(Warszawa) Agresor - Sobota-Niedziela WIBHiIŚ PW
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Ja wezmę Cywilizację, Agricolę i Puerto Rico.
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Sporo postów doszło od mojej ostatniej wizyty
.
O ile również mnie pamięć nie myli to uniwersum Diuny zostało wybrane bo było w ówczesnych czasach na fali.
Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
Już w trakcie 1 gry przekonałem się, że jest to udane rozwiązanie, choć mogli trzymać się rozwiązania z oryginału (pamiętajmy tylko, że Rex to walka o miasto, Dune o planetę).
Niestety nie powiem Ci czy odległości,etc są dobrze zbalansowane, za mało znam obie gry, aby to stwierdzić.
Wydaje mi się jednak, że wszystko trzyma się przysłowiowej "kupy".
Co do porównania z AH, w ogóle mi to nie przeszkadza, w czasie samej gry również na to nie zwracasz uwagi, jedynie kiedy może się tak kojarzyć to przez zakupem, oglądając zdjęcia oraz przy rozkładaniu planszy, potem "czar" AH pryska.
Przynajmniej ja tak miałem
.
"Dreadnought" robią nalot bombowy losowo o 1 do 6 sektorów od aktualnie bombardowanego.
Gra zdecydowanie nadaj jest o kombinowaniu, sojuszach i polityce.
Podejrzewam, że zostało to zmienione, aby ciąć koszty + znając FFG można się spodziewać jakiś figurek do kupna.
Natomiast sam znacznik floty jest super, fajnie się go przesuwa
.
.

Pierzasty pisze:No dobra, skoro grałeś w obie i masz porównanie, to może napiszesz, w czym Rex jest lepszy od Diuny? Ja na razie widzę parę poważnych wad:
Fakt świat Diuny został całkiem nieźle dobrany, ale wolę świat TI + nie przepadam za dziełem Herberta, choć mam do niego szacunek.- zabrany grze świetnie współgrający z mechaniką setting, a zamiast niego wstawiony na siłę nowy (bo licencji nie było)
O ile również mnie pamięć nie myli to uniwersum Diuny zostało wybrane bo było w ówczesnych czasach na fali.
Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
Akurat mapa bardzo podobała mi się w pierwowzorze i nie ukrywam, miałem wątpliwości co do Rexa.- mapa, jw. Mapa Diuny wydaje się chaotyczna i fluffowa do czasu aż się człowiek nie przekona, że wszystkie odległości między ważnymi punktami są dokładnie wyliczone i nie ma przegięć. Mapa Rex-a przypomina mi Arkham Horror, co jest dla mnie sporym minusem. Jak rozwiązano motyw burzy/bombardowania Sol, skoro nie ma okrągłej mapy? Walą po numerach jak ksiądz po kolędzie?
Już w trakcie 1 gry przekonałem się, że jest to udane rozwiązanie, choć mogli trzymać się rozwiązania z oryginału (pamiętajmy tylko, że Rex to walka o miasto, Dune o planetę).
Niestety nie powiem Ci czy odległości,etc są dobrze zbalansowane, za mało znam obie gry, aby to stwierdzić.
Wydaje mi się jednak, że wszystko trzyma się przysłowiowej "kupy".
Co do porównania z AH, w ogóle mi to nie przeszkadza, w czasie samej gry również na to nie zwracasz uwagi, jedynie kiedy może się tak kojarzyć to przez zakupem, oglądając zdjęcia oraz przy rozkładaniu planszy, potem "czar" AH pryska.
Przynajmniej ja tak miałem

"Dreadnought" robią nalot bombowy losowo o 1 do 6 sektorów od aktualnie bombardowanego.
Znów mam za małe doświadczenie, aby się wartościowo rozpisać, ale raczej nadaj jest ciężko wygrać w wyniku własnych błędów, o czym przekonałem się ostatnio tracąc całą armię na planszy i posiadając bardzo skromne fundusze na rekrutacje.- z tego co widziałem gra wybacza więcej błędów. W oryginale podobała mi się właśnie bezwzględność gry - jak spaprałeś sprawę, to możesz nadrobić, ale będzie cię to dużo kosztować, jak powinno. Staraj się i politykuj.
Gra zdecydowanie nadaj jest o kombinowaniu, sojuszach i polityce.
Fakt to też mnie bardzo zdziwiło, zwłaszcza że plansza jest naprawdę sporo, a same żetony armii również są większe niż zazwyczaj.- niezrozumiałe dla mnie podejście FFG do komponentów. To nie można dostać figurek wojsk, mimo że pchacie je do każdej innej gry, za to znacznik bombardowania jest figurką floty? WTF.
Podejrzewam, że zostało to zmienione, aby ciąć koszty + znając FFG można się spodziewać jakiś figurek do kupna.
Natomiast sam znacznik floty jest super, fajnie się go przesuwa

Bardzo udany pomysł, choć mogło być więcej kart niż 8, z drugiej strony to FFG, więc cięcia były pewnie robione pod przyszłe dodatki, a te będę na pewno.- Podoba mi się pomysł z kartami zdrad (Betrayal), wprowadzi trochę nierównowagi do przegiętych sojuszy. Ale jest już wersja tych kart do mojego zestawu Diuny, trwają też prace nad większym zrównoważeniem go; nic straconego.
Instrukcja jest o dziwo niezła i wystarczyło 1 przeczytać, choć znajomość Dune bardzo pomaga.Tyle mojego z głowy. Żeby nie było, chętnie zagram w Rex-a i sprawdzę, na ile jest sam z siebie dobrą grą. No i muszę koniecznie przeczytać instrukcję; ta do Diuny i tak była bardzo ciężko napisana, ciekawe, jak wygląda po zabiegach partaczy z FFG
Star Trek:The Original Series i Star Trek:EnterpriseI co to jest ST:TOS i ST:E?
Pamiętam o zmianie już od 2 tygodnidezerter pisze:co do niedzieli i RW o 10.00 - pamiętajmy o zmianie czasu...

- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Doskonałość tej gry polegała w dużej mierze na dopasowaniu settingu do zasad. To dla mnie w grach bardzo ważne i jest głównym powodem, dlaczego tej gry nie kupię. Nadal wolę wydać sporo kasy i czasu na remake.Kostyr pisze:Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
A że setting był na fali... To dlaczego nie zrobią nowej gry, dopasowanej do settingu TI, skoro jest teraz na fali? Swoją drogą, istnieją jakiekolwiek fluffowe materiały na jego temat, poza instrukcją do TI?
Patrz wyżej(pamiętajmy tylko, że Rex to walka o miasto, Dune o planetę)

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Witam, ja bym z chęcią z Wami zagrał jeśli jest taka możliwość w sobotę.
Dajcie znać.
Dajcie znać.
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
piotrsmu pisze:ok to 10:45
mamy od 3 do 6 chętnych
ja
tadzikg
makeleon
znajomy tadzikg ??
GrzeL
fantazyn ??
moje typy co do gier w zależności od liczby chętnych
3 osoby: OeL lub TtA
4 osoby : Eclipse lub Agricola
5 osób : Agricola lub PG
6 osób : OeL i TtA
jak szybko skończymy to możemy w coś jeszcze zagrać ja mam czas do wieczora
czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
nie mam odzewu od znajomego, a jest 5 os wiec trudno, jego strata xD
Człowiek nie potrzebuje żadnej religii, gdy nie ma problemów.
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Ja bym jednak chyba wolał Cywilizację albo Eclipse. Zobaczymy jeszcze jutro:-)tadzikg pisze: czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
ale cywilizacja nie dziala na 5osmakoleon pisze:Ja bym jednak chyba wolał Cywilizację albo Eclipse. Zobaczymy jeszcze jutro:-)tadzikg pisze: czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
Człowiek nie potrzebuje żadnej religii, gdy nie ma problemów.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Początek przed 11 nadal aktualny? Wpadlibyśmy z Descentem.
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na faliPierzasty pisze:Doskonałość tej gry polegała w dużej mierze na dopasowaniu settingu do zasad. To dla mnie w grach bardzo ważne i jest głównym powodem, dlaczego tej gry nie kupię. Nadal wolę wydać sporo kasy i czasu na remake.Kostyr pisze:Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
A że setting był na fali... To dlaczego nie zrobią nowej gry, dopasowanej do settingu TI, skoro jest teraz na fali? Swoją drogą, istnieją jakiekolwiek fluffowe materiały na jego temat, poza instrukcją do TI?

ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Pics or it didn't happen. Jak poprzedni setting zgrywał się z mechaniką? Diuna pasuje doskonale.yosz pisze:Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na fali
- KubaP
- Posty: 5913
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 485 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_%28bo ... 29#HistoryPierzasty pisze:Pics or it didn't happen. Jak poprzedni setting zgrywał się z mechaniką? Diuna pasuje doskonale.yosz pisze:Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na fali
i od razu Pierzasty dla Ciebie drugi link, który pewno Ci się przyda:
http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Sam mechanizm walki był oryginalnie do gry o Rzymie, a nie cała mechanika wraz z frakcjami.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Jasne, że mechanika musiała być dopasowana, ale bez dokładnych szczegółów mogę sobie wyobrazić, że oryginalnie np. zamiast przyprawy i czerwi były wpływy jak w Rexie i np pretorianie.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- fantazyn
- Posty: 317
- Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: nad - Warszawa
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Wielkie dzięki za możliwość spróbowania Agricoli z Torfowiskiem i Ora et Labora.
Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem tej drugiej za taki poziom ograniczenia losowości, ale Agricola daje więcej frajdy : )
Jeszcze raz dziękuję!
Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem tej drugiej za taki poziom ograniczenia losowości, ale Agricola daje więcej frajdy : )
Jeszcze raz dziękuję!
- KubaP
- Posty: 5913
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 485 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
GrzeL, z KubąP warto zagrać, można się dużo nauczyćGrzeL pisze:Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.

Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- KubaP
- Posty: 5913
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 485 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Spoko, ja grywam ostatnio trochę na Vassalu i tam są tacy wymiatacze, że mi się robi mokro.Geko pisze:GrzeL, z KubąP warto zagrać, można się dużo nauczyćGrzeL pisze:Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
GrzeL, to widzimy się 12:30. Mamy jak się dostać do Agresora?
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Zostałem w zeszły piątek klucznikiem, więc nie powinno być problemu.KubaP pisze:Spoko, ja grywam ostatnio trochę na Vassalu i tam są tacy wymiatacze, że mi się robi mokro.GrzeL pisze:Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
GrzeL, to widzimy się 12:30. Mamy jak się dostać do Agresora?
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Już przed 11 będzie otwarte bo gramy w wieloosobowy prototyp gry historycznej. Jeśli wcześniej skończymy (ale mało prawdopodobne) to może w TS udałoby się mi.
- KubaP
- Posty: 5913
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 485 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Grzelu, a pamiętasz, że była w nocy zmiana czasu i mamy już 9:16 a nie 8:16? 

Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Pamiętam.KubaP pisze:Grzelu, a pamiętasz, że była w nocy zmiana czasu i mamy już 9:16 a nie 8:16?
- KubaP
- Posty: 5913
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 485 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Towarzysze, poproszę o krótki raport.KubaP pisze:Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk
Także dziękuję za dwie ciekawe i pouczające rozgrywki.KubaP pisze:Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Zimna Wojna wielką grą jest.Geko pisze:Towarzysze, poproszę o krótki raport.