Kolego, takie szczegóły ukrywaj w spoilerze.bozydargabka4 pisze: ↑06 mar 2025, 09:32Spoiler:W misji 28 C. W sytuacji gdy wszyscy bohaterowie są ukryci. Tura przebiega w następujący sposób? Najemny morderca (Percepcja [P] 3) porusza się o jedno pole-> kapitan najemników i kusznik weteran (P3) nic nie robią-> guślarz (P2) nic nie robi-> tropicielka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> zaklinaczka (P1) decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia-> bandyta (P0) dociąga kartę akcji i rozgrywa w zależności od odległości od bohaterów-> landsknecht, decyduje się na atak, wychodzi z ukrycia.matio2007 pisze: ↑05 mar 2025, 21:01Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.bozydargabka4 pisze: ↑05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.
Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.
Czy opcja druga, wrogom o wyższej percepcji (kapitan najemników, kusznik i guślarz) nagle się przypomina, że oni powinni ruszyć się pierwsi, więc wciskają się między tropicielke i zaklinaczka, dociągając karty i rozgrywając turę na standardowych zasadach?
Logicznym by było, że Ci wrogowie przespali swoją turę i po tropicielce powinna ruszać się zaklinaczka, ale wolę dopytać.
Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
- Bruno
- Posty: 2262
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1698 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Kolego, takie szczegóły ukrywaj w spoilerze.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Wszyscy wykonują swoje akcje według percepcji. Czyli w powyższym przypadku ci wrogowie, którzy mieli wyższą percepcję już stracili swoje tury, czekając w nich na rozwój wydarzeń. Będą mogli wykonywać akcje dopiero w kolejnej rundzie.bozydargabka4 pisze: ↑06 mar 2025, 09:32matio2007 pisze: ↑05 mar 2025, 21:01Ci wrogowie, którzy zamiast akcji poruszają się o 1 pole, nie losują swojej karty akcji.bozydargabka4 pisze: ↑05 mar 2025, 17:51 W trakcie misji 28C, w sytuacji gdy wszyscy bohaterowie pozostają ukryci, bandyci i najemni mordercy poruszają się o jedno pole w każdej rundzie w kierunku pola I, tak jakby wykonywali akcje ruchu 1. Czy w takiej sytuacji karty akcji są dla nich odkrywane, ale nie rozpatrywane? Co z pozostałymi wrogami, tj. guślarzem, kusznikami i kapitanem najemników? Ogólnie co się dzieje kiedy wszyscy bohaterowie są ukryci? Bo niektóre karty akcji powodują, że przeciwnik otrzymuje żeton def/off :/ w kompendium nie jest opisana taka sytuacja, no chyba, że coś przeoczyłem :/
Cała reszta nie wykonuje akcji, dopóki któryś z bohaterów ie zostanie odkryty zgodnie z zasadami specjalnymi misji.
Co do ogólnego ukrywania (poza misjami, które możemy zacząć jako ukryci), to jest to skrajnie mało prawdopodobne, ale gdyby taka sytuacja miała mieć miejsce, to wrogowie normalnie losują nadal swoje karty akcji i wykonują opisane na nich czynności. Czyli jeżeli wylosują np. akcję "ruch w kierunku wroga", to nie wykonują ruchu. Ale jeżeli wylosują "+1 żeton defensywy" to go układają.
Podczas testów taka sytuacja nie miała miejsca, lub też nikt mi jej nie zgłosił, więc sprawa wymaga dodania do FAQ.Logicznym by było, że Ci wrogowie przespali swoją turę i po tropicielce powinna ruszać się zaklinaczka, ale wolę dopytać.Spoiler:
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 lis 2021, 17:59
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Podłączę się z pytaniem do wątku. Czy można wypchnąć wroga poza planszę (bo bohater może opuścić ją świadomie i do końca misji nie może już wrócić)?MowMiStefan pisze: ↑28 sty 2025, 13:12Może otrzymać jeśli spełnione są warunki KA (związanie w walce wręcz). Nie może otrzymać, jeśli nie są spełnione (czyli więcej jednostek frakcji odepchniętego niż frakcji odpychającego) - ja to tak rozumiem.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Nie można wypychać wrogów poza planszę (był ten temat wpisany do ostatniego FAQ).Wagabundapies pisze: ↑30 mar 2025, 09:24Podłączę się z pytaniem do wątku. Czy można wypchnąć wroga poza planszę (bo bohater może opuścić ją świadomie i do końca misji nie może już wrócić)?MowMiStefan pisze: ↑28 sty 2025, 13:12Może otrzymać jeśli spełnione są warunki KA (związanie w walce wręcz). Nie może otrzymać, jeśli nie są spełnione (czyli więcej jednostek frakcji odepchniętego niż frakcji odpychającego) - ja to tak rozumiem.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Dzień dobry czy pomożecie w potrzebie jak wygląda walka dwoma egzemplarzami broni...czy sumuje kostki,czy broń musi być taka sama....
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
...na karcie reakcji mam wynik ogłuszenia i pytanie czy jeżeli jest to zagranie na atak wroga to czy ogłuszenie wyprzedza atak i wynik obrażeń zadany przez wroga-mojemu bohaterowi?...czy moja reakcja na obrażenia jest po otrzymaniu obrażeń od atakującego wroga...Mateuszu pomóż proszę bo mam zagwostkę a fabuła chciałaby postąpić odsłaniając finał...z góry bardzo dziękuję i winszuję takiego zacnego Tytułu.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Cześć,
W zwykłej sytuacji nie możesz używać 2 broni na raz. Musisz wybrać 1, która wykonujesz atak.
Natomiast są karty akcji które to umożliwiają. W takiej sytuacji wybierasz jedną z bron jako "główną", a dzięki temu że używasz drugiej, dostajesz bonus opisany na karcie akcji. Ale ta druga broń nie daje Ci zwyczajnych korzyści jak kości walki lub modyfikatory. Jedyną korzyścia jest bonus opisany na karcie akcji.
Jeżeli masz kartę reakcji z ogłuszeniem, powinno na niej być dokładnie napisane kiedy możesz jej użyć. Jeżeli wzmacnia Twój atak wręcz, to jest traktowana jak standardowa cecha broni (czyli ogłusza wroga już po wykonaniu właściwego ataku, zadaniu obrażeń itd).
Jeżeli mówisz o karcie LK09 (reakcja na atak wroga), to na dole masz napisane "Zagraj na koniec ataku wroga" - i dokładnie tak działa, po zakończeniu ataku przez wroga zostaje on ogłuszony.
W zwykłej sytuacji nie możesz używać 2 broni na raz. Musisz wybrać 1, która wykonujesz atak.
Natomiast są karty akcji które to umożliwiają. W takiej sytuacji wybierasz jedną z bron jako "główną", a dzięki temu że używasz drugiej, dostajesz bonus opisany na karcie akcji. Ale ta druga broń nie daje Ci zwyczajnych korzyści jak kości walki lub modyfikatory. Jedyną korzyścia jest bonus opisany na karcie akcji.
Jeżeli masz kartę reakcji z ogłuszeniem, powinno na niej być dokładnie napisane kiedy możesz jej użyć. Jeżeli wzmacnia Twój atak wręcz, to jest traktowana jak standardowa cecha broni (czyli ogłusza wroga już po wykonaniu właściwego ataku, zadaniu obrażeń itd).
Jeżeli mówisz o karcie LK09 (reakcja na atak wroga), to na dole masz napisane "Zagraj na koniec ataku wroga" - i dokładnie tak działa, po zakończeniu ataku przez wroga zostaje on ogłuszony.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Chciałem rozegrac dodatej wasserburg dockers osobno. W instrukcji jest napisane aby wyłożyć kartę J013 która następnie każe wyłozyć misje po za mapę dodatku. Czy tutaj jest bląd ? jak powinno być prawidłowo ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Hej, w instrukcji jest błędnie wpisana karta zlecenia J013, powinna być wykładana karta zlecenia J012. Przepraszam za kłopot.