Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Tarongot pisze: 21 paź 2024, 15:40 Wszystkie są tak napisane. Zauważ, że w drugiej opcji niezależnie od wyniku testu, karty (trofeum) NIE otrzymasz.
NO właśnie, a w 1 opcji jest wykonaj a nie np zalicz, wykonaj i zdaj. Cokolwiek co by oznaczało, że test zdałeś. DLatego pytam czy jest gdzieś to napisane w instrukcji, że polecenie WYKONAJ oznacza "zalicz" lub udany?
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 729
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 336 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: JollyRoger90 »

Samo pojęcie wykonania oznacza zaliczenie. Jest to w instrukcji tylko trzeba się wczytać

Obrazek
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

No nie jest to precyzyjnie sformułowane. OK skoro tak piszesz, to przyjmuje to za fakt. Może po ang karta będzie miała lepiej brzmiące zdanie.
Awatar użytkownika
lukiroo
Posty: 78
Rejestracja: 01 kwie 2024, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 51 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: lukiroo »

Jest precyzyjne. Chyba ogólnie w grach czy to planszowych czy rpg "wykonanie testu" jakiegoś atrybutu oznacza sprawdzenie czy jest on sukcesem czy porażką.
Nielogiczne to by było samo wykonanie rzutu (na przykład jakąś kostką) i odebranie nagrody za sam fakt że się tą kostką rzuciło :lol:
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Ok dzięki za wyjaśnienie. Grałem w wiele planszówek, ale nie w tym stylu więc wolałem doprecyzować. Dzięki wielkie:)
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Grzeg0rz pisze: 20 lis 2021, 15:09 Toporki z umiejętności nie łączysz razem z toporami z żetonów. W tej rundzie walki zadajesz 4 obrażenia.

Co do drugiej części to nie do końca rozumiem. Jeżeli masz dwa żetony z pojedynczymi toporami to zadajesz 2x2 czyli 4 obrażenia.
Jak zauważyliście jestem nowym graczem Runebounda. Przeglądając archiwum natknąłem się na taki wpis. Na początku wydawał mi się nie zrozumiały, ale potem okazało się, że to ma sens. Wyprowadźcie mnie z błędu, ale:
Można sumować takie same ataki, czyli sam fizyczny albo sam magiczny z żetonów. Jak mamy atak specjalny aktywowany piorunem (czy to z karty czy postaci) i w końcowym efekcie daje on np. atak fizyczny to nie możemy połączyć tych ataków z atakiem z żetonów ponieważ... został de facto użyty żeton z piorunem żeby wywołać ten atak a nie np. żeton z toporkiem. Dobrze myślę?

Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Tarongot
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2022, 17:04
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Tarongot »

akustyk pisze: 23 paź 2024, 09:56 .....
Można sumować takie same ataki, czyli sam fizyczny albo sam magiczny z żetonów. Jak mamy atak specjalny aktywowany piorunem (czy to z karty czy postaci) i w końcowym efekcie daje on np. atak fizyczny to nie możemy połączyć tych ataków z atakiem z żetonów ponieważ... został de facto użyty żeton z piorunem żeby wywołać ten atak a nie np. żeton z toporkiem. Dobrze myślę?

Dzięki za odpowiedź.
Dokładnie. NIe można też łączyć z taktyką (inny rodzaj żetonu występujący w dodatkach).
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Proszę o pomoc na temat Laurel i jej umiejętności szybkość Di’zona:
Po co przewracać wydany żeton? Czy on po przerzuceniu trafia do puli walki z powrotem?
Wiem, że mogę użyć tej zdolności raz na rundę walki.
Kluczyk
Posty: 84
Rejestracja: 30 lis 2023, 15:58
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Kluczyk »

Wycinek ze strony FFE:
With the Speed of Di’zon, Laurel of Bloodwood gets double use out of your best combat token, making her an effective combatant in any situation.
Więc tak, wraca do puli.

Link: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... roes-rise/
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Mam pytanie a propos tej karty:

Obrazek
… jeśli to wróg zdobywasz nagrodę. Nagroda te co na dole, ale sama karta też jest nagrodą. Czy tą kartę wroga biorę również jako nagrodę czy nie?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 654
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 265 times
Been thanked: 454 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: itsthisguyagain »

akustyk pisze: 04 sty 2025, 23:08 Mam pytanie a propos tej karty:

Obrazek
… jeśli to wróg zdobywasz nagrodę. Nagroda te co na dole, ale sama karta też jest nagrodą. Czy tą kartę wroga biorę również jako nagrodę czy nie?
Jest napisane "odrzuć tę kartę"
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Ech zakręciłem się. Fakt:)
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: dexter83 »

Cześć wszystkim,
jestem nowym graczem R3. Przeczytałem poprzednie stronki ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie - chyba podstawowe..

Jest akcja walki:
1. Gracz A rzuca żetonami za swoją postać
2. Gracz B rzuca żetonami za przeciwnika / potwora
3. Rozpatrzone obrażenia kolejny rzut kośćmi

4. Ponowny rzut żetonami
5. A: ma przewagę i atakuje 3xTopor
6. B: blokuje jedno uderzenie ale otrzymane 2 obrażenia zabiją potwora.

Czy obrażenia który wyrzucił B są rozpatrywane? Czy postać ginie i zdążyła zadać ciosu ?
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

Postać ginie natychmiast. Nie rozpatruje już niczego na żetonach.
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: dexter83 »

Dzięki bardzo.

Mam jeszcze dodatkowe pytania:

1. Mam zbroje która daje mi dodatkowy żeton + dla błyskawicy możliwość możliwość przerzucenia wydanego żetonu. Czy to oznacza, że mogę ponownie wziąć dowolny zużyty żeton, dają mi de facto dodatkowy żeton?

2. W misjach fabularnych rzucam kością na określonym heksie. Iloma kośćmi rzucam? Tyle ile ma moja postać czy 2?

3. Czy jeżeli na heksie jest gracza to drugi gracz może na niego wejść? Jeśli tak walczą ze sobą?

4. Przy sprawdzeniu (pięść, oko itp) jak można uzyskać wynik 3 i więcej jeśli na karcie postaci jest max 2

5. Czy uczenie się jest akcją? Mam wymagać liczbę kart czy potrzebuje akcji czy porostu je wydaje?

6. Nie potrafię zrozumieć co się dzieje jak przegram walkę? po prostu tracę kolejną ture?
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

dexter83 pisze: 12 sty 2025, 14:38 Dzięki bardzo.

Mam jeszcze dodatkowe pytania:

1. Mam zbroje która daje mi dodatkowy żeton + dla błyskawicy możliwość możliwość przerzucenia wydanego żetonu. Czy to oznacza, że mogę ponownie wziąć dowolny zużyty żeton, dają mi de facto dodatkowy żeton?

2. W misjach fabularnych rzucam kością na określonym heksie. Iloma kośćmi rzucam? Tyle ile ma moja postać czy 2?

3. Czy jeżeli na heksie jest gracza to drugi gracz może na niego wejść? Jeśli tak walczą ze sobą?

4. Przy sprawdzeniu (pięść, oko itp) jak można uzyskać wynik 3 i więcej jeśli na karcie postaci jest max 2

5. Czy uczenie się jest akcją? Mam wymagać liczbę kart czy potrzebuje akcji czy porostu je wydaje?

6. Nie potrafię zrozumieć co się dzieje jak przegram walkę? po prostu tracę kolejną ture?
1. Tak. Wykorzystując ten symbol na żetonie możesz przerzucić wydany żeton i dołączyć go do dostępnej puli.
2. Jeżeli chodzi Ci o przeszukiwanie to rzucasz tyloma kośćmi ile masz dostępnych przy ruchu. Najczęściej to 3 kości. Ilość kości jest wstępnie określona na kartach bohaterów- w trakcie gry może się zmieniać.
3. Można wejść na heks z innym graczem i nic się wtedy nie dzieje. Nie ma możliwości walki między graczami, za wyjątkiem sytuacji, gdy jednym z wybranych bohaterów będzie Corbin. Może on inicjować walkę z innym graczem.
4. Można się zmobilizować (czyli odrzucić jedną z posiadanych kart umiejętności) by dociągnąć dodatkową kartę, np. masz siłę 2, testując dociągasz 2 karty i masz na nich 2 sukcesy; odrzucasz jedną posiadaną kartę umiejętności z ręki (nie nauczoną) i dociągasz dodatkową kartę uzyskując trzeci sukces. W ten sam sposób można zdać test posiadając cechę na poziomie 0 (odrzucając kartę z ręki i dociągając kartę do testu).
5. Uczenie się nie jest akcją. Wykonujemy je podczas swojej tury między akcjami, przed lub po nich.
6. Po przegranej walce musisz najpierw się wyleczyć czyli odzyskać minimum 1 punkt zdrowia. Służy do tego akcja Odpoczynku. Jeżeli znajdujesz się na heksie cywilizacji (miasta, miasteczka, twierdze, świątynie) leczysz automatycznie wszystkie obrażenia. W dziczy musisz rzucić 5 kośćmi ruchu i leczysz tyle obrażeń ile pasuje do Twojego heksa. Potem kontynuujesz grę normalnie.
dexter83
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2025, 11:22
Has thanked: 2 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: dexter83 »

Jest coraz lepiej :)
Rozumiem ze odpoczynek to moja 1 akcja przy kolejnej turze?. Mogę w 1akcji wyleczyć np. 3 rany ( w dziczym rzucając 5 kościami) i kontynuować 2 kolejne akcje ? Nie tarce przedmiotów, zdolności itp?
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

dexter83 pisze: 12 sty 2025, 15:35 Jest coraz lepiej :)
Rozumiem ze odpoczynek to moja 1 akcja przy kolejnej turze?. Mogę w 1akcji wyleczyć np. 3 rany ( w dziczym rzucając 5 kościami) i kontynuować 2 kolejne akcje ? Nie tarce przedmiotów, zdolności itp?
Dokładnie tak.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

Czy tą umiejętność można odpalać podczas tur walki?

Obrazek
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

Podczas walki są rundy, nie tury. Tę umiejętność wykorzystujesz raz na turę (walka jest częścią twojej tury), więc możesz ją wykorzystać po walce lub przed.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: akustyk »

No tak. Rozumiem, że nie jest to akcja zgadza się?
Awatar użytkownika
Tarongot
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2022, 17:04
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Tarongot »

akustyk pisze: 26 sty 2025, 23:44 No tak. Rozumiem, że nie jest to akcja zgadza się?
Zgadza się. Nie jest to akcja. Po prostu dodatkowe działanie w turze.
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 368
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 306 times
Been thanked: 67 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: narandil »

hej,
mam prośbę - spolszczam sobie niektóre karty i czy ktoś mógłby proszę poratować zdjęciem tej karty w wersji PL ?
Jest to karta "Zmienna" z dodatku Nierozerwalne Więzi
Obrazek

z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 88
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 36 times
Been thanked: 27 times

Re: Runebound (3rd edition) - pytania i wątpliwości

Post autor: Grzeg0rz »

Obrazek
ODPOWIEDZ