Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

Hej,
Mam pytanie o fazę aktywacji wrogów ? Czy rundę wrogów, kiedy to aplikacja wybiera 2 wrogów w 2 różnych kolorach i ich aktywuje..
Wszystko wydawało mi się jasne do przeczytania przykładu zaznaczonego na czerwono poniżej..

Obrazek

Jak wy to rozumiecie ?? Pozdrawiam
GapcioMaluszek
Posty: 216
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
Has thanked: 32 times
Been thanked: 80 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: GapcioMaluszek »

Kurzynsky pisze: 24 gru 2024, 11:16 Hej,
Mam pytanie o fazę aktywacji wrogów ? Czy rundę wrogów, kiedy to aplikacja wybiera 2 wrogów w 2 różnych kolorach i ich aktywuje..
Wszystko wydawało mi się jasne do przeczytania przykładu zaznaczonego na czerwono poniżej..

Obrazek

Jak wy to rozumiecie ?? Pozdrawiam

Uznaliśmy, że ten przykład to jakiś błąd xd
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Kurzynsky »

No też mi się tak wydaje, ale wolałbym mieć 100% pewności bo to kompletnie wpłynie na całą grę ;)
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 437 times
Been thanked: 254 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Wildcard »

W pierwszej kolejnosci aktywuje sie "1". Jesli z jakiegos powodu nie moze to aktywuje sie "4".
To nie oznacza ze najpierw 1 potem 4. W tej fazie aktywuje sie tylko 1 przeciwnik danego koloru.
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 199
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki
Been thanked: 9 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: to tylko ja »

Tłumaczenie tego fragmentu jest jakieś takie dziwnie. Po angielsku jest to bardziej zrozumiałe:
https://i.ibb.co/N9b64FH/Zrzut-ekranu-2 ... -32-15.png
aeiou871
Posty: 1033
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: aeiou871 »

Tłumaczenie jest poprawne, po angielsku to brzmi tak samo nieprawidłowo - taki zapis sugeruje, że aktywuje się dwóch wrogów tego samego typu, nie ma tam mowy o tym, że "gdyby 1 nie mogła się aktywować, to aktywuje się 4", tylko "aktywuje się 1, a potem 4". Jest to skrót myślowy być może spowodowany małą ilością miejsca przy tym obrazku, ale zdecydowanie sugeruje błędną interpretację zasad.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 508
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 28 times
Been thanked: 126 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: jnowaczy »

1)Jeśli z celem scen walki jest ucieczka przez jakiekolwiek wyjście to trzeba to zrobić przed końcem ostatniej rundy by zaznaczyć że cel został spełniony czy wystarczy że po ostatniej rundzie sceny walki uciekniemy poprzez przymusową ucieczkę.

2)Jesli celem misji jest ucieczka przez wyjście B i załóżmy mam dwóch bohaterów jednemu udaje się uciec podczas przymusowej ucieczki a drugi traci ostatnie życie i zostaje ogłoszony to w aplikacji zaznacza zwycięstwo czy porażkę ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: sasquach »

Ucieczka zawsze następuje automatycznie na koniec ostatniej rundy i wymaga by wszyscy bohaterowie opuścili scenę walki tym samy wyjściem.
Stąd:
1) wystarczy przymusowa
2) wszyscy bohaterowie muszą uciec, więc porażka
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4071
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2951 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

jnowaczy pisze: 28 gru 2024, 13:24 2)Jesli celem misji jest ucieczka przez wyjście B i załóżmy mam dwóch bohaterów jednemu udaje się uciec podczas przymusowej ucieczki a drugi traci ostatnie życie i zostaje ogłoszony to w aplikacji zaznacza zwycięstwo czy porażkę ?
sasquach pisze: 28 gru 2024, 22:36 2) wszyscy bohaterowie muszą uciec, więc porażka
No tutaj wg BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/338222 ... 0#44984290 - odpisał sam developer
jak i tego co ja pamiętam, to jeśli cel misji jasno nie stanowi, że WSZYSCY mają uciec i nie być pokonani, to wystarczy by ktokolwiek przeżył tą ucieczkę.
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: sasquach »

Ok, to instrukcja wprowadza trochę w błąd.
Arek1985
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2020, 08:55

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Arek1985 »

Witam,
mam pytanie odnośnie zasad bo nie potrafię znaleźć klarownego wyjaśnienia:
1. Czy będąc na TRUDNYM TERENIE mogę w normalny sposób użyć efektu szarży Najemniczki? Czy moze musze jednak dodatkowy wynik dodać?

Szarza---> znak zapytania + znak magiczny "kwadratowy" daje ruch + atak)
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 437 times
Been thanked: 254 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Wildcard »

Trudny teren wymaga wydania 2 ruchu więc tak, musisz gdzieś znaleźć drugą ikonkę buta żeby wyjść z lokacji.
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

Trochę też nie wprowadza bo na stronie 6 w dziale ,,Zdrowie i energia" napisano: ,, Kiedy wszyscy bohaterowie zostaną OG, scena walki
kończy się porażką. Jeżeli przynajmniej 1 bohater dotrwa do końca i uda się zrealizować wszystkie cele sceny walki, w dalszym ciągu może się ona zakończyć sukcesem.""
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: raiden25 »

Wildcard pisze: 29 gru 2024, 10:21 Trudny teren wymaga wydania 2 ruchu więc tak, musisz gdzieś znaleźć drugą ikonkę buta żeby wyjść z lokacji.
Nie dwa ruchu tylko 1 ruch i dowolna kostka (nie mydło).

Ja natomiast mam pytanie do tej ikonki ruchy wrogów gdzie widnieje np. Ruch w kierunku wyjścia A i „zero” przy tej akcji. Nigdzie nie ma info o ile się ten wróg rusza. Dlaczego tam jest zero jeśli ma się ruszyć w danym kierunku. Gram do tej pory że posuwam takie jednostki o jeden z kierunku celu.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4071
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2951 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Ardel12 »

raiden25 pisze: 01 sty 2025, 01:13
Wildcard pisze: 29 gru 2024, 10:21 Trudny teren wymaga wydania 2 ruchu więc tak, musisz gdzieś znaleźć drugą ikonkę buta żeby wyjść z lokacji.
Nie dwa ruchu tylko 1 ruch i dowolna kostka (nie mydło).

Ja natomiast mam pytanie do tej ikonki ruchy wrogów gdzie widnieje np. Ruch w kierunku wyjścia A i „zero” przy tej akcji. Nigdzie nie ma info o ile się ten wróg rusza. Dlaczego tam jest zero jeśli ma się ruszyć w danym kierunku. Gram do tej pory że posuwam takie jednostki o jeden z kierunku celu.
Zero określa odległość tego przeciwnika do bohatera czyli kafel,.na którym stoi. Jak nikogo tam nie ma,.to jedziesz z kolejna akcja jeśli jest. A ruch o 1 jak nie wskazane inaczej.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: raiden25 »

Ardel12 pisze: 01 sty 2025, 03:44 Zero określa odległość tego przeciwnika do bohatera czyli kafel,.na którym stoi. Jak nikogo tam nie ma,.to jedziesz z kolejna akcja jeśli jest. A ruch o 1 jak nie wskazane inaczej.
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie :)
Zasady rozpatrywania rozumiem. Ale nie rozumiem tej z butem 0 i wyjściem A. But określa ruch, zatem ruch o wartość 0 nie ma sensu bo to brak ruchu. Jednak tu dochodzi ikonka która według instrukcji mówi „Porusza się w kierunku wskazanego wyjścia.” Tylko pytanie czy przemieszcza się o 1, 2, czy pińcet. Gdyby był RUCH 1, to bym wiedzial że rusza się w kierunku wyjścia A o 1 lub o tyle ile jest napisane. A tak dla mnie to jest błąd w grze. Można to równie dobrze rozpatrzyć tak że idzie do końca aż dojdzie do tego kafla. Jednak każda z tych opcji to wróżenie z fusów lub kwestia indywidualnej interpretacji. Jak jest inaczej to może ktoś podrzuci wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?


Obrazek
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4071
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1411 times
Been thanked: 2951 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Ardel12 »

raiden25 pisze: 01 sty 2025, 13:53 Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie
Zasady rozpatrywania rozumiem. Ale nie rozumiem tej z butem 0 i wyjściem A. But określa ruch, zatem ruch o wartość 0 nie ma sensu bo to brak ruchu. Jednak tu dochodzi ikonka która według instrukcji mówi „Porusza się w kierunku wskazanego wyjścia.” Tylko pytanie czy przemieszcza się o 1, 2, czy pińcet. Gdyby był RUCH 1, to bym wiedzial że rusza się w kierunku wyjścia A o 1 lub o tyle ile jest napisane. A tak dla mnie to jest błąd w grze. Można to równie dobrze rozpatrzyć tak że idzie do końca aż dojdzie do tego kafla. Jednak każda z tych opcji to wróżenie z fusów lub kwestia indywidualnej interpretacji. Jak jest inaczej to może ktoś podrzuci wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?
Mógłbym sam siebie zacytować, bo dalej odpowiadam w całości na Twoje pytanie xD

Ikona BUTA = ruch o jeden obszar. Dwa BUTY ruch o dwa pola itd.
0 określa względem tego czy ten wróg stoi z jakimkolwiek bohaterem. 1 czy jest jakiś bohater obszar obok itd.

więc w sytuacji jak ten wróg stoi na polu z bohaterem to w swojej akcji, jeśli nie ma nikogo 1 obszar obok, to wykona ruch o 1 obszar w stronę wyjścia A.

Z kolei jakby już tam stał(na kaflu wyjścia), to wtedy dochodzisz do sytuacji, gdzie taki wróg nic nie zrobi i tutaj faktycznie jest lipa i dla mnie bubel w algorytmie0,

Ikona buta działa tak samo dla bohaterów jak i przeciwników, więc mam nadzieję, że nimi nie chodzisz "pincet" :)
Awatar użytkownika
Gun3R
Posty: 207
Rejestracja: 13 wrz 2020, 23:10
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 70 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: Gun3R »

raiden25 pisze: 01 sty 2025, 13:53
Ardel12 pisze: 01 sty 2025, 03:44 Zero określa odległość tego przeciwnika do bohatera czyli kafel,.na którym stoi. Jak nikogo tam nie ma,.to jedziesz z kolejna akcja jeśli jest. A ruch o 1 jak nie wskazane inaczej.
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie :)
Zasady rozpatrywania rozumiem. Ale nie rozumiem tej z butem 0 i wyjściem A. But określa ruch, zatem ruch o wartość 0 nie ma sensu bo to brak ruchu. Jednak tu dochodzi ikonka która według instrukcji mówi „Porusza się w kierunku wskazanego wyjścia.” Tylko pytanie czy przemieszcza się o 1, 2, czy pińcet. Gdyby był RUCH 1, to bym wiedzial że rusza się w kierunku wyjścia A o 1 lub o tyle ile jest napisane. A tak dla mnie to jest błąd w grze. Można to równie dobrze rozpatrzyć tak że idzie do końca aż dojdzie do tego kafla. Jednak każda z tych opcji to wróżenie z fusów lub kwestia indywidualnej interpretacji. Jak jest inaczej to może ktoś podrzuci wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?


Obrazek
jeśli piszesz, że zasady rozpatrywania rozumiesz, to powinieneś też wiedzieć, że cyfry pod ikonami akcji (0, 1, 2) oznaczają odległość tego przeciwnika od najbliższej figurki postaci. Akcje ustawione są w kolejności od lewej do prawej i wykonujesz tylko tą która jako pierwsza może być rozpatrzona. A więc jeśli nie możesz wykonać z tej karty akcji strzału (bo żadna postać nie znajduje się w odległości 1 od przeciwnika), to rozpatrujesz drugą z kolei akcję czyli ruch i możesz go wykonać tylko wtedy kiedy postać graczy znajduje się na tym samym kaflu co ten aktywowany przeciwnik. Ruch jest o jedno pole bo nie ma żadnego dodatkowego modyfikatora, tak jak np strzały mają +1 dystansu lub +1 obrażeń. Domyślnym ruchem poruszasz się na sąsiedni kafel. Poza tym to chyba logiczne że skoro to jest łucznik to chce strzelać, a jak postać jest za blisko to chce się odsunąć żeby móc w przyszłości dalej strzelać.

Jeśli ani nie ma bohatera w odległości 1 od tego łucznika (żeby strzelał), ani bohatera na kaflu tego łucznika (żeby uciekał), to ten łucznik nic nie zrobi w tej turze aktywacji.

Obrazek
Hobbystyczny modelarz i drukarz 3D. Tutaj buduję swoją markę ;)
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan (Gordon Calleja)

Post autor: raiden25 »

Gun3R pisze: 01 sty 2025, 15:26
raiden25 pisze: 01 sty 2025, 13:53
Ardel12 pisze: 01 sty 2025, 03:44 Zero określa odległość tego przeciwnika do bohatera czyli kafel,.na którym stoi. Jak nikogo tam nie ma,.to jedziesz z kolejna akcja jeśli jest. A ruch o 1 jak nie wskazane inaczej.
Albo ja Ciebie nie rozumiem albo Ty mnie :)
Zasady rozpatrywania rozumiem. Ale nie rozumiem tej z butem 0 i wyjściem A. But określa ruch, zatem ruch o wartość 0 nie ma sensu bo to brak ruchu. Jednak tu dochodzi ikonka która według instrukcji mówi „Porusza się w kierunku wskazanego wyjścia.” Tylko pytanie czy przemieszcza się o 1, 2, czy pińcet. Gdyby był RUCH 1, to bym wiedzial że rusza się w kierunku wyjścia A o 1 lub o tyle ile jest napisane. A tak dla mnie to jest błąd w grze. Można to równie dobrze rozpatrzyć tak że idzie do końca aż dojdzie do tego kafla. Jednak każda z tych opcji to wróżenie z fusów lub kwestia indywidualnej interpretacji. Jak jest inaczej to może ktoś podrzuci wyjaśnienie tej kwestii w instrukcji?


Obrazek
jeśli piszesz, że zasady rozpatrywania rozumiesz, to powinieneś też wiedzieć, że cyfry pod ikonami akcji (0, 1, 2) oznaczają odległość tego przeciwnika od najbliższej figurki postaci. Akcje ustawione są w kolejności od lewej do prawej i wykonujesz tylko tą która jako pierwsza może być rozpatrzona. A więc jeśli nie możesz wykonać z tej karty akcji strzału (bo żadna postać nie znajduje się w odległości 1 od przeciwnika), to rozpatrujesz drugą z kolei akcję czyli ruch i możesz go wykonać tylko wtedy kiedy postać graczy znajduje się na tym samym kaflu co ten aktywowany przeciwnik. Ruch jest o jedno pole bo nie ma żadnego dodatkowego modyfikatora, tak jak np strzały mają +1 dystansu lub +1 obrażeń. Domyślnym ruchem poruszasz się na sąsiedni kafel. Poza tym to chyba logiczne że skoro to jest łucznik to chce strzelać, a jak postać jest za blisko to chce się odsunąć żeby móc w przyszłości dalej strzelać.

Jeśli ani nie ma bohatera w odległości 1 od tego łucznika (żeby strzelał), ani bohatera na kaflu tego łucznika (żeby uciekał), to ten łucznik nic nie zrobi w tej turze aktywacji.

Obrazek
Ok i tu jest wyjaśnione po Polsku. Ardel kompletnie do mnie nie trafił z wyjaśnieniem. Czyli grałem źle. Czytałem to że jak bohaterowie są o 2 pola od wroga to on podchodzi dwa pola. No cóż, kolejne dwa Akty zagram dobrze xD
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

Hej,
Ja mam pytanie odnośnie wykładania żetonów wrogów na mapę podczas walki.
Gram na 4 os więc jest ich sporo. Aplikacja nie pokazuje gdzie powinien być żeton z jaką inicjatywą, jedynie pozkazuje wykrzykniki.
Do tej pory rozstawialiśmy żetony randomowo nie zwracając uwagi na numerki jednak podczas walki posługiwaliśmy się już nimi aby określać który konkretnie wróg wykonuje akcje.
Pytanie: czy przeoczyłem jakąś zasadę przy rozmieszczaniu ? Czy z uwagi na dość początkowy etap gry nie jest to istotne a w przyszłości już aplikacja konkretnie wskaże gdzie powinien być konkretny wróg ? Czy może gram dobrze ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: raiden25 »

Kurzynsky pisze: 02 sty 2025, 01:22 Hej,
Ja mam pytanie odnośnie wykładania żetonów wrogów na mapę podczas walki.
Gram na 4 os więc jest ich sporo. Aplikacja nie pokazuje gdzie powinien być żeton z jaką inicjatywą, jedynie pozkazuje wykrzykniki.
Do tej pory rozstawialiśmy żetony randomowo nie zwracając uwagi na numerki jednak podczas walki posługiwaliśmy się już nimi aby określać który konkretnie wróg wykonuje akcje.
Pytanie: czy przeoczyłem jakąś zasadę przy rozmieszczaniu ? Czy z uwagi na dość początkowy etap gry nie jest to istotne a w przyszłości już aplikacja konkretnie wskaże gdzie powinien być konkretny wróg ? Czy może gram dobrze ?
Pozdrawiam
Jest to opisane gdzieś w instrukcji że dopóki aplikacja nie pokazuje Ci tych numerków to wykładasz je dowolnie i nie ma to znaczenia.
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

Raiden25 ale rozpatrywać przemieszczanie się ich to już muszę ?;) trochę to słabe bo mogę celowo poukładać wrogów z najwyższą inicjatywą gdzieś daleko po za zasięgiem..
aeiou871
Posty: 1033
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: aeiou871 »

Kurzynsky pisze: 02 sty 2025, 12:08 Raiden25 ale rozpatrywać przemieszczanie się ich to już muszę ?;) trochę to słabe bo mogę celowo poukładać wrogów z najwyższą inicjatywą gdzieś daleko po za zasięgiem..
Wypowiedź wyżej nie jest precyzyjna - rozkladasz te żetony losowo, a nie dowolnie ;)
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1040 times
Been thanked: 665 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: sasquach »

Kurzynsky pisze: 02 sty 2025, 12:08 Raiden25 ale rozpatrywać przemieszczanie się ich to już muszę ?;) trochę to słabe bo mogę celowo poukładać wrogów z najwyższą inicjatywą gdzieś daleko po za zasięgiem..
Ale co to zmieni? W czasie reakcji wrogów i tak aktywuje się tylko tych dwóch którzy mają graczy w zasięgu. Inicjatywa decyduje tylko w przypadku gdy więcej niż jeden wróg może się aktywować. Czyli jak 1 ustawisz daleko, a 5 obok siebie to zaatakuje Cię po prostu 5. Dlatego ta losowość w rozłożeniu żetonów zwykle nie ma dużego znaczenia.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1733
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 52 times

Re: Fateforge: Kroniki Kaan / Chronicles of Kaan - pytania i wątpliwości

Post autor: raiden25 »

sasquach pisze: 02 sty 2025, 13:22
Kurzynsky pisze: 02 sty 2025, 12:08 Raiden25 ale rozpatrywać przemieszczanie się ich to już muszę ?;) trochę to słabe bo mogę celowo poukładać wrogów z najwyższą inicjatywą gdzieś daleko po za zasięgiem..
Ale co to zmieni? W czasie reakcji wrogów i tak aktywuje się tylko tych dwóch którzy mają graczy w zasięgu. Inicjatywa decyduje tylko w przypadku gdy więcej niż jeden wróg może się aktywować. Czyli jak 1 ustawisz daleko, a 5 obok siebie to zaatakuje Cię po prostu 5. Dlatego ta losowość w rozłożeniu żetonów zwykle nie ma dużego znaczenia.
Już nie chciałem tego pisać :D Nie wziałem pod uwagę że dowolnie tzn że ktoś może układać pod siebie szczególnie że to nie ma za bardzo wpływu na rozgrywkę - może na pierwszy ruch a potem i tak się wszystko zmienia na mapie. Tak że losowo rozmieszczamy chyba że apka mówi inaczej :)
ODPOWIEDZ