Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mat_eyo »

Czyli dokładnie tak jak myślałem, super ,dzięki za odpowiedź!

Btw ta gra jest genialna ^^
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Liczy się jeszcze Czyngischan :)
Oczywiście trzeba go mieć jako lidera :)
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

Grzeniu pisze:Kolonia jest licytowana w kółko zgodnie z kolejnością graczy (zaczyna ten, który właśnie dołożył kartę zdarzenia) do momentu, kiedy wszyscy gracze powiedzą "pas". Gdy gracz raz powie pas, jest wyłączany z licytacji, a pozostali dalej walczą wg. kolejności. Nie można blefować - możesz licytować tylko do takiego poziomu, do jakiego ci pozwala twoje wojsko i karty kolonizacji. Liczy się wyłącznie "goła" siła jednostek, taktyka (jeżeli wyślesz do kolonii pełny zestaw spełniający taktykę (np: 3 wojowników z taktyką legion)), technologie nawigacji (ale +2 do kolonizacji, bez +1 do siły!), karty kolonizacji, kolos rodyjski i ew. Cook, jeśli zagrałeś kartę kolonizacji. Cała reszta "usprawnień" podnosi wyłacznie siłę używaną do agresji/wojen i określania w zdarzeniach najsilniejszej/najsłabszej cywilizacji.
Czyli bonus z Wielkiego Muru również nie liczy się podczas licytowania koloni?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

Zgadza się - nie liczy się. Chciałabyś wysłać Wielki Mur na wyprawę mającą na celu podbój kolonii? ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

mst pisze:Zgadza się - nie liczy się. Chciałabyś wysłać Wielki Mur na wyprawę mającą na celu podbój kolonii? ;-)
Niestety w ostatniej grze dałam się pośrednio przekonać, że tak właśnie jest :oops:
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
virco
Posty: 1464
Rejestracja: 15 gru 2010, 15:31
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: virco »

mam pytanko
jesli ma sie ulepszenie co pozwala budowac 2 lub wiecej elementow cudow za jedna akcje i zagrywa sie akcje ktora buduje element cudu taniej o 4.. to jesli 1 element cudu kosztuje tylko 2 to te niewykozystane 2 pzrechodza na nastepny element cudu?
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Nie, nadwyżka się marnuje.

Dodatkowo nie możesz wybudować jedną akcją 2 etapów cudu przy wykorzystaniu karty i własnych surowców, ponieważ jest to zagranie danej karty, a nie budowa etapu cudu.
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: vaski »

Ile powinno być w pudełku z grą kart technologii "żelazo"?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

3
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
sabinosa
Posty: 15
Rejestracja: 29 gru 2011, 14:04

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: sabinosa »

Mam pare pytań w celu upewnienia się:
Czy jeżeli wprowadzam kartę technologii np: żelazo to płacę od razu żarówki i surowce i wtedy mam jedną kopalnię ulepszoną ? I nie mogę wprowadzic karty bez wydawania surków i ulepszania tzn tylko wydając żarówki ?
Czy jeżeli mam kartę akcji np: zbuduj farmę lub kopalnię i zapłać o 2 surki mniej, to za wprowadzenie karty place jedna akcje i za zbudowanie kopalni place kolejna akcje ?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: adikom5777 »

wynalezienie technologii (i zapłacenie za to żarówkami) to jedna akcja. Potem możesz zbudować (lub ulepszyć) wynalezioną budowlę i kosztuje to kolejną akcję cywilną (niezależnie czy ulepszasz normalnie czy kartą akcji) oraz musisz wydać surowce potrzebne do budowy lub ulepszenia.
Czyli podczas wykonywania akcji wynalezienia technologii i płacenia za to określoną ilość żarówek nie płacisz nic surowców i nic Ci się samo nie ulepsza.
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: ragozd »

Swoją drogą ciekawy pomysł na zdolność jakiegoś nowego lidera ;)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: macike »

ragozd pisze:Swoją drogą ciekawy pomysł na zdolność jakiegoś nowego lidera ;)
David Copperfield? Wydawałoby się, że powinien dawać buźki. :mrgreen:
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mat_eyo »

Mam pytanie odnoście agresji "Skrytobójstwo". Czy w przypadku jej rozgrywania też atakujący i broniący deklarują swoją siłę? Bo dziwne wydaje się wysyłanie skrytobójcy razem z połową armii...
Awatar użytkownika
virco
Posty: 1464
Rejestracja: 15 gru 2010, 15:31
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: virco »

mat_eyo pisze:Mam pytanie odnoście agresji "Skrytobójstwo". Czy w przypadku jej rozgrywania też atakujący i broniący deklarują swoją siłę? Bo dziwne wydaje się wysyłanie skrytobójcy razem z połową armii...
jest to typowa akcja, i zgodnie z zasadami musisz przeliczyc siłę agresora jak i obrońcy..
Click me for -> Virco BGG Collection
Click me for -> Virco Forum Topic Buy/Sale/Trade
Stałe rabaty : planszostrefa.pl 10% | zgrami.pl 10% | 3trolle.pl 5% | planszak.pl 5%
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Tak, deklarują.

Wysyłasz część armii na cywilizację przeciwnika by odwrócić jego uwagę od asasyna mającego zabić jego lidera...
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mat_eyo »

To ja będę miał jeszcze jedno pytanie, tak żeby się upewnić. Chodzi mi o działanie liderów zwiększających przyrost żarówek, takich jak da Vinci i Newton. Czy działają oni jak Kolej Transsyberyjska czyli tylko jeden stojący w najlepszej bibliotece/laboratorium robotnik produkuje dodatkowe żarówki czy może dodatkowe żarówki daje mi każdy stojący tam robotnik?
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

mat_eyo pisze:To ja będę miał jeszcze jedno pytanie, tak żeby się upewnić. Chodzi mi o działanie liderów zwiększających przyrost żarówek, takich jak da Vinci i Newton. Czy działają oni jak Kolej Transsyberyjska czyli tylko jeden stojący w najlepszej bibliotece/laboratorium robotnik produkuje dodatkowe żarówki czy może dodatkowe żarówki daje mi każdy stojący tam robotnik?
Tak.

A propos Kolei to ja mam pytanie. Czy dodatkowoa produkcja wynikająca z działania Kolei jest punktowana w Impact of Industry?
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: pabula »

Nie dokładnie jak kolej ale podobnie.
Tylko 1 najlepszy budynek daje bonus i nie podwaja a dodaje tyle żarówek który level tego budynku jest. Czyli za Alchemię 1 żarówka...

edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: macike »

Po rezygnacji gracza wzrasta liczba odrzucanych po turze gracza kart (adekwatnie do liczby graczy pozostałych w grze).
Czy karty oznaczone do użycia przy większej liczbie graczy także wypadają z gry? Zakładam, że nie.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: yosz »

pabula pisze:edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
I Wieliczka też. Ale Tesla + Laboratoria już nie bo Impact of Industry mówi o produkcji kopalń
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mat_eyo »

macike pisze:Po rezygnacji gracza wzrasta liczba odrzucanych po turze gracza kart (adekwatnie do liczby graczy pozostałych w grze).
Czy karty oznaczone do użycia przy większej liczbie graczy także wypadają z gry? Zakładam, że nie.
Kart uzależnionych od liczby graczy jest mało, tym bym się nie przejmował. Natomiast warto zdejmować więcej kart z toru, gra będzie szybciej szła :)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

yosz pisze:
pabula pisze:edit: tak Kolej jest liczona do impaktu.
I Wieliczka też. Ale Tesla + Laboratoria już nie bo Impact of Industry mówi o produkcji kopalń
BILL GATES
Twoje laboratoria z epok I, II oraz III działają jak kopalnie. Podczas produkcji
połóż na nich 1 niebieski znacznik za każdego robotnika znajdującego
się na nich. Każdy wart jest liczbę surowców równą poziomowi laboratorium.
Twoje laboratoria produkują zawsze wtedy kiedy Twoje kopalnie, a ilość wytwarzanych
przez nie surowców liczy się do wydarzenia Wpływ przemysłu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: yosz »

ok ok... mówiłem że dawno nie grałem :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
clearview
Posty: 148
Rejestracja: 01 wrz 2009, 15:16
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: clearview »

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)
Moje podium: TtA, Le Havre, Brass
ODPOWIEDZ