Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pytanie o różowy kafelek rozbudowujący możliwości skanowania. Chodzi o ten pierwszy, który pozwala skanowac obszary obok Ziemi.
W instrukcji jest napisane:
Jako premię natychmiastową związaną z tą technologią otrzymujesz 2 żetony danych
Jak mam to rozumieć? Czy to polega na tym, że np. wstawiam się jednym swoim znacznikiem i dostaję za to 1 znacznik danych, plus dobieram z puli ogólnej jeszcze 2 (czyli razem dostaję 3)? COś za mocne to się wydaje, stąd wątpliwości.
ja grałem, że w momencie kupna tego ulepszenia dostawało się 2 żetony danych z zasobów ogólnych.
Edytowano:
Aż sprawdziłem, czy dobrze grałem wg angielskiej instrukcji. Wydaje mi się, że tłumacz niepotrzebnie dodał "na tych kafelkach", bo pewnie pojawią się pytania, o który kafelek/element na planszy chodzi...
PL pisze:Podczas akcji skanowania pobliskich gwiazd można oznaczyć sygnał w sektorze sąsiadującym z Ziemią, zamiast oznaczać sygnał w sektorze z Ziemią. Premia natychmiastowa na tych kafelkach zapewnia graczowi 2 żetony danych.
EN pisze:During a scan action, you can mark a signal in a sector adjacent to Earth instead of marking Earth's sector. This tech's immediate bonus also gives you 2 data.
Curiosity pisze: ↑04 mar 2025, 17:26
Pytanie o różowy kafelek rozbudowujący możliwości skanowania. Chodzi o ten pierwszy, który pozwala skanowac obszary obok Ziemi.
W instrukcji jest napisane:
Jako premię natychmiastową związaną z tą technologią otrzymujesz 2 żetony danych
Jak mam to rozumieć? Czy to polega na tym, że np. wstawiam się jednym swoim znacznikiem i dostaję za to 1 znacznik danych, plus dobieram z puli ogólnej jeszcze 2 (czyli razem dostaję 3)? COś za mocne to się wydaje, stąd wątpliwości.
"Każdy kafelek technologii zapewnia widoczną na nim premię. Premię otrzymuje się natychmiast po
wzięciu danego kafelka. Następnie należy odwrócić kafelek i umieścić go na swojej planszetce stroną
z technologią do góry."
Dwa żetony danych to po prostu premia, która dostajesz gdy zdobędziesz tą technologię. Bierzesz je z puli ogólnej i odkładasz je do puli danych swojego komputera. Jest to premia jednorazowa.
Z Twojego pytania domyślam się, że traktujesz to jako premie podczas skanowania a to premia podczas zakupu technologii..
Curiosity pisze: ↑04 mar 2025, 17:26
Pytanie o różowy kafelek rozbudowujący możliwości skanowania. Chodzi o ten pierwszy, który pozwala skanowac obszary obok Ziemi.
W instrukcji jest napisane:
Jako premię natychmiastową związaną z tą technologią otrzymujesz 2 żetony danych
Jak mam to rozumieć? Czy to polega na tym, że np. wstawiam się jednym swoim znacznikiem i dostaję za to 1 znacznik danych, plus dobieram z puli ogólnej jeszcze 2 (czyli razem dostaję 3)? COś za mocne to się wydaje, stąd wątpliwości.
"Każdy kafelek technologii zapewnia widoczną na nim premię. Premię otrzymuje się natychmiast po
wzięciu danego kafelka. Następnie należy odwrócić kafelek i umieścić go na swojej planszetce stroną
z technologią do góry."
Dwa żetony danych to po prostu premia, która dostajesz gdy zdobędziesz tą technologię. Bierzesz je z puli ogólnej i odkładasz je do puli danych swojego komputera. Jest to premia jednorazowa.
Z Twojego pytania domyślam się, że traktujesz to jako premie podczas skanowania a to premia podczas zakupu technologii..
To jest ta premia. W tym wypadku 2 żetony danych i 3 punkty zwycięstwa.
Chcę zagrać solo i nie mogę rozkminić zapisu w instrukcji:
Gdy rywal zdobędzie ślad życia, sprawdza odpowiednie kolumny obu gatunków obcych. Rywal oznacza pole w tej kolumnie, w której pierwsze nieoznaczone pole jest niżej. (Rywal ignoruje pole nadmiarowe poniżej kolumny, chyba że wszystkie inne pola są wypełnione)
Co znaczy to niżej? Załóżmy że wszystkie pola są dostępne i Rywal właśnie otrzymał niebieski ślad. Na którym z niebieskich pól powinien go położyć, na tym za 5 czy za 3 punkty?
hadrian pisze: ↑12 mar 2025, 22:07
Chcę zagrać solo i nie mogę rozkminić zapisu w instrukcji:
Gdy rywal zdobędzie ślad życia, sprawdza odpowiednie kolumny obu gatunków obcych. Rywal oznacza pole w tej kolumnie, w której pierwsze nieoznaczone pole jest niżej. (Rywal ignoruje pole nadmiarowe poniżej kolumny, chyba że wszystkie inne pola są wypełnione)
Co znaczy to niżej? Załóżmy że wszystkie pola są dostępne i Rywal właśnie otrzymał niebieski ślad. Na którym z niebieskich pól powinien go położyć, na tym za 5 czy za 3 punkty?
Im niższe pole tym więcej punktów, więc tam gdzie zdobędzie ich więcej.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Ja mam pytanie odnośnie oznaczonych sygnałów. Czy jeżeli mam dominację w sektorze to czy ta dominacja liczy się na potrzeby kart które wymagają oznaczonych sygnalów w czterech sektorach?
Kubulunku pisze: ↑15 mar 2025, 07:51
Ja mam pytanie odnośnie oznaczonych sygnałów. Czy jeżeli mam dominację w sektorze to czy ta dominacja liczy się na potrzeby kart które wymagają oznaczonych sygnalów w czterech sektorach?
Czy ktoś wykorzystywał bota od gry solo do symulacji gry przez 3ciego gracza? Czy testował to ktoś? Ma to sens?
Ostatnio grałem w dwie osoby, dosyć cieżko oznaczało się sygnały.
Pograj jeszcze w 2 os. a zobaczysz, że to nie problem i da się te różowe znaki zdobyć w inny sposób, a strategia na skanowanie ma się i tak bardzo dobrze.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Takie pytanie.
Jak mam już na planszetce gracza jakiś niebieski rozwój technologii - ale wykładając niebieskie znaczniki pominę dolny rząd i wyłożę kolejne w górnym - to czy można w kolejnych akcjach uzupełnić pominięte miejsca w dolnym rzędzie ?
ZUBRZYCKI Maciej pisze: ↑17 mar 2025, 13:15
Takie pytanie.
Jak mam już na planszetce gracza jakiś niebieski rozwój technologii - ale wykładając niebieskie znaczniki pominę dolny rząd i wyłożę kolejne w górnym - to czy można w kolejnych akcjach uzupełnić pominięte miejsca w dolnym rzędzie ?
Możesz.
Nie można kłaść na dolnych tylko w momencie jak nie ma na górnych.
ZUBRZYCKI Maciej pisze: ↑17 mar 2025, 13:15
Takie pytanie.
Jak mam już na planszetce gracza jakiś niebieski rozwój technologii - ale wykładając niebieskie znaczniki pominę dolny rząd i wyłożę kolejne w górnym - to czy można w kolejnych akcjach uzupełnić pominięte miejsca w dolnym rzędzie ?
Możesz.
Nie można kłaść na dolnych tylko w momencie jak nie ma na górnych.
Dodam tylko, że dolnych pól nie trzeba wypełniać żetonami danych w kolejności. Można wypełnić dowolne pole pod warunkiem, że wypełniono odpowiadające mu górne pole. Natomiast górne pola należy wypełniać żetonami danych od lewej do prawej.
To tak dla pewności:
- nawet kiedy gracz spasuje, Automa gra dalej, aż wyczerpie swój deck kart?
- cele na kafelkach takie jak np. dominacja w niebieskim lub czerwonym sektorze, trzeba spełnić dopiero po ich odkryciu?
Pytanie o tryb solo. "Rywal również zbiera żetony egzoskamielin. Oznacza pole wymagające opłacenia kosztu w postaci żetonów egzoskamielin tylko wtedy, gdy ma ich wystarczającą liczbę. W przeciwnym razie uznaje pole za oznaczone (nie można oznaczyć go 2 raz)." Jak poprawnie wykonać to co jest w nawiasie? Załóżmy że rywal nie ma egzoskamielin i uznaje że to pole jest oznaczone, drugi raz nie będzie już mógł go oznaczyć, nawet jeśli będzie puste i rywal będzie miał czym zapłacić? A gracz może to pole później oznaczyć? Grałem tak że rywal drugi raz już nie mógł tego pola oznaczyć więc miał tylko trzy szanse na zdobycie 25 punktów (nawet później według standardowych zasad gdzie to pole było najniżej) a ja mogłem to pole normalnie oznaczyć po opłaceniu kosztu.
Alucard1982 pisze: ↑07 kwie 2025, 14:05
To może coś źle grałem...
To tak dla pewności:
- nawet kiedy gracz spasuje, Automa gra dalej, aż wyczerpie swój deck kart?
- cele na kafelkach takie jak np. dominacja w niebieskim lub czerwonym sektorze, trzeba spełnić dopiero po ich odkryciu?
1. Tak automa gra dalej dopóki ma karty, kiedy już nie ma i zaczyna swoją turę automatycznie pasuje.
2. Tak dopiero po odkryciu, są kafelki takie jak 5 żetonów danych, 16 pz czy 8 rozgłosu te są od razu oznaczane po odkryciu o ile gracz spełnia warunek.
Everest pisze: ↑07 kwie 2025, 14:22
Pytanie o tryb solo. "Rywal również zbiera żetony egzoskamielin. Oznacza pole wymagające opłacenia kosztu w postaci żetonów egzoskamielin tylko wtedy, gdy ma ich wystarczającą liczbę. W przeciwnym razie uznaje pole za oznaczone (nie można oznaczyć go 2 raz)." Jak poprawnie wykonać to co jest w nawiasie? Załóżmy że rywal nie ma egzoskamielin i uznaje że to pole jest oznaczone, drugi raz nie będzie już mógł go oznaczyć, nawet jeśli będzie puste i rywal będzie miał czym zapłacić? A gracz może to pole później oznaczyć? Grałem tak że rywal drugi raz już nie mógł tego pola oznaczyć więc miał tylko trzy szanse na zdobycie 25 punktów (nawet później według standardowych zasad gdzie to pole było najniżej) a ja mogłem to pole normalnie oznaczyć po opłaceniu kosztu.
Jeżeli nie ma czym zapłacić to traktuje to pole jak oznaczone. Jeśli w przyszłości będzie znowu oznaczał i będzie go stać opłacić koszt to może jak najbardziej oznaczyć to pole.
Dla ścisłości zasady gry mówią, że nie można oznaczyć już oznaczonego pola, stąd zapis w nawiasie dla przypomnienia.
Nie do końca masz rację. Kamień milowy Egzercjan jest jeden dla wszystkich graczy i nie zdejmuje się go, żeby inni też mogli go odpalić. Ale prawdą jest, że można z nich skorzystać tylko raz (jeśli dobrze pamiętam jest to zapisane na karcie gatunku).
Koslaz pisze: ↑25 maja 2025, 15:32
Ale prawdą jest, że można z nich skorzystać tylko raz (jeśli dobrze pamiętam jest to zapisane na karcie gatunku).
Proszę o wskazanie tego w instrukcji, że każdy kamień milowy Egzercjan można odpalić tylko raz.
Ja tego nie znalazłem
Zobaczcie:
W przypadku tego kamienia milowego kosztującego jeden kredyt jest napisane, że nie można go opłacić "later". Ale wg mnie nie wyklucza to kolejnego okrążenia toru. Gdyby tak było, to przy pierwszym kamieniu milowym też byłaby mowa, że nie można go odpalić później.
Generalnie wg mnie nie wynika z instrukcji to co mówicie, że można to odpalić tylko raz Dodam że Gemini również twierdzi, że można odpalić więcej niż raz, ale wiadomo że AI może się mylić
W instrukcji jest napisane by położyć nowe znaczniki na konkretnym polu punktowym: +20 i +40. Jak okrążasz plansze powtórnie to nie jesteś ponownie na tych polach, tylko na polach o 100 większych.
Tak samo nie odpala się złotych milestonow ponownie, bo jesteś na polu 125 a nie 25.
Kluczyk pisze: ↑26 maja 2025, 19:51
W instrukcji jest napisane by położyć nowe znaczniki na konkretnym polu punktowym: +20 i +40. Jak okrążasz plansze powtórnie to nie jesteś ponownie na tych polach, tylko na polach o 100 większych.
Tak samo nie odpala się złotych milestonow ponownie, bo jesteś na polu 125 a nie 25.
W przypadku złotych kamieni milowych akurat w instrukcji jest jasno napisane, że mija się je raz.
Tutaj mi brakuje napisania tego wprost.
Ale ok, Twoje wyjaśnienie jest jakimś wyjaśnieniem