Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wiecie może jak działa:
1. Karta Zapomniane Bóstwo Hasur (dodatek Dawno, Dawno Temu), która mówi - Na początku każdej Twojej aktywacji zyskujesz 1 punkt.
Aktywacją jest moment kiedy masz do wykonania swoje 2 akcje, ale czy ta karta obejmuje swoim efektem także aktywację pomieszczenia?
Czyli byłoby to:
- ruch fizyczny (+1 pkt), ruch o 2 pola, aktywacja pomieszczenia (+1pkt)
- czar błyskawiczny (+1 pkt)
2. W instrukcji doczytałem, że w fazie porzadkowania każdy mag odrzuca przypisane do swojej planszetki gracza kości niestabilności. Oznacza to, że wszyscy się leczą? Szczerze powiem, że pierwszą rozgrywkę graliśmy bez tej zasady i było gorąco.
3. Jak grać talią szamana? Próbuję różnych taktyk i zawsze mam wrażenie, że radzi sobie gorzej od innych kart.
4. Do komnaty maga nie można wejść samodzielnie, ale rozumiem, że jeżeli efekt czaru mówi, że mogę przesunąć wybranego innego maga, to mogę go umieścić w jego komnacie? Przez co przyblokuję go, bo musi wyjść z komnaty (odrzucić kartę, jeżeli ma wykorzystane żetony fizyczne)
5. Przy odrzucaniu ran lub zamiany ran z planszetki gracza, wybieramy dowolne rany, czy pierwsze od prawej? Jak dla mnie można wybrać.
1. Imo za każdym razem, kiedy nastaje Twoja kolejka w fazie aktywacji, a aktywowanie pomieszczeń czy rzucanie zaklęć nie ma nic do tego.
2. Chyba chodzi Ci o żetony zaklęć z trwałym efektem, a nie kości niestabilności.
3. Najoczywistszą strategią jest chyba szybkie wystawienie kilku ołtarzy i zagrywanie kart "za każdy ołtarz w loży coś tam coś tam".
4. Imo nie możesz tak zrobić, przesunięcie innego gracza ma takie same zasady jak zwykły ruch.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Jeśli jakiś czar karze odrzucić innemu magowi karty zaklęć, to czy chodzi o karty z ręki czy może odrzucić karty zaprogramowanych zaklęć ze swojej planszetki? Czy moze dowolnie?
akasha_wl pisze: ↑19 maja 2024, 21:53
Jeśli jakiś czar karze odrzucić innemu magowi karty zaklęć, to czy chodzi o karty z ręki czy może odrzucić karty zaprogramowanych zaklęć ze swojej planszetki? Czy moze dowolnie?
Prawie na pewno tylko i wyłącznie z ręki.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
akasha_wl pisze: ↑19 maja 2024, 21:53
Jeśli jakiś czar karze odrzucić innemu magowi karty zaklęć, to czy chodzi o karty z ręki czy może odrzucić karty zaprogramowanych zaklęć ze swojej planszetki? Czy moze dowolnie?
akasha_wl pisze: ↑19 maja 2024, 21:53
Jeśli jakiś czar karze odrzucić innemu magowi karty zaklęć, to czy chodzi o karty z ręki czy może odrzucić karty zaprogramowanych zaklęć ze swojej planszetki? Czy moze dowolnie?
Prawie na pewno tylko i wyłącznie z ręki.
No właśnie tylko gdzie to jest napisane?
Trzymaj tłumaczenie automatyczne z oficjalnej, włoskiej erraty:
ODRZUĆ KARTY ZAKRĘTÓW
P. Kiedy efekt nakazuje odrzucić kartę zaklęcia,
Czy zawsze muszę wybierać jedną z kart z ręki?
Odpowiedź: Tak, w przypadku braku innych specyfikacji, cel musi zostać odrzucony
jedną z kart z jego ręki.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
mam pytanie o dodatek Pieczęć ognia i FAMILIARSY : Mają 3 akcje dostępne (piszę z angielskiej instrukcji bo mam ją po włosku:) :
1) Assault - odczepia sie od maga i aktywuje czyli może atakować fizycznie + uaktywnia się jego skill
2) Flanking - przyczepia się z powrotem do maga i to wszystko ?
3) Concentraction - aktywuje guarding skill`a
Czyli 2 akcja nie daje nam żadnego pożytku wymiernego? Dobrze to rozumiem ?
b3lial pisze: ↑01 lip 2024, 23:33
mam pytanie o dodatek Pieczęć ognia i FAMILIARSY : Mają 3 akcje dostępne (piszę z angielskiej instrukcji bo mam ją po włosku:) :
1) Assault - odczepia sie od maga i aktywuje czyli może atakować fizycznie + uaktywnia się jego skill
2) Flanking - przyczepia się z powrotem do maga i to wszystko ?
3) Concentraction - aktywuje guarding skill`a
Czyli 2 akcja nie daje nam żadnego pożytku wymiernego? Dobrze to rozumiem ?
Doczytaj kolejny paragram o różnych zasadach w obu stanach
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
b3lial pisze: ↑01 lip 2024, 23:33
mam pytanie o dodatek Pieczęć ognia i FAMILIARSY : Mają 3 akcje dostępne (piszę z angielskiej instrukcji bo mam ją po włosku:) :
1) Assault - odczepia sie od maga i aktywuje czyli może atakować fizycznie + uaktywnia się jego skill
2) Flanking - przyczepia się z powrotem do maga i to wszystko ?
3) Concentraction - aktywuje guarding skill`a
Czyli 2 akcja nie daje nam żadnego pożytku wymiernego? Dobrze to rozumiem ?
Doczytaj kolejny paragram o różnych zasadach w obu stanach
nadal to jest (imo) kolejna akcja, czyli w następnej turze więc pkt.2 jest "stratą" akcji
nidhog pisze: ↑17 mar 2024, 09:42
Wystarczy jedna klątwa na kogoś, kto ma szkole agonii i jest combo na dwadzieścia kilka punktów. To już było poruszane na forum akurat.
Legendy głoszą, że komuś kiedyś udało się to na własne oczy zobaczyć xDD
Ogólnie jakikolwiek balans w tej grze leży, więc pewnie tego pokłosiem jest regularne kończenie w 3, maks 4 rundzie.
Nam się to zdarzyło w pierwszym podejściu przy zagraniu z tym dodatkiem Wrzucałem na grupę FB bo mieliśmy wielkiego zonka co z tym fantem zrobić.
Gra z awatarem :
1. Czy jak są 3 akcje na karcie awatara to wszystkie wykonujemy ? W instrukcji piszą o 1-2 .
2. Jak jest karta z pułapka/obroną to w sumie wiedząc co ona robi można te zaklęcia ominąć chyba, że to inaczej sie zagrywa ?
Karta Technomancji: Zmutowane Energie: Usuń cel o wartości Życia 3 lub mniejszej. Jeśli to zrobisz, przywołaj Kadawera w 0 od tego celu.
Pytanie o to czy jeśli cel miał bazowo 4 punkty życia, ale jedno życie mu się zbiło obrażeniem i teraz ma 3/4 punkty życia to można na nim użyć tej karty? Czy też musi być to cel który ma nadrukowane 3 punkty życia lub mniej? I co wtedy z celami które zmniejszają sobie punkty życia różnymi ulepszeniami.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
b3lial pisze: ↑30 wrz 2024, 20:15
Gra z awatarem :
1. Czy jak są 3 akcje na karcie awatara to wszystkie wykonujemy ? W instrukcji piszą o 1-2 .
2. Jak jest karta z pułapka/obroną to w sumie wiedząc co ona robi można te zaklęcia ominąć chyba, że to inaczej sie zagrywa ?
2 - zagrywasz mówiąc jedynie, że zagrywasz pułapkę i oznaczasz tą kartę. Nie odwracasz ją, aż do momentu odpalenia warunku. Też nie musisz odpalać jej wcale, nawet jak zostanie spełniony warunek.
b3lial pisze: ↑30 wrz 2024, 20:15
Gra z awatarem :
1. Czy jak są 3 akcje na karcie awatara to wszystkie wykonujemy ? W instrukcji piszą o 1-2 .
2. Jak jest karta z pułapka/obroną to w sumie wiedząc co ona robi można te zaklęcia ominąć chyba, że to inaczej sie zagrywa ?
2 - zagrywasz mówiąc jedynie, że zagrywasz pułapkę i oznaczasz tą kartę. Nie odwracasz ją, aż do momentu odpalenia warunku. Też nie musisz odpalać jej wcale, nawet jak zostanie spełniony warunek.
Gram solo więc i tak wiem co to za czar i to mi się wydaje trochę skopane bo mogę oszukiwać , a przynajmniej ta osoba która "obsługuje" awatara ( w przypadku gry na więcej osób)
Sever pisze: ↑04 paź 2024, 15:26
Karta Technomancji: Zmutowane Energie: Usuń cel o wartości Życia 3 lub mniejszej. Jeśli to zrobisz, przywołaj Kadawera w 0 od tego celu.
Pytanie o to czy jeśli cel miał bazowo 4 punkty życia, ale jedno życie mu się zbiło obrażeniem i teraz ma 3/4 punkty życia to można na nim użyć tej karty? Czy też musi być to cel który ma nadrukowane 3 punkty życia lub mniej? I co wtedy z celami które zmniejszają sobie punkty życia różnymi ulepszeniami.
Powinno być to co nadrukowane bo to wartość życia a nie ilość pozostałego życia - tak to interpretuję.
b3lial pisze: ↑30 wrz 2024, 20:15
Gra z awatarem :
1. Czy jak są 3 akcje na karcie awatara to wszystkie wykonujemy ? W instrukcji piszą o 1-2 .
2. Jak jest karta z pułapka/obroną to w sumie wiedząc co ona robi można te zaklęcia ominąć chyba, że to inaczej sie zagrywa ?
2 - zagrywasz mówiąc jedynie, że zagrywasz pułapkę i oznaczasz tą kartę. Nie odwracasz ją, aż do momentu odpalenia warunku. Też nie musisz odpalać jej wcale, nawet jak zostanie spełniony warunek.
Tyle to wiem tylko jak wygląda sprawa grając (sterując) awatarem . Przecież widzę co tam jest na tym czarze.
Liczba na czarze dotycząca zasięgu kafla pomieszczenia. Zawsze graliśmy tak że jak widniała tam cyfra 2 to czar dotyczył pomieszczeń oddalonych o 2 pola od rzucającego. Czyli pola 0-1 nie były brane pod uwagę. Ale ostatnio ktoś mi na to zwrócił uwagę że źle to interpretuję więc wolę dopytać.
Wcześniej też zapytałem AI które odpowiedziało tak jak graliśmy:
"Czary, które dotyczą pomieszczeń, mają określony zasięg, który wskazuje, jak daleko od miejsca rzucenia czaru, efekt będzie działał. Zasięg ten jest mierzony jako liczba pomieszczeń w linii prostej od pomieszczenia, w którym czar został rzucony.
Jeśli czar ma zasięg 0, oznacza to, że działa tylko w pomieszczeniu, w którym czar został rzucony. Zasięg 1 oznacza, że czar może oddziaływać na pomieszczenia sąsiadujące z tym, w którym został rzucony. Zatem, czar dotyczący pomieszczenia z liczbą 2, nie będzie oddziaływał na pomieszczenia w odległości 0-1, ale tylko na pomieszczenia w odległości 2 od miejsca rzucenia czaru, a pomieszczenia w odległości 0-1, będą poza zasięgiem tego czaru.
Warto także pamiętać, że figurki znajdujące się między Magiem rzucającym czar a celem nie blokują jego działania. "
Liczba wskazana określa zasięg do czyli jeśli jest 2 to mówi nam że może zadziałać w tym samym pomieszczeniu lub pomieszczeniu oddalonym o 1 lub 2. Tak graliśmy zawsze. Zresztą jest to potwierdzone w instrukcji:
BOLLO pisze: ↑30 sty 2025, 12:59
No to każda instrukcja wskazuje inaczej.
Akurat w przypadku gier tłumaczonych przez Czacha Games warto zajrzec do oryginału, by odkryć prawdę
A Room in the Lodge. The Eff ect is applied to the target Room and, if necessary, to all the Models in it at the same time. The only target of this kind of Eff ect is the Room,
regardless of how many Models are affected.
I.e.: must be read as "Room within 3".
Ale akurat w Twoim przypadku wystarczy spojrzeć ciut wyżej, bo cytowany przez @jazzy kawałek jest dokładnie nad tym, który Ty pokazałes.
Ale tak jest w tej grze - a jak grasz jeśli chodzi o ruch? Tutaj jest analogicznie - możesz poruszyć się do wartości jaka jest na planszy maga czyli np maksymalnie do 2 pól. Ale równie dobrze możesz zostać w miejscu. Jeśli jakiś czar wskazuje porusz się ewokacją np do 2 a następnie zaatakuj - to możesz się poruszyć o 0 i zaatakować w komnacie której stoisz.
spoko, zapewne tak jest bo dla mnie to ma głębszy sens ale faktycznie ta informacja w każdej wersji BRW jest inaczej napisana i przynajmniej mnie wprowadziła w lekkie zamyślenie.