Twilight Struggle
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Twilight Struggle
No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
- KubaP
- Posty: 5911
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 484 times
Re: Odp: Twilight Struggle
Dotasowujesz do niedobranych. Odrzucone są odrzucone i tyle. Jak będzie czas ich wtasowywania, to wszystkie się wtasują.djedi gamer pisze:No właśnie cały czas mam problemy ze zrozumieniem zasad przetasowywania kart. Jeśli na początku 4 rundy mam stosy odrzucone i nie dobrane, to karty z mid war wtasowuję do nie dobranych? Co się dzieje wtedy z odrzuconymi (ale nie permamentnie)?
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Odp: Twilight Struggle
Spróbuję zatem sam odpowiedzieć :djedi gamer pisze:
1. Ile kart może być powtórnie zagranych?
2. Ile razy maksymalnie mogą być zagrane te same karty punktujące?
3. Ile kart odrzuconych się przetasowuje i rozdaje w rundach 3 i 7?
1. Wszystkie karty zostaną zagrane przynajmniej dwa razy
2. Karty punktujące mogą być zagrane maksymalnie 6 razy każdą.
3. Chodziło mi tu bardziej ile kart powinno zostać na stosie dobieranych po 2 i 6 rundzie.
Sorry za słabo sprecyzowane pytania, ale jak je zadawalem, to jeszcze na dobre się nie obudziłem.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: Twilight Struggle
1. Karty ze Schyłku Wojny na pewno nie zostaną zagrane dwukrotnie, niektóre z tej epoki w ogóle mogą zostać niezagrane. Co do reszty to raczej tak (oczywiście oprócz aktywowanych jako wydarzenie kart z gwiazdką)
2. Karty punktujące czyli kulminacje? Chyba nie da się zagrać więcej niż 5 razy jednej, ale to i tak się nie zdarza.
3. Turze, nie rundzie. Liczba ta nie jest stała, zależy od tego jakie karty zeszły w poprzednich turach (szczególnie w fazie Apogeum Wojny jest dużo takich kart)
2. Karty punktujące czyli kulminacje? Chyba nie da się zagrać więcej niż 5 razy jednej, ale to i tak się nie zdarza.
3. Turze, nie rundzie. Liczba ta nie jest stała, zależy od tego jakie karty zeszły w poprzednich turach (szczególnie w fazie Apogeum Wojny jest dużo takich kart)
Re: Twilight Struggle
Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt
)
Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?

Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?
- KubaP
- Posty: 5911
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 484 times
Re: Twilight Struggle
Ale o co właściwie pytasz?Pynio pisze:Gwoli wyjaśnienia (czasem nie powinno się czytać FAQ na forach, bo wprowadzają zamęt)
Jeśli zagram kartę przeciwnika jako PO, zgodnie z zasadą określenia czy pierwsze PO czy wydarzenie z karty zagrywa przeciwnik (ja jako gracz aktywny), TO:
Jeśli karta nie posiada asteryska (*) jest odkładana na stos kart ODRZUCONYCH, nie kart USUNIĘTYCH. Dodatkowo oczywiście jeśli posiada to odpada, a jeśli ma podkreślenie to karta zostaje w grze zgodnie z zasadą opisaną na karcie (vide np. NATO)
Zgadza się?
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: Twilight Struggle
Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Re: Twilight Struggle
Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywaszmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych

Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść

-
- Posty: 661
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: Twilight Struggle
Dlaczego sposób grania karty jest niezależny od strony? Przecież to strona aktywna (zagrywająca kartę) decyduje jaką kartę zagra i w jaki sposób ją zagra.Pynio pisze:Dokładnie o to mi chodziło. Oczywiście karta z gwiazdką musi być aktywowana by być usunięta. Sposób grania kart niezależny jest od strony, która jest aktywną i/lub która kartę zagrywaszmajchel pisze:Karty z gwiazdką - jeśli zostanie aktywowane (to bardzo ważne! nie zawsze zagranie karty oznacza aktywację wydarzenia) ich wydarzenie to trafiają na stos kart usuniętych
Karty bez gwiazdki - zawsze na stos kart odrzuconych
Nawiasem mówiąc czy po zagraniu kart podkreślonych (karty, które mają "dłuższy czas reakcji") kładziecie żetonki czy te karty gdzieś kładziecie obok? Ja z żetonków na razie niewiele wnioskuje. Dodatkowo nie wiem, którą stroną do góry je kłaść
Wg mnie wygodniej jest kłaść kartę
Re: Twilight Struggle
No to nie do końca dobra odpowiedź - za instrukcją (FAQ)szmajchel pisze:Nie. Nie można jej również wysłać w kosmos i odrzucić w wyniku wydarzenia
Pytanie: Czy kartę Chiny można zagrać jako wyścig kosmiczny?
Odpowiedź: Tak.
Re: Twilight Struggle
pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...
All work and no play makes Jack a dull boy!
Re: Twilight Struggle
godpuppet pisze:pierwsze słyszę.
tak głosi FAQ w instrukcji?
edit: doczytałem i rzeczywiście tak jest:) choć wysyłanie Chin w kosmos ma sens baaaaaardzo rzadko...

Re: Twilight Struggle
sens może mieć gdy potrzebujesz VP ze Space Race do zwycięstwa i nie masz innej karty, którą możesz wysłać - nic innego nie ma sensu, zbyt potężna to karta.
All work and no play makes Jack a dull boy!
Re: Twilight Struggle
Hej witajcie. Po dzisiejszej partii wywiązała się rozmowa na tematy:
(nie mam kart w rękach więc szczegóły z kart mogą się różnić)
np. karta Dekolonizacja - dodanie po 1 PW w dowolnych krajach. Nagle zacząłem się zastanawiać czy można 1 PW dodać tam gdzie przeciwnik ma kontrolę?. Potem sobie to wytłumaczyłem, że przecież to trzeba mieć 2 PO w momencie dodawania swojego 1 PW w takim państwie (dopóki przeciwnik ma PW pozwalające mieć kontrolę). Zatem karta - tak jak napisane pozwala PW umieścić w dowolnym kraju niezależnie od posiadanych punktów / kontroli.
Chyba mocno nad interpretowałem zasady
Interwencja ONZ + anulowanie np. NATO. Ile PO mam zagrać? Nam z treści wyszło, że Int. jest kartą zagrywaną, NATO kartą anulowaną. Na karcie ONZ napisane jest, że potem wykorzystaj PO zagranej karty - zatem powinienem mieć 1 PZ z ONZ, nie 4 z NATO. Dobrze?
Karta konflikt zbrojny: To jest po prostu wydarzenie czy rodzaj przewrotu lub zmiany sojuszu? w faq do karty w instrukcji znalazłem odnośnik do paragrafu 6.2.2, który to opisuje warunki punktacji zmiany sojuszu...
(nie mam kart w rękach więc szczegóły z kart mogą się różnić)
np. karta Dekolonizacja - dodanie po 1 PW w dowolnych krajach. Nagle zacząłem się zastanawiać czy można 1 PW dodać tam gdzie przeciwnik ma kontrolę?. Potem sobie to wytłumaczyłem, że przecież to trzeba mieć 2 PO w momencie dodawania swojego 1 PW w takim państwie (dopóki przeciwnik ma PW pozwalające mieć kontrolę). Zatem karta - tak jak napisane pozwala PW umieścić w dowolnym kraju niezależnie od posiadanych punktów / kontroli.
Chyba mocno nad interpretowałem zasady

Interwencja ONZ + anulowanie np. NATO. Ile PO mam zagrać? Nam z treści wyszło, że Int. jest kartą zagrywaną, NATO kartą anulowaną. Na karcie ONZ napisane jest, że potem wykorzystaj PO zagranej karty - zatem powinienem mieć 1 PZ z ONZ, nie 4 z NATO. Dobrze?
Karta konflikt zbrojny: To jest po prostu wydarzenie czy rodzaj przewrotu lub zmiany sojuszu? w faq do karty w instrukcji znalazłem odnośnik do paragrafu 6.2.2, który to opisuje warunki punktacji zmiany sojuszu...
- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 950 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Twilight Struggle
Jeśli jest napisane dodaj wpływy w dowolnym państwie to możesz dodać wpływy w... dowolnym państwie
niezależnie od tego kto i ile wpływu już tam posiada.
Nie, powinieneś mieć 4 PO z NATO. Interwencja ONZ działa następująco: wybierasz kartę z wydarzeniem przeciwnika i tak jakby zagrywasz ją jako operację, z tym że dostajesz PO ale dzięki interwencji wrogie wydarzenie jest anulowane.
Konflikt zbrojny to po prostu wydarzenie, rozgrywane podobnie do przewrotu więc pewnie dlatego odnośnik jest do tego paragrafu.

Nie, powinieneś mieć 4 PO z NATO. Interwencja ONZ działa następująco: wybierasz kartę z wydarzeniem przeciwnika i tak jakby zagrywasz ją jako operację, z tym że dostajesz PO ale dzięki interwencji wrogie wydarzenie jest anulowane.
Konflikt zbrojny to po prostu wydarzenie, rozgrywane podobnie do przewrotu więc pewnie dlatego odnośnik jest do tego paragrafu.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 21 times
Re: Twilight Struggle
Trzeba pamiętać, że PO to nie PW. Żeby dodać 1 PW do państwa, gdzie przeciwnik ma kontrolę musimy wydać 2 PO. Umieszczenie PW zgodnie z wydarzeniem to po prostu umieszczenie PW, nie ma użycia PO, więc zasada 1za2 nieobowiązuje