CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Dlatego to wersja do testów. :) Jak przejdzie testy, ok. Jak nie to pomyśli się nad lepszym rozwiązaniem. Najważniejsze jest to aby na module zmieściły się karty i nadal można było rozpoznać co to za miejsce i jakie ma właściwości. Jak masz jakieś pomysły nie krępuj się, wal.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Stworzyłeś już wirtualny prototyp?
Czekam z niecierpliwością :wink:
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Święta jeszcze się nie skończyły. Wracam do pracy nad grą jutro. Zdołałem sobie pograć i porozmawiać z rodziną na temat gier i zarysowała się nowa koncepcja gry przygodowej. Musze ją jeszcze przetestować i jak się uda pokarzę Wam, do czego doszliśmy.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Święta, święta i po świętach. Masz coś? Wiem jestem niecierpliwy...
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Wreszcie mam coś konkretnego dla Was do schrupania.

Elementy demonstracyjne gry.

Musicie jeszcze poczekać na skróconą instrukcje przystosowana do tego demka gry. Można zgłaszać swoje uwagi. Jakby komuś nie działał podgląd pliku PDF może go ściagnać bespośrednio z tego adresu.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1265
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 168 times
Been thanked: 75 times

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: poooq »

No i ekstra. W poniedziałek Wielkie Drukowanie.
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Najpierw sobie pooglądaj i ponarzekaj, bo po wydrukowaniu może się okazać, że coś jest nie tak a wtedy będzie za późno. Poza tym wstrzymaj się do czasu publikacji instrukcji. Obecna jest mocno przeterminowana.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1265
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 168 times
Been thanked: 75 times

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: poooq »

Mam wielkie pudło pełne prototypów-samoróbek w różnym stanie zaawansowania, jeszcze jeden nie zrobi wielkiej różnicy.

Co do narzekania: jeśli nie mamy już kart tylko żetony, można zmniejszyć wielkość kafelków planszy: dobrym pomysłem było przesunięcie środków "obszarów" w jeden róg -wtedy mieściłyby się na nich znaczniki graczy. Znaki na planszy powinny być w całości czarne: biały kontur na jasnym tle wygląda słabo. Na ikonach zrezygnowałbym z "poblasku" -zasłania on ikonę cechy (na żetonach wyglądają dużo czytelniej niż na planszy). Umiejętności postaci możesz trochę powiększyć. Dorzuć trochę żetonów na pierwszej stronie, lepiej mieć ich nadmiar niż niedobór. Żetony mogą być podobne do tych arkhamowych: z jednej strony nazwa, tagi i obrazek, z drugiej elementy mechaniczne (cechy i nagrody).
Po co piać, gdy można grać?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

To jest suchy prototyp do testów. Na razie żetony nie zastąpią kart. Po prostu łatwiej mi jest przygotować małe żetony niż karty z wielkim pustym miejscem na obrazek. Karty postaci mają docelowy rozmiar tylko dlatego, że organizują miejsce na żetony cech. Z tego też powodu na razie moduły planszy pozostaną w takim rozmiarze jak są. Symbole też nie są docelowe więc trzeba będzie się na razie z nimi pomordować. Poczekaj jednak na instrukcję, może coś więcej się wyjaśni.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Nie do końca rozumiem, gdy na kafelku mapy znajduje się ikona żetonów np. ciała to co to oznacza?
-Że tyleż ich potrzeba do wejścia tam?
-Ze potwory mają taki właśnie bonus?
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Poczekaj na instrukcję. Może wtedy wszystko stanie się jasne.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Wszystkim forumowiczom życzę z całego serca, wesołego nowego roku, wielu udanych rozgrywek, nowych ciekawych pomysłów i wytrwania przy naszym hobby jak najdłużej.
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
tito
Posty: 45
Rejestracja: 21 gru 2010, 01:00

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: tito »

Witam, to znowu ja. Cieszycie sie?

Jak widze prace posunęły się troche do przodu... cieszy mnie to.
Chce pobawić się Twoją grą (wyżyć się na niej a potem skrytykować ją na cztery strony maszynopisu :o) ).
Kiedy mogę spodziewać się nowej instrukcji ?


pozdr.
tito
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Myślałem, że się już nikt o to nie zapyta.

Instrukcja będzie w piątek. Mam roboczy tydzień po urlopie.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Temat milczy. Masz instrukcję ? Bo czekamy :wink:
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Matio.K »

Jagmin pisze:=Instrukcja będzie w piątek. Mam roboczy tydzień po urlopie.
A dziś niedziela.

Zróbże fotki propotypu - to zawsze przyciąga wzrok :wink:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Ale jest link do prototypu. Parę postów wcześniej, nie widzę potrzeby robienia fotek :wink:
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Awatar użytkownika
artoro
Posty: 89
Rejestracja: 07 lis 2010, 11:59

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: artoro »

link jest, ale fotografia byłaby dowodem na to, że prototyp wreszcie jest ukończony i gotowy do pierwszych testów :)
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Mam złą wiadomość. Fotek nie będzie tak jak i instrukcji. Przynajmniej na razie. Padł mi główny komp. Na szczęście miałem backup, jednak dojście do pierwotnego stanu trochę zajmie a gra nie jest w tej chwili priorytetem. Co z tego, że robi się backupy i można skorzystać z innych komputerów, jak trzeba poświęcić czas na reinstalację wszystkiego. Wybaczcie.
Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 141
Rejestracja: 05 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Okolice Kołobrzegu

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Mucha »

Jagmin, działasz jeszcze w temacie swojej gry?
Jestem nowy w świecie planszówkowym.
Moja przygoda zaczęła się od TMiMa a teraz mam:
-Osadnicy z Catanu
-Monopoly Świat
-Talisman Magia i Miecz
-Talisman Magia i Miecz Podziemia
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

Tak, tak, ale jak zawsze jest coś "ciekawszego" do roboty. Nie mam czasu zrobić prototypu a instrukcja leży rozgrzebana. Tak to jest, jak nie ma komu pilnować terminów. Nie będę już nic wam obiecywał. Po prostu zamieszczę jak będę coś miał. Wybaczcie.
tito
Posty: 45
Rejestracja: 21 gru 2010, 01:00

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: tito »

?

Pozdr.
tito
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

...

Praca stanęła i prawie o niej zapomniałem. Zaraz wracam do gry. Dzięki za przypomnienie.

EDIT
----------
Oto kompilacja na potrzeby dema:

CUD instrukcja do wersji demo

Dokument jest otwarty więc będę dodawał do niego wasze sugestie w miarę postępów prac.
Awatar użytkownika
Jagmin
Posty: 156
Rejestracja: 04 maja 2006, 11:48
Lokalizacja: Oxhump
Kontakt:

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Jagmin »

No to sobie wróciłem do gry. W poprzednim poście jak i w pierwszym zamieściłem link do instrukcji do dema. Powoli analizuję to, co zostało napisane i porównuje z moimi notatkami. Przy okazji dopiero zauważyłem, że jest (był) to jeden z najaktywniejszych wątków w tym dziale. Czyli wcale mi nie odbiło z próbą zrobienia gry przygodowej?

Poniżej zamieszczam opcje, które nie zmieściły się w demie i trzeba je przedyskutować:

1. Ekonomia i handel - początkowo starałem się tą kwestie rozwiązać bardzo tradycyjnie czyli za pomocą waluty. Jednak jest to trochę za mało przygodowe. Generuje to problem gromadzenia funduszy. Zamiast tego chciałbym wprowadzić handel wymienny. Zamiast monet, czy czegoś tam każdy towar i trofeum (pozostałe po pokonanym stworze) miało by swoja wirtualną wartość. Wartość ta służyłaby nie tylko do wymiany na inne towary, ale i rozmaite opłaty w tym jako składnik np. czarów. Co więcej przewiduję pewną formę targowania się w postaci wyczerpywania żółtych żetonów odpowiedzialnych za umiejętności społeczne takie jak targowanie. Możliwe że będzie to zasada ogólna albo też zdolność nabyta przez kartę Talentu.

2. Zamiast kładzenia kart skarbów i talentów pod kartami stworów, które ich strzegą można by zaznaczyć na karcie stwora jaki ma ze sobą łup (ile ciągniemy kart skarbów ewentualnie talentów). Symulowałoby to znane z gier Action RPG "dropy" ale także sposobności do nauczenia się czegoś nowego. Jednak tak zdobywane karty byłyby losowe więc nie zawsze nam pasujące. Dlatego na obszarach cywilizowanych (oznaczonych odpowiednim symbolem na modułach) można by handlować przedmiotami i zdobywać talenty. Zastanawiam się nad pewnym uproszczeniem które pozwalałoby "sprzedawać" talenty jak skarby na zasadzie, że uczymy kogoś naszego talentu w zamian za coś a potem zapominamy (nie używamy, czyli odrzucamy) o nim. Bo w sumie usługi i szkolenia też są pewnym towarem. Oczywiście powyższe wymusza oddzielne talie Talentów i Skarbów.

3. W demie zabrakło kart Zadań (celowo). Ich koncepcja opiera się na tym że po przyjęciu i wypełnieniu warunków zadań otrzymujemy konkretna nagrodę. Nieraz będą to karty Skarbów, Talentów albo jakaś wirtualna wartość do wymiany na towary i usługi. Jednak głównym celem Zadań jest rozwój postaci. Część będzie po prostu zawierała dodatkowe żetony określonego koloru, o które powiększamy własną pulę.

4. W demie w ogóle nie poruszono kwestii kart przygód/zdarzeń. Nie wiem czy w ogóle są potrzebne, a jeżeli są to, w jakim kształcie? Może macie jakieś pomysły. Ja poza zmianą ogólnych warunków na planszy lub w konkretnym module, jak np. zmiany klimatyczne i katastrofy, nie widzę innych możliwości. Takie karty dodawały by tylko tła, ewentualnie kierowały głównym wątkiem gry. Może w ogóle nazwać je kartami wątku? Różne talie Wątków dla różnych opcji gry?

No to sobie popisałem. Teraz wasz kolej.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 438
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: CUDowne ikonki (antyfantastyczna przygoda)

Post autor: Bri »

Pierwsze wrażenie z demka że jest takie "suche", ale dobrze że wróciłeś do prac :)
ODPOWIEDZ