(Warszawa) Agresor - Sobota-Niedziela WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
makoleon
Posty: 181
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: makoleon »

Ja wezmę Cywilizację, Agricolę i Puerto Rico.
Awatar użytkownika
Kostyr
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2009, 12:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Kostyr »

Sporo postów doszło od mojej ostatniej wizyty :).
Pierzasty pisze:No dobra, skoro grałeś w obie i masz porównanie, to może napiszesz, w czym Rex jest lepszy od Diuny? Ja na razie widzę parę poważnych wad:
- zabrany grze świetnie współgrający z mechaniką setting, a zamiast niego wstawiony na siłę nowy (bo licencji nie było)
Fakt świat Diuny został całkiem nieźle dobrany, ale wolę świat TI + nie przepadam za dziełem Herberta, choć mam do niego szacunek.
O ile również mnie pamięć nie myli to uniwersum Diuny zostało wybrane bo było w ówczesnych czasach na fali.
Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
- mapa, jw. Mapa Diuny wydaje się chaotyczna i fluffowa do czasu aż się człowiek nie przekona, że wszystkie odległości między ważnymi punktami są dokładnie wyliczone i nie ma przegięć. Mapa Rex-a przypomina mi Arkham Horror, co jest dla mnie sporym minusem. Jak rozwiązano motyw burzy/bombardowania Sol, skoro nie ma okrągłej mapy? Walą po numerach jak ksiądz po kolędzie? :)
Akurat mapa bardzo podobała mi się w pierwowzorze i nie ukrywam, miałem wątpliwości co do Rexa.
Już w trakcie 1 gry przekonałem się, że jest to udane rozwiązanie, choć mogli trzymać się rozwiązania z oryginału (pamiętajmy tylko, że Rex to walka o miasto, Dune o planetę).
Niestety nie powiem Ci czy odległości,etc są dobrze zbalansowane, za mało znam obie gry, aby to stwierdzić.
Wydaje mi się jednak, że wszystko trzyma się przysłowiowej "kupy".
Co do porównania z AH, w ogóle mi to nie przeszkadza, w czasie samej gry również na to nie zwracasz uwagi, jedynie kiedy może się tak kojarzyć to przez zakupem, oglądając zdjęcia oraz przy rozkładaniu planszy, potem "czar" AH pryska.
Przynajmniej ja tak miałem :).
"Dreadnought" robią nalot bombowy losowo o 1 do 6 sektorów od aktualnie bombardowanego.
- z tego co widziałem gra wybacza więcej błędów. W oryginale podobała mi się właśnie bezwzględność gry - jak spaprałeś sprawę, to możesz nadrobić, ale będzie cię to dużo kosztować, jak powinno. Staraj się i politykuj.
Znów mam za małe doświadczenie, aby się wartościowo rozpisać, ale raczej nadaj jest ciężko wygrać w wyniku własnych błędów, o czym przekonałem się ostatnio tracąc całą armię na planszy i posiadając bardzo skromne fundusze na rekrutacje.
Gra zdecydowanie nadaj jest o kombinowaniu, sojuszach i polityce.
- niezrozumiałe dla mnie podejście FFG do komponentów. To nie można dostać figurek wojsk, mimo że pchacie je do każdej innej gry, za to znacznik bombardowania jest figurką floty? WTF.
Fakt to też mnie bardzo zdziwiło, zwłaszcza że plansza jest naprawdę sporo, a same żetony armii również są większe niż zazwyczaj.
Podejrzewam, że zostało to zmienione, aby ciąć koszty + znając FFG można się spodziewać jakiś figurek do kupna.
Natomiast sam znacznik floty jest super, fajnie się go przesuwa :).
- Podoba mi się pomysł z kartami zdrad (Betrayal), wprowadzi trochę nierównowagi do przegiętych sojuszy. Ale jest już wersja tych kart do mojego zestawu Diuny, trwają też prace nad większym zrównoważeniem go; nic straconego.
Bardzo udany pomysł, choć mogło być więcej kart niż 8, z drugiej strony to FFG, więc cięcia były pewnie robione pod przyszłe dodatki, a te będę na pewno.
Tyle mojego z głowy. Żeby nie było, chętnie zagram w Rex-a i sprawdzę, na ile jest sam z siebie dobrą grą. No i muszę koniecznie przeczytać instrukcję; ta do Diuny i tak była bardzo ciężko napisana, ciekawe, jak wygląda po zabiegach partaczy z FFG :lol:
Instrukcja jest o dziwo niezła i wystarczyło 1 przeczytać, choć znajomość Dune bardzo pomaga.
I co to jest ST:TOS i ST:E?
Star Trek:The Original Series i Star Trek:Enterprise
dezerter pisze:co do niedzieli i RW o 10.00 - pamiętajmy o zmianie czasu...
Pamiętam o zmianie już od 2 tygodni :).
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Pierzasty »

Kostyr pisze:Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
Doskonałość tej gry polegała w dużej mierze na dopasowaniu settingu do zasad. To dla mnie w grach bardzo ważne i jest głównym powodem, dlaczego tej gry nie kupię. Nadal wolę wydać sporo kasy i czasu na remake.
A że setting był na fali... To dlaczego nie zrobią nowej gry, dopasowanej do settingu TI, skoro jest teraz na fali? Swoją drogą, istnieją jakiekolwiek fluffowe materiały na jego temat, poza instrukcją do TI?
(pamiętajmy tylko, że Rex to walka o miasto, Dune o planetę)
Patrz wyżej :roll: to żaden argument. Równie dobrze mogli rozszerzyć mapę na całą planetę.
szamciu
Posty: 31
Rejestracja: 06 sie 2011, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: szamciu »

Witam, ja bym z chęcią z Wami zagrał jeśli jest taka możliwość w sobotę.
Dajcie znać.
Awatar użytkownika
tadzikg
Posty: 203
Rejestracja: 02 lis 2011, 22:48
Lokalizacja: Warszawa/Rymanów

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: tadzikg »

piotrsmu pisze:ok to 10:45
mamy od 3 do 6 chętnych
ja
tadzikg
makeleon
znajomy tadzikg ??
GrzeL
fantazyn ??

moje typy co do gier w zależności od liczby chętnych

3 osoby: OeL lub TtA
4 osoby : Eclipse lub Agricola
5 osób : Agricola lub PG
6 osób : OeL i TtA
jak szybko skończymy to możemy w coś jeszcze zagrać ja mam czas do wieczora

czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
nie mam odzewu od znajomego, a jest 5 os wiec trudno, jego strata xD
Człowiek nie potrzebuje żadnej religii, gdy nie ma problemów.
makoleon
Posty: 181
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: makoleon »

tadzikg pisze: czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
Ja bym jednak chyba wolał Cywilizację albo Eclipse. Zobaczymy jeszcze jutro:-)
Awatar użytkownika
tadzikg
Posty: 203
Rejestracja: 02 lis 2011, 22:48
Lokalizacja: Warszawa/Rymanów

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: tadzikg »

makoleon pisze:
tadzikg pisze: czyli jest nas 5, moja propozycja chyba nie bedzie zaskoczeniem: AGRICOLA z TORFOWISKIEM ??? xD
Ja bym jednak chyba wolał Cywilizację albo Eclipse. Zobaczymy jeszcze jutro:-)
ale cywilizacja nie dziala na 5os
Człowiek nie potrzebuje żadnej religii, gdy nie ma problemów.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Pierzasty »

Początek przed 11 nadal aktualny? Wpadlibyśmy z Descentem.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: yosz »

Pierzasty pisze:
Kostyr pisze:Kompletnie nie rozumiem również czepiania się, o wciskanie TI na siłę, serio człowieku nie udało się uzyskać praw autorski, mówi się trudno i żyje dalej.
Coś jednak trzeba było zrobić z tym, tak dzięki FFG chociaż nowi gracze poznają świetną grę.
Doskonałość tej gry polegała w dużej mierze na dopasowaniu settingu do zasad. To dla mnie w grach bardzo ważne i jest głównym powodem, dlaczego tej gry nie kupię. Nadal wolę wydać sporo kasy i czasu na remake.
A że setting był na fali... To dlaczego nie zrobią nowej gry, dopasowanej do settingu TI, skoro jest teraz na fali? Swoją drogą, istnieją jakiekolwiek fluffowe materiały na jego temat, poza instrukcją do TI?
Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na fali :D
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Pierzasty »

yosz pisze:Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na fali :D
Pics or it didn't happen. Jak poprzedni setting zgrywał się z mechaniką? Diuna pasuje doskonale.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: KubaP »

Pierzasty pisze:
yosz pisze:Tylko nie każdy wie, że oryginalnie temat Diuny to nie była Diuna tylko rzymskie-cuś. Dodali temat Diuny... bo była na fali :D
Pics or it didn't happen. Jak poprzedni setting zgrywał się z mechaniką? Diuna pasuje doskonale.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_%28bo ... 29#History

i od razu Pierzasty dla Ciebie drugi link, który pewno Ci się przyda:

http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: schizofretka »

Sam mechanizm walki był oryginalnie do gry o Rzymie, a nie cała mechanika wraz z frakcjami.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: yosz »

Jasne, że mechanika musiała być dopasowana, ale bez dokładnych szczegółów mogę sobie wyobrazić, że oryginalnie np. zamiast przyprawy i czerwi były wpływy jak w Rexie i np pretorianie.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
fantazyn
Posty: 311
Rejestracja: 05 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: nad - Warszawa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: fantazyn »

Wielkie dzięki za możliwość spróbowania Agricoli z Torfowiskiem i Ora et Labora.

Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem tej drugiej za taki poziom ograniczenia losowości, ale Agricola daje więcej frajdy : )

Jeszcze raz dziękuję!
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: KubaP »

Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: GrzeL »

KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Geko »

GrzeL pisze:
KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.
GrzeL, z KubąP warto zagrać, można się dużo nauczyć :D
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: KubaP »

Geko pisze:
GrzeL pisze:
KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.
GrzeL, z KubąP warto zagrać, można się dużo nauczyć :D
Spoko, ja grywam ostatnio trochę na Vassalu i tam są tacy wymiatacze, że mi się robi mokro.

GrzeL, to widzimy się 12:30. Mamy jak się dostać do Agresora?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: GrzeL »

KubaP pisze:
GrzeL pisze:
KubaP pisze:Czy ktoś jutro (w niedzielę) w coś gra i można się dosiąść? Jakby co, to mogę przynieść Zimną Wojnę (preferuję graczy o jakimś już doświadczeniu w tę grę) albo TTA (chociaż to drugie mniej chętnie i bez downtime'u). Ewentualnie coś innego z moich gier z listy.
Jestem chętny na Zimną Wojnę. Mogę od 12:30.
Spoko, ja grywam ostatnio trochę na Vassalu i tam są tacy wymiatacze, że mi się robi mokro.
GrzeL, to widzimy się 12:30. Mamy jak się dostać do Agresora?
Zostałem w zeszły piątek klucznikiem, więc nie powinno być problemu.
berem
Posty: 1218
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: berem »

Już przed 11 będzie otwarte bo gramy w wieloosobowy prototyp gry historycznej. Jeśli wcześniej skończymy (ale mało prawdopodobne) to może w TS udałoby się mi.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: KubaP »

Grzelu, a pamiętasz, że była w nocy zmiana czasu i mamy już 9:16 a nie 8:16? :)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: GrzeL »

KubaP pisze:Grzelu, a pamiętasz, że była w nocy zmiana czasu i mamy już 9:16 a nie 8:16? :)
Pamiętam.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: KubaP »

Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: Geko »

KubaP pisze:Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Towarzysze, poproszę o krótki raport.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] AGRESOR Sobota-Niedziela Inżynieria Środowisk

Post autor: GrzeL »

KubaP pisze:Dzięki wielkie dla GrzeLa za dwie w miarę szybkie (od 12:30 do 17:00) partyjki Zimnej Wojny.
Także dziękuję za dwie ciekawe i pouczające rozgrywki.
Geko pisze:Towarzysze, poproszę o krótki raport.
Zimna Wojna wielką grą jest.
ODPOWIEDZ