Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4651
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 1115 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Osobiście odradzam każdy możliwy insert. Pudło jest za duże by z niego na bieżąco korzystać i lepiej zainwestować w coś w czym będziemy poręcznie trzymać bieżący cykl. Moje rozwiązanie:
Spoiler:
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Ardel12
- Posty: 4050
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1388 times
- Been thanked: 2930 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Patrząc, że mieści cykle 1-5 bez figurek, ale z ulepszonymi kaflami terenu i księgami w twardej oprawie to ja pozdrawiam podnoszenie tego. U mnie cykle 1-3 z fbf insertem waży sporo, że jak ściągam z półki to muszę uważać by mnie nie przeważył(trzymam dość wysoko, więc też pracuje głównie rękami). A bądźmy szczerzy, figurki warzą malutko w porównaniu do makulatury. Insert wygląda super, ale po co przerzucać do jednego pudła całą zawartość 1-5 jak figurki lądują w innym pudle? To już nie lepiej trzymać jak przyszło?ArtIO pisze: ↑12 maja 2025, 12:34 @MisioKret Ten insert do gry jest chyba jeden z lepszych i najbardziej funkcjonalny
https://imgur.com/a/aeon-trespass-odyss ... rt-VdzsnuD
FbF jak się ogarnie co jest gdzie to spełnia swoje zadanie. Mamy pudełeczka per boss, per cykl technologię, sporo przekładek na mniejsze karty by te podzielić też per cykl. Dla mnie ok, ale brak tego co oferują inserty drukowane, jak takie piękne rozbicie każdego żetonu na osobne miejsce, tacek per postać, ALE figurki są tutaj zabezpieczone elegancko dzięki piankom i dedykowanym slotom dla każdej. Ja mam pomalowane, więc nie martwię się o ich uszkodzenie

Dla mnie ok i obecnie nie narzekam, tym bardziej, że przełożyłem potrzebne karty z cyklu do pudełka z bindera i na dobrą sprawę duże pudło potrzebuję tylko do wyciągania terenów czy żetonów, które pojawiają się pierwszy raz.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 52 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Patrząc, że mieści cykle 1-5 bez figurek, ale z ulepszonymi kaflami terenu i księgami w twardej oprawie to ja pozdrawiam podnoszenie tego. U mnie cykle 1-3 z fbf insertem waży sporo, że jak ściągam z półki to muszę uważać by mnie nie przeważył(trzymam dość wysoko, więc też pracuje głównie rękami). A bądźmy szczerzy, figurki warzą malutko w porównaniu do makulatury. Insert wygląda super, ale po co przerzucać do jednego pudła całą zawartość 1-5 jak figurki lądują w innym pudle? To już nie lepiej trzymać jak przyszło?
[/quote]
Ogólnie autor tych insertów pracuje nad all-in insertem dla cyklu 1-5, za niedługo ma się pojawić na jego stronie. Obecnie testuje pod względem „udźwignięcia” i czy pudełko wytrzyma taki ciężar gry.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 38 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Tbh ja uważam, że dedykowany insert do tej gry jest w zasadzie zbędny i najlepsze co można sobie wziąć to pudełka po dodatkach do innych gier (u mnie Podwodne Miasta, bo idealnie wchodzi cycle book), deckboxy i jakieś mniejsze pudełka na małe karty/ organizery na tokeny. U mnie AI/BP są w deckboxie, ekwipunek mam podzielony na to co mam, mogę zrobić i to czego nie mam odblokowanego.
Insert z reguły ma wszystko ładnie trzymać żeby się nie mieszało i usprawniać setup. Oryginalna wypraska całkiem spoko trzyma karty, a jeżeli do setupu musisz otworzyć wielkie pudło to imo już poszło coś nie tak. Wiadomo, że wszystkiego się nie przewidzi jak nagle masz wyciągnąć jakiś secret deck, karte z cyklu wyżej itd, ale mi tam szkoda sie siłować z tą trumną, niech leży już na tej szafie większość czasu.
Insert z reguły ma wszystko ładnie trzymać żeby się nie mieszało i usprawniać setup. Oryginalna wypraska całkiem spoko trzyma karty, a jeżeli do setupu musisz otworzyć wielkie pudło to imo już poszło coś nie tak. Wiadomo, że wszystkiego się nie przewidzi jak nagle masz wyciągnąć jakiś secret deck, karte z cyklu wyżej itd, ale mi tam szkoda sie siłować z tą trumną, niech leży już na tej szafie większość czasu.
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Po kilku miesiącach przerwy związanej z malowaniem figurek wróciłem, przeleciałem w jeden wieczór Onward Odyssey i wjechałem w C2. Nasłuchałem się o tym, że początek ciężki, co to mnie nie czeka, miazga. No i faktycznie, ciężko w ciul było, ale póki co udało się bez strat pocisnąć dzięki mieszance szczęścia i planowania. Było epicko, nie mogę chyba więcej napisać bez spoilerów 
Pierwsze czytanki ze story booka też bardzo dobre. Podchodziłem do startu cyklu trochę z pesymizmem i podejściem, że nie wiem, czy chce mi się znowu stół zawalać na 60+h. Po pierwszym wieczorze w C2 już widzę, że znowu poleci maraton 

Spoiler:

Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Przed chwilą skończyłem pierwszą potyczkę z Cyclonusem. Trochę farta, trochę pecha, w sumie się wyrównało na końcu. Trzy trupy, Core zdobyty i coś tam jeszcze specjalnego udało się uzyskać. Gdzieś w 2/3 walki skumałem się, jakie są często reakcje na obrażenia przeciwnika i zacząłem grać pod to, co mi trochę poratowało sprawę. Za to olałem inny aspekt AI i sygnaturę dostałem 2 razy w czapkę :/
Ciężko pisać, żeby nie spoilować
Śmieszne było to, że na walkę poleciałem w miarę standardowym zestawem Argo Abilities i ogólnie pomysłu na grę. Standardowym z Cyklu 1, więc wziąłem
Gdzieś koło 2-giego ataku Cyclonusa skumałem się, że popełniłem błąd. Duży xD
Ciężko pisać, żeby nie spoilować

Śmieszne było to, że na walkę poleciałem w miarę standardowym zestawem Argo Abilities i ogólnie pomysłu na grę. Standardowym z Cyklu 1, więc wziąłem
Spoiler:
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 38 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
U mnie Cyclonus już był, wpadła za to pierwsza potyczka z Chimerą. Bardzo podobają mi się mechaniki, pomysł, aleee
Spoiler:
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12760
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3724 times
- Been thanked: 3920 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Ogolnie Cyclonus i Chimera nie sa turbo wymagajacy, ale nie martw sie - inne rzeczy w tym cyklu cie dojada, a Primordiale jeszcze o sobie przypomnaHorribleNick pisze: ↑16 maja 2025, 13:09 U mnie Cyclonus już był, wpadła za to pierwsza potyczka z Chimerą. Bardzo podobają mi się mechaniki, pomysł, aleeeSpoiler:

Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 2142
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 936 times
- Kontakt:
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
@HorribleNick Chimerka to typ piniaty i rodzaj gry w grze. W walkach z nią chodzi właśnie o to aby celować w jak najlepsze fanty, aby razu mieć VP i od pierwszej rany wrzucać rany w drugi stos. Po za tym jest tam kolejna gra w grze - Bellynaut. Spróbuj mieć tytana w jej bebechach w momencie gdy ją zabijasz. Taka kolejna marchewa w którą można celować
I ogólnie - chimerka luzik póki nie jest Lvl3 :>. Wtedy bodajże ambrosia pool staje się ... no, sam rzuć okiem.
I ogólnie - chimerka luzik póki nie jest Lvl3 :>. Wtedy bodajże ambrosia pool staje się ... no, sam rzuć okiem.
- Ardel12
- Posty: 4050
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1388 times
- Been thanked: 2930 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Miałem nie pisać, ale kurna...no nie mogę. Czemu na byczku na poziomie 2 napisali, że na poziomie 1 trample nie działa?! Jaki to ma sens? Dlaczego taka informacja nie została wprost dodana do poziomu 1, ale na drugim to dostajemy ją wręcz podwójnie? No bezsens całkowity. Tym bardziej, że Trample odpala się z kart, nie jest to jakaś tam umiejka, która powoduje zmianę per se(typu brak ramki w walce z Hakatonem - boundless).
Oczywiście przez to zagrałem wybitnie cieżką walkę z nim na poziomie pierwszy. No dobra wybitnie trudna nie była. Ot jedna postać musiała przeżyć 3 dociągi Obola(jabola?) xD druga poddała się przy 2, a jedna w pierwszej rundzie padła(byczek dał najpier knockdowna a potem trampla odpalił xD).
Sumarycznie daliśmy radę i jak teraz mam zawalczyć na poziomie 1 z nim to obstawiam spacerek. A na drugi poziom się dokupi karty z reflexem i będzie git.
Z ciekawostek, jestem na 10 dniu i mam walkę z Temenosem, a zaraz po nim z Adwersarzem xD Chyba fabułę za bardzo pocisnąłem, bo mam wciąż walkę z 1 poziomowym stworkiem do zrobienia(a może dobrze? jestem obsrany
).
Emocje przy Obolach są mega. Choć byczek z tym swoim celowaniem też dostarcza swojego, jak nie wiemy czy zaraz ustawi się na kogoś przewróconego i go zmiażdży czy przyfarcimy i rzuci się na kogoś innego.
A jak to się stało, że mam te dwie walki na raz to już mówię. 1B cel + adwersarz na nim -> nie widziałem opcji na wymanewrowanie go z pojedynczym ruchem, więc zaryzykowałem z eksploracją. Ta się powiodła i nie odpaliła go, ale już historia...oj tutaj przegiąłem pałkę z wpadaniem w gniew i zabijaniem xD
Oczywiście przez to zagrałem wybitnie cieżką walkę z nim na poziomie pierwszy. No dobra wybitnie trudna nie była. Ot jedna postać musiała przeżyć 3 dociągi Obola(jabola?) xD druga poddała się przy 2, a jedna w pierwszej rundzie padła(byczek dał najpier knockdowna a potem trampla odpalił xD).
Sumarycznie daliśmy radę i jak teraz mam zawalczyć na poziomie 1 z nim to obstawiam spacerek. A na drugi poziom się dokupi karty z reflexem i będzie git.
Z ciekawostek, jestem na 10 dniu i mam walkę z Temenosem, a zaraz po nim z Adwersarzem xD Chyba fabułę za bardzo pocisnąłem, bo mam wciąż walkę z 1 poziomowym stworkiem do zrobienia(a może dobrze? jestem obsrany

Emocje przy Obolach są mega. Choć byczek z tym swoim celowaniem też dostarcza swojego, jak nie wiemy czy zaraz ustawi się na kogoś przewróconego i go zmiażdży czy przyfarcimy i rzuci się na kogoś innego.
A jak to się stało, że mam te dwie walki na raz to już mówię. 1B cel + adwersarz na nim -> nie widziałem opcji na wymanewrowanie go z pojedynczym ruchem, więc zaryzykowałem z eksploracją. Ta się powiodła i nie odpaliła go, ale już historia...oj tutaj przegiąłem pałkę z wpadaniem w gniew i zabijaniem xD
-
- Posty: 2142
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 936 times
- Kontakt:
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Zdobyłeś właśnie swoje pierwsze pagony pokory w kontekście zasad.Ardel12 pisze: ↑19 maja 2025, 10:49 Miałem nie pisać, ale kurna...no nie mogę. Czemu na byczku na poziomie 2 napisali, że na poziomie 1 trample nie działa?! Jaki to ma sens? Dlaczego taka informacja nie została wprost dodana do poziomu 1, ale na drugim to dostajemy ją wręcz podwójnie? No bezsens całkowity. Tym bardziej, że Trample odpala się z kart, nie jest to jakaś tam umiejka, która powoduje zmianę per se(typu brak ramki w walce z Hakatonem - boundless).

Powszechny błąd i rzecz swoją drogą powszechnie krytykowana.
Oj czytać trzeba te małe keywordy dokładnie - jedne mają minus, inne plus. Umiejki bossów też dokładnie badać, a zwłaszcza Pursuera i Temenosa...
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Spoiler:
A i polecam Pursuera jak Ci sprzątnie tytana na start w pierwszym ataku od 0 ran do tytana nie ma xD, byłem widziałem
Ostatnio zmieniony 19 maja 2025, 12:13 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 38 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Ja nie wiem czy popchnięcie fabuły bardziej nie jest finalnie lepsze. Nam prawie nie udało się cyklu ukończyć przez wymagania fabuły i byłem bardzo salty z tego powodu.
Udało nam się też Pursuera bić tylko dwa razy. Zapewne dużo nam oszczędził cierpień. W C2 zaś
Udało nam się też Pursuera bić tylko dwa razy. Zapewne dużo nam oszczędził cierpień. W C2 zaś
Spoiler:
-
- Posty: 2142
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 936 times
- Kontakt:
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Spoiler:
Czyszczenie boxów to efekt Ascendancy, a Ascendancy po to aby nie było powercreepu. Tu wszystko się łączy.
Powodzenia z ubiciem Burdena w c2...
Z tym przesuwaniem Adversary dalej - tak właśnie jest. Na tym polega idea Adversary w grach w ogóle...
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 38 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Spoiler:
Burdena nie widziałem, może zmienia to, ale jeżeli tak wygląda mechanika, to rozumiem skąd nazwa xD
Ostatnio zmieniony 19 maja 2025, 18:17 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytat
Powód: Cytat
-
- Posty: 2142
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 936 times
- Kontakt:
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Tytani silniejsi ale ascendancy to początkowo wyrównuje, przynajmniej ja miałem takie odczucia, i kiedy zabiłem go w c2 w 57 dniu bodajże to wcale nie było to łatwe, było bardzo trudno. Można uznać, że w pewien sposób jest on takim tanim reduktorem fate, ale zawsze ryzykownym. Jak jesteś w C2 to spróbuj go ubić i daj znać czy to było easy peasy;)
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 38 times
Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)
Tak dla jasności, mówię tu o Toyingu, że bicie tego w C2 to właśnie przechadzka w parku. Non-Toying to bestia, zabiłem w teatrze, ale jakim kosztem 
Skończę z Pyramidionem i dokończe ptaka, dam znać jak poszło.

Skończę z Pyramidionem i dokończe ptaka, dam znać jak poszło.