Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4002
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1365 times
Been thanked: 2885 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Ardel12 »

HorribleNick pisze: 23 lis 2024, 19:19 A ja z innej strony, jak to się porównuje do Spirit Island? Nie mam porównania do Marvela, szeroko za to ogrywaliśmy inna gre od GtG
W sumie prócz tego, że to COOP to nie ma nic wspólnego. Tutaj dostajesz gotową talię dla bohatera i każdy z nich ma swoje unikalne mechaniki. To już prędzej można by było zestawić z Aeons Endem, bo chociaż karcianka xD W SI budujemy naszą rękę w trakcie gry, tutaj mielimy talię. Nie ma w Sentinelach planszy, nie ma area control. Punktów wspólnych prócz tego, że mi obie zajebiście się podobają brak :D
HorribleNick pisze: 23 lis 2024, 19:19 I drugie pytanie, czy myślicie, że gra się przyjmie na rynku? Zdziwiłem się mocno na zapowiedź polskiej edycji i mam wrażenie, że jednak jest to dośc niszowy tytuł. Czekać na wyprzedaże?
Jak Portal zadba o reklamę to tak, jak nie, to na razie nie widziałem jakiś recek od naszych influencerów, więc może skończyć jak Pętla. Mimo, że bardzo fajna to za rok dostaniecie za 40zł na BF. Pytanie o wielkość druku, trzeba obserwować jak szybko zejdzie u wydawcy(nie w sklepie tylko na stanie).
Muszczu pisze: 23 lis 2024, 22:59 Jak ocenicie tryb solo ? Obsługa 3 talii nie jest bardzo uciążliwa ?
Grałem, wygodniej by było na 2. Na szczęście gra w obsłudze jest prosta i jak poustawiamy karty w kolejności odpaleń, to ciężko się pogubić. Na pewno nie jest to najwygodniejsza gra do solo, ale prostota akcji sprzyja ogrywania samemu.

A co do koszulek, to na angielskim wydaniu koszulkowałem w koszulki Portalu, bodaj zwykłe i spokojnie wszystkie karty się mieściły w dwóch przegrodach, więc jak nie przeginacie z grubością, to problemu nie powinno być. IMHO sprawdziłem rozmiar pierwszego dodatku i może bez koszulek lub na totalnych szmatkach dałoby się wcisnąć go, bo jest on prawie wielkości podstawki :D
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2973
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 932 times
Been thanked: 412 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Gromb »

HorribleNick pisze: 23 lis 2024, 19:19 czy myślicie, że gra się przyjmie na rynku? Zdziwiłem się mocno na zapowiedź polskiej edycji i mam wrażenie, że jednak jest to dośc niszowy tytuł. Czekać na wyprzedaże?
Ma fest słabą promocje, więc zobaczymy. Natomiast, gra jest fenomenalnie grywalna, universum ma dobrych kilka lat, obecną wersja przeszła spory lifting w stosunku do poprzedniego wydania. Obecnie do wspierających po kilku dramatycznych latach dociera Sentinelsowy Freedom Five, co daje tylko dodatkowe argumenty, że Sentinels ma się dobrze i jest potencjał w tym IP. Jak już pisałem, machanicznie zjada MC na śniadanie.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
vendaval
Posty: 73
Rejestracja: 21 gru 2014, 13:34
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: vendaval »

A dlaczego Sentinelsi są lepsi od MC?
Awatar użytkownika
Kniaziu
Posty: 286
Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 30 times
Been thanked: 53 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Kniaziu »

vendaval pisze: 24 lis 2024, 07:13 A dlaczego Sentinelsi są lepsi od MC?
1. Nie musisz składać talii. W Ah czy LotR lubię składać talie, ale w MC jest to nudne i niepotrzebne bo nawet z wszystkimi dodatkami brak ciekawych i różnorodnych wyborów dla postaci.
2. Decyzje w turze - te w MC zwykle są nudne i oczywiste, w SotM nie są jakieś niesamowicie trudne, jak np. we wspomnianym Spirit Island, ale są znacznie ciekawsze.
3. Bohaterowie - dużo mocniej czuć różnice między nimi, specjalizację. Tura takiej Tachyon będzie zawsze różna od takiego Bunkra.
4. Environments - dodanie tego do bossa wprowadza znaczną różnorodność i klimat.
6. Progres w trakcie rozgrywki - w MC prawie każda rozgrywka wygląda tak samo - budujesz się aż jesteś gotowy i pokonujesz bossa. w SotM nie działa to zawsze i nie każdym, bohaterem.
6. Model wydawniczy - nie dostajesz tony zbędnych, powtarzających się czy po prostu nieużywanych kart.

Do niedawna miałem wszystko co wyszło do MC, kilkadziesiąt rozgrywek i sprzedałem bez żalu. Teraz zbieram wszystko co jest do SotM i to obecnie moja ulubiona gra superbohaterska. Od kilku dni ogrywam Freedom Five, więc jest szansa że to się zmieni, ale jak na razie, po jednej kampanii i przed otwarciem dodatków, jeszcze do tego nie doszło.
babayaga0
Posty: 97
Rejestracja: 12 sty 2015, 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: babayaga0 »

Czy ta gra będzie działać na dwie osoby? Czy będzie tak niewygodnie jak w przypadku WoP Gra karciana?
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2973
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 932 times
Been thanked: 412 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Gromb »

babayaga0 pisze: 24 lis 2024, 10:19 Czy ta gra będzie działać na dwie osoby? Czy będzie tak niewygodnie jak w przypadku WoP Gra karciana?
To pełna kooperacja, działa bardzo dobrze zarówno solo, jak i na dwie osoby
Każda z postaci ma indywidualna talię i bardzo odmienne zdolności. Wzajemna synergia po między nimi to czysta przyjemność.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
kolosm
Posty: 426
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 725 times
Been thanked: 103 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: kolosm »

Zachęciliście! Jutro zatem koszulkowanie ver pl i jazda.
Ile tak mniej więcej trwa jedna partia ? (Grając solo)
gregoff
Posty: 867
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 632 times
Been thanked: 207 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: gregoff »

Około 1h.

Ale też dobór bohaterów/łotra/środowiska ma wpływ na długość.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
samuraj1369
Posty: 1153
Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 521 times
Been thanked: 607 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: samuraj1369 »

Nahajpowany waszymi postami już chciałem kupować, ale zobaczyłem, że jest wersja demo na steam do sprawdzenia, no i kurde totalnie tego nie czuję. Zagrałem pierwszą grę i zazebianie się mechanik postaci jest znikoma w porównaniu z takim SI.

Coś przegapiłem?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5434
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 558 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Gambit »

samuraj1369 pisze: 25 lis 2024, 04:23 Nahajpowany waszymi postami już chciałem kupować, ale zobaczyłem, że jest wersja demo na steam do sprawdzenia, no i kurde totalnie tego nie czuję. Zagrałem pierwszą grę i zazebianie się mechanik postaci jest znikoma w porównaniu z takim SI.

Coś przegapiłem?
Jak dobrze znasz Spirit Island, a jak dobrze znasz Sentinels? W obu grach da się wziąć "zestaw" postaci, gdzie każdy sobie coś tam robi i nie patrzy na innych. Da się też wziąć zestaw, gdzie każdy ma swoją rolę w drużynie i stara się ją wypełnić, żeby pomóc reszcie.
Awatar użytkownika
Kniaziu
Posty: 286
Rejestracja: 10 sie 2021, 16:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 30 times
Been thanked: 53 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Kniaziu »

samuraj1369 pisze: 25 lis 2024, 04:23 Nahajpowany waszymi postami już chciałem kupować, ale zobaczyłem, że jest wersja demo na steam do sprawdzenia, no i kurde totalnie tego nie czuję. Zagrałem pierwszą grę i zazebianie się mechanik postaci jest znikoma w porównaniu z takim SI.

Coś przegapiłem?
Może za krótko grałeś, albo dobrałeś niewłaściwe postacie? Z mojego doświadczenia współpraca w SotM i SI jest na podobnym poziomie. Są bohaterowie/duchy wybitnie pod support, solo radzące sobie gorzej. Są postacie pomiędzy, np. sami coś robią, ale mogą też obronić albo wyleczyć kolegów z drużyny. No i jest współpraca na zasadzie "ja zadam 3dmg, więc jak Ty wyciągniesz 5, to ten wróg zginie" (odpowiednik np. łączenia obrony w SI). O ile mechanicznie SotM jest prostsze i mniej mózgożerne niż SI, o tyle współpraca u nas zawsze była większa. W SI to zwykle było "czy ktoś da radę zrobić coś z tym polem? ok, to rób" i okazjonalne "komu mogę zjeść dysk/kto chce darmowy symbol czy energię". W SotM dyskusji jest więcej i jest bardziej szczegółowa np. "tego nie zabijaj bo ja go walnę obszarówką, więc lepiej zadaj dodatkowy dmg tamtemu i poczyścimy bardziej". To gry o bardzo różnym feelingu, ale współpraca przy stole to dla mnie remis ze wskazaniem na SotM.

Druga sprawa że na Steam jest chyba wersja testowa poprzedniej edycji, a w Definitive jednak trochę pozmieniali (niektóre postacie mocno przebudowali, inne wcale) na lepsze. Tylko jak po paru rozgrywkach Ci nie leży to rewolucji nie będzie.
gregoff
Posty: 867
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 632 times
Been thanked: 207 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: gregoff »

Mam apkę na telefon i tam jest chyba Enhanced Edition a Definitive jest bardziej przystępne i moim zdaniem też ładniejsze.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
vendaval
Posty: 73
Rejestracja: 21 gru 2014, 13:34
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: vendaval »

Powoli ogrywam Sentinelsów najprostrzymi trzema bohaterami. Narazie wstrzymuję się z oceną ale mam jedno pytanie.
Czy Wy też kończycie starcia z kilkonastoma kartami na rękach? Jest to duża odmiana po MC i zacząłem się zastanawiać czy dobrze gram.
kolosm
Posty: 426
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 725 times
Been thanked: 103 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: kolosm »

Kilkanaście to aż nie, ale kilka się zdarza.
Co ciekawe grałem dopiero 2x ale mam bardzo przyjemne odczucie z tej gry, o niebo lepsze niż z apk (czy to telefon czy steam). Grając w ver cyfrową ciężko było ogarnąć przez tą kreskówkowość i nadmiar informacji na ekranie. Piszę o tym z premedytacją dla wszystkich, którzy próbowali tej ver! Jednak mając przed sobą karty bohaterów, złola i środowiska wszystko wydaje się bardzo przejrzyste, intuicyjne a gra dość żwawo leci.
Polecam spróbować szczególnie dla osób ogrywających np Aeon's End.
Wroobel
Posty: 375
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 36 times
Been thanked: 18 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Wroobel »

Witajcie. Mam tę grę na radarze ale coś mnie niepokoi niska ocena na Planszeo - tylko 2.6. W sumie nie wiem czemu. Coś z wydaniem nie tak? Ktoś coś?
Awatar użytkownika
misiulu
Posty: 39
Rejestracja: 30 cze 2023, 13:17
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: misiulu »

Ja mam angielskie wydanie (zakupiłem zanim portal zapowiedział polskie) i grałem kilka razy i mi się podoba. Mam też wszystko do Marvel Champions i mam też Aeons End i dla mnie te gry egzystują obok siebie i mam ochotę se czasem pyknąć w tą, a czasem w tą... od humorku :D

Co do samego wydania to jedynie licznik duży dla złolca w podstawce ciężko chodził (za blisko siebie koła) i w dodatku (gdzie zawartości jest drugie tyle co w podstawce :D) są poprawione koła do tego licznika z podstawki i chodzi ok już :D

Także jeżeli portal wydał 1 do 1 te wydanie podstawowe to jestem ciekaw czy też jest problem z tym licznikiem w polskiej wersji. Poza tym to rewelacyjna giera karciana i mogę z czystym sercem polecić :)
vendaval
Posty: 73
Rejestracja: 21 gru 2014, 13:34
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: vendaval »

Potwierdzam haczy licznik głównego złego.
Awatar użytkownika
tisfortrey
Posty: 43
Rejestracja: 14 kwie 2020, 13:56
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: tisfortrey »

Ja wiem, że to jeszcze za wcześnie na tego typu dyskusje, ale zastanawiam się jakie są szanse na polskie wydanie Rook City Renegades :D
gregoff
Posty: 867
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 632 times
Been thanked: 207 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: gregoff »

Kupujcie, zachęcajcie i grajcie to będą dodatki ;)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Wosho
Posty: 1502
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 205 times
Been thanked: 148 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Wosho »

Mam pytanie bo pamietam ze mialem kiedys jakas wersje tego i irytowalo mnie ze np postac zadawala 1 dmg z karty a cos co musialem zabic mialo x zycia i przyzagrywaniu 1 karty na ture bardzo latwo bylo dostac taki uklad nie do pokonania czy w tej edycji wartosci/opcje sie zmienily?
dannte
Posty: 843
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 524 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: dannte »

Wosho pisze: 10 gru 2024, 11:33 Mam pytanie bo pamietam ze mialem kiedys jakas wersje tego i irytowalo mnie ze np postac zadawala 1 dmg z karty a cos co musialem zabic mialo x zycia i przyzagrywaniu 1 karty na ture bardzo latwo bylo dostac taki uklad nie do pokonania czy w tej edycji wartosci/opcje sie zmienily?
W tę edycję zagrałem na razie tylko raz, ale zauważyłem, że znacznie częściej udaje się zagrać więcej niż 1 kartę na turę.
Takich postaci, o których mówisz było wiele (jak np Chrono Ranger czy Tachyon), ale one zawsze miały kilka opcji na zwiększenie obrażeń bądź zagranie wielu kart w turze (bądź nawet kilka "alpha-strike'ów") - więc te "jedynki" są nieodzownym elementem talii, by nie była za mocna.

Ostatnio rozegrałem rozgrywkę na 5 bohaterów vs Citizen Dawn i udało mi się ją pokonać w 4 rundy (ona zaczyna z 80PŻ), nawet zanim zdążyła się obrócić - coś takiego nigdy nie udało mi się w Enhanced Edition (Bunker w Definitive Edition to jest bestia). A wcale nie było łatwo, bo obie jej najmocniejsze karty zdążyły wyjść (te niszczące prawie wszystko w grze) i poza tym zaczęło się od srogich discardów zanim jeszcze coś zagrałem...
vendaval
Posty: 73
Rejestracja: 21 gru 2014, 13:34
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: vendaval »

A właśnie. Nie widzę tu mechanizmów skalowania punktów życia złola i liczby jego aktywacji w zależności od liczby bohaterów (najpierw złol a potem wszyscy bohaterowie). Czyli im więcej bohaterów tym jest łatwiej. Czy ktoś widzi jakiś mechanizm?
dannte
Posty: 843
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 524 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: dannte »

vendaval pisze: 11 gru 2024, 09:58 A właśnie. Nie widzę tu mechanizmów skalowania punktów życia złola i liczby jego aktywacji w zależności od liczby bohaterów (najpierw złol a potem wszyscy bohaterowie). Czyli im więcej bohaterów tym jest łatwiej. Czy ktoś widzi jakiś mechanizm?
Mechanizm o którym piszesz bardzo mi się nie podobał w Marvel Champions, był sztuczny.

Tutaj jest mechanizm skalowania - to symbol (H), a w wersji polskiej (B) - oznacza liczbę bohaterów.
Często w zależności od tej liczby przeciwnicy wzywają więcej posiłków a różne karty zadają więcej obrażeń.
Np. Zadaj (B)-2 bohaterom 3 obrażenia: przy 3 graczach zrani jednego z nich, przy 5 graczach zrani aż trzech. To działa bardzo dobrze, aczkolwiek czasami ma się wrażenie, że gracze są za bardzo karani (ale to tylko odczucie, wszystko ma sens z perspektywy balansu).
dannte
Posty: 843
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 122 times
Been thanked: 524 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: dannte »

Drobna uwaga dla nowych graczy. W grze występują podobne terminy: Odszukaj, Odzyskaj, Wezwij i Zbierz - ze względu na niefortunne użycie słowa "Odszukaj" w opisach ostatnich trzech można odnieść wrażenie, że te 4 efekty działają podobnie - to nieprawda.
Odszukaj odkrywa karty po kolei aż napotka kartę odpowiedniego typu: czyli znajduje pierwszą lepszą kartę.
Odzyskaj, Wezwij i Zbierz pozwalają przejrzeć stos i wybrać dowolną kartę pasującą do typu, nie pierwszą lepszą. To dość istotne, bo czyni grę bardziej taktyczną, wiele efektów jest bardziej przydatnych, a mniej sytuacyjnych i losowych.
Zgłosiłem to już do PG, możliwe, że powstanie jakaś drobna errata, po prostu polecam o tym pamiętać podczas rozgrywek.

Nie piszę tego, żeby powiedzieć, że jakość wydania jest niska - ona akurat jest bardzo wysoka. Przestrzegam po prostu przed niepoprawnym graniem i niesłuszną oceną gry w związku z tym ;)
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 340
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 279 times
Been thanked: 193 times

Re: Sentinels of the Multiverse (Christopher Badell, Paul Bender, Adam Rebottaro)

Post autor: Mrukar »

Jak sobie radzicie z prowadzeniem gry solo, dużo jest tej księgowości?
Co raz śmielej zerkam na Sentinelsów. MC pomimo dawania kolejnych szans chyba jednak nie jest dla mnie, z kolei w Aeon's End lubię większość rzeczy, ale nie przygotowywanie rozgrywki.
ODPOWIEDZ