2 de mayo
2 de mayo
Mam problem z kartami, tzn. ich zrozumieniem.
Chodzi o:
"LAS MANOLAS" - jak działa? czy muszę ruszyć jednostką Hiszpanów na pole 20 aby zablokować Francuzów?
"CABALLERIA" - jak działa? mile widziany przykład
"AFRANCESADOS" - jak działa? w tłumaczeniu mam "Gracz hiszpański musi oddać i odłożyć jedną kartę z ręki." oddać i odłożyć? nie kumam.
"MOLINA Y SORIANO" - kiedy ją zagrywam? z instrukcji wynika, że z obowiązku w 1 fazie, na karcie już to takie jasne nie jest (przynajmniej dla mnie)
Z góry dzięki za pomoc
Chodzi o:
"LAS MANOLAS" - jak działa? czy muszę ruszyć jednostką Hiszpanów na pole 20 aby zablokować Francuzów?
"CABALLERIA" - jak działa? mile widziany przykład
"AFRANCESADOS" - jak działa? w tłumaczeniu mam "Gracz hiszpański musi oddać i odłożyć jedną kartę z ręki." oddać i odłożyć? nie kumam.
"MOLINA Y SORIANO" - kiedy ją zagrywam? z instrukcji wynika, że z obowiązku w 1 fazie, na karcie już to takie jasne nie jest (przynajmniej dla mnie)
Z góry dzięki za pomoc
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Kartę możesz zagrać w fazie ruchu. Grupa, bądź pojedyncza jednostka hiszpańska znajdująca się na polu nr 20 może zablokować ruch wojsk francuskich na to pole spoza Madrytu. Czyli, albo wydajesz Hiszpanom w tej turze rozkaz ruchu na pole 20 i zagrywasz kartę blokując ruch francuski, albo trzymasz Hiszpanów na polu nr 20 w nadziei, że kartę dostaniesz i będziesz mógł zagrać. Minus jest taki, że karta może podejść np. w turach następnych po turze trzeciej, co umożliwi wejście Francuzom na to pole i spowoduje, że karta będzie bezużyteczna. Tym niemniej jeżeli jest możliwość jej zagrania, graj śmiało przy ograniczonych możliwościach ruchu Francuzów może być to zagranie na miarę wygranej."LAS MANOLAS"
Wydajesz rozkaz ruchu grupie do 3 jednostek francuskich i może ona się przemieścić o dwa pola, jeżeli pierwsze pole to nr 14,15,16, niezawierające oddziałów hiszpańskich. Przykładowy ruch to 18->16->12. Rozkaz ten nie liczy się do limitu rozkazów francuskich."CABALLERIA"
Gracz hiszpański musi losowo usunąć z gry jedną ze swych kart na ręce. Najlepiej zaczekać, aż gracz hiszpański dobierze kartę"AFRANCESADOS"
Kartę możesz zagrać w DOWOLNEJ fazie ruchu/rozstrzygnięcia. Czyli np. zagrywasz ją w turze nr 3 w fazie rozstrzygnięcia i w tej turze nie ma rozstrzygnięcia na polu z maksymalnie dwiema twoimi jednostkami, a w turze nr 4 możesz wyjść z tego pola, nie zostawiając żadnych jednostek."MOLINA Y SORIANO"
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2 de mayo
Cabaleria - jeśli zaczynasz z pola 14, 15 lub 16 możesz poruszyć się grupą (do 3 oddziałów) francuzów o dwa pola jeśli pierwsze jest wolne od wroga. Ruch ten nie jest wliczany w limit ruchów francuzów. Zagrywasz w fazie ruchu
Np. masz grupę 2 oddziałów na polu 14 a na 7 nie ma Hiszpanów to możesz ruszyć się od razu na 5
Las Manolas - zagrywasz w fazie ruchu i jeden hiszpański oddział lub grupa blokują wejście Hiszpanów na pole 20 spoza murów
Molina y Soriano - jedna grupa Hiszpanów unika walki i może bez strat wycofać się z pola walki w następnej fazie ruchu. Zagrywasz w fazie ruchu lub rozstrzygnięć
Np. masz grupę 2 oddziałów na polu 14 a na 7 nie ma Hiszpanów to możesz ruszyć się od razu na 5
Las Manolas - zagrywasz w fazie ruchu i jeden hiszpański oddział lub grupa blokują wejście Hiszpanów na pole 20 spoza murów
Molina y Soriano - jedna grupa Hiszpanów unika walki i może bez strat wycofać się z pola walki w następnej fazie ruchu. Zagrywasz w fazie ruchu lub rozstrzygnięć
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Zły przykład - pierwsze pole na które wchodzi oddział przemieszczany kartą "Caballeria" musi być polem 14,15 lub 16.Np. masz grupę 2 oddziałów na polu 14 a na 7 nie ma Hiszpanów to możesz ruszyć się od razu na 5
http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/ ... _FAQ#toc28
i cytat z FAQ-a: "The first zone" means the first zone entered (of the 2 entered zones), not the first zone that the group starts in.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Dzięki za pomoc. Ale jeszcze raz by rozwiać wątpliwości. W instrukcji z REBELa napisane jest "Gracz dowodzący Hiszpanami otrzymuje kartę Jose Blas Molina y Soriano, jako swoją akcję w czasie Fazy Przygotowania w pierwszej turze" . W instrukcji BARDa ten sam sens. Więc... skąd ta rozbierzność między instrukcją a kartą? Jak grać prawidłowo?
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Tłumaczenia z Rebela bym nie polecał. Nie dość że słabe, błędne i pomijające co ważniejsze akapity, to jeszcze tłumaczone przez osoby, które ani razu nie zagrały w grę (Bardowe to prawdopodobnie to samo tłumaczenie co w Rebelu).Dzięki za pomoc. Ale jeszcze raz by rozwiać wątpliwości. W instrukcji z REBELa napisane jest "Gracz dowodzący Hiszpanami otrzymuje kartę Jose Blas Molina y Soriano, jako swoją akcję w czasie Fazy Przygotowania w pierwszej turze" . W instrukcji BARDa ten sam sens. Więc... skąd ta rozbierzność między instrukcją a kartą? Jak grać prawidłowo?
Kartę "Jose Blas Molina y Soriano" otrzymujesz na początku gry, ale możesz ją wykorzystać w dowolnej turze gry. W pierwszej turze nie ma dobierania kart w fazie przygotowania, bo dostajesz od razu tą kartę, a Francuz ma do wyboru "Artilleria" lub "Marisca Murat".
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Dzięki. Co do instrukcji to wersja z Barda jest zdecydowanie bardziej rozbudowana(powiem nawet ze wydaje się pełna, choć w wyniku błędu mam tylko 4 jej strony i czekam na nadesłanie reszty). Zagranie karty Molina y Soriano opisane jest jednak w niej podobne jak w rebelowskiej wersji, stąd to pytanie. Przyjmuję jednak twoją wersję bo jak dla mnie wydaję się poprawna.
Re: 2 de mayo
Chociaż chyba nadinterpretowałem zasady z wersji Rebela, bo tam pisze tylko o otrzymaniu omawianej karty w 1 rundzie. Pewnie zasugerowałem się wersją Barda, bo tu pisze jednoznacznie: " Podczas fazy przygotowań pierwszej tury grający Hiszpanią wybiera i zagrywa kartę Jose... jako swoją akcję.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2 de mayo
OK - mój błądclown pisze:Zły przykład - pierwsze pole na które wchodzi oddział przemieszczany kartą "Caballeria" musi być polem 14,15 lub 16.Np. masz grupę 2 oddziałów na polu 14 a na 7 nie ma Hiszpanów to możesz ruszyć się od razu na 5
http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/ ... _FAQ#toc28
i cytat z FAQ-a: "The first zone" means the first zone entered (of the 2 entered zones), not the first zone that the group starts in.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Jeżeli takie jest tłumaczenie w instrukcji Bardowskiej, to aż strach pomyśleć, co z resztą instrukcji. Kartę "Jose..." możesz zagrać w dowolnej turze. Z doświadczenia wiem, że takie zagranie jest raczej preferowane w późniejszych etapach gry, gdyż może nieźle namieszać graczowi francuskiemu. Jest to jedna z silniejszych kart hiszpańskich.Chociaż chyba nadinterpretowałem zasady z wersji Rebela, bo tam pisze tylko o otrzymaniu omawianej karty w 1 rundzie. Pewnie zasugerowałem się wersją Barda, bo tu pisze jednoznacznie: " Podczas fazy przygotowań pierwszej tury grający Hiszpanią wybiera i zagrywa kartę Jose... jako swoją akcję.
Co do tłumaczenia instrukcji na polski żal się wypowiadać. Skoro takie "profesjonalne" sklepy nie "umią" przetłumaczyć czterech stron instrukcji, to nie świadczy to dobrze o ich profesjonaliźmie:
http://img505.imageshack.us/img505/5228 ... iakawy.png
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Clown widzę, że jesteś cięty na BARDA, nie załapałeś się na promocję?
Przyznaję jednak rację, jeżeli wzięli się za instrukcję to powinni się bardziej przyłożyć, ale z mojej strony patrząc to i tak dobrze, że jest dołączona instrukcja i to wygląda znacznie bardziej przekonująco niż z REBEL-a.
A swoją drogą np. takie Boże Igrzysko ma (patrząc po forum) o wiele więcej nieścisłości, a jest to polskie wydanie a nie tylko instrukcja.
Przyznaję jednak rację, jeżeli wzięli się za instrukcję to powinni się bardziej przyłożyć, ale z mojej strony patrząc to i tak dobrze, że jest dołączona instrukcja i to wygląda znacznie bardziej przekonująco niż z REBEL-a.
A swoją drogą np. takie Boże Igrzysko ma (patrząc po forum) o wiele więcej nieścisłości, a jest to polskie wydanie a nie tylko instrukcja.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Hehe jestem cięty na każdego dystrubtora gier, który fuszeruje tłumaczenie instrukcji - widać wyraźnie cięcie kosztów, bo tłumaczą je pewnie ludzie z firmy, a nie profesjonaliści. A to odbija się na jakości wydania - stąd potem wiele nieścisłości i wątpliwości.Clown widzę, że jesteś cięty na BARDA, nie załapałeś się na promocję?
Boże Igrzysko z polską instrukcją jest bardziej wygładzone - wersja angielska była tragiczna
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- pomimo
- Posty: 574
- Rejestracja: 21 cze 2007, 22:41
- Lokalizacja: Zielona Góra/ Nowa Sól
- Been thanked: 5 times
Re: 2 de mayo
Tak a propos, tłumaczenie kart do 2 de Mayo znajdziecie w dziale Download na Spiellust.net
Clown jak ty tak dobrze znasz grę, to może od razu przejrzyjrzysz to tłumaczenie, może tam warto coś jeszcze podszlifować.
Clown jak ty tak dobrze znasz grę, to może od razu przejrzyjrzysz to tłumaczenie, może tam warto coś jeszcze podszlifować.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Generalnie jest OK, ale karta "Daoiz" ma błąd, chociaż pewnie niezamierzony, bo tłumaczenie polskie było pewnie z angielskiego, również błędnego, tłumaczenia. Modyfikator +1 działa tylko w strefach 2, 3 lub 4 i taki tekst jest w języku hiszpańskim, natomiast tłumaczenie angielskie "zgubiło" ten istotny fragment.
http://www.boardgamegeek.com/thread/338 ... tion-typos
Reszte przejrzę, jak sprawdzę w domu karty, bo nie pamietam, ale chyba jeszcze jakieś drobne rzeczy tam były (musiałbym fatygować swój "doskonały" hiszpański )
http://www.boardgamegeek.com/thread/338 ... tion-typos
Reszte przejrzę, jak sprawdzę w domu karty, bo nie pamietam, ale chyba jeszcze jakieś drobne rzeczy tam były (musiałbym fatygować swój "doskonały" hiszpański )
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Przykład: w strefie 13 Hiszpanie mają 2 jednostki, wkracza tam Francuz z 2 jednostkami. Dochodzi do fazy rozstrzygnięcia: mamy remis, nikt nic nie traci. Hiszpanie w przyszłej turze mogą pozostać lub wycofać 1 jednostkę, natomiast Francuzi nie mogą opuścić spornego terytorium.
Czy dobrze zrozumiałem? Francuzi stoją dopóki nie wykończą Hiszpanów na spornym obszarze, próbując ściągnąć posiłki aby móc tego dokonać. Hiszpanie oczywiście też mogą próbować gromadzić w spornym obszarze ludzi do walki, albo się częściowo wycofać poświęcając resztę.
Czy dobrze zrozumiałem? Francuzi stoją dopóki nie wykończą Hiszpanów na spornym obszarze, próbując ściągnąć posiłki aby móc tego dokonać. Hiszpanie oczywiście też mogą próbować gromadzić w spornym obszarze ludzi do walki, albo się częściowo wycofać poświęcając resztę.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Zgadza się - Hiszpanie mogą opuścić teren sporny zostawiajac połowę jednostek (zaokrąglając w górę) na polu. Francuzi nie mogą opuścić pola spornego.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Mam pytanie o działanie paru kart.
Karta "Artillery". Czy kontrola o której mowa w opisie karty za tłumaczeniem woj_settlers z bloga Spiellust.net to posiadanie większej ilości jednostek od Hiszpanii na polach 15 i 16 czy też Hiszpanów wogóle nie może być na tych obszarach.
Karta "Presos" (więźniowie). W tłumaczeniu jw brzmi:"Anulujesz efekt karty „Artillery” w strefie 15 lub 16 dla hiszpańskiej grupy o wielkości do dwóch jednostek. Jeśli gracz hiszpański chce, może odwołać w obecnej rundzie fazę rozstrzygnięcia w tej strefie." Rozumiem że karta warta jest zagrania gdy Francuz na potrzeby Artillery pilnuje stref 15 oraz 16 po jednej jednostce. Jeśli miałby tam choćby po 2 jednostki to wprowadzając swoje dwie mogę go zablokować i ewentualnie w następnej turze wyprowadzić z tego obszaru 1 jednostkę" Czy dobrze kombinuję?
Karta "Molina y Soriano". W tłumaczeniu jw brzmi:"Hiszpańska grupa do dwóch jednostek unika fazy rozstrzygnięcia w tej rundzie, i może w rundzie następnej opuścić sporną strefę bez pozostawiania jednostek." Chodzi mi o jej działanie w połączeniu z "Artillery" w obszarze 10. W pierwszej rundzie Francuza w strefie 10 nie można w tym wypadku pokonać a Hiszpan nie może się poruszyć ze strefy 10, no chyba ze zagra kartę "Molina y Soriano", Jeśli tego nie zrobi to traci tę jednostkę. Dobrze zrozumiałem?
Jeśli w kartach mowa jest o anulowaniu rozkazu za tłumaczeniem jw, to anulowany jest rozkaz ruchu a nie chodzi bynajmniej o rozkaz odczytany z karty?
Czy można zagrać kartę Kawaleria aby wprowadzić 3 jednostki na obszar 16 i przemieścić je dalej na kolejny obszar? Czy tym obszarem może być 15?
Trochę się rozpisałem, ale chciałbym grać prawidłowo.
Karta "Artillery". Czy kontrola o której mowa w opisie karty za tłumaczeniem woj_settlers z bloga Spiellust.net to posiadanie większej ilości jednostek od Hiszpanii na polach 15 i 16 czy też Hiszpanów wogóle nie może być na tych obszarach.
Karta "Presos" (więźniowie). W tłumaczeniu jw brzmi:"Anulujesz efekt karty „Artillery” w strefie 15 lub 16 dla hiszpańskiej grupy o wielkości do dwóch jednostek. Jeśli gracz hiszpański chce, może odwołać w obecnej rundzie fazę rozstrzygnięcia w tej strefie." Rozumiem że karta warta jest zagrania gdy Francuz na potrzeby Artillery pilnuje stref 15 oraz 16 po jednej jednostce. Jeśli miałby tam choćby po 2 jednostki to wprowadzając swoje dwie mogę go zablokować i ewentualnie w następnej turze wyprowadzić z tego obszaru 1 jednostkę" Czy dobrze kombinuję?
Karta "Molina y Soriano". W tłumaczeniu jw brzmi:"Hiszpańska grupa do dwóch jednostek unika fazy rozstrzygnięcia w tej rundzie, i może w rundzie następnej opuścić sporną strefę bez pozostawiania jednostek." Chodzi mi o jej działanie w połączeniu z "Artillery" w obszarze 10. W pierwszej rundzie Francuza w strefie 10 nie można w tym wypadku pokonać a Hiszpan nie może się poruszyć ze strefy 10, no chyba ze zagra kartę "Molina y Soriano", Jeśli tego nie zrobi to traci tę jednostkę. Dobrze zrozumiałem?
Jeśli w kartach mowa jest o anulowaniu rozkazu za tłumaczeniem jw, to anulowany jest rozkaz ruchu a nie chodzi bynajmniej o rozkaz odczytany z karty?
Czy można zagrać kartę Kawaleria aby wprowadzić 3 jednostki na obszar 16 i przemieścić je dalej na kolejny obszar? Czy tym obszarem może być 15?
Trochę się rozpisałem, ale chciałbym grać prawidłowo.
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Hiszpanów nie może być w ogóle na tych polach, żeby karta "Artilleria" mogła zacząć działać. Ergo najpierw Francuzi muszą oczyścić teren z Hiszpanów oraz obsadzić go swoimi oddziałamiKarta "Artillery". Czy kontrola o której mowa w opisie karty za tłumaczeniem woj_settlers z bloga Spiellust.net to posiadanie większej ilości jednostek od Hiszpanii na polach 15 i 16 czy też Hiszpanów wogóle nie może być na tych obszarach.
Dobrze kombinujesz - w zależności od sytuacji na planszy można też w ogóle zablokować działanie karty "Artilleria" wprowadzając dzięki "Presos" oddziały hiszpańskie do strefy 15 lub 16. Wtedy Francuzi będą zmuszeni do ponownego oczyszczenia strefy (żeby "Artilleria" mogła znowu zadziałać), a dzięki skasowaniu fazy rozstrzygnięcia zajmie im to trochę więcej czasu, który jest kluczowy do wygranej.Karta "Presos" (więźniowie). W tłumaczeniu jw brzmi:"Anulujesz efekt karty „Artillery” w strefie 15 lub 16 dla hiszpańskiej grupy o wielkości do dwóch jednostek. Jeśli gracz hiszpański chce, może odwołać w obecnej rundzie fazę rozstrzygnięcia w tej strefie." Rozumiem że karta warta jest zagrania gdy Francuz na potrzeby Artillery pilnuje stref 15 oraz 16 po jednej jednostce. Jeśli miałby tam choćby po 2 jednostki to wprowadzając swoje dwie mogę go zablokować i ewentualnie w następnej turze wyprowadzić z tego obszaru 1 jednostkę" Czy dobrze kombinuję?
Dobrze zrozumiałeś - radzę jednak odpuszczać sobie tą jednostke hiszpańską w strefie 10, gdyż karta Moliny przyda się w dużo lepszych okolicznościach.Karta "Molina y Soriano". W tłumaczeniu jw brzmi:"Hiszpańska grupa do dwóch jednostek unika fazy rozstrzygnięcia w tej rundzie, i może w rundzie następnej opuścić sporną strefę bez pozostawiania jednostek." Chodzi mi o jej działanie w połączeniu z "Artillery" w obszarze 10. W pierwszej rundzie Francuza w strefie 10 nie można w tym wypadku pokonać a Hiszpan nie może się poruszyć ze strefy 10, no chyba ze zagra kartę "Molina y Soriano", Jeśli tego nie zrobi to traci tę jednostkę. Dobrze zrozumiałem?
Tak - skasowaniu ulega napisany już rozkaz. W zależności od rodzaju zagranej karty o skasowaniu rozkazu decyduje wydający rozkaz, bądź jego przeciwnik.Jeśli w kartach mowa jest o anulowaniu rozkazu za tłumaczeniem jw, to anulowany jest rozkaz ruchu a nie chodzi bynajmniej o rozkaz odczytany z karty?
Jak najbardziej można tak zrobić. Można nawet wprowadzić w ten sposób jednostki spoza Madrytu.Czy można zagrać kartę Kawaleria aby wprowadzić 3 jednostki na obszar 16 i przemieścić je dalej na kolejny obszar? Czy tym obszarem może być 15?
Kto pyta, nie błądziTrochę się rozpisałem, ale chciałbym grać prawidłowo.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Dobre pytanie przyznam szczerze, że należałoby spytać się autora na BGG o prawidłową interpretację (takiego pytania jeszcze nie było), bo ja widzę tutaj dwie wykluczające się możliwości:
1) Traktujemy to jako jeden rozkaz (wydany grupie jednostek) i w związku z tym nie można rozdzielić jednostek.
2) Uwzględniamy ogólną zasadę dotyczącą limitu rozkazów i jednocześnie braku limitu rozkazów jeśli chodzi o pola 14, 15 i 16 i w tej sytuacji rozdzielenie się byłoby dopuszczalne.
Mam niezłą zagwozdkę. Do tej pory grałem w ten sposób, że traktowałem rozkaz ruchu z karty "Caballeria" jako jeden rozkaz ruchu, nie wliczający się do limitu rozkazów i nie rozdzielałem jednostek. Tym niemniej moja interpretacja może być nieprawidłowa.
1) Traktujemy to jako jeden rozkaz (wydany grupie jednostek) i w związku z tym nie można rozdzielić jednostek.
2) Uwzględniamy ogólną zasadę dotyczącą limitu rozkazów i jednocześnie braku limitu rozkazów jeśli chodzi o pola 14, 15 i 16 i w tej sytuacji rozdzielenie się byłoby dopuszczalne.
Mam niezłą zagwozdkę. Do tej pory grałem w ten sposób, że traktowałem rozkaz ruchu z karty "Caballeria" jako jeden rozkaz ruchu, nie wliczający się do limitu rozkazów i nie rozdzielałem jednostek. Tym niemniej moja interpretacja może być nieprawidłowa.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Chodzi o zagranie karty która pozwala na postawienie dodatkowej jednostki gdziekolwiek na planszy w fazie ruchu(nie pamiętam nazwy karty). Czy stawiając ją na polu przeciwnika który w rozkazach zapisał ruch tej jednostki blokuję ruch poprzez zawiązanie walki czy też porusza się on najpierw? w którym momencie ruchu zagrywam tę kartę. Powiedzmy ze przeciwnik rusza się z 14 na 15 a ja gdy zaczyna się faza ruchu ogłaszam ze chcę zagrać kartę i kładę jednostkę na polu 14 - czy blokuję jego ruch?
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Jest to kwestia momentu zagrania. W trakcie fazy ruchu znamy już rozkazy dla obu stron, więc możemy spokojnie zablokować dany ruch umieszczając jednostkę na jakimś polu. Rozumiem, że chodzi o kartę "Napoleon", bo ta jako jedyna umożliwia postawienie jednostki w trakcie fazy ruchu. Pozostałe uzupełnienia wchodzą w trakcie fazy przygotowania.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Re: 2 de mayo
Czy można odrzucić z ręki karty bez wykonania wydarzenia , bądź bez wypełnienia warunku (w celu uniknięcia blokowania doboru kart)?
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: 2 de mayo
Nie, ale w sensie logicznym, bo w instrukcji nie ma słowa na ten temat. Innymi słowy takie karty kiszą się nam na ręce
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."