raiden25 pisze: ↑01 sty 2025, 13:53
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie
Zasady rozpatrywania rozumiem. Ale nie rozumiem tej z butem 0 i wyjściem A. But określa ruch, zatem ruch o wartość 0 nie ma sensu bo to brak ruchu. Jednak tu dochodzi ikonka która według instrukcji mówi „Porusza się w kierunku wskazanego wyjścia.” Tylko pytanie czy przemieszcza się o 1, 2, czy pińcet. Gdyby był RUCH 1, to bym wiedzial że rusza się w kierunku wyjścia A o 1 lub o tyle ile jest napisane. A tak dla mnie to jest błąd w grze. Można to równie dobrze rozpatrzyć tak że idzie do końca aż dojdzie do tego kafla. Jednak każda z tych opcji to wróżenie z fusów lub kwestia indywidualnej interpretacji. Jak jest inaczej to może ktoś podrzuci wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?
Mógłbym sam siebie zacytować, bo dalej odpowiadam w całości na Twoje pytanie xD
Ikona BUTA = ruch o jeden obszar. Dwa BUTY ruch o dwa pola itd.
0 określa względem tego czy ten wróg stoi z jakimkolwiek bohaterem. 1 czy jest jakiś bohater obszar obok itd.
więc w sytuacji jak ten wróg stoi na polu z bohaterem to w swojej akcji, jeśli nie ma nikogo 1 obszar obok, to wykona ruch o 1 obszar w stronę wyjścia A.
Z kolei jakby już tam stał(na kaflu wyjścia), to wtedy dochodzisz do sytuacji, gdzie taki wróg nic nie zrobi i tutaj faktycznie jest lipa i dla mnie bubel w algorytmie0,
Ikona buta działa tak samo dla bohaterów jak i przeciwników, więc mam nadzieję, że nimi nie chodzisz "pincet"
