Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 654
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 239 times
Been thanked: 227 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sopel82 »

pedroo85pl pisze: 16 gru 2024, 22:19 Czy taki ruch będzie traktowany jako normalny ruch z akcji czy jako ucieczka czyli z rozpatrzeniem ataku intruza?
Ucieczka. Na str 13 instrukcji jest to wspomniane przy ruchu: “Uwaga! Jeśli wykonujesz ruch podczas walki, zastosuj zasady ucieczki opisane na str. 19”

Jeśli jesteś w jednym pomieszczeniu z intruzem to znaczy, że jesteś związany walką (w walce).

Polecam przerobić sobie ten wątek od początku. Skarbnica wiedzy.
vector01
Posty: 1
Rejestracja: 25 gru 2024, 20:48
Has thanked: 1 time

Nemesis - szmery

Post autor: vector01 »

Hej,
Zwracam się z pytaniem odnośnie rzutu na szmery. Wchodzę do pomieszczenia w którym w jednym z korytarzy są drzwi a w nim również jeden znacznik szmeru. Wyrzucam na kości nr korytarza w którym już jest znacznik szmeru, więc zgodnie z zasadami powinienem rozegrać spotkanie z Intruzem. Co natomiast kiedy w tym korytarzu znajdują się drzwi?
A) niszczę drzwi, zabieram znacznik i nic się nie dzieje
B) zabieram znacznik, drzwi zostają nieruszone i odbywam spotkanie z Intruzem

Pozdrawiam!
Dante
Posty: 66
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:12
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: Nemesis - szmery

Post autor: Dante »

B dzwi nie mają wpływu na szmery.
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: dexter83 »

Cześć rozegrałem, pierwszą "testową" wersję Nemesisa. Pojawiło się kilka pytań:

Pytanie nr1 .
Tura Obcego: Rozpatruje kolejne kroki - walka, karta, ogień itp. Na koniec kolonizowanie, Losuje żeton i wyciągam pusty - efekt każdy gracz wykonuje rzut na szmery. Rzucam i mam spotkanie losuje korytarz w którym jest szmer. Usuwam wszystkie znaczniki losuje obcego Czy jestem atakowany czy atakuje Jeśli to ja jestem atakowany mnie to rozpatruje tylko akcje obcego I w swojej Turze atakuje ją : wydaje kartę za strzał itp ?

Pytanie nr2- da się pozbyć ognia z pomieszczenia ?

Pytanie nr3 - po co są jaja ? Przenoszę/pojawiają się dopiero jak odkryje gniazdo ?

Pytanie nr4 - co oznaczają strzałki na karcie obcego zamiast ilości żyć ? Czytałem że to ucieczka obcego. Rozumiem że potwór ucieka do pomieszczenia obok co w takim razie z efektem na dole karty - np głęboką rana ? Na który kafel ucieka skoro nie ma nic napisane na karcie?

Pytanie nr5 - czy jeżeli wdaje się w walkę akcja na szmery daje negatywny efekt i nie udaje mi się zabić obcego moja tura się kończy ? Można uciec ale dopiero po rozpatrzeniu akcji potwora ?

Pytanie nr 6 - czy w trakcie walki mogę użyć akcji związanych z walką ? Czy można to zrobić przed walką ?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5250
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1565 times
Been thanked: 1139 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

dexter83 pisze: 17 sty 2025, 21:25 Cześć rozegrałem, pierwszą "testową" wersję Nemesisa. Pojawiło się kilka pytań:

Pytanie nr1 .
Tura Obcego: Rozpatruje kolejne kroki - walka, karta, ogień itp. Na koniec kolonizowanie, Losuje żeton i wyciągam pusty - efekt każdy gracz wykonuje rzut na szmery. Rzucam i mam spotkanie losuje korytarz w którym jest szmer. Usuwam wszystkie znaczniki losuje obcego Czy jestem atakowany czy atakuje Jeśli to ja jestem atakowany mnie to rozpatruje tylko akcje obcego I w swojej Turze atakuje ją : wydaje kartę za strzał itp ?

Pytanie nr2- da się pozbyć ognia z pomieszczenia ?

Pytanie nr3 - po co są jaja ? Przenoszę/pojawiają się dopiero jak odkryje gniazdo ?

Pytanie nr4 - co oznaczają strzałki na karcie obcego zamiast ilości żyć ? Czytałem że to ucieczka obcego. Rozumiem że potwór ucieka do pomieszczenia obok co w takim razie z efektem na dole karty - np głęboką rana ? Na który kafel ucieka skoro nie ma nic napisane na karcie?

Pytanie nr5 - czy jeżeli wdaje się w walkę akcja na szmery daje negatywny efekt i nie udaje mi się zabić obcego moja tura się kończy ? Można uciec ale dopiero po rozpatrzeniu akcji potwora ?

Pytanie nr 6 - czy w trakcie walki mogę użyć akcji związanych z walką ? Czy można to zrobić przed walką ?
1. Przez twój brak interpunkcji trudno zrozumieć o co ci chodzi. Wyciągasz żeton, porównujesz liczbe kart na rece z liczba, jak jest mniejsza liczba kart to jest atak z zakoczenia i ciagniesz karte (chyba, ze to larwa, to nie). No w swojej turze mozesz atakowac obcego - podstawowa mechanika gry.

2. Tak - gasnica albo sluza powietrzna. Nie pamietam czy byl jeszcze jakis sposob.

3. Niektóre zadania ich wymagają + badając je w laboratorium odkrywasz słabość intruza. Tak.

4. Efekt w lewym górnym rogu rozpatrujesz kiedy potwór dostaje obrazenia. Reszte karty wtedy olewasz. Jak jest strzałka, gdy zadajesz obrazenia to wtedy to wyciagasz karte wydarzenia i patrzysz na liczbe na górze (niezależnie jakie są tam napisane stadia obcego). Na tekst na karcie ataku patrzysz kiedy to obcy cie atakuje (wtedy olewasz liczbe/strzalke w lewym górnym rogu). Jest to opisane porządnie w instrukcji.

5. Totalnie nie rozumiem tego pytania xD Co to w ogóle jest akcja na szmery? Twoja tura konczysz się jak zrobisz dwie akcje lub spasujesz. No albo umrzesz lub uciekniesz ze statku.

6. Kiedy jakie akcje możesz używać mówi o tym pistolet (tylko w walce), przekreslony (tylko poza walka), lub jego brak (zawsze) w rogu karty (górny prawy lub lewy, nie pamietam). Akcje podstawowe jakie mozesz uzywac w walce to strzał, walka wrecz i ucieczka. Żadnych innych.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 536
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 7 times
Been thanked: 18 times

Re: Nemesis - szmery

Post autor: Wothan »

Dante pisze: 25 gru 2024, 21:31 B dzwi nie mają wpływu na szmery.
Dla mnie to bardzo sztuczna zasada, my gramy, że są niszczone drzwi i intruz się nie pojawia. No przecież po to są te drzwi w tej grze, żeby blokować zagrożenie.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 654
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 239 times
Been thanked: 227 times

Re: Nemesis - szmery

Post autor: sopel82 »

Wothan pisze: 20 sty 2025, 08:34
Dante pisze: 25 gru 2024, 21:31 B dzwi nie mają wpływu na szmery.
Dla mnie to bardzo sztuczna zasada, my gramy, że są niszczone drzwi i intruz się nie pojawia. No przecież po to są te drzwi w tej grze, żeby blokować zagrożenie.
Oczywiście nikt ci home-rulować nie zabroni, ale jest to ułatwienie gry. Swoją drogą w ten sposób zakładasz, że intruz pojawia się zawsze z drugiej strony drzwi. Jeśli w sąsiadujących pomieszczeniach stoją postacie, to jest to tematycznie bez sensu.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 1066
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 417 times
Been thanked: 490 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Drzwi i szmery nie są ze sobą powiązane. Drzwi są po to, żeby spowolnić obcych albo rozprzestrzenianie się ognia. Ewentualnie do wywalenia obcego w kosmos.
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: dexter83 »

Dzięki za Wasze odpowiedzi - gra powoli się układa. Podpowiedzcie jeszcze proszę w poniższych kwestiach:

1. Kiedy na mapie pojawia się królowa ? Jak wylosuję ją jako spotkanie? Co się dzieję jeżeli wylosuję królową z worka w turze obcego (Kolonia Intruzów) a nie mam odkrytego gniazda obcych?

2. Jeżeli rzucam kością na szmery i w wyniku mam zagrożenie to nawet jeśli na którym z korytarzy jest "żółty znacznik" to nie dochodzi do spotkania dokładam znaczniki tylko tam gdzie ich nie ma?

3. Wchodzę do pomieszczenia korytarzem nr 3. W korytarzu nr 2 (do tego pomieszczenia) mam zamknięte drzwi i "żółty żeton - szmer/niebezpieczeństwo) Rzucam na szmery i wypada 2. Czy jest spotkanie jeśli są zamknięte drzwi?

4. Akcja spotkania. Wchodzę do pomieszczenia (zużywam 1 kartę akcji) następnie rzucam na szmery i w konsekwencji mam spotkanie. Losuję obcego, umieszczam na planszy (wcześniej sprawdzam żeton np 2 więc nie ma ataku z zaskoczenia). Odrzucam kolejną kartę akcji i rzucam kośćmi ataku (zostają mi 3 na ręku). Niestety wypada PUDŁO. Czy mogę wydać kolejne karty aby w swojej turze dalej strzelać ? Dalej mam na ręku 3 karty.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9181
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3086 times
Been thanked: 2698 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

dexter83 pisze: 20 sty 2025, 11:24 Podpowiedzcie jeszcze proszę w poniższych kwestiach:
1. Tak, losujesz ją z worka jak każdego innego intruza.
2. Tak.
3. Tak, jest spotkanie.
4. Możesz go dalej atakować gdy tura do Ciebie wróci, bo w tej turze zużyłeś już dwie akcje.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: dexter83 »

Ad1. Ok, a co co w przypadku gdy wylosuję królową z worka w turze obcego (Kolonia Intruzów) a nie mam odkrytego gniazda obcych?

Ad4. Ok, jako 1 gracz wykorzystuje 2 akcje, następnie 2 akcje wydaje kolejny gracz i tak do ostatniego. Czy wtedy następuje tura obcego czy gracz 1 może wykonać kolejne 2 akcje (dalej mam 3 karty na ręku) i rura obcego zaczyna się jak każdy powie PAS ?
Awatar użytkownika
Homer
Posty: 173
Rejestracja: 06 wrz 2017, 13:36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 64 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Homer »

dexter83 pisze: 20 sty 2025, 13:28 Ad1. Ok, a co co w przypadku gdy wylosuję królową z worka w turze obcego (Kolonia Intruzów) a nie mam odkrytego gniazda obcych?

Ad4. Ok, jako 1 gracz wykorzystuje 2 akcje, następnie 2 akcje wydaje kolejny gracz i tak do ostatniego. Czy wtedy następuje tura obcego czy gracz 1 może wykonać kolejne 2 akcje (dalej mam 3 karty na ręku) i rura obcego zaczyna się jak każdy powie PAS ?
Wszystko jest w instrukcji:
str 10

ad 1
"9. kolonia intruzów
...
królowa – jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Więcej o spotkaniu z intruzem – zob. str. 18.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczka."

ad 4

"4. kolejne serie tur graczy
Gdy każdy gracz wykona swoje 2 akcje (albo spasuje), rozgrywa się
kolejną serię. Krok 3 jest powtarzany, dopóki wszyscy gracze nie spasują. Dopiero gdy wszyscy gracze spasują, następuje faza wydarzeń."
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: dexter83 »

Dzięki. Musiałem przeoczyć/zapomnieć ten fragment - instrukcja jednak ma kilka zasad ;)
Z tego co rozumiem, dokładam jajo na kartę obcych (ta z osłabieniami) ale nie jest to dla żaden negatywny efekt ? Z jaj nic się nie wykluwa są jedynie wykorzystywane do badań, lub jeśli ktoś ma jakąś misję to musi zniszczyć ich więcej?

Kiedy pojawia się natomiast reproduktor? Jego żetonu nie ma w woreczku - wedle instrukcji przygotowania.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5250
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1565 times
Been thanked: 1139 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

dexter83 pisze: 20 sty 2025, 13:49 Dzięki. Musiałem przeoczyć/zapomnieć ten fragment - instrukcja jednak ma kilka zasad ;)
Z tego co rozumiem, dokładam jajo na kartę obcych (ta z osłabieniami) ale nie jest to dla żaden negatywny efekt ? Z jaj nic się nie wykluwa są jedynie wykorzystywane do badań, lub jeśli ktoś ma jakąś misję to musi zniszczyć ich więcej?

Kiedy pojawia się natomiast reproduktor? Jego żetonu nie ma w woreczku - wedle instrukcji przygotowania.
Tak, same w sobie jaja nie mają negatywnego efektu, tylko badania i niszczenie gniazda.

Reproduktor pojawia się, gdy w fazie kolonii obcych wylosujesz pełzacza
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zuroslawski »

Wczoraj rozgrywalismy drugi raz w Nemesis i nasunely nam sie pytania:

1. Karta wydarzenia Awaria - nalezy umiescic znacznik awarii w odkrytym pomieszczeniu o najnizszym numerze i teraz pytanie czy jest to kokpit ktory ma 001, czy bierzemy pod uwage tylko kafle ?

2. Odnosnie pkt wyzej, jesli kokpit moze byc uszkodzony albo maszynownia to rozumiem ze poki nie beda naprawione, nie moge sprawdzac koordynat i silnikow ?

3. Odkrylismy gniazdo, na ktorym byl zeton eksploracji wskazujacy pomieszczenie z awaria. Czy gniazdo moze posiadac taki znacznik na sobie poki nie jest zniszczone ?

4. Nastepuje atak intruza w koncowej fazie tury gracza. Wylosowujemy larwe, gracz nie ma kart, wiec w tym przypadku nastepuje atak z zaskoczenia ? Jest tak to rozumiem ze ataku nie wykonujemy tylko od razu umieszczamy larwe na planszetce postaci i dobieramy skazenie ? Tak gralismy ale nie wiem czy dobrze.

5. Karta ataku bodajze Ugryzienie - jesli gracz ma 2 glebokie rany to umiera. U nas bylo tak ze potac kapitana miala 2 glebokie rany w tym jedna opatrzona. Czy w wyniku tego ataku Kapitan umiera, mimo ze jedna rana byla opatrzona ? Uznalismy ze tak, ale nie wiem czy poprawnie to bylo rozegrane.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1064
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Van »

zuroslawski pisze: 06 kwie 2025, 08:41 Wczoraj rozgrywalismy drugi raz w Nemesis i nasunely nam sie pytania:

1. Karta wydarzenia Awaria - nalezy umiescic znacznik awarii w odkrytym pomieszczeniu o najnizszym numerze i teraz pytanie czy jest to kokpit ktory ma 001, czy bierzemy pod uwage tylko kafle ?
Dałbym na kafle. Kokpit i silniki od początku są odkryte (nie mają żetonu eksploracji) więc na wydarzeniu napisali by po prostu, żeby umieścić awarie w kokpicie, jeśli miałby być brany pod uwagę i zawsze ma numer 1 (chociaż może to tylko moja nadinterpretacja)
zuroslawski pisze: 06 kwie 2025, 08:41 2. Odnosnie pkt wyzej, jesli kokpit moze byc uszkodzony albo maszynownia to rozumiem ze poki nie beda naprawione, nie moge sprawdzac koordynat i silnikow ?
Tak. Aczkolwiek wg instrukcji "Możesz naprawić/uszkodzić silnik nawet wtedy, gdy w pomieszczeniu jest znacznik awarii, i jeśli wcześniej nie sprawdziłeś statusu silników". Trochę bez sensu wtedy naprawiać pomieszczenie z silnikami, więc można grać wg instrukcji albo wcześniej uzgodnić Waszą wersję.
zuroslawski pisze: 06 kwie 2025, 08:41 3. Odkrylismy gniazdo, na ktorym byl zeton eksploracji wskazujacy pomieszczenie z awaria. Czy gniazdo moze posiadac taki znacznik na sobie poki nie jest zniszczone ?
Nie, gniazdo i pokój pokryty śluzem nie mogą mieć znacznika awarii
zuroslawski pisze: 06 kwie 2025, 08:41 4. Nastepuje atak intruza w koncowej fazie tury gracza. Wylosowujemy larwe, gracz nie ma kart, wiec w tym przypadku nastepuje atak z zaskoczenia ? Jest tak to rozumiem ze ataku nie wykonujemy tylko od razu umieszczamy larwe na planszetce postaci i dobieramy skazenie ? Tak gralismy ale nie wiem czy dobrze.
Dobrze
zuroslawski pisze: 06 kwie 2025, 08:41 5. Karta ataku bodajze Ugryzienie - jesli gracz ma 2 glebokie rany to umiera. U nas bylo tak ze potac kapitana miala 2 glebokie rany w tym jedna opatrzona. Czy w wyniku tego ataku Kapitan umiera, mimo ze jedna rana byla opatrzona ? Uznalismy ze tak, ale nie wiem czy poprawnie to bylo rozegrane.
Umiera
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 1066
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 417 times
Been thanked: 490 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Pkt. 1 - kokpit. Na alternatywnej stronie planszy kokpit ma nr. 2. Info z BGG. Nawet Kwapiński potwierdził to na FB.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1064
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Van »

Widać w przypadku zasad wątpiący powinien brzytwy Ockhama się chwytać, zamiast kombinować nad swoją interpretacją :D . Nawet, jeśli wydaje się logiczna. Dzięki za poprawienie
Van_Hoover
#Lista gier
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zuroslawski »

Dziekuje za odpowiedzi, troche mi to rozjasnilo watpliwosci.

Jeszcze pare pytan:

1. Jesli jest zniszczony kokpit, rozumiem ze nie moge wykonywac akcji kokpitu (podgladania i zmieniania koordynat).

2. Akcja maszynowni, aby moc naprawic lub zepsuc silnik czy musze najpierw wykonac akcje podejrzenia ? czy bez podgladania moge od razu dokonac akcji naprawy/uszkodzenia ?

3. Jesli ma akcje kolonii intruzow, wyciagam zeton doroslego osobnika, przez co kazdy rzuca za szmery. Czy ten zeton od razu wrzucam do worka, czy dopiero jak wszyscy rzuca za szmery ?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 356
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 70 times
Been thanked: 79 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Erni »

Ad. 1.
W kokpicie że znacznikiem zniszczenia nie możesz wykonywać akcji pomieszczenia (czyli nie możesz podglądać ani zmieniać koordynat).
Ad. 2.
Akcję naprawy lub uszkodzenia możesz wykonać bez podglądania statusu silnika.
Ad. 3.
Żeton ten od razu wrzucasz do worka.
majami
Posty: 140
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 60 times
Been thanked: 42 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: majami »

Spoiler:
Ad. 2. Nie musisz podglądać statusu silnika żeby go naprawić/zepsuć. Jednak akcja maszynowni to tylko podejrzenie statusu silnika!
Akcję naprawy silnika dokonujesz za pomocą zagrania karty naprawy z ręki, nie za pomocą akcji pomieszczenia maszynowni. Dlatego nawet jeśli w maszynowni jest token zepsucia, możesz wykonać akcję naprawy silnika, bo jest to akcją z karty a nie akcją pomieszczenia.
Sprzedam: viewtopic.php?t=83744
Kupię: viewtopic.php?t=83683
a resztę mam w ....... chałupie ;)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 157
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zuroslawski »

Ok, no to teraz w sumie mam wyjasnione wiekszosc spornych kwestii. Dziekuje.

Jeszcze wczoraj syn mi jedna niejasna kwestie zapodal:
On gral kapitanem i ma mozliwosc wykonania rozkazu, przesuniecia kogos lub siebie do innego pomieszczenia sasiadujacego. Czy mozna wykonac zeton rozkazu na osobe lub na siebie gdy jest sie w walce ?
majami
Posty: 140
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 60 times
Been thanked: 42 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: majami »

zuroslawski pisze: 09 kwie 2025, 08:32 Ok, no to teraz w sumie mam wyjasnione wiekszosc spornych kwestii. Dziekuje.

Jeszcze wczoraj syn mi jedna niejasna kwestie zapodal:
On gral kapitanem i ma mozliwosc wykonania rozkazu, przesuniecia kogos lub siebie do innego pomieszczenia sasiadujacego. Czy mozna wykonac zeton rozkazu na osobe lub na siebie gdy jest sie w walce ?
Nie mam teraz dostępu do gry, ale jest główna zasada co do czynności w walce i poza nią:
w walce możesz wykonać TYLKO atak (bronią/wręcz) i ucieczkę (czyli ruch), ewentualnie akcje z kart i przedmiotów, które nie mają nadrukowanej ikony przekreślonego pistoletu. Jeśli gdzieś na karcie jest taka ikona, nie możesz wykonywać tej czynności w walce.
Jeśli na karcie nie ma żadnej ikony, możesz ją zagrać zarówno w walce, jak i poza nią.

Więc musiałbyś zobaczyć na tej konkretnej karcie, czy jest jakaś ikona.
Sprzedam: viewtopic.php?t=83744
Kupię: viewtopic.php?t=83683
a resztę mam w ....... chałupie ;)
pedroo85pl
Posty: 29
Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: pedroo85pl »

Witam serdecznie,

Siadam dziś do gry po kilku dobrych miesiącach i nie kojarzę, mianowicie co w sytuacji kiedy pomieszczenie "Maszynownia" posiada znacznik awarii.

Jakie akcje mogę wykonać, a jakich nie ze względu na status tego pomieszczenia ?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 356
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 70 times
Been thanked: 79 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Erni »

Jeżeli w Maszynowni znajduje się żeton awarii, nie możesz wykonać akcji tego pomieszczenia. A akcją pomieszczenia jest tu sprawdzenie statusu silnika. Możesz jednak naprawić lub uszkodzić silnik (bo nie jest to akcja pomieszczenia). Patrz: instrukcja str. 26.
ODPOWIEDZ