Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
tommyray
Posty: 2165
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 953 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: tommyray »

Koshiash pisze: 16 sty 2025, 09:27 @tommyray
Czemu by nie ładować naszymi failami jakiegoś ulta jak w jakimś TMB? - Z drugiej strony może to dobrze, że tytuły inne niż TMB nie stosują rozwiązań mechanicznych TMB, bo gry różniłyby się tylko obrazkami :mrgreen:
Ja tak właśnie widzę te wszystkie tytuły z którymi mamy do czynienia od wielu, wielu lat… niczym się nie różnią prócz obrazków. A dobre rozwiązania, rozwijające formułę są pomijane jakby były za copyrightem.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 612
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 160 times
Been thanked: 383 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Poochacz »

Thanes pisze: 16 sty 2025, 09:23 Ale ta errata....come on. Na planszy też? Masakra. Przeczytałem erratę- to nie są błędy na poziomie literówek. Tylko zmieniające rozgrywkę.
Z tego co czytam to ludzie przechodzą już grę i nie znalazłem nikogo kto znalazłby się w kropce - ba, niektórzy nawet już skończyli. Proponuję najpierw zagrać i sprawdzić samemu bo jeszcze 90 procent nie dostało gry a już się robi szum jakby była niegrywalna.
Thanes pisze: 16 sty 2025, 09:23 Naklejki powinny być puszczane w trybie natychmiastowym. Nie gdzies kiedyś, wydrukuj sobie sam.
W grach Fantasy Flight Games poprawione elementy były dodawane jak wychodził kolejny dodatek czyli gdzieś tak po roku albo dłużej. W Agemonii też miałem erratę w rozmiarze A4 - również z dość poważnymi poprawkami. W Skull Tales do tej pory nie ma poprawionej instrukcji i chyba już nie będzie 😂 W Nova Aetas przegrałem jedną misję po czym okazało się że na karcie jest błąd i miałem więcej czasu na osiągnięcie celu. Także mówimy również o branżowych hegemonach a nie tylko małych firmach i to nie jest jednak tak jak piszesz. Portal, Czacha - nie ma znaczenia.

Pewnie, szkoda że błędy są bo każdy by wolał żeby wszystko było idealne ale jak czytam że ludzie zastanawiają się nad refundem bo nie będą mieć od razu przysłanych naklejek zamiast podejść do punktu ksero i wydrukować na samoprzylepnej folii czy papierze od ręki za kilka złotych (i będą mieć TO SAMO) to się zastanawiam o co chodzi. Bo chyba nikt się nie spodziewa że Mateusz teraz zamówi całą partię nowych plansz...
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: lbyczy »

Tommyray doceniam Twoje doświadczenie i wiedzę. Szkoda, że nie uczestniczyłeś w pracach nad prototypem i przy testowaniu mechanik - z pewnością otrzymalibyśmy lepszy produkt. Piszę to, jak najbardziej poważnie i bez sarkazmu. Z drugiej strony, czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Awatar użytkownika
loaru
Posty: 505
Rejestracja: 13 sty 2015, 10:07
Has thanked: 120 times
Been thanked: 250 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: loaru »

lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Każdy kto siedzi na tym forum zna odpowiedż - ATO :lol:
Awatar użytkownika
arian
Posty: 936
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 693 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

Na część tych błędów można w ogóle nie trafić podczas swojej rozgrywki. Część jest niezauważalna i zakładam, że jakby nie było erraty do nich, to nikt by się nawet nie zorientował, że coś jest nie tak. Nieco inne surowce +/- 1 dzień, jedna rana to są jakieś detale, które przy 30 godzinach gry chyba niewiele zmienią i w sumie autor wcale nie musiał ich ujawniać i pewnie nikt by się nie zorientował. Granie z aplikacją też część tych błędów usuwa. Na szczęście najtrudniejszych do poprawienia błędów na kartach jest mało i tylko jeden istotny z punktu widzenia rozgrywki, który zmienia moment działania karty. Te w księgach pewnie poprawię sobie po prostu ołówkiem i tyle. Chociaż i tak najchętniej kolejny raz zagram już z aplikacją, bo stety/niestety paragrafy nie są wymieszane, a ja czytam dość szybko i większymi partiami tekstu, więc jak zerknę w złym kierunku, to momentami spoiluję sobie inne efekty podjętych wyborów. Plusem takiego rozwiązania z kolei jest to, że nie trzeba tej księgi ciągle kartkować, co też potrafi być irytujące w niektórych grach.

A co do samej aplikacji, to (nie wiem, czy Mateusz to czyta), ale fajnie by było dodać tam też przygotowanie misji uzupełnione o erratę, bo to by w zasadzie zupełnie wyeliminowało potrzebę używania osobnej erraty.
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 438 times
Been thanked: 254 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Wildcard »

lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 Z drugiej strony, czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci,
A...
lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi.
AT...
lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 Najlepiej gdyby była po polsku.
fuck.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 1125
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 208 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Koshiash »

Nawiązując do trudnych początków, ciut nie spina się to fabularnie. Nasi profesjonalni łowcy zaczynają jako zgraja patałachów, którzy dostają bęcki od każdego napotkanego wroga. W główniej kampanii jakoś to działa, ale doskwiera w Wasserburgu. Czy poprawnie założyłem, że minikampanię (jako samodzielną grę) rozgrywamy pierwszopoziomowymi postaciami w łachmanach i z nożykami do zbierania grzybów?
Miszon
Posty: 2791
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Miszon »

japanczyk pisze: 16 sty 2025, 07:48
Miszon pisze: 16 sty 2025, 03:12 Nie bardzo też wiem, co by tu koszulki pomogły, skoro najwięcej błędów jest w księdze skryptów i mapach.
Serio, robisz widły z igly
Robisz sticky Notes z numerami w którym miejscu potrzebna nest errata i w momencie jak się taki sticky Notes pojawia to sprawdzasz erratę
Koniec
Mapy można wydrukować w wersji mini i jak dojdziesz do błędnej to weryfikujesz zmianę
Koniec

Plus wyżej doslownie masz dowód ze żadna z tych rzeczy nie przeszkadzała na tyle zeby przeszkodzić w dojściu do 60 dnia
Nie wiem czy widły z igły, ale to nie jest gra za 100 zł żeby miała takie duże błędy.
Grać się da? To dobrze. Ale nie wiem, czy "da się" to wystarczająco na taką cenę. Grać się może da nawet bez wiedzy o erracie (no chyba że wtedy nie da się przejść jakichś misji i trzeba homerulować, bo się wpada w jakąś uliczkę bez wyjścia), ale tutaj ewidentnie nie dopilnowano w ostatnim momencie.

No nic, wyjdzie w praniu, ale niesmak jest.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
arian
Posty: 936
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 693 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

Ja się właśnie zastanawiałem, czy nie wrzucić od razu rzeczy z dodatku do głównej kampanii, ale nie znalazłem informacji w instrukcji o tym jak wygląda skalowanie trudności, a w karty nie chciałem się zagłębiać, więc ostatecznie odpuściłem. No bo to jest mniejsza kampania, ale na jej przejście dalej mamy 60 dni(?) i w sumie i tak możemy wybrać tylko jedną, którą gramy, ale kartę rozpoczynającą dodatek możemy mieć wyłożoną na mapie podczas grania w główną kampanię. I prawdę mówiąc nie za bardzo zrozumiałem jak to ma działać. Mamy np. 15. dzień w kampanii podstawowej, a jednocześnie możemy zacząć Doki, bo karta startowa jest dostępna w grze? I czy jest wtedy w ogóle szansa na skończenie głównej fabuły olewając misje poboczne? Instrukcja do dodatku za bardzo tego nie wyjaśnia.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2025, 11:58 przez arian, łącznie zmieniany 2 razy.
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: lbyczy »

loaru pisze: 16 sty 2025, 11:00
lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Każdy kto siedzi na tym forum zna odpowiedż - ATO :lol:
Rozumiem, że skrót ATO jest od Aeon Trespass: Odyssey (2022), niestety jest tylko po angielsku i ma wagę na BGG aż 4.74/5. Obcując z takim tytułem czułbym się jak w pracy... W domu zwalniam obroty i gry traktuję, jak rozrywkę. Lubię pomyśleć i zastanowić się nad optymalnymi ruchami, ale gra takiego kalibru by mnie przygniotła (dosłownie i w przenośni :).
Miszon
Posty: 2791
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Miszon »

Poochacz pisze: 16 sty 2025, 10:01 Pewnie, szkoda że błędy są bo każdy by wolał żeby wszystko było idealne ale jak czytam że ludzie zastanawiają się nad refundem bo nie będą mieć od razu przysłanych naklejek zamiast podejść do punktu ksero i wydrukować na samoprzylepnej folii czy papierze od ręki za kilka złotych (i będą mieć TO SAMO) to się zastanawiam o co chodzi. Bo chyba nikt się nie spodziewa że Mateusz teraz zamówi całą partię nowych plansz...
Proszę nie przesadzać - ja absolutnie nie oczekuję tego ostatniego, bo zdaje sobie sprawę, że to niemożliwe logistycznie. Zdaje sobie sprawę też, że nawet duży wydawca miewa podobne błędy. Jednak tutaj jest ich (moim zdaniem) dość sporo, a po drugie jak to się mówi: zobaczyłem piękną dziewczynę, od razu się zakochałem, ale jak chciałem pocałować, to się okazało że ma popsute zęby i sama do dentysty nie pójdzie (może za parę lat).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 1125
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 80 times
Been thanked: 208 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Koshiash »

Dodatek włączony do kampanii stwarza dodatkowe opcje do wykonania "przy okazji", tj. czekając na coś można zająć się innym zleceniem. Zatem to po prostu dodatkowe ścieżki fabularne w grze. Jeżeli jednak poprawnie zrozumiałem działanie jako samodzielnej minikampanii, to mamy tylko 13 dni na zbudowanie postaci wystarczająco silnych, by wykonać robotę. Może źle do tego podszedłem, ale pierwszolevelowcami nie potrafiłem stawić czoła wyzwaniu.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12801
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3932 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: japanczyk »

Miszon pisze: 16 sty 2025, 11:47 Nie wiem czy widły z igły, ale to nie jest gra za 100 zł żeby miała takie duże błędy.
Nie ma roznicy czy jest gra za 10 zl czy za 100 zl, bledow byc nie powinno. Ale! W grze za kilkaset zlotych masz wiecej mozliwosci popelnienia bledow chociazby ze wzgledu na duzo wieksza ilosc komponentow, ktore ta gra zawiera
Takie Nova Aetas tez zawieralo bledy, na premiere nie miales zadnej erraty, tutaj masz bo autor szybko potrafil wychwycic bledy - rownie dobrze moglbys grac bez tego i wiekszosci rzeczy bys nie zauwazyl
Miszon pisze: 16 sty 2025, 11:47 Grać się da? To dobrze. Ale nie wiem, czy "da się" to wystarczająco na taką cenę. Grać się może da nawet bez wiedzy o erracie (no chyba że wtedy nie da się przejść jakichś misji i trzeba homerulować, bo się wpada w jakąś uliczkę bez wyjścia), ale tutaj ewidentnie nie dopilnowano w ostatnim momencie.
Autor dokladnie wytlumaczyl czego niedopilnowano -
Niestety, popełniliśmy 1 poważny błąd, który można powiedzieć, że zapamiętamy sobie do końca życia. Gruntowne sprawdzanie zgodności wszystkich paragrafów, prawidłowości naniesienia wszystkich symboli na mapach czy też opisów misji wykonaliśmy na ostatniej wersji prototypowej, która była ogrywana przez testerów. Natomiast potem nastąpiła jeszcze faza kopiowania zawartości komponentów na finalne layouty (karty, pliki do druku w indesignie), po której sprawdziłem już tylko wybiórczo pewne rzeczy, dla upewnienia się czy wszystko jest perfekcyjnie. I nie zauważyłem żadnych problemów. Okazało się, że właśnie na tym ostatnim etapie pojawiła się większość błędów
Naprawde malo wydawcow jest tak responsywnych i potrafi tak szybko przygotowac poprawki przy bledach, wiec jak rozumiem "niesmak", tak wyolbrzymiania tych beldow przed zagraniem niekoniecznie
tommyray
Posty: 2165
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 953 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: tommyray »

lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 (..) czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Bieda! Bieda okrutna w tym względzie. Jak opisujesz te wymagania to... nie ma alternatywy! Jeżeli akceptujesz babole - to pewnie będziesz się tu dobrze bawił. Może Tainted Grail by się sprawdził (z homerulami na grind), którego średnio lubię.
Lubię serię HexploreIt. Polecam. Nawet spełnia punkt "ciekawe misje i zadania poboczne". Są tam już również dwie księgi fabularne dostępne (ale ile osób na forum je ograło aby ocenić? Chyba dosłownie zero).
Ostatnio przekonuje mnie do siebie Nanolith (planszóweczka, która jest bardzo ale to bardzo komputerowa w swoich rozwiązaniach, bardzo hmm gamerska... nie udaje że jest czymś innym niż grą, opowiem o tym więcej za jakiś czas w wątku o grze) ale też może skończyć się rozczarowniem.

Jeżeli masz pieniądz - powiedziałbym KDM, i inny trzyliterowiec, którego nie nazwę, i być może nadchodzący Kingdoms Forlorn.

Generalnie - nie znam takiego planszowego erpega, który dałby radę - niektórzy cenią Folklore czy Shadows of Brimstone, dla mnie już jednak za późno abym sięgnął do tych tytułów. Mr Fisq czy Yuri mogą być w tym zakresie pomocni i bardziej kompetentni.
A chyba najszerszy ogląd tego co na rynku jest dostępne to mają ludzie, którzy wręcz pożerają tytuły - dla mnie byłby to Ardel, japanczyk... oni mogą coś sensownie poradzić. Ja tylko robię wiwisekcje.
A - i uwielbiam Doom Pilgrim! - jak to ktoś tutaj określił, "najohydniejsza gra jaką widział", to już w ogóle unieważnia moje opinie...

A i jeszcze to - solo na pewno lepiej niż w grupie, i mam tego świadomość. Te gry przegrywają w grupie. To sa doświadczenia solo/duo. Takie tytuły PRowo chcą sugerować wielość graczy - ale swoim kontentem nie dowożą na poziomie mechanik i równomiernego stopnia angażowania graczy w grę.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2025, 12:30 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
Dhel
Posty: 933
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 631 times
Been thanked: 574 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Dhel »

lbyczy pisze: 16 sty 2025, 11:54
loaru pisze: 16 sty 2025, 11:00
lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Każdy kto siedzi na tym forum zna odpowiedż - ATO :lol:
Rozumiem, że skrót ATO jest od Aeon Trespass: Odyssey (2022), niestety jest tylko po angielsku i ma wagę na BGG aż 4.74/5. Obcując z takim tytułem czułbym się jak w pracy... W domu zwalniam obroty i gry traktuję, jak rozrywkę. Lubię pomyśleć i zastanowić się nad optymalnymi ruchami, ale gra takiego kalibru by mnie przygniotła (dosłownie i w przenośni :).
Z takich gier polecam zobaczyć Arydię, ale nie jest w PL. Nie PL ale rozwój, świat- seria Hexplore it, zwłaszcza z księgami pod kampanie.
Natomiast z opisu to tylko the Elder Scrolls od CTG mi się nasuwa, ale Polskiej wersji jeszcze nie ma.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 612
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 160 times
Been thanked: 383 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Poochacz »

Ktoś się orientuje do czego będzie nam służyć aplikacja? Czy to tylko karty w wersji on-line czy będzie tam jeszcze jakaś inna rola? I tak wolę korzystać ze zwykłych kart więc nie wiem czy apka będzie mi do czegoś potrzebna.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 729
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 163 times
Been thanked: 298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Zmij »

lbyczy pisze: 16 sty 2025, 10:47 Tommyray doceniam Twoje doświadczenie i wiedzę. Szkoda, że nie uczestniczyłeś w pracach nad prototypem i przy testowaniu mechanik - z pewnością otrzymalibyśmy lepszy produkt. Piszę to, jak najbardziej poważnie i bez sarkazmu. Z drugiej strony, czy możesz polecić inne gry przygodowe z rozbudowanym i ciekawym rozwojem postaci, taktyczną walką, sporą ilością wyposażenia oraz możliwością jego wytwarzania i modyfikowania oraz z niebanalną fabułą, ciekawymi misjami i zadaniami pobocznymi. Najlepiej gdyby była po polsku.
Oprócz wspomnianych, znakomitych tytułów KDM i ATO, które sa boss battlerami wiec z trochę innej kategorii, to z dungeon crawlerow warto zainteresować sie Middara, rozwojem postaci i ilością wyposażenia to chyba bije każdą grę jaka wyszła, fabuła co prawda średnia no i nie każdy trawi mangowy styl grafik ale gra nadrabia z nawiązką w pozostałych aspektach
Awatar użytkownika
arian
Posty: 936
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 693 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

Poochacz pisze: 16 sty 2025, 13:17 Ktoś się orientuje do czego będzie nam służyć aplikacja? Czy to tylko karty w wersji on-line czy będzie tam jeszcze jakaś inna rola? I tak wolę korzystać ze zwykłych kart więc nie wiem czy apka będzie mi do czegoś potrzebna.
Karty podróży i księga kampanii, ale już bez księgi misji.
Mlzk
Posty: 5
Rejestracja: 26 wrz 2024, 02:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Mlzk »

Jak wygląda kwestia dostępności gry, zostaje już tylko kupno z drugiej ręki?
lbyczy
Posty: 85
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 270 times
Been thanked: 23 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: lbyczy »

Mlzk pisze: 16 sty 2025, 17:13 Jak wygląda kwestia dostępności gry, zostaje już tylko kupno z drugiej ręki?
Napisz do autora (Mateusz - odwiedza to forum): officinamonstrorum@gmail.com
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1291
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 418 times
Been thanked: 363 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Seraphic_Seal »

Ale się zdziwiłem po otwarciu, że te wszystkie "książki" nie mają takich jakby okładek. Zdawało mi się też coś, że mata miała ostatecznie być dwustronna? Szkoda, że ta ma napisy po angielsku, ale wiadomo czemu. Troszkę boli też, że talia fabuły/wydarzeń/cokolwiek to jest jest podzielona na dwie paczki, a na początku drugiej nie ma jakiegoś wielkiego "stop" jak w wielu grach legacy. Już sobie zaspojlowałem, z czym kiedyś będziemy walczyć xD na szczęście nic szczególnie zaskakującego.

To teraz tylko wykombinować, jak sprawnie wypraskę na potwory z dodatku pomieścić w podstawce.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4829
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1807 times
Been thanked: 1301 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: garg »

Seraphic_Seal pisze: 16 sty 2025, 20:08 Ale się zdziwiłem po otwarciu, że te wszystkie "książki" nie mają takich jakby okładek. Zdawało mi się też coś, że mata miała ostatecznie być dwustronna? Szkoda, że ta ma napisy po angielsku, ale wiadomo czemu. Troszkę boli też, że talia fabuły/wydarzeń/cokolwiek to jest jest podzielona na dwie paczki, a na początku drugiej nie ma jakiegoś wielkiego "stop" jak w wielu grach legacy. Już sobie zaspojlowałem, z czym kiedyś będziemy walczyć xD na szczęście nic szczególnie zaskakującego.

To teraz tylko wykombinować, jak sprawnie wypraskę na potwory z dodatku pomieścić w podstawce.
Już o tym rozmawialiśmy w wątku o kampanii - wkładasz figurki razem jakimś z kawałkiem gąbki do przedziału na planszetki graczy, a planszetki składujesz na wierzchu wszystkiego. Jeśli ktoś ma lepszy pomysł, chętnie poznam :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Spoiler:
dwustronna miała być/jest mapa w formie plakatu.
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 258
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 63 times
Been thanked: 109 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Ja czekam na swój egzemplarz z dodatkami nadal, ale widząc falę dyskusji na GF i tutaj jak również patrząc na erratę wychodzę z założenia że ucieszyłbym się z:

- plików pdf do błędnych kart, wydrukowałbym sobie i wsadził właściwe do koszulek
- naklejek do samodzielnego druku

a domowo zrobię sticky notes do paragrafów.

Więc ja czekam (nie) cierpliwie na swój zestaw i zanim go pomaluje to myślę, że wyjdzie ten fix pack.
Z tego co widziałem na GF Mateusz pisał coś o terminie 2-3tyg na wypuszczenie naklejek, nie widziałem natomiast nic o kartach w formie pdf.
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: MowMiStefan »

_Ukasz pisze: 17 sty 2025, 10:10 a domowo zrobię sticky notes do paragrafów.
Rób je ostrożnie! Ja sobie załatwiłem Spoiler robiąc to w Księdze Misji. Nie udało mi się nie zerknąć i przeczytałem jedno słowo :/
ODPOWIEDZ