
https://boardgamegeek.com/thread/337819 ... 6#44948116
Naturalnie będzie to trwało. Jednak z Xia już też tak było.
No tutaj właściwie mówi, ze nie będziesalaba pisze: ↑11 lut 2025, 13:01 Są już nowe informacje na BGG gdzie Cody jest oszołomiony przyjęciem gry. Na 100% będzie dodruk, bo ludzie szalejąKtoś z jego pomocników się wypowiedział, że jak sprzedadzą wszystko to oczywiście z chęcią zrobią dodruk.
https://boardgamegeek.com/thread/337819 ... 6#44948116
Naturalnie będzie to trwało. Jednak z Xia już też tak było.
No to źle widziszMr_Fisq pisze: ↑11 lut 2025, 13:07 Czy ja dobrze widzę, że w końcu ktoś zaprojektował większą grę jako kompletny produkt, z wygodną organizacją zawartości w pudełku, gdzie nie trzeba dokupować dodatkowego insertu w cenie połowy gry (Gloomhaven), ani wymyślać, jak wszystkie elementy zorganizować, żeby dało się czerpać przyjemność z rozgrywki?
Pytanie dlaczego lepsze choćby od Arkham LCG? Czy mechanika daje tak satysfakcjonujące combosy, pole do decyzji jak w Arkham? Bo hype widze zrobił się duży. Moje ulubione gry ameri to ATO, Arkham, Too many bones i cloudspire. Zastanawiałem się więc czy mechanicznie Arydia "killer wszystkich znanych tytułów" czy raczej chodzi o inne aspekty. Przed wsparciem wstrzymał mnie właśnie brak wiary, że to będzie ciężka mechanicznie gra.
Jeśli jest tak jak piszesz, to w jaki sposób dystrybutorzy w EU dostali grę, a np. planszostrefa niedługo otrzyma dostawę?
Przy chyba 3 poziomie otrzymujemy pewien rys fabularny każdej z postaci. Bo na początku wiemy tylko tyle że zostali wygnani. Doszedlem do 5 poziomu póki co (nie ma czasu na granie) i zdążyłem się dowiedzieć czegoś nowego na ten temat. Także kwestia tego jak odpracujesz swoją winę jest dowolna ale poznajemy jakąś tam historię swoich bohaterów. Ale jeśli szukasz czegoś takiego jak główny wątek np. w komputerowym Wiedźminie to nie ma tu czegoś takiego przynajmniej na ten moment w którym aktualnie jestem.Otorek pisze: ↑11 lut 2025, 21:05 Ja tylko dopytam grających bo widziałem informacje o fabule, że jest szeroka, ale płytka. Nie przeszkadza mi to absolutnie w Lands of Galzyr, ze względu na większą, z braku lepszego słowa, dziecinność, ale w przypadku takiej gry wymagał bym jednak, aby gra posiadała jakiś główny wątek fabularny, który nie jest typowym schematem, o ile w ogóle istnieje. Więc zapytam, jak to wygląda w tym tytule?
Codziennie na ulicach widujesz wypasione auta, ale jakoś potrafisz żyć bez ich posiadania.
W sumie najlepsze co można zrobić to odwrócić głowę i zająć się czymś innym, co jest akurat w zasięguqreqorek pisze: ↑13 lut 2025, 15:40Codziennie na ulicach widujesz wypasione auta, ale jakoś potrafisz żyć bez ich posiadania.
Inna opcja - wychodzi tyle gier komputerowych, że nikt już nie ogarnia co jest dobre, jedynie mainstremowe tytuły się słyszy - z planszówkami już jest tak samo.
Filmy i seriale - więcej ich powstaje niż jesteś w stanie obejrzeć.
I teraz wszystko powyższe ciągle przewija się w mediach, na bilbordach, w popupach itd. Jeśli mogłeś się uodpornić na te rzeczy, to z planszówkami podpowiem że też można![]()
Co kto lubi, dla mnie gra ponaciskała wszystkie guziczki. Po samym opisie bym olała, ale jak zaczęłam oglądać nagrania z rozgrywek to po prostu dla mnie ideał. Mam Xia tego samego autora i też bardzo lubię, choć to zdecydowanie dwa levele niżej niż Arydia.Ardel12 pisze: ↑13 lut 2025, 23:12 Pytanie jaką gra ma regrywalność po jej zaliczeniu. Jak piszesz, że grę się wybebesza wręcz i traci ona część magii, no to pozdrawiam sprzedających, którzy wystawią używkę w cenie nówki z KS. Opis taki, że jak się używki pojawią to ceny właśnie powinny iść ostro w dół względem nówki.
Mnie Arydia zaintrygowała, ale opisy tutaj w ogóle mnie nie kupują. Nie jest to czego szukam. Lekkie gry przygodowe mnie po prostu nudzą, a otwieranie pudełeczek jak z kalendarza adwentowego przestało bawić za dzieciaka.
A jaki to ma zwiazek z cena? Nawet jesli linia fabularna bedzie powtarzalna, to nadal masz 6 klas, ktorymi gra sie inaczej i absolutna unikalnosc budowy tej gry przygodowej - mysle, ze to wlasnie bedzie glownym motorem utrzymania/pompowania ceny - nie widze na rynku innej gry, ktora robi to tak jak Arydia.Ardel12 pisze: ↑13 lut 2025, 23:12 Pytanie jaką gra ma regrywalność po jej zaliczeniu. Jak piszesz, że grę się wybebesza wręcz i traci ona część magii, no to pozdrawiam sprzedających, którzy wystawią używkę w cenie nówki z KS. Opis taki, że jak się używki pojawią to ceny właśnie powinny iść ostro w dół względem nówki.
Bardzo lubie Twoje posty “po rozegraniu gry” - niekoniecznie mamy taki sam gust, ale zazwyczaj to co wskazujesz w podsumowaniach dobrze oddaje + i - gier. Nie wiem czemu tu z gory jednak Arydii umniejszasz, tzn moze i wiem - mnie pierwsza rozgrywka odrzucila i Arydia wyladowala w watku sprzedazowym w skalperskiej cenie. I pare dni pozniej zniknela po tym jak zagralem drugi i trzeci raz - solo i z 7-letnim synem, ktory nie zna jeszcze na tyle angielskiego, by samodzielnie czytac i rozumiec, ale gra motywuje go do nauki slowek i swoja postac juz opanowal
Xia to totalnie inny gatunek i w ramach sandboxow przygodowych dlugo byla moim zdaniem wzorem do nasladowania (nie zeby ktos to zrobil. Ja Xia ustawiam na polce z Western Legends, Merchants & Marauders, Firefly (choc te dwie to bardziej pickup & deliver) i Hexplore It - i ta ostatnia w swojej serii chyba przebila moja milosc do Xia.
Primo: no nie odwidze tego… juz nigdy nie beda dla mnie Shut Up
W 2023 pisałam na discord ER z autorami i o ile wtedy prowadzili żmudne rozmowy z jakimś wydawnictwem z PL to jak dopytałam o postępy w 2024 to mi odpisali, że niestety temat nie wypalił, nasz rodzimy wydawca się wycofał. Żałowali mocno, bo rozmowy trwały długo. Nigdy niestety nie dopytałam kto to od nas był. Uznałam, że ten szczegół nic mi nie da i nie zmieni sytuacji. Też bym chciała aby to była Galakta, ale kto wie, może to był Rebel. Niemniej nadzieja prysła. Nawet jeśli ktoś się jeszcze raz tego podejmie od nas, to ja już nie dam rady czekać. Jak będę miała szansę zdobyć ER to drugi raz się już nie zawaham...MowMiStefan pisze: ↑14 lut 2025, 00:04 Secundo: tak samo mnie zalatwili i tez poluje na ER. Mam mala nadzieje na Galakte i jej ogloszenia planow wydawniczych, ale chyba sam w to nie wierze![]()
Spokojnie można przejść drugi raz. A jeśli będziesz grał dwójką bohaterów to i trzeci. Kart zleceń jest multum, wyborów też a każda z postaci ma swój unikalny ekwipunek i umiejętności oraz linię fabularną w trakcie gry. Tak więc nie spodziewam się jakiegoś spadku cen w przyszłości zwłaszcza że na rynku pierwotnym już tego nie ma. A i tak będą schodzić zaraz jak się pojawią.Ardel12 pisze: ↑13 lut 2025, 23:12
Pytanie jaką gra ma regrywalność po jej zaliczeniu. Jak piszesz, że grę się wybebesza wręcz i traci ona część magii, no to pozdrawiam sprzedających, którzy wystawią używkę w cenie nówki z KS. Opis taki, że jak się używki pojawią to ceny właśnie powinny iść ostro w dół względem nówki.
A Folklore'a to kto wychwalał?
Elementy legacy w tej grze to trzy średniej wielkości arkusze wypychanek ze statusami, przedmiotami i hexami mapy. Po wszystkim można to wsadzić z powrotem i tyle. Jeśli chodzi o możliwość zniszczenia komponentów to boję się jedynie o hexy (bo reszta po prostu leży luzem na planszetkach). Jednak one siedzą dość mocno w mapce a jest ona tak skonstruowana że z jednej strony każdego miejsca na hex ma wgłębienie więc na zasadzie dźwigni przyciskasz Hex z prawej strony i lewa jego część się podnosi. Mam czasem takie poczucie że hexy mogą się rozwarstwić ale póki co jeszcze nic takiego się nie zdarzyło.tomg pisze: ↑13 lut 2025, 23:44 To jest gra legacy, wprawdzie w zamierzeniu w pełni przystosowana do odtworzenia stanu początkowego, ale jednak legacy.
Autor jasno na BGG wskazuje jako źródło swojej wczesnej inspiracji Risk Legacy czyli niejako protoplastę gatunku.
Ja chętnie bym się dowiedział od osób, które zaczęły już kampanię jak faktycznie oceniają tą "resetowalność" z punktu widzenia potencjalnej podatności komponentów na uszkodzenia ?
Dlaczego? To nie gra legacy - jedyne co sie zmienia, to ze otwierasz wypykujesz kalendarz adwentowyArdel12 pisze: ↑13 lut 2025, 23:12 Pytanie jaką gra ma regrywalność po jej zaliczeniu. Jak piszesz, że grę się wybebesza wręcz i traci ona część magii, no to pozdrawiam sprzedających, którzy wystawią używkę w cenie nówki z KS. Opis taki, że jak się używki pojawią to ceny właśnie powinny iść ostro w dół względem nówki.
Tematyka to takie standard fantasy. Nie ma tam (póki co) jakichś przerażających historii i szala nie przeważa ani na stronę cringe'u ani creepy. Często trafia się jakaś misja z jajem lub łamiąca schemat więc nudno też nie jest.tommyray pisze: ↑14 lut 2025, 09:19
Ale na poważnie - ciekaw jestem jakichś konkretnych analiz tutaj i szkoda, że Ardelowej nie będzie ;/. Jest tu parę głosów o grze z dziećmi - no spoko, ale jak solo dla dorosłego? Cringe, uroczy cringe, poważnie, niepoważnie?
Jakość narracji/fabuły (czy to tu w ogóle pomijalna sprawa)?
Sama mechanika podróży po mapie świata i kalelkowej eksploracji miejscówek oraz sam rpgowy sznyt najbardziej nawiązują do wspominanego przeze mnie Folklore'a. Z Hexploreit łączy Arydię rozwój bohatera przez zadania z kart zamiast podążania książką kampanii. A walkę nie wiem z czym porównać bo nie spotkałem się jeszcze z takim systemem. Tutaj kość K20 stanowi wyłącznie określenie siły uderzenia (chyba że trafisz 1 to klapa) a do tego wchodzi jeszcze tor zagrożenia, kombo, kierunkowe uderzenia, karty inicjatywy i karty AI wrogów więc nie jest to folklorowa rzucanka "rzuć i sprawdź czy Twój wynik +2 z miecza +5 z medalionu +3 z rękawic jest wyższy od obrony wroga". Nie widziałem też nigdzie takiej zależności fabuły od każdej cechy bohatera. To czy wybierzesz elfa czy człowieka, czy wybierzesz mu status "mądry" czy "dzielny" albo "tchórzliwy" albo jego klasę będzie miało w pewnym momencie przełożenie w historii (choć na początku wydawało się tylko śmiesznym bajerem). Nie zmieni to diametralnie gry ale za każdym razem daje nowe smaczki.