A co ma do tego zasięg ataku magicznego 0? Przecież nie używasz do tego ataku żadnej karty akcji.
Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
- aduko
- Posty: 454
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 164 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Atakujesz siłą, każda postać może zrobić atak siłą, nawet jak nie ma broni z meczykiem. Ale chłopie zafiksowałeś się na tej sprawie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
@Pouzy
sam autor udzielił odpowiedzi, wg mnie całkowicie rozwiewające wątpliwości Haisenberg83
Jaki masz cel dzielenia włosa na czworo?
sam autor udzielił odpowiedzi, wg mnie całkowicie rozwiewające wątpliwości Haisenberg83
Jaki masz cel dzielenia włosa na czworo?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Moja odpowiedź jest jednoznaczna. Natomiast wszystkie 3 powyższe punkty, zaproponowane przez Ciebie to są błędne interpretacje.Pouzy pisze: ↑07 lut 2025, 00:01 Ale to nie odnosi się tylko do wrogów, ale i bohaterów. Co jeżeli wróg odskakuje od bohatera posiadającego tylko zwinność (0 siły i 0 umysłu)? Wynika z tego również, że mogę sobie wybrać jaki rodzaj ataku karnego wykonam, jeżeli posiadam na polu np. Zaklinaczkę. Biorąc pod uwagę, że większość wrogów najsłabszą obronę ma przeciwko magii, warto wykonywać karne ataki przy użyciu ataków magicznych. To już nie jest kwestia faq ale całkowitego przeredagowania zasad karnego ataku. Mam wrażenie, że autor ,,zakiwał" się w tych odpowiedziach, a wystarczylo udzielić jednej z odpowiedzi zgodnych z zapisami instrukcji:
1) karny atak wykonuje się przy użyciu jednej kości (atak bez broni, Upiór jest bezcielesny więc fizycznie bije słabo) lub
2) atak karny w takiej sytuacji nie ma miejsca lub
3) w wyjątkowej sytuacji, gdy na polu znajdują się tylko postacie używające do ataku magii- karny atak jest atakiem magicznym; w
przypadku, gdy na polu znajdują się tylko postacie atakujące dystansowo- atak karny nie ma miejsca(?)
To byłoby zgodne z instrukcją i tylko punkt 3 wymagałby uwzględnienia w faq, a tak pojawia się więcej pytań i niejasności w stosunku do pierwotnego zapisu, który jasno mówił o ataku wręcz.
Jeżeli bohater lub wróg posiada silę, wtedy używa siły, jak napisano w instrukcji.
Posiadanie/nieposiadanie siły nie ma nic wspólnego z opisaną przez Ciebie sytuacją, że ktoś posiada siłę 0 - siła 0 to jest po prostu pewien poziom siły, najniższy możliwy.
Jeżeli nie posiada w ogóle takiego współczynnika (każdy bohater posiada siłę - więc w ich przypadku nie ma o czym pisać), wtedy używa takiego współczynnika, który posiada. W przypadku upiora jest to atak magiczny. Innych wrogów lub bohaterów z takimi wyjątkami aktualnie nie ma w grze.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jam nie chłop. Jam szlachcic.... choć ubogi.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Witam. Takie pytanie. Czym różni się ogłuszenie od unieruchomienia. Czy postać unieruchomiona może robić inne akcje poza ruchem, czyli atakować wręcz, dystans itp.? I jeszcze jedno. Generalnie ogarniam instrukcje i jeszcze nie zacząłem grać. A pytanie takie, czy w trakcie gry wyraźnie odróżnia się osady od miast? Bo w instrukcji, jeżeli dobrze rozumiem, to przy poruszaniu się po osadzie biorę karty przygody, a przy mieście - karty miasta. Dzięki
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Cześć, tak jak piszesz, zamiast dodatkowej stali powinna być przędza, przepraszam za błąd. Zapisuję do aktualizacji erraty.
Postać unieruchomiona może robić wszystkie akcje poza ruchem (obydwie cechy są opisane na str. 16 instrukcji wprowadzającej).Vilgus pisze: ↑09 lut 2025, 16:25 Czym różni się ogłuszenie od unieruchomienia. Czy postać unieruchomiona może robić inne akcje poza ruchem, czyli atakować wręcz, dystans itp.? I jeszcze jedno. Generalnie ogarniam instrukcje i jeszcze nie zacząłem grać. A pytanie takie, czy w trakcie gry wyraźnie odróżnia się osady od miast? Bo w instrukcji, jeżeli dobrze rozumiem, to przy poruszaniu się po osadzie biorę karty przygody, a przy mieście - karty miasta. Dzięki
Osady to są wszystkie miejsca, wewnątrz których znajdują się karty lokacji. Ale ogólnie nie ma to wielkiego znaczenia, czy coś jest osadą, miastem czy wioską, po prostu zawsze podczas poruszania się pomiędzy kartami lokacji losujesz karty miasta, zamiast kart drogi.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jak mam rozumieć to,że wątek z dodatkiem mam rozegrać w 13 dni od tego momentu. Muszę go skończyć w 13 dni od podjęcia misji czy w ogóle zacząć ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Musisz zakończyć w 13 dniu od rozpoczęcia misji.
Tak jak główną kampanię w 60 dniu od rozpoczęcia.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Prosiłbym o pomoc w zrozumieniu tej karty. Jaki ma sens zagrania reakcji w turze wroga atak 1 lub atak 2. Dzięki i pozdrawiam.


-
- Posty: 913
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Masz darmowa akcje ataku wrecz w reakcji na akcje wroga.
Jesli uzywasz broni lekkiej, to wykonujesz Atak 2, jesli innej, to Atak 1
Jesli uzywasz broni lekkiej, to wykonujesz Atak 2, jesli innej, to Atak 1
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Ta karta może być bardzo przydatna, po prostu możesz wykonać extra darmową akcję ataku i to w turze wroga.
Np. możesz ubiec jego cios, dobić go zanim kolejny z graczy będzie miał swoja turę itd.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
U nas to samo. Zaklinaczka dobra na wszystko. Tylko trzeba ją pilnować aby nie była w zwarciu, ale ma super reakcje na odskoki

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Ja jak na niego trafiłem, to miałem już wykupiony najlepszy miecz u Lancknechta, który dokładał zniszczenie pancerza. Do tego trzy ataki w turze, generujące po 10-15 obrażeń (z przerzutami jedynek) i stwór padł dość szybko. Do ostatniego ataku w turze dorzuciłem ogłuszenie, więc w kolejnej byłem bezpieczny.
-
- Posty: 1084
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Ja chyba coś źle robie bo wszyscy wrogowie się rzucają pierwsi na zaklinaczkę, która ma najsłabsza obronę i często pada w 1 lub 2 rundzie. Co jest smutne dla zaklinaczki i reszty jak się nie mogą przebić przez obronę.
- Sarna
- Posty: 404
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 64 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Wrogowie atakują najpierw tę postać która jest najbliżej. Też na początku miałem kłopot, że wybierałem najsłabiej opancerzoną jednostkę jako cel.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
To chyba częsty błąd, robiłem to samo co Sarna. Ktoś mi zwrócił poźniej uwagę, że jest jeszcze kwestia "najbliższa postać"
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- seki
- Moderator
- Posty: 3619
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1239 times
- Been thanked: 1462 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mam pytanie o wykładanie kart lokacji. W Penzbergu jedna z kart fabuły kazała wyłożyć karty lokacji. Dotarłem do Wasserburgu i z automatu kart lokacji nie odkrywałem, zastanawiam się jednak czy słusznie?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jak docierasz do Wasserburga z misji z konwojem to tam powinnies mieć napisane by wyłożyć karty lokacji
Medyk gdy zagra 2 karty,które polepszają+1 celność dla niego i sojuszników to wtedy nakłada się ten efekt i będzie +2 dla wszystkich w tej rundzie?
Medyk gdy zagra 2 karty,które polepszają+1 celność dla niego i sojuszników to wtedy nakłada się ten efekt i będzie +2 dla wszystkich w tej rundzie?
- andrzejstrzelba
- Posty: 632
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 320 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mam 2 pytania/wątpliwości:
1) W księdze misji znalazłem wpis "Dostajesz wskazówkę nr 1". Co to za wskazówka?
2) Jadę z karawaną do Waserburga i na końcu jest napisane że przesuwam wskaźnik czasu o 2 dni (Waserburg oddalony o 2 dni więc ma to sens) to nie robię rzutu na karty drogi? Ten rzut jest tylko jak samemu się poruszam?
Nie wiem czy później też są takie sytuacje, że misja sama prowadzi nas na inny kafelek i nie wiem czy jeszcze podoba sytuacja będzie?
1) W księdze misji znalazłem wpis "Dostajesz wskazówkę nr 1". Co to za wskazówka?
2) Jadę z karawaną do Waserburga i na końcu jest napisane że przesuwam wskaźnik czasu o 2 dni (Waserburg oddalony o 2 dni więc ma to sens) to nie robię rzutu na karty drogi? Ten rzut jest tylko jak samemu się poruszam?
Nie wiem czy później też są takie sytuacje, że misja sama prowadzi nas na inny kafelek i nie wiem czy jeszcze podoba sytuacja będzie?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
1. To jest żeton fabularny z rzymską cyfrą "I", układasz go sobie obok planszy wozu i czekasz aż będzie potrzebny.andrzejstrzelba pisze: ↑19 lut 2025, 20:48 1) W księdze misji znalazłem wpis "Dostajesz wskazówkę nr 1". Co to za wskazówka?
2) Jadę z karawaną do Waserburga i na końcu jest napisane że przesuwam wskaźnik czasu o 2 dni (Waserburg oddalony o 2 dni więc ma to sens) to nie robię rzutu na karty drogi? Ten rzut jest tylko jak samemu się poruszam?
Nie wiem czy później też są takie sytuacje, że misja sama prowadzi nas na inny kafelek i nie wiem czy jeszcze podoba sytuacja będzie?
3. Medyk gdy zagra 2 karty,które polepszają+1 celność dla niego i sojuszników to wtedy nakłada się ten efekt i będzie +2 dla wszystkich w tej rundzie?
2. W tym przypadku nie robisz rzutów na karty drogi, a czas automatycznie przesuwasz zgodnie z informacją o +2 dniach.
Wydaje mi się, że to jedyne takie zlecenia w grze, w innych po prostu dostajesz jakiś cel do którego musisz samodzielnie dotrzeć.
3. Tak, efekt się nakłada (czyli daje +2 w sumie).
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Zdobyłem kartę : smarowidło na bestię - co należy z nią zrobić?