System szukania współgraczy -

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.

Czy korzystałbyś/ korzystałabyś z system szukania współgraczy?

tak
173
89%
nie
21
11%
 
Liczba głosów: 194

Awatar użytkownika
monga
Posty: 373
Rejestracja: 27 wrz 2005, 13:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: monga »

iapetus pisze:Jak do tej pory niezbyt wielu spotykałem amatorów planszówek poniżej 18-19 lat. Powyżej tego wieku dla mnie nie ma różnicy czy ktoś ma 25 czy 45 lat, z każdą grupą wiekową gra mi się dobrze. O wiele ważniejsze jest doświadczenie w grach i szybkość przyswajania zasad, ale tego nie da się opisać parametrem ;)

Może w takim razie informacja na temat gracza typu "znam, mogę wytłumaczyć zasady"? Z jednej strony od razu jest info czy masz do czynienia z wymiataczem (jeśli 15-latek jest w stanie wprowadzić nowego w Here I Stand ja z nim mogę grać), z drugiej wiesz z kim się kontaktować żeby ustawić coś w co od dawna chciałeś zagrać.
Owszem, jeśli 15-latek jest w stanie wytłumaczyć zasady w Here I Stand i jeżeli to będzie grupa w której będzie 4-6 graczy i jeden będzie miał 15, drugi 25, trzeci 35, czwarty 45 itd. - również mogę grać w takim towarzystwie, ale jeżeli umawiać się będzie czterech 15 czy nawet 18-latków to mnie już takie spotkanie nie interesuje - bo jak pisałam - wolę spędzić wtedy mój wolny czas (którego nie mam za wiele) inaczej.
Podejrzewam, że być może działa to również w drugą stronę i grupa kilku 18-latków szukająca jeszcze jednej osoby do gry będzie wolała by był to ktoś raczej bliższy 20 niż 50 czy 60.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Tak jak pisałem powoli system zaczyna wychodzić z popiołów :-)

Zapraszam do zapoznania się z podziałem terytorialnym jaki będzie występował w systemie.

http://am76.pl/podzial-terytorialny/prezentacja.php

Do zdefiniowanych tam regionów (gmin) będą przyporządkowywać do siebie konta i lokacje.
Gminy będą podstawowymi regionami zapisywania się kont i lokacji i poszukiwań.
Oczywiście tez będzie można szukać w ramach powiatu a jak kto i woli województwa :-)

PS. Słownik ten został stowarzyszony na podstawie informacji GUS
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: zephyr »

IMO fajniejsze byłoby zaznaczenie mniej więcej pozycji na mapie, np na API google maps i szukanie w jakiejś odległości. (ale to chyba trudniej od strony implementacji, może nie warto) Regiony mają problem z granicami, która sztucznie odgradzają bliskie lokalizacje.

Imponująca lista, ale trochę nie rozumiem idei publikowania jej. Wystarczy przycisk "zgłoś błąd geograficzny" przy wyborze lokalizacji w samym systemie. Forum wydaje się być kiepskim narzędziem do weryfikacji takiej bazy.

Jest jakiś planowany orientacyjny termin uruchomienia prototypu systemu do testów czy Blizzardowe "będzie jak będzie"?

Lista obiektów mimo że niby jestem informatykiem też do mnie nie przemawia. Ważniejsze jak będzie w praktyce wyglądał system oparty na tych obiektach. Jestem raczej fanem odwrotnego kierunku - zacząć od tego jak coś ma działać, a potem napisać kod który to realizuje. Im więcej wpływu architektury na interface tym gorszy interface, a to architektura powinna służyć celom nie odwrotnie. (Moje podejście może być utopijne, mam za mało doświadczenia :) )
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Również uważam że fajniej by było "szukam ludzi.. 30km od mojego miejsca zamieszkania. A miejsce zamieszkania zaznaczam na mapie. Jeśli to nie byłby duży problem z implementacją to takie rozwiązanie byłoby super.
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

Słusznie. Żeby nie szukać daleko weźmy sobie powiat wołomiński. Niby Ząbki i Jadów w tym samym powiecie, a ci z pierwszego bez większych problemów mogą się ustawić w Warszawie, ci z drugiego mają już dłuższą podróż. Podobny problem: Świdnik/Piaski w woj. lubelskim itp. itd. Odokar, czy propozycja z odległością byłaby trudna do wdrożenia? Powstaje też pytanie, czy osoby z małych miejscowości oddalonych od dużych ośrodków to duża populacja wśród graczy? Pozostałym pewnie by wystarczyło wybrać najbliższe większe miasto.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Również uważam że fajniej by było "szukam ludzi.. 30km od mojego miejsca zamieszkania. A miejsce zamieszkania zaznaczam na mapie. Jeśli to nie byłby duży problem z implementacją to takie rozwiązanie byłoby super.
- Od strony technicznej
Powiem szczerze na ten czas nie wiem jak to zrobić. Co nie stoi na przeszkodzie, że jak będę wiedział to potem taką funkcjonalność dorobić w systemie jako jego rozwój.

- od strony analizy
czy 30 km od mojego miejsca zamieszkania jest dobre to w sumie daje okrąg o średnicy 60 km. O ile w rejonach o małym zaludnieniu to może się okazać faktycznie jedynie słuszna opcja. Ale dla Warszawy i innych dużych miejscowości to według mnie nie sprawdzi się. Ja osobiście dla Warszawy nawet nie podałbym miejscowości bo to by się nie sprawdziło. Przejechać przez warszawę chodź odległości mieszczą się w 20km to 1-2h w normalny dzień. Tam ma sens podawać dzielnice.

Dlatego na ten czas gminy to według mnie dobry i realny kompromis, dzielnice dużych miast są gminami a stanowią tez naturalne powiązanie z powiatami jakby ktoś chciał szukać w większym obszarze.

Oczywiście pomysł "z kilometrami od punktu" byłby super ale na ten czas musi poczekać a podanie gminy na pewno nie zawadzi nikomu a da pierwszy etap rozwoju systemu :-)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

iapetus pisze: Powstaje też pytanie, czy osoby z małych miejscowości oddalonych od dużych ośrodków to duża populacja wśród graczy?
Tego nie wiem czy to duża populacja. Może system nam na to właśnie odpowie :-)
iapetus pisze: Pozostałym pewnie by wystarczyło wybrać najbliższe większe miasto.
Tam będą sprawdzać się szukania w powiatach gdzie zawsze jest jakieś większe miasto, ewentualnie województwach :-)
Podanie gminy automatycznie wyznaczy i powiat i województwo. Tak jak widzieliście w pliku który podałem.
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Tothamon »

Czy jest już jakiś prototyp, lub jasny schemat działania tego programu, aby można było poznać jego możliwości bez konieczności wczytywania się we wszystkie posty dla tego tematu?
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

System nabiera coraz bardziej technicznych kształtów :-)
Powstał schemat relacyjnej bazy danych, kto lubi pająki może go sobie pooglądać pod adresem
https://dl.dropbox.com/u/103326530/schemat_bazy.png
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Vincent »

Pomarańczowe tabele to co to? tabele słownikowe? A one skądś pobierane będą? (importowane do systemu)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Vincent pisze:Pomarańczowe tabele to co to? tabele słownikowe? A one skądś pobierane będą? (importowane do systemu)
Tak, słownikowe ale w postaci widoków z innych baz danych dlatego nie mają pokazanych atrybutów, niestety edytor przy pomocy którego to robię nie pokazuje atrybutów widoków :-(
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: sadza »

Hej widzę używasz MySQL Workbench też tego używałem, jestem również programista webowym jakby co mogę pomóc ale tylko jeśli robisz w jakimś frameworku symfony lub symfony 2 (inaczej za dużo zabawy jak dla mnie). Ciekawy pomysł myślałem też kiedyś o tym szczególnie że jestem z mniejszej miejscowości. Dopóki mieszkałem w Poznaniu tam są duże kluby to ludzie łatwo mogą się znaleźć. Taki znalazłem system który już funkcjonuje ale za granica http://www.meetup.com/ . Tylko jest raczej taki uniwersalny wymyśla się jakieś spotkanie i ... .

P.S nie wiem czy masz taka opcje ale dla mnie by było dobre np wyszukiwarka; tide of iron , miejscowość i wyświetla chętnych graczy w okolicy . Można by tam dodać do gra_konto jakąś flage o zainterewaniu i chęci gry. Mam nadzieje, że ten system wypali
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

sadza pisze: P.S nie wiem czy masz taka opcje ale dla mnie by było dobre np wyszukiwarka; tide of iron , miejscowość i wyświetla chętnych graczy w okolicy . Można by tam dodać do gra_konto jakąś flage o zainterewaniu i chęci gry. Mam nadzieje, że ten system wypali
Już coś takiego przewidziałem :-)
przy tabeli gra_konto jest dokładnie flaga chce_zagrać tak/nie

Tak więc taka wyszukiwarka powstanie :-)
Raczej nie na starcie ale bo wpierw będzie trzeba zbierać dane ale potem będziemy sukcesywnie dodawać wyszukiwarki na te dane.

Teraz mam na tapecie mechanizm do zakładania nowego konta i staram się wymyślić sensowny rozkład menu.
Bo trochę tych opcji będzie :-)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

pod adresem
https://docs.google.com/document/d/18TN ... YKQmc/edit
umieściłem listę podstawowych opcji menu jaka będzie znajdować się w systemie
Awatar użytkownika
Wikary
Posty: 59
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:16
Lokalizacja: Zabrze

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Wikary »

Pomysł świetny, który może stanowić naprawdę bardzo dobre rozwiązanie szczególnie dla początkujących graczy, którzy jeszcze nie mają zorganizowanej grupy grających znajomych.

Jeśli będzie potrzeba beta-testowania to zgłaszam się na ochotnika :)
Awatar użytkownika
Sandking
Posty: 265
Rejestracja: 12 maja 2010, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Sandking »

I jak wyglądają postępy nad pracami? :)
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

No tak, miesiąc z górą jak żadnych aktualizacji nie widać.
zdzisek
Posty: 3
Rejestracja: 03 kwie 2012, 09:55

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: zdzisek »

:jestem całkowicie za, wspaniały pomysł
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

iapetus pisze:No tak, miesiąc z górą jak żadnych aktualizacji nie widać.
Spoko... spoko....
co by nie było że zapomniałem o projekcie :-D

Prace idą i to ostro....mam już wersje bardzo "beta - beta - beta" niedokończoną :wink:

Zastanawiam się czy udostępniać już ją do wykorzystania w takim niedorobionym stanie,
gdzie sam wiem że jest wiele jeszcze błędów i do zrobienia.
Czy też jeszcze podłubać i dać do zabawy produkt bardziej skończony ?

Obawiam się, że się zniechęcicie jak zobaczycie produkt w takim stadium rozwoju :-(
i potem jak będzie lepszy nie będziecie już chcieli do niego wrócić :( :(
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

Odokar, dałeś znać że żyjesz i działasz i o to w sumie chodziło :) Skoro pracę idą pełną parą to mogę się na razie zadowolić trzymaniem kciuków ;)
pepunio
Posty: 19
Rejestracja: 07 lis 2010, 11:54

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: pepunio »

Pokazuj! Be Agile! Bardzo dobrą praktyką jest robienie kolejnych funkcjonalnych przyrostów oprogramowania i pokazywanie klientowi (w zamyśle my). Od razu powiemy co jest do zmiany, co jest OK i nie będziesz tracił dużo czasu na niepotrzebne zmiany w kodzie.
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Dla zainteresowanych przedstawiam ekrany z roboczej wersji system :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
iapetus
Posty: 226
Rejestracja: 27 lut 2012, 09:54
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: iapetus »

No i bardzo zacnie. Czekam na testy!
Awatar użytkownika
faqus86
Posty: 19
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:48
Lokalizacja: Rybnik

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: faqus86 »

Na coś takiego czekam :) mam nadzieję, że prace pójdą bezproblemowo i szybko dostaniemy program :)
Awatar użytkownika
Odokar
Posty: 659
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: System szukania współgraczy -

Post autor: Odokar »

Zapraszam do testów :-)
link do testowej wersji systemu
http://horak.am76.pl
ODPOWIEDZ