Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

japanczyk pisze: 22 gru 2024, 10:39 Z tymi łzami to ja mam wrażenie, że ich nieużywanie może dać wymierny rezultat w którymś momencie, tak jak Humanity
Możliwe, ale jest z tym problem gdy robisz restarty cykli, tracisz je, trudno w takim wypadku o gromadzenie. Chyba że wchodziłby w grę jakiś taki perfect run.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4684
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 313 times
Been thanked: 1127 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

To pewnie dość szybko staje się oczywiste ale odnośnie EQ trzeba mieć
- tytana startera, którego zadaniem jest mieć duży plus do hit i wystawić kratosy dalej
- tytana łączącego, który jest w stanie przy dobrym układzie zadać damage ale nadal głownie wystawia sytuacje dalej
-tytana kończącego nastawionego na silne uderzenie wsparte kratosami

Do tego ja grałem na dwóch tytanów kitujacych/tanków sterując gdzie pójdzie primordial i kogo bedzie bił(oczywiście nie zawsze to się uda)

Do tego atak nie zawsze musi mieć cel aby zbić BP czasem chodzi tylko o to by mieć jeden hit i zrzucić wysokie bp ze stosu. Czasem też nie warto atakować gdy w decku dużo wysokich AI a my po zadaniu rany trafimy na AI 1 to może być lepiej odpuscic dalsze ataki w rundzie i wykorzystać runde na lepsze rozstawienie się.

Pewnej to oczywiste ale dużo ludzi zaczęło grać.

No i jeszcze jedna rzecz, która jest mikro spojlerem ale moim zdaniem warto przeczytać bo niektórzy odkrywali to po 200h gry xD to nie jest spojler fabularny
Spoiler:
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12794
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3930 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

brazylianwisnia pisze: 22 gru 2024, 11:55
Spoiler:
Spoiler:
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Spoiler:
Coś tam kombinujemy powoli, tytan który wrzuca na siebie priority target też się sprawdza.
Teraz zastanawiam się który zestaw obronny jest najlepszy i z tego co widzę to tarcze dające dodatkowe przerzuty są raczej słabsze niż eq dające obronę w postaci block 1 lub kości obronne. szczególnie jak są bossy / adwersarze co mają ataki 10+ ..weź to przerzuć

No i największa zagadka to fabuła. O ile można powiedzieć śmiało ,że decyzje ,które trzeba podejmować w większości w jakiś sposób są oparte o ideologiczne przekonania co dodaje dużo głębi do gry ( co jest genialne ).. dodatkowo człowiek się zastanawia za którą frakcją podążać z wysoką dyplomacją ,a z która iść na udry. mam nadzieję ,że to nie jest tak ,że tylko jedna frakcja jest "dobra" ,a reszta "przegrywa grę"
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 22 gru 2024, 13:16
Coś tam kombinujemy powoli, tytan który wrzuca na siebie priority target też się sprawdza.
Teraz zastanawiam się który zestaw obronny jest najlepszy i z tego co widzę to tarcze dające dodatkowe przerzuty są raczej słabsze niż eq dające obronę w postaci block 1 lub kości obronne. szczególnie jak są bossy / adwersarze co mają ataki 10+ ..weź to przerzuć
A co jeżeli atak wroga zadaje 10 i więcej danger? Wszystko zależy, wtedy przerzuty kości są najistotniejsze, a to czy urwiesz jeden czy dwa danger to już w takiej sytuacji psu na budę bo i tak lądujesz w obolach.
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Spoiler:
Nie no jasne , mówiłem bardziej o początku gry :D .. a do oboli dobrze sprawują się nam tzw "gacie" z drugą szansą. ,a teraz póki co to zanim dojdziemy do specialized / reach weapon to chcemy wzmocnić nasze tytany o kolejne przedmioty typu support. Tam widziałem jakieś hełmy dodające openingi / break'i .. póki co sprawdzają się nanożniki do powstawania z nokautu. Muszę się jeszcze zastanowić nad stosunkiem tytanów z bronią 2 ręczną vs 1roczną + tarcza / broń dalekosiężna ...ale to wyjdzie w praniu myśle i w sumie to też przyjemność z gry to wszystko rozkminić sobie.
HorribleNick
Posty: 194
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

Dzień bodajże 20, początek zapowiadał się dość elegancko, ale ostatnie dni daly trochę rozczarowania i mieszanych uczuć.
Spoiler:
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4684
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 313 times
Been thanked: 1127 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

HorribleNick pisze: 22 gru 2024, 22:20
Spoiler:
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Raztel
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Raztel »

Ogólnie u na jak na ten moment jest ok/super xD dzień 26 technologie nam się zkombowały śmiesznie z pewnymi innymi rzeczami
Spoiler:
i lecimy do przodu xD, Skupilismy się na Hekatonie i byk jest w odstawce po jednej walce która nas strasznie wymęczyła xD, nie mamy na niego jeszcze pomysłu. Mogę też powiedzieć że pierwsza walka z
Spoiler:
była szczęśliwa poza 2 obolami xD i chyba mieliśmy szczęście że przetrwaliśmy, natomiast pierwsze spotkanie z
Spoiler:
to była tragedia, 3 despair tokeny na jednym tytanie i karta na ujemna precyzję zrobiła z niego 8 danger - 5 precyzja worek ale jakoś się wywinelismy xD, nie chce nawt myśleć o kolejnych xD, do tego złamalismy szyfr i przydatne to zobaczymy jak dalej xD, Ćma niestety na ogonie xD, ogólnie KF już zamówiony, na ten moment największą rozkminia to jak podejść byka bo Heka to dla nas ezzy boss na lvl 2 przez reflex ekwipunek i reposition, natomiast krowa to zagadka a i dodam że jeden tytan
Spoiler:
Sixshot
Posty: 418
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 78 times
Been thanked: 63 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Kurcze tak was czytam i sobie właśnie uświadomiłem ,że źle walczyliśmy z temenosem. Ubzdurało mi się że jego sygnatura to jest takie trzepnięcie z macki o zasięgu całej mapy ..a tam jest move&attack ..czyli tak jak ktoś tutaj wyżej napisał , można by zrobić unik przynajmniej tego ataku np za pomoća reflexu... to by tłumaczyło dlaczego nas tak masakrował wcześniej bo miał w swojej turze 2 pewne ataki ,a tak można by widzę pokombinować przynajmniej z tym jednym. ..oj chyba walka będzie do powtórki u nas ..bez żadnych łez syzyfa :D
Jes ibn Jester
Posty: 128
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Można a właściwie należy - Signature Temenosa jest przewidywalne i totalnie do ogarnięcia kto się ma odsunąć. 3 kostki na 10+ to błachostka - 4 kostki na 12+, albo 3 na 'nieważne_bo_nie_możesz_rzucać_koścmi_ale_masz_tu_10+_lol' to dopiero przygody. W C3 jeżeli zostaniesz trafiony to obol, w C4 jak zostałeś trafiony to 'you die', itd ;) Nauczenie sie jak unikać ataków to jedna z najważniejszych umiejętności w grze. Rzucanie na evasion jest dla begginerów :) (albo dla tytanów z zestakowanym evasion tak na minimum +5) :)
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Losowo skrolując discorda trafiłem na taki kwiatek o walkach w c5 (kto wie kto to, ten wie, że to nie żaden frajer):

Obrazek

Jak czytam o 10+ i marudzeniu, że jak to tak, „aj nieuczciwe!” to sobie myślę chyba nie jest ktoś gotowy.
HorribleNick
Posty: 194
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 41 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

tommyray pisze: 23 gru 2024, 14:12
No jasne, że nie gotowi, bo gramy cykl I niewiele godzin po przejściu tutoriala, a nie V cykl :wink:
Nie bardzo rozumiem co to ma wnieść do czegokolwiek. Że będzie tylko trudniej i nie wolno narzekać :D
Jes ibn Jester
Posty: 128
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Należy narzekać - przeklinanie Primordialów, martwych bogów, kulawych tytanów, itd jest jak najbardziej na miejscu. Moiry to dz***ki, Old Priest to złamas, Alkibiades ciągle jest w tyle z produkcją gearu, Socratoares ciągle wynajduje nie to co potrzeba, załoga wierzy że świat jest płaski, kapitan ciągle pijany, wszystko jest ciągle nie tak. Ta gra jest cudowna :D
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

HorribleNick pisze: 23 gru 2024, 15:15
tommyray pisze: 23 gru 2024, 14:12
No jasne, że nie gotowi, bo gramy cykl I niewiele godzin po przejściu tutoriala, a nie V cykl :wink:
Nie bardzo rozumiem co to ma wnieść do czegokolwiek. Że będzie tylko trudniej i nie wolno narzekać :D
Taki urok gry. Jak soulslike’i - najpierw jest „co to za bullshit”, potem przychodzi akceptacja, zrozumienie i narzędzia(plus skill) do mitygacji tego bullshitu ;)

Spokojnych fal Argonauto!

Ps - poczekajcie na pursuera :lol:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12794
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3930 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

tommyray pisze: 23 gru 2024, 16:43 Ps - poczekajcie na pursuera :lol:
Nietschean pozdrawia :P

My jestesmy w miejscu gdzie zblizamy sie nieuchronnie do przegrania cyklu
tommyray
Posty: 2159
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

japanczyk pisze: 23 gru 2024, 17:20
tommyray pisze: 23 gru 2024, 16:43 Ps - poczekajcie na pursuera :lol:
Nietschean pozdrawia :P

My jestesmy w miejscu gdzie zblizamy sie nieuchronnie do przegrania cyklu
Załoga? Kadłub? Tytani? Wszystko :D?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12794
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3930 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Tak ;)
Grahf
Posty: 168
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 43 times
Been thanked: 25 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Grahf »

Takie szybkie pytanko.

Dostałem te 24 kg gry i sprawdzam na razie komponenty.

W pudle dodatków (Cykl 4 i 5), brakuje 2 figurek (są dwa puste miejsca w wyprasce). To tak ma być? :roll:
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 729
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 163 times
Been thanked: 298 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

Grahf pisze: 27 gru 2024, 15:37 Takie szybkie pytanko.

Dostałem te 24 kg gry i sprawdzam na razie komponenty.

W pudle dodatków (Cykl 4 i 5), brakuje 2 figurek (są dwa puste miejsca w wyprasce). To tak ma być? :roll:
Tak, to miejsce na sekretne figurki jak je odblokujesz
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 412
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 36 times
Been thanked: 277 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: skiba »

Pytanko mam do ludzi, którzy pykają w ATO solo - czy nie macie wrażenia, że "bookkeppingu" związanego z Argonautami jest trochę za dużo, przez co walki z Primordials są trochę zbyt męczące? Czy w miarę na luźno to chodzi i idzie się połapać?

Pytam, bo różnie bywa. Eldritch Horror gram sobie solo na 4 postacie i na luzie o wszystkim pamiętam, za to Spirit Island na 2 duchy to już trochę za gęsto - jak jest tutaj? :)
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Dhel
Posty: 932
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 629 times
Been thanked: 574 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

skiba pisze: 27 gru 2024, 15:58 Pytanko mam do ludzi, którzy pykają w ATO solo - czy nie macie wrażenia, że "bookkeppingu" związanego z Argonautami jest trochę za dużo, przez co walki z Primordials są trochę zbyt męczące? Czy w miarę na luźno to chodzi i idzie się połapać?

Pytam, bo różnie bywa. Eldritch Horror gram sobie solo na 4 postacie i na luzie o wszystkim pamiętam, za to Spirit Island na 2 duchy to już trochę za gęsto - jak jest tutaj? :)
To mamy podobnie :D , Spirit na 2 nie jestem w stanie przez różne aktywacje kart, Eldritch solo na 2-3 u mnie, 4 odrobine za dużo, ATO solo nie ma problemu, dla mnie łatwiej niż Eldritch.
Raztel
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Raztel »

Wpadł nowy update do ATO, ogólnie przemycili też nazwę kolejnego ATO po Sins: Aeon Trespass: S...., gdyby ktoś myślał że to koniec xD
bosik111
Posty: 441
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 13 times
Been thanked: 61 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bosik111 »

Raztel pisze: 27 gru 2024, 19:34 Wpadł nowy update do ATO, ogólnie przemycili też nazwę kolejnego ATO po Sins: Aeon Trespass: S...., gdyby ktoś myślał że to koniec xD
ATO za dobrze się sprzedaje żeby był koniec, ja tam nie narzekam ale mam już tyle contentu z ITU że na spokojnie będę wałkował kilka lat więc jak wyskoczą z następną kampanią w trakcie realizacji sinsów to pewnie odpuszcze. Niemniej warto się cieszyć że rośnie nam kolejne silne studio planszowkowe, mam tylko nadzieję że nie pójdą tropem CMON jak AR, tylko dalej będą się skupiać przede wszystkim na jakości narracji i balansem mechanik zamiast pompować produkt za produktem.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4684
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 313 times
Been thanked: 1127 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Przecież o AT 3 oraz o "mini ATO" już jakiś czas wiadomo. Z AT3 z pewnością nie wyskoczą w trakcie sinsow. To raczej odległy projekt, który pewnie będzie po KF reprint, Faded Americana I Wanderlast a może i po dodruku Enormity..
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ