Karta "Artillery". Czy kontrola o której mowa w opisie karty za tłumaczeniem woj_settlers z bloga Spiellust.net to posiadanie większej ilości jednostek od Hiszpanii na polach 15 i 16 czy też Hiszpanów wogóle nie może być na tych obszarach.
Hiszpanów nie może być w ogóle na tych polach, żeby karta "Artilleria" mogła zacząć działać. Ergo najpierw Francuzi muszą oczyścić teren z Hiszpanów oraz obsadzić go swoimi oddziałami
Karta "Presos" (więźniowie). W tłumaczeniu jw brzmi:"Anulujesz efekt karty „Artillery” w strefie 15 lub 16 dla hiszpańskiej grupy o wielkości do dwóch jednostek. Jeśli gracz hiszpański chce, może odwołać w obecnej rundzie fazę rozstrzygnięcia w tej strefie." Rozumiem że karta warta jest zagrania gdy Francuz na potrzeby Artillery pilnuje stref 15 oraz 16 po jednej jednostce. Jeśli miałby tam choćby po 2 jednostki to wprowadzając swoje dwie mogę go zablokować i ewentualnie w następnej turze wyprowadzić z tego obszaru 1 jednostkę" Czy dobrze kombinuję?
Dobrze kombinujesz - w zależności od sytuacji na planszy można też w ogóle zablokować działanie karty "Artilleria" wprowadzając dzięki "Presos" oddziały hiszpańskie do strefy 15 lub 16. Wtedy Francuzi będą zmuszeni do ponownego oczyszczenia strefy (żeby "Artilleria" mogła znowu zadziałać), a dzięki skasowaniu fazy rozstrzygnięcia zajmie im to trochę więcej czasu, który jest kluczowy do wygranej.
Karta "Molina y Soriano". W tłumaczeniu jw brzmi:"Hiszpańska grupa do dwóch jednostek unika fazy rozstrzygnięcia w tej rundzie, i może w rundzie następnej opuścić sporną strefę bez pozostawiania jednostek." Chodzi mi o jej działanie w połączeniu z "Artillery" w obszarze 10. W pierwszej rundzie Francuza w strefie 10 nie można w tym wypadku pokonać a Hiszpan nie może się poruszyć ze strefy 10, no chyba ze zagra kartę "Molina y Soriano", Jeśli tego nie zrobi to traci tę jednostkę. Dobrze zrozumiałem?
Dobrze zrozumiałeś - radzę jednak odpuszczać sobie tą jednostke hiszpańską w strefie 10, gdyż karta Moliny przyda się w dużo lepszych okolicznościach.
Jeśli w kartach mowa jest o anulowaniu rozkazu za tłumaczeniem jw, to anulowany jest rozkaz ruchu a nie chodzi bynajmniej o rozkaz odczytany z karty?
Tak - skasowaniu ulega napisany już rozkaz. W zależności od rodzaju zagranej karty o skasowaniu rozkazu decyduje wydający rozkaz, bądź jego przeciwnik.
Czy można zagrać kartę Kawaleria aby wprowadzić 3 jednostki na obszar 16 i przemieścić je dalej na kolejny obszar? Czy tym obszarem może być 15?
Jak najbardziej można tak zrobić. Można nawet wprowadzić w ten sposób jednostki spoza Madrytu.
Trochę się rozpisałem, ale chciałbym grać prawidłowo.
Kto pyta, nie błądzi

"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."