732 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: crazygandalf »

Nagraliśmy dwuosobową rozrywkę w Voidfall'a. Może kogoś zainteresuje. I też dzielimy naszą opinię o grze na koniec. Polecamy materiał uwadze.
Voidfall
Kal-El83
Posty: 1232
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 430 times
Been thanked: 196 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Kal-El83 »

Uszanowanie,
z racji polskiej edycji i zakupu przez nowych (mniej lub bardziej) ogranych ludzi, miałbym prośbę o pierwsze (drugie, trzecie ….) wrażenia z rozgrywek … bo jakaś cisza w temacie a tytuł nęci :)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Montesque
Posty: 350
Rejestracja: 15 lip 2020, 18:26
Has thanked: 27 times
Been thanked: 130 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Montesque »

Kal-El83 pisze: 29 paź 2024, 07:30 Uszanowanie,
z racji polskiej edycji i zakupu przez nowych (mniej lub bardziej) ogranych ludzi, miałbym prośbę o pierwsze (drugie, trzecie ….) wrażenia z rozgrywek … bo jakaś cisza w temacie a tytuł nęci :)
Nie powiedziałbym, żeby o temacie było cicho. Voidfall zbiera (prawie) same pozytywne opinie i nie ma się co dziwić, to świetna gra z doskonałą ikonografią i wzorową instrukcją, która powinna być przykładem, jak należy to robić dla ciężkich tytułów.
Przede wszystkim to euro, nie żaden 4x. Interakcji tam niewiele, zwłaszcza na początku. Potem nawet jeśli dojdzie do jakichś walk na planszy, to raz, że Voidfall to nie area control i utrata sektora boli jedynie, jeśli punktujesz za konkretne rzeczy, które właśnie utraciłeś (np. gildie w kontrolowanym sektorze czy żetony chwały); a dwa - walki nie zawsze są opłacalne, bo znów - to euro, ciułamy punkty, więc inne akcje mogą być dla Ciebie bardziej opłacalne niż zabranie czegoś przeciwnikowi.
Za wyróżnik w Voidfallu uważam system budowania sobie punktacji w trakcie gry. Genialna sprawa. To Ty decydujesz, za co będziesz zbierać punkty w trakcie gry i każdy przy stole dostaje je za coś innego.
Grałem jedynie w wariant kompetetywny, a słyszałem, że kooperacja działa jeszcze lepiej. Może kiedyś, bo generalnie do coopów nie jestem przekonany.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2601
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 628 times
Been thanked: 535 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Jiloo »

Kal-El83 pisze: 29 paź 2024, 07:30 Uszanowanie,
z racji polskiej edycji i zakupu przez nowych (mniej lub bardziej) ogranych ludzi, miałbym prośbę o pierwsze (drugie, trzecie ….) wrażenia z rozgrywek … bo jakaś cisza w temacie a tytuł nęci :)
Wątek ma ponad dwadzieścia stron. Cofnij się trochę to na pewno trafisz na jakieś opinie. Gra po angielsku wyszła już dość dawno.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 412
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 36 times
Been thanked: 277 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: skiba »

Kal-El83 pisze: 29 paź 2024, 07:30 Uszanowanie,
z racji polskiej edycji i zakupu przez nowych (mniej lub bardziej) ogranych ludzi, miałbym prośbę o pierwsze (drugie, trzecie ….) wrażenia z rozgrywek … bo jakaś cisza w temacie a tytuł nęci :)
Wczoraj graliśmy na dwóch graczy, była to moja jakoś 10 rozgrywka (wliczając ze 4 solo/coop) i póki co za każdym razem inaczej :) Losowy setup, frakcje i mnogość sugerowanych map sprzyja regrywalności bardzo mocno. Do tego myślę, że w tej grze nie ma słabych technologii i frakcji - każdą da się coś ugrać, tylko trzeba wiedzieć, jak ją wykorzystać. Dzięki temu mamy wrażenie, że każda gałąź rozwoju jest sensowa, nie ma w grze głupich akcji, z których i tak nigdy nikt nie korzysta itd.

Wczoraj w ogóle śmieszna gra była, bo nie wylosowało się prawie żadne ulepszenie do korwet (było tylko +5 inicjatywy), ale i tak graliśmy na wyniszczenie, bo ja grałem sentry + dreadnought, a przeciwnik masował carriery. W połowie gry zauważyłem, że odstaję z wojem, więc zacząłem się cofać i iść bardziej w ekonomię. I ciekawie wyszło, bo grałem niby frakcją z "military approach", co nie przeszkodziło mi w połowie gry olać wojo i rozbudować eko i wygrać z życiowym wynikiem dobrze ponad 300pkt :D

Sentry do tej pory zawsze olewałem, bo to takie wieżyczki obronne, ale mobilne i mi się nie podobały. Wczoraj na to zagrałem i się z nimi przeprosiłem. Zająłem kluczowe miejsce na mapie i się okopałem 3 instalacjami obronnymi + 2 sentry + 1 dreadnought. Instalacje i Sentry sprzedawały agresorowi 5 strzałów przed walką, więc ciężko było tam wlecieć, a ja sobie z miejscówki profity czerpałem i czerpałem.

Czyli polecam giereczkę 8)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4290
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 663 times
Been thanked: 1128 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: RUNner »

crazygandalf pisze: 25 paź 2024, 08:27 Nagraliśmy dwuosobową rozrywkę w Voidfall'a. Może kogoś zainteresuje. I też dzielimy naszą opinię o grze na koniec. Polecamy materiał uwadze.
Voidfall
Fajna gra, ale dla mnie jednak za długo trwa. Nawet jeśli ten czas szybko mija, to jednak tego zasobu mi brakuje, a na pewno moim współgraczom.
Durek
Posty: 13
Rejestracja: 19 cze 2019, 20:22
Has thanked: 51 times
Been thanked: 13 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Durek »

Kal-El83 pisze: 29 paź 2024, 07:30 Uszanowanie,
z racji polskiej edycji i zakupu przez nowych (mniej lub bardziej) ogranych ludzi, miałbym prośbę o pierwsze (drugie, trzecie ….) wrażenia z rozgrywek … bo jakaś cisza w temacie a tytuł nęci :)
Zamiast czekać na opinie innych graczy możesz przekonać się na własnej skórze czy gra Ci siądzie :D
https://voidfall-33a59.web.app/
Fanowska (choć polecana przez samego Davida - podobno zbierają z niej statystyki), bardzo dobra przeglądarkowa wersja gry solo.
Kal-El83
Posty: 1232
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 430 times
Been thanked: 196 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Kal-El83 »

@ up

Bardzo dziękuję, choćby dlatego warto było rzucić kamyczkiem w ogród tego tematu. Nie miałem o tym zielonego pojęcia !
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
IrasArgor
Posty: 425
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 192 times
Been thanked: 97 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: IrasArgor »

RUNner pisze: 29 paź 2024, 11:46
crazygandalf pisze: 25 paź 2024, 08:27 Nagraliśmy dwuosobową rozrywkę w Voidfall'a. Może kogoś zainteresuje. I też dzielimy naszą opinię o grze na koniec. Polecamy materiał uwadze.
Voidfall
Fajna gra, ale dla mnie jednak za długo trwa. Nawet jeśli ten czas szybko mija, to jednak tego zasobu mi brakuje, a na pewno moim współgraczom.
To z ciekawości na ilu graczy graliście, który wariant (coop czy competitive) I ile czasu Wam zajęła rozgrywka? Wiadomka, że wszystko zależy z kim się gra ale na 3 osoby w wariancie rywalizacyjnym nie grało nam się jakoś długo, co innego coop bo trzeba trochę więcej liczyć i dyskutować nad zagraniami.
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: MowMiStefan »

Kal-El83 pisze: 29 paź 2024, 12:46 @ up

Bardzo dziękuję, choćby dlatego warto było rzucić kamyczkiem w ogród tego tematu. Nie miałem o tym zielonego pojęcia !
Appka i solo nie do końca oddaje "ducha" Voidfalla. Możesz sobie pograć, żeby nauczyć sie mechaniki i popróbować akcje, ale w trybie coop największą siłą jest to, że Twoi współgracze mogą asystować w zbijaniu kryzysów (co powoduje, że Solo jest trudniejsze niż 2-3 osobowy coop). W trybie kompetytywnym natomiast nie ma potrzeby "zbijania punktow" przeciwnika - więc i tak będziesz grać inaczej - pod swoje agendy a nie pod zmniejszenie różnicy punktowej.
Dodatkowo appka daje Ci złe nawyki - pozwala cofać ruch (no oczywiscie mozesz wyłączyć ta opcję w pewnym zakresie) - jest ok do "ogarnięcia gry" ale już nie jest ok do jej ćwiczenia.
Ostatecznie walka z Voidbornem jest banalna w porównaniu do walki z innym graczem - w starciu Dredów na Fretkach z Carrierami na Fretkach miałem kiedyś 7 wyników walki: 4 wygrane, 2 remise i 1 przegraną - przeanalizuj te wszystkie warianty w głowie - powodzenia (tu polecam kalkulator: https://gameswithtony.com/voidfall/ )
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2601
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 628 times
Been thanked: 535 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Jiloo »

IrasArgor pisze: 29 paź 2024, 13:31 To z ciekawości na ilu graczy graliście, który wariant (coop czy competitive) I ile czasu Wam zajęła rozgrywka? Wiadomka, że wszystko zależy z kim się gra ale na 3 osoby w wariancie rywalizacyjnym nie grało nam się jakoś długo, co innego coop bo trzeba trochę więcej liczyć i dyskutować nad zagraniami.
Ja głównie gram kompetytywnie. Z ograną ekipą 4 osób udaje nam się skończyć w 2h20m. Jak mam w ekipie (nawet ogranego) zamulacza to rozciąga się to do 3h - 3h20m. Najdłuższą parta trwała 4h. Solo gram 2h, ale grałem 3 razy.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
loaru
Posty: 505
Rejestracja: 13 sty 2015, 10:07
Has thanked: 120 times
Been thanked: 250 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: loaru »

MowMiStefan pisze: 29 paź 2024, 13:41 Appka i solo nie do końca oddaje "ducha" Voidfalla. Możesz sobie pograć, żeby nauczyć sie mechaniki i popróbować akcje, ale w trybie coop największą siłą jest to, że Twoi współgracze mogą asystować w zbijaniu kryzysów (co powoduje, że Solo jest trudniejsze niż 2-3 osobowy coop).
Tryb solo w Voidfall jest prawilny i działa równie dobrze co granie z kimś i przeciw komuś :) Nawet bym powiedział, że warto kupić tylko do solo, jeśli ktoś tak gra.
sasquach
Posty: 2022
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 666 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sasquach »

MowMiStefan pisze: 29 paź 2024, 13:41 Dodatkowo appka daje Ci złe nawyki - pozwala cofać ruch (no oczywiscie mozesz wyłączyć ta opcję w pewnym zakresie) - jest ok do "ogarnięcia gry" ale już nie jest ok do jej ćwiczenia.
Tylko, że te "złe nawyki" są w zasadach:
Obrazek
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: MowMiStefan »

sasquach pisze: 06 lis 2024, 11:16
MowMiStefan pisze: 29 paź 2024, 13:41 Dodatkowo appka daje Ci złe nawyki - pozwala cofać ruch (no oczywiscie mozesz wyłączyć ta opcję w pewnym zakresie) - jest ok do "ogarnięcia gry" ale już nie jest ok do jej ćwiczenia.
Tylko, że te "złe nawyki" są w zasadach:
Obrazek
O tym mówię:
Obrazek

I nie mówicie, że nikt nie miał tak, żeby nie zjeść słodyczy/nie wypić flaszki, bo akurat były w szafce :-)
sasquach
Posty: 2022
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 666 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: sasquach »

MowMiStefan pisze: 06 lis 2024, 12:20 O tym mówię:
Obrazek

I nie mówicie, że nikt nie miał tak, żeby nie zjeść słodyczy/nie wypić flaszki, bo akurat były w szafce :-)
Szczerze, to nawet nie pomyślałem, że można grać z tym włączonym. Jak ma sens ganie solo i oszukiwanie samego siebie? :D
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: MowMiStefan »

sasquach pisze: 06 lis 2024, 13:06
MowMiStefan pisze: 06 lis 2024, 12:20 O tym mówię:
Obrazek

I nie mówicie, że nikt nie miał tak, żeby nie zjeść słodyczy/nie wypić flaszki, bo akurat były w szafce :-)
Szczerze, to nawet nie pomyślałem, że można grać z tym włączonym. Jak ma sens ganie solo i oszukiwanie samego siebie? :D
Właściwie, to właśnie trzeba włączyć, żeby wyłączyć :D

Natomiast faktycznie cofam (cofałem - jak sie uczyłem, bo już rzadko gram w appce - wole na zywo; w sumie czasem Hardy gram w appce), ale nie po to by wyciągnąć informacje, ale np. w 3 rundzie okazało się, że nie zaplanowałem jakiegoś ruchu i zabrakło aktywnej floty albo co. Wolę naprawić taki błąd i "spróbować" jednak pokonać "Harda" niż restartować, kiedy wiem, że już nie mam szans.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2584
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 336 times
Been thanked: 556 times

Re: Voidfall - pytania i wątpliwości

Post autor: tomp »

graliśmy już kilka razy w wariant kooperacji. ja twierdzę, że najbardziej skuteczną strategią jest podejście militarystyczne, czyli jak najszybsze rozjechanie pustki i zamknięcie szczelin. Wówczas pustka zdobywa jedynie bazowe punkty + kilkanaście punktów z "resztek" na planszy.
Jak graliśmy pod kątem równomierniej rozbudowy to wygrana była o włos. Raz 1 punkt różnicy na naszą korzyść.

Jak u was wygląda wariant kooperacji? Jaki macie plany na prześcignięcie punktacji pustki?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
aszolina
Posty: 49
Rejestracja: 20 gru 2020, 11:56
Has thanked: 30 times
Been thanked: 6 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: aszolina »

tomp pisze: 16 lis 2024, 18:05 graliśmy już kilka razy w wariant kooperacji. ja twierdzę, że najbardziej skuteczną strategią jest podejście militarystyczne, czyli jak najszybsze rozjechanie pustki i zamknięcie szczelin. Wówczas pustka zdobywa jedynie bazowe punkty + kilkanaście punktów z "resztek" na planszy.
Jak graliśmy pod kątem równomierniej rozbudowy to wygrana była o włos. Raz 1 punkt różnicy na naszą korzyść.

Jak u was wygląda wariant kooperacji? Jaki macie plany na prześcignięcie punktacji pustki?
Ja wczoraj grałam pierwszy raz solo, więc prawie kooperacja ;) i wygrałam przewagą 30+ punktów, oczywiście na easy. Czytałam wcześniej na forum bgg co nieco o dobrych strategiach i mindsecie.

Generalnie nie poleca się rozwijać wszystkiego, odpuścić marzenie o rozwijaniu wspaniałego imperium - kołderka jest na to zbyt krótka. Ja skupiłam się wczoraj mocniej na agendach, czyszczeniu kryzysów i zamknięciu szczeliny, nawet kosztem utraty części sektorów - opłaciło się. Często korzystałam z bohaterskich skupień. Trochę czasu i zasobów straciłam próbując zapełnić bezpieczne przystanie - i to był dla mnie błąd, nie udało mi się ani jednej (a to były te dwie najłatwiejsze!). Wymagania położenia jednej kosteczki są absurdalne :D Nie wiem jak ludzie to zapełniają i to jeszcze te z czterema slotami.

Jechałam po pustkach głównie na sektorach potrzebnych do dostania się do szczeliny, na inne zabrakło czasu. To co mnie zaskoczyło, korwety z ulepszonymi tarczami naprawdę dają radę, trochę nie było motywacji żeby iść w inne statki.
Wosho
Posty: 1514
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 213 times
Been thanked: 150 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Wosho »

Czy jest gdzies opisane jak skladowac wersje retail?
aryss
Posty: 282
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: aryss »

Polecam insert z folded space, bardzo fajnie wszystko wskakuje i w miare intuicyjny dostep zarowno do kart jak i zetonow
Wosho
Posty: 1514
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 213 times
Been thanked: 150 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: Wosho »

Jak zagramy i sie okaze ze chcemy wiecej to moze to bedzie moj pierwszy insert, a na teraz?
aszolina
Posty: 49
Rejestracja: 20 gru 2020, 11:56
Has thanked: 30 times
Been thanked: 6 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: aszolina »

Ja kupiłam duży organizer w Castoramie na żetony + drugi mały na kostki, jak na zdjęciu. Jedynie karty i kafle są osobno (mają miejsce w wyprasce). Jeszcze nie przetestowane czy wszystko się w pudełku zmieści na wysokość, bo od pierwszego wyciągnięcia w zasadzie gry nie chowam :d na szerokość wchodzi.

Obrazek
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 253
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 7 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: zawias »

Wosho pisze: 17 lis 2024, 21:55 Czy jest gdzies opisane jak skladowac wersje retail?
Ja zmieściłem wszystko, łącznie z dwuwarstwowymi planszami i kartami w koszulkach premium, nie rezygnując z oryginalnego insertu. Ale zrobiłem kilka insertów własnej roboty z tekturo-pianki (m.in na małe karty, podajnik na technologie i insert na żetony statków). Wrzucę wieczorem fotki jak to mam poukładane.
brucewayne0
Posty: 70
Rejestracja: 01 mar 2021, 19:04
Has thanked: 13 times
Been thanked: 12 times

Re: Voidfall (Nigel Buckle, David Turczi)

Post autor: brucewayne0 »

Wosho pisze: 18 lis 2024, 01:41 Jak zagramy i sie okaze ze chcemy wiecej to moze to bedzie moj pierwszy insert, a na teraz?
Jeśli gra siądzie to zdecydowanie polecam dedykowany insert. Ja akurat korzystam z redrewno i wygoda jest przeogromna. Schowanie wszystkiego do momentu zamknięcia pudełka to raptem 10 minut :) Dodatkowo wszystko ma swoje miejsce.
ODPOWIEDZ