Bolt Action (Alessio Cavatore)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
foxikos
Posty: 523
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 280 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Backero pisze: 30 kwie 2025, 07:57 Cześć, zastanawiam się ponownie nad tym Bolt Action i mam parę pytań.

- Rozważam armię fińską lub japońską. Jakie są plusy i minusy każdej z nich?
- Czy grając konkretną armią jestem ograniczony do grania jedynie w kanonicznym dla niej scenariuszu / teatrze?
- Ile czasu mniej więcej trwa standardowa partia? Najlepiej w porównaniu do WH40k lub Age of Sigmar.
- Jakie ogólnie są najważniejsze zasady i zmiany względem WH40k i Age of Sigmar? Wspominam te dwa systemy, bo jedyne, z którymi mam jakiekolwiek doświadczenie.
O armiach ci nie napisze bo nigdy nie grałem sam nimi ale z tego co zauważyłem grając przeciw Japońcom to są mocni w zwarciu, ale mają słabe czołgi.
Czas trwania przy 1250pkt i max 20 kościach, my zamykamy się w 2,5h spokojnie, ale też zależy od scenariusza powiedziałbym od 2,5-3h.
Odnosząc się do teatru wojny to narazie w edycji 3 jeszcze nie wypuszczono żadnych teatrów ;-) więc jak nie jesteś ortodoksem historycznym możesz grać jak chcesz, zależy jaką masz ekipę. My czasem odgrywamy jakieś tam starcia więc każdy z nas ma po 2 armię.
Co do zasad vs AoS bo w 40k nie grałem. Aktywacja jednostek polega na dociagu kości rozkazu i przydzieleniu kości wybranej jednostce, czasem może być tak że kilka razy ruszysz się swoimi jednostkami a później może być ze przeciwnik, nie ma ruchu cała armia i strzelania i później dopiero przeciwnik. Odnośnie „umiejek” każda nacja ma swoje 3-4 „umiejki” jako dodatkowe. Reszta oddziałów jest w miarę standardowa, wiadomo różnią się pomiędzy nacjami że ci mają dodatkowa opcję wyjścia z boku, czy tam więcej kostek do hitów. Ogólnie jest mniejsze zamieszanie, o wiele mniej różnych opcji.
Kiedyś kolega stwierdził że to jest taka fajna gra bo płynie idealna do piwka.
Ciężko tak wszystko opisać. Najlepiej się wybrać gdzieś gdzie grają i zobaczyć albo zagrać.
Widzę że kolega z Rzeszowa więc zapraszamy ;-)
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 438
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 184 times
Been thanked: 99 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: Backero »

foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 my zamykamy się w 2,5h spokojnie, ale też zależy od scenariusza powiedziałbym od 2,5-3h.
Czyli na nasze to będzie z 5. Mojej ekipie zawsze trzeba przemnożyć przez 2 przewidywany czas trwania xD
foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 Odnosząc się do teatru wojny to narazie w edycji 3 jeszcze nie wypuszczono żadnych teatrów ;-) więc jak nie jesteś ortodoksem historycznym możesz grać jak chcesz, zależy jaką masz ekipę.
W tym przypadku pewnie bym ogrywał z lokalnymi graczami (najprędzej tacy z Rzeszowa) więc bym się dostosował.
foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 Odnośnie „umiejek” każda nacja ma swoje 3-4 „umiejki” jako dodatkowe.
W sensie 3-4 umiejki na partię, które są stałe na frakcje? Czy podczas budowy armii się wybiera jedną z nich? Ogólnie do złożenia armii wybiera się coś jeszcze oprócz kompozycji wojsk, jak datachmenty/formacje/subfrakcje?
foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 Widzę że kolega z Rzeszowa więc zapraszamy ;-)
Gdzie gracie i jak często? Macie jakąś grupę społecznościową lub serwer Discord? Chętnie bym wpadł któregoś razu rzucić okiem, żeby zobaczyć, czy w ogóle mi ten system przypasi :)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2025, 10:55 przez Backero, łącznie zmieniany 1 raz.
foxikos
Posty: 523
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 280 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

Backero pisze: 05 maja 2025, 09:01
foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 Odnośnie „umiejek” każda nacja ma swoje 3-4 „umiejki” jako dodatkowe.

W sensie 3-4 umiejki na partię, które są stałe na frakcje? Czy podczas budowy armii się wybiera jedną z nich? Ogólnie do złożenia armii wybiera się coś jeszcze oprócz kompozycji wojsk, jak datachmenty/formacje/subfrakcje?
Każda nacja ma swoje 2-4 umiejki stałe.
W trakcie tworzenia armii dodaje się oddziały zgodnie z nacją, i one mogą mieć jakieś swoje "umiejki" (stałe dla oddziału). Tutaj jest to uproszczone.
Backero pisze: 05 maja 2025, 09:01
foxikos pisze: 30 kwie 2025, 20:18 Widzę że kolega z Rzeszowa więc zapraszamy ;-)
Gdzie gracie i jak często? Macie jakąś grupę społecznościową lub serwer Discord? Chętnie bym wpadł któregoś razu rzucić okiem, żeby zobaczyć, czy w ogóle mi ten system przypasi :)
W większości gramy w Raglocie (stary Zelmer), zapraszamy na grupę na FB "Bolt Action Rzeszów" - dodam Cię poźniej do chatu.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2025, 20:03 przez foxikos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
foxikos
Posty: 523
Rejestracja: 16 kwie 2020, 18:40
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 280 times

Re: Bolt Action (Alessio Cavatore)

Post autor: foxikos »

To już drugi post pod postem

Ostatnio rozegrany z kolegą scenariusz Dzwony w śniegu

Zima 1943/44, Ukraina – W mroźnym krajobrazie wschodniego frontu, gdzie
śnieg przykrył trupy i stal, toczy się kolejny epizod brutalnej wojny. oddziały Osi cofają się
pod naporem Armii Czerwonej, próbując utrzymać pozycje w kluczowej wsi, gdzie dominującym
punktem jest stara prawosławna cerkiew na wzgórzu. Z jej wieży można kontrolować całą okolicę
– strategiczna pozycja zarówno dla obserwacji, jak i ostrzału.

Dzisiaj starcie Włochów z USSR, gdzie wojska USSR miały za zadanie przejęcie prawosławnej cerkwi… po 5 rundach niestety Włochy wygrywają, nie pomogły 2xT-34 i 2xKatyusha

Bardzo fajna rozgrywka, scenariusz testowy pisany na potrzeby rozgrywki.

Kilka zdjęć w spojlerze
Spoiler:
Moja kolekcja
Potrzebujesz insertu - zaglądnij https://insertme.pl/
ODPOWIEDZ