Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Lead designer Marvel Champions odchodzi ze stołka (Caleb) zastąpi go w tej roli pracujący z Calebem od jakiegoś czasu Tony Fanchi, do jego zespołu dołączy dwóch nowych projektantów (pracowali przy innych projektach FFG).

Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

Z jednej strony ciekawe czy bez caleba wprowadzą jakieś większe innowacje. Z drugiej strony caleb to jest stricte gość od lcgów (?), więc czyżby ffg kroiło coś nowego?
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 442 times
Been thanked: 254 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Wildcard »

DChampions: The Card Game? :D
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Też obstawiam, że FFG zaczyna kręcić nowe LCG.

DC raczej nie, FFG chyba jeszcze nigdy nie tykało tego IP. Na reddicie wspominano o Star Warsach, sc-fi bez licencji czy Falloucie. Na ten moment możemy tylko gdybać.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4703
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Fallout LCG byłby kozacki. Wystarczy przenieść zmodyfikowany szkielet Arkham.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1375
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 634 times
Been thanked: 296 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Atamán »

Mi to by się marzył rywalizacyjny LCG. Ja wiem, że takie gry "żyją" tylko kilka lat, ale przez te kilka lat można sobie pograć, poturniejować, talię pobudować. Bez tego całego uganiania się za kartami jak w TCGach.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4703
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Atamán pisze: 08 lis 2024, 07:55 Mi to by się marzył rywalizacyjny LCG. Ja wiem, że takie gry "żyją" tylko kilka lat, ale przez te kilka lat można sobie pograć, poturniejować, talię pobudować. Bez tego całego uganiania się za kartami jak w TCGach.
Takie gry są, takie gry też były i umarły.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Freshus
Posty: 353
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 65 times
Been thanked: 130 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Freshus »

Ja to szczerze chciałbym descenta (tylko w stylu 2nd edition, nie animowe 3rd) jako lcg, z własnymi pomysłami, nie ograniczeni przez ramy jakiegoś uniwersum :D
venomik
Posty: 668
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 330 times
Been thanked: 323 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Nowa postać się pojawiła. Maria Hill.

I powiem, że jak wcześniej narzekałem trochę na schematyczność postaci, tak tutaj Maria wydaje się być bardzo ciekawą postacią:
- nie ma żadnych eventów Att/def/thw w swoich kartach. Bazuje na supportach shield.
- może wrzucać kopie 3 SHIELD supportów z innych kolorów niż swój
- jako alter-ego może się wyczerpać aby dodać dowolny SHIELD support do ręki (ale tylko z talii, nie z kart odrzuconych)
- najwazniejsze jest w stanie raz na rundę przelozyc sobie zasób z SHIELD supportu na dowolny inny SHIELD support.
Innymi słowy: ma sporą wszechstronność i niejako wbudowany mechanizm ograniczający losowość doboru kart. Przykładowo jak pojawił się nagle problem z minionami, to można sobie w alter-ego dobrać Tac-team i uzywać go co rundę, karmiąc go zasobami z innych supportów. Przy okazji poprawić sobie ekonomię, bo można wystawić support za 3 (3 zasoby) oraz support za 1 (3 zasoby) i 6 razy skorzystać z tego lepszego supportu.
A to jest o tyle istotne, że Maria ma w talii coś takiego:
Spoiler:
Potencjalnie najpotężniejszy support w grze. Drogi, ale... z jej zgolnością alter-ego możemy go śmiało wystawić już w pierwszej turze (o ile nie dobierzemy go na rękę). Potem przez całą grę karmić tę kartę zasobami z innych shield supportów i jest super. A Maria ma karty, które pozwalają na dorzucenie zasobów do już wystawionych kart.
Ale też przy okazji jest też taka karta:
Spoiler:
która na multiplayer będzie w stanie w razie potrzeby zadać mnóstwo obrażeń wszystkim (!) wrogom na stole. W krytycznej sytuacji może to być nawet 6 obrażeń każdemu wrogowi, jeśli się odrzuci wspomnianą wyżej kartę.

Nie powiem - pierwszy raz od dawna czuje spore zainteresowanie po ogłoszeniu nowej postaci.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Rzeczywiście, powiew świeżości. Podoba mi się ten design. Będzie tona kart zagranych na stół jak przy Black Widow :D

Ciekawe co Nick Fury skrywa, czekamy na kolejny materiał.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4703
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1131 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Mnie trochę rozczarowała Maria Hill. Jest ok ale to zwyczajny tribal/swarm deck które już były tylko teraz dla Shield. Liczylem też na cos bardziej niekonwencjonalnego. Może nick furry zaskoczy ale zakładam, że będzie pewnie Ally swarm deck.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1804
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 278 times
Been thanked: 911 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Na razie widzę to tak:
Robimy hard muligan po dowolnego sojusznika i podwójny zasób. Zagrywamy w 1wszej turze The Circe (z umiejki AE mamy to zawsze, jak Bóg ta z sojusznikiem i w pierwszej turze) i używamy zawsze umiejki Marysi, by dodawać żetony właśnie do Circe.

Może koncept i jakoś tam oryginalny, ale jak dla mnie ma spory potencjał na zostanie najnudniejszą postacią w grze.
venomik
Posty: 668
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 330 times
Been thanked: 323 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Z tym 'zwyczajny' to mocno przesadziłeś. Jej koncept porzuca standardowe podejście w stylu: tutaj masz event zadający dużo obrażeń, tutaj masz event zdejmujący zagrożenie, a dalej masz karty obracajace się wokół zwiększania statystyk, leczenia, przywracania kart, etc. No i generator zasobów/obniżek/dobieranie kart. To ostatnie Maria niby ma... ale tak nie do końca, bo w sumie wymienia 2 zasoby na 3 i karta spada.
Ze wszystkich pokazanych dziś kart jest jedna, strasznie droga, która zadaje obrażenie/zdejmuje zagrożenie/leczy plus druga zadajaca obrażenia (ale wymagająca odrzucenia supportu, więc strasznie sytuacyjna). Poza tym żadna pozostała karta nie wpływa bezpośrednio na stan gry.
Jej zabawki pozwalają głównie wykorzystywać więcej razy Shield supporty, ale to jest korzyść z opóźnionym zapłonem. Jeśli teraz potrzebuję zdjąć sporo zagrożenia to owszem, mogę sobie w alter-ego dobrać 'Surveillance Team', ale:
- będzie to kosztem mojej aktywacji
- nie zdejmę teraz zbyt dużo zagrożenia
- karty/zdolności dodające żetony na Surveillance Team zwrócą mi się dopiero 3 tury później (kiedy będę miał wciąż ten support na stole zamiast go odrzucić po zgraniu wszystkich żetonów).
Ayaram pisze: 14 lis 2024, 23:28 Może koncept i jakoś tam oryginalny, ale jak dla mnie ma spory potencjał na zostanie najnudniejszą postacią w grze.
Jest 100% skuteczny sposób na rozwiązanie tego: nie dodawaj The Circe do swojego decku ;)
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Co to się dzieje z dostępnością najnowszej fali Mutantów? Kupiłem dawno temu Icemana, teraz na święta chciałem uzupełnić pozostałe 3 ale nie mogę nigdzie znaleźć Jubilee a Nightcrawlerów tyle co kot napłakał.

Jakiś tip gdzie byłbym w stanie dostać Jubilee, Nightcrawlera i Magneto( ten to zdaje się na dniach miał premierę).
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Na reddicie ktoś też o to pytał i ktoś inny stwierdził, że FFG zmieniło dystrybutora na Europę i są kwiatki od jakiegoś czasu. Ja łapię wszystko na premierę bo inaczej... jest dramat. Może sytuacja się ustabilizuje w przyszłych miesiącach.

Nightcrawler niedawno chyba miał jakąś drugą dostawę bo znowu jest w 3trolle.pl i planszomanii, może Jubilee też wróci z czasem.
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 575
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 210 times
Been thanked: 141 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ScorpZero »

Ja zamawiałem Magneto w preorderze dosyć dawno temu i wczoraj go odebrałem z 3Trolli, ale na stronie już jest niedostępny. :|

Z Age of Apocalypse też miałem jazdy, bo nie zamówiłem od razu. Chyba teraz tak trzeba niestety - preorder w 3Trolle i czekamy. :shock:
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Wziąłem N i J z amazona. Ale zgodnie z radą Magneto upoluje jak tylko gdzieś znajdę. Na moje szczęście będę mógł od zakupów MC odpocząć aż do cyklu z Fantastic 4.

EDIT: LOL. Okazało się, że zamówiłem hiszpańskie dodatki. Było dla mnie tak oczywiste co kupuje, że nawet nie zwróciłem uwagi, że na polskim Amazonie będą w innym języku niż angielski.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Ujawnione karty od Nicka Furry:
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... -the-move/

Przy okazji Black Widow dostanie boost dzięki karcioszkom pod 'Preparation'.

Obrazek
venomik
Posty: 668
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 330 times
Been thanked: 323 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Mam nadzieję, że to początek takich decyzji i będzie coraz więcej powrotów dawnych cech, dzięki czemu będzie się chętniej wracało do dawnych postaci. Zawsze jako przykłady podawałem Iron Mana (któremu przydałoby się więcej tech upgradów*) oraz właśnie Czarną Wdowę. A przy okazji Czarnej Wdowy - ciekawe czy oprócz kart Preparation pojawią się też w tym zestawie jakieś karty dla bohaterów z słowkiem Spy: bo i Nick Fury, i Maria Hill mają to słówko na sobie po obu stronach kart postaci.

* co ciekawe w tym dodatku jest jeden tech upgrade nowy, Prism Dust:
Spoiler:
Z jednej strony nie jest to idealna karta, bo skorzystanie z niej usuwa ją ze stołu (bo to preparation), ale z drugiej strony to jedyny dostępny tech upgrade o koszcie 1. Pomijając dwa upgrady wrzucane na miniony dla Leadership - ale z drugiej strony te karty tez znikają ze stołu po śmierci minionka. No i kolor żółty do tej pory miał tylko Sonic Rifle do Iron Mana.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 791
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 306 times
Been thanked: 335 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Scamander »

Prism Dust jeśli chodzi o efekt idealny pod Iron Mana nie jest, ale TECH upgrade za 1 kosztu dla niego? Biorę z pocałowaniem ręki. Będzie grane. Nie trzeba nawet odpalać efektu tej karty póki nie zbudujemy pełnej zbroi.
z drugiej strony to jedyny dostępny tech upgrade o koszcie 1
Jest jeszcze Electrostatic Armor w Protection.
Mam nadzieję, że to początek takich decyzji i będzie coraz więcej powrotów dawnych cech, dzięki czemu będzie się chętniej wracało do dawnych postaci.
Jestem jak najbardziej za! Szczególnie, że taka Black Widow zawsze była w ogonie stawki, teraz podskoczy do góry.
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Jakieś pomysły jak zbilansować Finał pierwszej kampanii Mutantów ( Magneto) pod 4 osoby?

Ktoś tu pisał, że gra jest optymalizowana pod 2 osoby, co by sugerowało, że tak naprawdę wyszukiwanie karty Magnetic powinno być po "Ilość graczy + 1". Miałoby to sens, bo gwarantowałoby, że nigdy nie odpali się 2 razy w jednej rundzie.

Ewentualnie zmiana tej mechaniki na: " Jeżeli karta magnetic nie weszła do gry w tej Fazie złola, discarduj aż znajdziesz".

Problemów nie upatruję w pojawianiu się karty ale przy statystycznym odpalaniu tej umiejki >1 to talia złola się przewinie szybciej niż taki Colossus czy Wolverine się zmienią w alter-ego. Ciężko będzie wytrzymać taką grę gdzie boosta jest więcej niż naturalnego przyrostu threata. A przecież HP zlola się skaluje, w przeciwieństwie do tej umiejki Magneto.
memlak
Posty: 19
Rejestracja: 03 lis 2020, 11:13
Has thanked: 126 times
Been thanked: 10 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: memlak »

szczudel pisze: 15 gru 2024, 23:04 Jakieś pomysły jak zbilansować Finał pierwszej kampanii Mutantów ( Magneto) pod 4 osoby?
Nie rozumiem, co jest w Magneto niezbalansowanego. Dostajesz 4 razy więcej dodatkowych encounter cards z aktywacji Magneto niż w solo, ale masz 4 razy więcej graczy, żeby sobie z nimi radzić. Średnio jedna postać dostaje dodatkową kartę co 3 ataki Magneto, czyli dokładnie tak jak w solo i dla 2 graczy.

To samo z acceleration tokens, dostajesz je 4 razy szybciej niż w solo, ale w solo mają 4 razy większy efekt, więc wychodzi mniej więcej na to samo.
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Gigantyczna różnica jest w tym, że dostajesz 4 Encounter karty na rundę. Podobnie, absolutnie nie skalowalne jest to, że przy obecnym mechaniźmie możesz odpalić umiejkę szukania (kopania za) Magnetic ze 4 razy w jednej fazie złola.
Ta gra się zupełnie nie skaluje w każdym aspekcie poza Threat. Nawet HP, przy 4 graczach źle się skaluje, bo najcięższe Eventy, to są pstryknięcia. Taki urok tej gry. Zupełnie inaczej działa już na 2 osoby niż na pełny skład. Na mniejszej ilości graczy, każdy ruch się liczy, na 4 osoby to gra na przetrwanie, gdzie liczy się średnia tego co robisz a nie pojedyńcze ruchy.
c08mk
Posty: 2543
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 110 times
Been thanked: 321 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Nie da zrobić idealnego balansu dla każdej karty. Ja nie narzekam na Rinko, że w solo może czasem pchnąć THW i od razu jest po rozgrywce, zamiast tego robię taką talię żeby go przyblokować jeżeli trzeba. Podobnie nie narzekam na Romana, że jest OP na solo i przeważenie z nim nie gram. Jak Magneto nie ma balansu na 4-ch graczy to weźcie innego złola. Gra ma już tylu przeciwników, że jest w czym wybierać.
szczudel
Posty: 1795
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 130 times
Been thanked: 201 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

To nie jest kwestia narzekania dla narzekania. Magneto to finał kampanii, więc musi być rozegrany. Pamiętajac skandaliczne zbalansowanie Sabretootha chcę aby to była uczciwa potyczka. Gramy w MC rodzinnie tak z raz na miesiąc, więc to nie jest tak, że widzi się nam przez kwartał lub 2 podchodzić do jednego scenariusza. Do MC siadamy pograć znanymi nam bohaterami a nie żyłowac się na jakieś dzikie optymalizowane. Inna sprawa, że w 4 osobowej rozgrywce, coś takiego i tak nie ma miejsca.
ODPOWIEDZ