Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sortirus
Posty: 225
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 40 times
Been thanked: 98 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: sortirus »

To i ja dorzucę od siebie kilka groszy.

Wykonanie
Dużo więcej od Hardkora nie powiem, jest moim zdaniem na bardzo dobrym poziomie. Z minusów to chyba tylko klaster, ciężko karty wchodzą, są na styk, ale z drugiej strony raz się je wkłada i każdą raz przekłada (odkrywanie mapy), więc aż tak bardzo nie boli. Jak kartę bardzo lekko się wygnie to o wiele łatwiej wchodzi. Dla niektórych też innym małym minusem będzie insert, jakby wszystkie karty zakoszulkować (70 micron) to nie wiem czy po upchaniu na siłę wejdą. Sundrop faktycznie wrażenia nie robi, dla mnie szkoda, że te figurki nie są w innym kolorze, np. beżowym, wtedy sundrop robiłby lepsze wrażenie.
Mata bardzo ładna, ale swoje miejsce zabiera, a ta gra jest i tak już duża, więc zamierzam ją porzucić po wydrukowaniu insertu.
Mam też rzeźbione kości i tu niestety jeszcze gorzej to wygląda niż na figurkach, ale może nawet nie miały mieć sundropu tylko coś sobie ubzdurałem. Finalnie nimi nawet nie gram.

Budowa postaci
Poszukiwałem gry, która ma rozbudowane zarządzanie postacią, ale też, żeby to rozbudowanie budziło fajne odczucia wizualne. Łowcy przede wszystkim tym mnie przekonały jak i craftingiem i muszę powiedzieć, że się zdecydowanie nie zawiodłem. Moim zdaniem jest to na idealnym poziomie, nie jest skomplikowane, nie jest też za łatwe. Jest powiedzmy "prostszy" ekwipunek, czyli zbroja i zwiększanie defa, ale jest też taki, który daje jakieś cechy czy umiejętności, nie jest to zwykłe dodawanie statystyk np. hełm dający +2 życia. Naprawdę można fajnie się tym bawić i wiele różnych buildów stworzyć. Jedyne co mogę się przyczepić to to, że jestem na 17 dniu i już wóz mam na poziomie 3/3/2/2/2, więc mało brakuje by rozwinąć go na maksa. Broń już na jednej postaci (zaklinaczka) mam najlepszą, na innych podejrzewam, że w przeciągu kilku dni też wejdą. Trochę też jest moim zdaniem o te ~3-5 hełmów / kapeluszy i zbroi za mało, przede wszystkim dla buildów, które chcą mieć percepcję i umysł na wysokim poziomie, brakuje jakiejś szaty np. dla magów. No i boję się, że w połowie kampanii już nie będzie jak ten ekwipunek rozwijać, bo kasa i surowce wpadają szybko, no ale wtedy podejrzewam, że większą role będzie odgrywać budowa talii i rozwijanie, co też wydaje się, że będzie bardzo interesujące (z racji, że jak poprzednicy mówili, na początku to doświadczenie wpada bardzo wolno).

Walka
Jest prosta, ale nie prostacka, nie nudzi się, można pokombinować zarówno na początku, z ustawieniem, dobraniem początkowych kart jak i później z kolejnością postaci, manewrami tak by uciec czy uleczyć postacie, ściągnąć wrogów tam gdzie chcemy itd. Dodatkowo misje mają specjalne reguły no i wiadomo innych przeciwników, z którymi trochę inaczej się walczy, więc to też dodaje atrakcyjności. Dla mnie ogromny plus.

Zlecenia i misje
Fabuła nie jest jakoś mega wykwintna, ale wciąga, fajnym językiem jest napisana (szczególnie jak się bawimy w różne głosy podczas rozmowy, rozmowa z niektórymi postaciami może rozbawić :D). Nie jest to gra moim zdaniem w którą się gra głównie dla fabuły i to dla mnie jest ogromnym plusem, ale o tym później. Chce się wszystko robić, wszystkie zlecenia, wszystkie misje, ale czasu niestety na wszystko nie wystarczy.

Podsumowanie
Tak jak wspomniałem, nie jest to gra, w którą się gra głównie dla fabuły. Jest to gra, w której się gra dla wszystkiego. Wszystko bawi, dzięki czemu nam się nie nuży, ciągle jest coś fajnego do zrobienia. To jest po prostu Wiedźmin na planszy. Jestem graczem, który rzadko lubi grać kilka rozgrywek (2-3 godzinnych) pod rząd w jedną grę, potrzebuję odpoczynku. Przy Łowcach żadna inna gra dla mnie nie istnieje, myślę tylko o kolejnej rozgrywce w tą. Znajomy z którym gram nie lubi gier kampanijnych, nie lubi też długich posiedzień ~5h, a w Łowcach też się zakochał i jak kończymy rozgrywkę to nie dlatego, że chcemy, bo jesteśmy zmęczeni, tylko dlatego, że praca na drugi dzień.
Myślałem, że TES będzie u mnie grą roku, ale póki co ciężko moim zdaniem Łowców będzie przebić, a dopiero styczeń. Ciekaw jestem mojego zdania po całej kampanii, czy się zmieni czy nie, ale obecnie jedyny ogromny minus jaki mi przychodzi do głowy to to, że 60 dni to za mało by się tą grą nacieszyć, a boję się, że 2 podejście już takiej ekscytacji nie da z racji znajomości misji.

Szkoda tych błędów, ale jak inni zauważyli nie wpływa to jakoś mega negatywnie na rozgrywkę, wystarczy mieć eratę na telefonie odpaloną i sprawdzić przed misją czy są może w niej paragrafy z błędami.
Moja kolekcja
Moje projekty insertów (i nie tylko) do planszówek:
Printables Thingiverse
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2271
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Bruno »

sortirus pisze: 20 sty 2025, 22:17 To i ja dorzucę od siebie kilka groszy.
Dzięki Kolego, bo informacje o błędach cokolwiek mnie zmartwiły, odbierając radość z oczekiwania na odbiór przesyłki. Rozumiem, że nie są to błędy krytyczne, psujące rozgrywkę, ale wciąż jakoś tam istotne i, że tak powiem, wizualnie uchwytne (oznaczenia na mapie). A ja chciałbym traktować takie produkty jak ten, nietanie, z piękną oprawą graficzną i obiecujące świetną przygodę, jak produkt premium...

A tymczasem Twój opis pozytywnych wrażeń z rozgrywki znów budzi we mnie dziecko oczekujące na Wigilię :wink: (paczka z grą ma przyjść jutro :D).
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5270
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1570 times
Been thanked: 1144 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Hardkor »

sortirus pisze: 20 sty 2025, 22:17 Mata bardzo ładna, ale swoje miejsce zabiera, a ta gra jest i tak już duża, więc zamierzam ją porzucić po wydrukowaniu insertu.
Mam też rzeźbione kości i tu niestety jeszcze gorzej to wygląda niż na figurkach, ale może nawet nie miały mieć sundropu tylko coś sobie ubzdurałem. Finalnie nimi nawet nie gram.
tak, o macie zapomniałem, a też mam. Bardzo fajnie się ją używa i cieszę się, że mam. Porządkuje też trochę stół, a to lubię. Nie wiem o co chodzi z rzeźbionymi kośćmi, bo nie widzę, aby było takie coś na gamefound.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sortirus
Posty: 225
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 40 times
Been thanked: 98 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: sortirus »

Hardkor pisze: 21 sty 2025, 01:05 Nie wiem o co chodzi z rzeźbionymi kośćmi, bo nie widzę, aby było takie coś na gamefound.
https://gamefound.com/en/projects/offic ... duct/44643
Moja kolekcja
Moje projekty insertów (i nie tylko) do planszówek:
Printables Thingiverse
prib4
Posty: 331
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 24 times
Been thanked: 146 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: prib4 »

To i jak dorzucę szybkie wrażenia z unboxingu.

+ Księga map robi ogromne wrażenie. Wielkie pola, super ilustracje, papier nawet grubszy niż musiał być.
+ kartonowe elementy są bardzo dobrej jakości - twarde, nie gną się. Wcale nie jest to standard ostatnio (np. BRW:R)
+ figurki postaci ludzkich zaskoczyły na plus - ładne detale, brak 'bananowych' mieczy (przynajmniej u mnie)
+ pomagajki, instrukcje, księgi, crafting - wszystko oddzielnie, bardzo ułatwi to zabawę
+ wypraska wygląda na przemyślaną
+ klastry na karty - nie widziałem jeszcze czegoś takiego w grach, super pomysł

- niestety klastry są wykonane źle, zbyt ciasne i karty wchodzą na miejsce wygięte
- figurki większych potworów są po prostu OK - liczyłem na trochę lepszą jakość w tym aspekcie
- bindowana księga fabuły nie ma żadnej oprawy - wszystko to po prostu cienki papier, u mnie tył już przyszedł lekko zagięty, ciężko będzie z tego korzystać żeby po jakimś czasie nie zaczynało to się niszczyć
- i na koniec naprawdę poważny minus - TRAGICZNA jakość kart. Bardzo cienkie, dużo poniżej standardu. Jeśli chodzi o grę tego kalibru to chyba najgorsza jakość jaką widziałem. Miałem koszulkować tylko karty akcji ale zaraz zamawiam taroty bo innej opcji nie widzę.

Na koniec pytanie. Wie ktoś do czego są te duże woreczki strunowe? :)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 407
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 66 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Sarna »

prib4 pisze: 21 sty 2025, 09:34
Na koniec pytanie. Wie ktoś do czego są te duże woreczki strunowe? :)
Do zapisu staniku kampanii, wrzucasz tam komponenty dla każdej postaci oddzielnie.
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 260
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 68 times
Been thanked: 113 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Paczucha w moim przypadku wydana do doręczenia, domownicy już czatują przy drzwiach w oczekiwaniu na kuriera :D

Jak odpakuje, też podzielę się wrażeniami. Wpadłem na pomysł, że można wdrożyć pasujące teksty z talii kart drogi i miasta Folklore the Affliction, jeśli Mateusz udostępni szablony W PDF.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2271
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Bruno »

Doszło!
Rzeczywiście ogromne pudło, zawierające piękne mapy i planszetki bohaterów/wozu (choć w tym drugim mogłoby być więcej światła :wink:), spoko żetony (choć też ciemne, wolałbym nieco żywsze kolory), figurki z sundropem jak dla mnie są naprawdę fajne (nie jestem znawcą, ale estetycznie mi się podobają).

Natomiast księga paragrafów z tak cienkiego papieru, bez żadnej okładki, że u mnie tylna kartka już przyszła zagnieciona przy bindzie i tylko czekać, jak zacznie latać luzem :(

Arkusz na karty mapy - przynajmniej u mnie - ma kieszenie dopasowane akurat! Karty wchodzą i leżą w nim płasko. W koszulkach niestety nie wejdą (to dla mnie lipa, bo chciałem grać z koszulkami), ale bez wchodzą bez żadnej gimnastyki:
Spoiler:
Szkoda, że plastik arkusza jest w zasadzie nieelastyczny, nie ma też żadnych marginesów do jego łamania wzdłuż kolumn, więc nie będzie można go zmieścić w pudełku, gdy już wypełni się kartami. Dziwne, bo zrozumiałem, że ma on ułatwić "zapis mapy"...

No i kości miały być czerwone i żółte, ładnie intensywne, a przyszły takie w kolorze marynarki z tweedu, w sam raz na jesienne polowanie u lorda Ślizgacza (pozdro dla kumatych :wink: ).
Spoiler:
Niby pasuje do klimatu gry, ale jednak kości chciałbym, aby były dobrze widoczne.

Generalnie jednak gra cieszy oczy!

Aha, w insercie na figurki, poniżej figurek bohaterów mam 4 wolne miejsca. Na co to? Na dodatkowych bohaterów?

Druga rzecz - w insercie na karty nie mam pokrywki. Też jej nie macie?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 727
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 335 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: JollyRoger90 »

Bruno pisze: 21 sty 2025, 12:10

Aha, w insercie na figurki, poniżej figurek bohaterów mam 4 wolne miejsca. Na co to? Na dodatkowych bohaterów?

Druga rzecz - w insercie na karty nie mam pokrywki. Też jej nie macie?
ad1. To na 4 bohaterów z Hero pack 1 i 2
ad2. Tak, na ten element nie ma pokrywki :)
Awatar użytkownika
Ryhol
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2023, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ryhol »

Bruno pisze: 21 sty 2025, 12:10
Natomiast księga paragrafów z tak cienkiego papieru, bez żadnej okładki, że u mnie tylna kartka już przyszła zagnieciona przy bindzie i tylko czekać, jak zacznie latać luzem :(
Wydaje mi się że ostatnia kartka jest źle wpięta i robi jak by za pierwsza, bo u mnie niszczy się ona o blokadę tych kółek. Natomiast kiedy ustawimy ja na początku księga się już układa normalnie.
Nosiadbt1100
Posty: 488
Rejestracja: 06 maja 2020, 16:25
Lokalizacja: Radlin
Has thanked: 92 times
Been thanked: 116 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Nosiadbt1100 »

Do mnie też gra doszła i jestem zachwycony :) Teraz tylko to pomalować (a czas jest, bo jeszcze 2114 czekają na przejście - a 2114 już mam całe pomalowane :).

Jedynie co mnie faktycznie zasmuciło to ten klaser - a jestem z osób co koszulkują dosłownie wszystko (a i w lato zazwyczaj bez koszulki nie chodzę :)). Podczas gry w 2114 już widzę to to super rozwiązanie by było i tak mnie naszła myśl. A co jakby tak każde miejsce na kartę przeciąć z boku? Karta dalej by się trzymała, weszłaby z koszulką itd. Ja wiem, że to powinno być od razu dobre itd itd - ale zawsze od szukania problemu wolę szukać rozwiązania:)


Obrazek
Awatar użytkownika
arian
Posty: 936
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 694 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: arian »

Ale jak w ten klaser włożycie sobie jeszcze karty z koszulka, to na tych kartach, które i tak mają przytłumione kolory, już w ogóle nic nie będzie widać. 🙂 Zresztą ten klaser to jest koszulka. Tam się te karty wkłada i one już tam zostają. Nie ma sensu ich ruszać do końca gry, a jedyne, co trzeba zrobić, to je obrócić. Po rozcięciu te karty będą w pudełku wypadac, więc moim zdaniem wtedy już lepiej w ogóle to nie używać. A co do wkładania do pudełka, to u mnie bez problemu zgiąłem na pół wzdłuż jednego ze szwów, w pudle jest luźno, więc nawet nie trzeba tego jakość szczególnie ściskać kładąc na wierzchu, ale u mnie akurat wszystko wylądowało pod księgą map i nic się nie uszkodziło.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2271
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Bruno »

arian pisze: 21 sty 2025, 12:31 Zresztą ten klaser to jest koszulka. Tam się te karty wkłada i one już tam zostają.
Aaa... Ok! To w takim razie może niepotrzebnie kupowałem koszulki do kart mapy :D
Dzięki za szybki respons!
arian pisze: 21 sty 2025, 12:31 A co do wkładania do pudełka, to u mnie bez problemu zgiąłem na pół wzdłuż jednego ze szwów, w pudle jest luźno, więc nawet nie trzeba tego jakość szczególnie ściskać kładąc na wierzchu, ale u mnie akurat wszystko wylądowało pod księgą map i nic się nie uszkodziło.
Szwy (w zasadzie zgrzewy) są wąskie i sztywne, tak że u mnie próba łamania skończyła się na zagięciu de facto wzdłuż krawędzi kieszeni, gdzie niestety powstał brzydki biały ślad rozciągniętego plastiku...

Możesz wrzucić zdjęcie swojego arkusza, jak to zrobiłeś?
Ryhol pisze: 21 sty 2025, 12:21
Bruno pisze: 21 sty 2025, 12:10
Natomiast księga paragrafów z tak cienkiego papieru, bez żadnej okładki, że u mnie tylna kartka już przyszła zagnieciona przy bindzie i tylko czekać, jak zacznie latać luzem :(
Wydaje mi się że ostatnia kartka jest źle wpięta i robi jak by za pierwsza, bo u mnie niszczy się ona o blokadę tych kółek. Natomiast kiedy ustawimy ja na początku księga się już układa normalnie.
Też o tym pomyślałem, tylko wtedy łatwiej o spoiler. Może podejmę próbę przełożenia tej ostatniej karty, a nawet dorobienia sobie jakiś okładek, np. z plastiku.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2025, 13:12 przez Bruno, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 407
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 66 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Sarna »

Szkoda, że plastik arkusza jest w zasadzie nieelastyczny, nie ma też żadnych marginesów do jego łamania wzdłuż kolumn, więc nie będzie można go zmieścić w pudełku, gdy już wypełni się kartami. Dziwne, bo zrozumiałem, że ma on ułatwić "zapis mapy"...
Ja składam arkusz na pół i wkładam do pudełka, nie zauważyłem żeby coś złego się działo, ale też niespecjalnie się przyglądałem :)
MowMiStefan
Posty: 914
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: MowMiStefan »

arian pisze: 21 sty 2025, 12:31 Ale jak w ten klaser włożycie sobie jeszcze karty z koszulka, to na tych kartach, które i tak mają przytłumione kolory, już w ogóle nic nie będzie widać. 🙂 Zresztą ten klaser to jest koszulka. Tam się te karty wkłada i one już tam zostają. Nie ma sensu ich ruszać do końca gry, a jedyne, co trzeba zrobić, to je obrócić. Po rozcięciu te karty będą w pudełku wypadac, więc moim zdaniem wtedy już lepiej w ogóle to nie używać. A co do wkładania do pudełka, to u mnie bez problemu zgiąłem na pół wzdłuż jednego ze szwów, w pudle jest luźno, więc nawet nie trzeba tego jakość szczególnie ściskać kładąc na wierzchu, ale u mnie akurat wszystko wylądowało pod księgą map i nic się nie uszkodziło.
Ja w sumie bardzo podobnie - zarówno klaser na pół jak i rękawy na lokalizacje, a w pudle mam wszystko razem z dokerami i planszetki postaci są luzem na wypraskach i na nie księga map (w miejscu na planszetki mam figurki z Dokerów.

Druga sprawa: u mnie w klaserze karty mieszczą sie bez problemu. Mało tego - na początku nie złapałem po co on jest i zakoszulkowałem je w taroty i potem nawet w koszulkach wchodziły - ale to już był ona scisk :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 1304
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 424 times
Been thanked: 364 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Seraphic_Seal »

Kilka osób narzekało na jakość shade/sundrop - a pokaże ktoś może jakieś zdjęcie?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
tommyray
Posty: 2167
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 585 times
Been thanked: 958 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: tommyray »

Seraphic_Seal pisze: 21 sty 2025, 13:46 Kilka osób narzekało na jakość shade/sundrop - a pokaże ktoś może jakieś zdjęcie?
To nie jest zła jakość, znajomi mając porównanie mówią że lepszy niż w Wiedźminie. Kwestia jedynie taka że nie jest to jakiś odcień brązu lub innej barwy a szarość z „cieniami”. Podkreśla detale ale brakuje tej „szlachetności” brązu ;)
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2271
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1707 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Bruno »

Seraphic_Seal pisze: 21 sty 2025, 13:46 Kilka osób narzekało na jakość shade/sundrop - a pokaże ktoś może jakieś zdjęcie?

Obrazek
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1815
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 377 times
Been thanked: 765 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: EsperanzaDMV »

Poochacz pisze: 20 sty 2025, 21:42
prib4 pisze: 20 sty 2025, 19:51 W przypadku łowców nie możemy liczyć nawet na darmowe naklejki do najpoważniejszych błędów i z tego co widzę to większość osób nie ma z tym problemu. Ot trochę podwójne standardy mamy jak widać na rynku w Polsce :)
Pewnie że to różnica. Wydrukowanie 300 kart na porządnym papierze trochę kosztuje. Wydrukowanie jednej strony naklejek na papierze samoprzylepnym będzie mnie kosztować pół godziny razem z dojazdem w tę i z powrotem do punktu i jakieś 3 złote za druk. Akurat w naszym hobby gdzie duży procent na forum ładuje hajs w farbki do malowania, inserty, koszulki czy inne bajery tą sytuację z naklejkami uważam za zabawną. Ba, cieszę się że mogę rozwiązać to w ten sposób i zacząć grę szybciej niż czekać na organizację wysyłki naklejek przez autora.
U mnie problem z takimi naklejkami jest taki, że... nie mam pojęcia jak w ogóle zacząć taki temat, nigdy nie drukowałem samodzielnie naklejek. Mam jakiś plik, i co z nim dalej robię? Przecież drukarnia nie wie jak to wykroić? Czy też może mam - jeszcze gorsza opcja - sam to potem z nadrukowanego arkusza wyciąć? Jeśli tak, to z moimi zdolnościami będzie pogorszenie sytuacji, a nie naprawa błędów :D
Także największy problem jest dla mnie z tym, że nie mam pojęcia jak miałbym to wydrukować, jakie parametry drukarni powiedzieć, tego typu rzeczy. Jakby była instrukcja jak dla debila co trzeba zrobić, co powiedzieć, to pewnie bym z takiej opcji naklejkowej z chęcią skorzystał.
Sloth
Posty: 509
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 144 times
Been thanked: 123 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Sloth »

Takie szybkie pytanie. Zamówiłem wersje DELUXE. Przyszło 1 pudło. Elementy z stretch goal są w głównym pudełku czy powinny być jeszcze jedno ?
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1815
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 377 times
Been thanked: 765 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: EsperanzaDMV »

Sloth pisze: 21 sty 2025, 17:07 Takie szybkie pytanie. Zamówiłem wersje DELUXE. Przyszło 1 pudło. Elementy z stretch goal są w głównym pudełku czy powinny być jeszcze jedno ?
Tak, wszystko jest w jednym pudle - podstawka i SG.
Swoją drogą - co to jest wersja DELUXE? Można było zamówić samą podstawkę, wersję gameplay all-in (dodatek + dwa pudełka z dodatkowymi postaciami) i total all-in (wszystko co powyższe + mata + monety + dodatkowe kości). Masz na myśli sundrop?
Sloth
Posty: 509
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 144 times
Been thanked: 123 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Sloth »

EsperanzaDMV pisze: 21 sty 2025, 17:14
Sloth pisze: 21 sty 2025, 17:07 Takie szybkie pytanie. Zamówiłem wersje DELUXE. Przyszło 1 pudło. Elementy z stretch goal są w głównym pudełku czy powinny być jeszcze jedno ?
Tak, wszystko jest w jednym pudle - podstawka i SG.
Swoją drogą - co to jest wersja DELUXE? Można było zamówić samą podstawkę, wersję gameplay all-in (dodatek + dwa pudełka z dodatkowymi postaciami) i total all-in (wszystko co powyższe + mata + monety + dodatkowe kości). Masz na myśli sundrop?
Chodziło mi o podstawkę, jakoś mi się kojarzyło iż, była wersja z figurkami(DELUXE) i bez, ale to pewnie nie ten tytuł :-)
Za dużo tego jest :-)
Awatar użytkownika
_Ukasz
Posty: 260
Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
Has thanked: 68 times
Been thanked: 113 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: _Ukasz »

Po wypakowaniu sprawdziłem tylko czy u mnie karty mapy wchodzą. Wchodzą na styk, nie muszę używać siły. Na resztę nie miałem czasu, ale robi wrażenie :roll: :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 4893
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 564 times
Been thanked: 1310 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: psia.kostka »

Czy tych za ciasnych okienek w klaserze nie daloby sie "rozepchac", wkladajac wielokrotnie jakas wizytowke/tekturke/linijke itp? Gdyby przyciac wzornik w odpowiednim wymiarze i pomajdrowac tam :mrgreen: , to zakladam, ze potem karty wejda gladko. (oby nie za gladko :P wiec rada, by nie przedobrzyc)

Szczegolnie, ze sa sygnaly, ze niektorym te klasery dzialaja (wiec chyba malo brakuje ;)). No chyba, ze zgrzew przesunal sie, tworzac jedno okienko za waskie, a drugie za szerokie, to wtedy pole manewru juz slabe :|

Sam gry nie mam. Domyslam sie, ze za ten pieniadz, kazdy chce miec tip-top bez "naprawiania suszarka". Moze i lepiej byloby dla kupujacego dostac zamiennik od wydawcy (pewnie marne szanse na to, a i zakladam, ze cala partia jest podobnie wykonana), ale skoro obecny klaser jest za ciasny (i nie do uzycia), to nie bedzie szkody, gdy sie w nim pomajstruje. Powodzenia! 8)
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
Haisenberg83
Posty: 153
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 169 times
Been thanked: 30 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Haisenberg83 »

Hej
A czy używanie tego klasera jest konieczne? Rozumiem, że to na potrzeby zapisu gry? Jeśli tak to czy zrobienie zdjęcia i złożenie i rozłożenie bardzo wydłuży setup?
ODPOWIEDZ