rand pisze: ↑08 maja 2025, 14:52
Przeczytałem instrukcje do
Darkest Doom i jestem pod wrażeniem jak nieudolnie można napisać instrukcje... Nie mówie o tłumaczeniu, przyznam, że się nie wczytywałem aż tak, raczej starałem się poznać zasady na instrukcji pdf, bo zastanawiałem się nad kupnem gry. Tak, wiec totalnie nie zwracałem uwagi na to czy sa literówki itd.
Sama instrukcja przypomina jakąś wersje beta, chyba że jest jeszcze jakaś druga instrukcja, której nie udostępniono. Na podstawie tego co przeczytałem, ciezko by mi było rozegrać gre. Dużo pytań pozostaje bez odpowiedzi, które może by się rozwiały podczas grania, ale szczerze mówiąc bez jakiegoś faqa, wideoinstrukcji, gamepaya to ja w to nie wchodzę.
Ktoś może planuje takie coś, bo filmy na zagranicznym youtube są ze starymi zasadami, ewidentnie przedawnione. Te polskie na tyle jasne nie są i też mają już ponad rok.
A to ciekawe... ja mam akurat inne zastrzeżenia co do instrukcji (uszkodzenia mechaniczne i jakiś dziwny maz na drugiej stronie (wewnętrzna część okładki) [Załączam fotę] Ten maz to nie jest uszkodzenie mechaniczne - to wygląda albo jak jakaś sp********a dekoracja, albo jakaś wada papieru/drukarki?!?! Nie mam pojęcia, w życiu czegoś takiego nie widziałem xD. Napisz(cie) czy takie coś też macie? Instrukcja jest wg. mnie dobra, chodź nie miałem wglądu do angielskiej wersji, więc ciężko wyłapać błędy.
Odnoszę wrażenie że w tej instrukcji (nazwijmy ją nr.3) niewiele się zmieniło w stosunku do poprzedniej instrukcji (nazwijmy ją nr.2). Wydaje mi się że wróciła możliwość korzystania z terenów na których stoisz (góry/polany/jeziora) z pierwotnej instrukcji (nazwijmy ją nr. 1) tylko w prostszej formie.
W Nr 1 gra mogła trwać max 9 rund.
W Nr 2 i 3 jest max 8 rund.
Testy misji: W Nr. 1 musiałeś wyrzucić więcej/mniej niż rozwijana cecha
W Nr. 2 i Nr 3: musisz wyrzucić więcej niż rzut na niebieskiej kości (dziwne rozwiązanie, poprzednie nie było takie złe)
Możliwe że kłamię pisze jakie odnoszę wrażenie.
Nie jestem pewny co do tego "ataku zasięgowego" potworów czy się zmienił.
Moim zdaniem, producent, ten cały Game Start, raczej se leciał w kulki pisząc że pracują nad nową wersją zasad. Ja osobiście nie zauważyłem różnicy, opis Zaqu jest aktualny (Darkest Doom - Zasady - Nowa wersja zasad). Change my mind.
Ale zawsze jest Ale... opis zagrywania kart mrocznego mroku, kiedy dochodzą nowe poczwary jest moim zdaniem najsłabszą częścią instrukcji. Ten opis pozostawił niejasność w mojej głowie i jakoś mi nie utkwił.
