Pojedynek - szybka gra kościana.

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ceville »

Witam :)
w niedługim czasie mam nadzieję zamieścić tu w pełni darmową instrukcję do szybkiej gry kościanej mojego autorstwa :)
każdy będzie mógł ją sprawdzić gdyż wymagała będzie jedynie kilku kostek :)
plus ewentualnie notesik :)
mam nadzieję, że będzie to dobra propozycja na filler czy to między "dużymi" grami, czy to przed sesją w jakąś grę fabularną ;)
muszę tylko jeszcze przeprowadzić kilka testów :)
na razie to tyle, pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: zedd »

ktoś kiedyś fajnie napisał na BGG o Kickstarterach (nie zacytuję, bo BGG akurat leży), ale szło to mniej więcej tak:

Masz jedną szansę, żeby zaprezentować swój projekt publiczności, jeśli ich on zainteresuje, wejdą głębiej w temat i nic o nim nie znajdą to niestety już najprawdopodobniej nie wrócą do niego, nawet jeśli zamieścisz najlepsze grafiki, super instrukcję, a Twoja gra będzie najlepsza na świecie. Po prostu straciłeś swoją szansę na prezentację i tytuł gry kojarzy im się z brakiem informacji, a w ich głowach utkwiło "a to ta gra o fajnym tytule, o której nic nie wiadomo".

Ja wszedłem, nic się nie dowiedziałem i pewnie już nie wrócę. Pewnie tak samo jak 64 innych przedemną.
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ceville »

w sumie racja :) tylko znane marki mogą sobie pozwolić na taką grę w podsycanie emocji :) na przyszłość będę pamiętał :) ale trochę info i w pierwszym poście zamieściłem :)
Awatar użytkownika
ignatus
Posty: 291
Rejestracja: 24 wrz 2012, 11:59
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ignatus »

Tak,trochę info- że będą w grze kości-niesamowicie intrygujące..
Początkujący weteran
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: Hertil »

Zakładam, że gra będzie polegała na dokładnie takim systemie:
-Określona ilość punktów życia.
-Kostki jako atak
-Wynik rzutu kostek to obrażenia
-Kto szybciej "zjedzie" punkty życia przeciwnikowi do zera wygrywa.

Jeśli tak to albo temat bardzo oklepany albo jestem jasnowidz. Raczej to pierwsze ;)
Tyle na temat. Zastosuje się do drugiego postu.
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ceville »

Hertil pisze:Zakładam, że gra będzie polegała na dokładnie takim systemie:
-Określona ilość punktów życia.
-Kostki jako atak
-Wynik rzutu kostek to obrażenia
-Kto szybciej "zjedzie" punkty życia przeciwnikowi do zera wygrywa.

Jeśli tak to albo temat bardzo oklepany albo jestem jasnowidz. Raczej to pierwsze ;)
Tyle na temat. Zastosuje się do drugiego postu.
myślę, że zastosowałem mechanizm wprowadzający element strategii :)

a mianowicie:
-będziemy rzucać w każdym zwarciu (turze) 3k6
-następnie z tych kości wybieramy dwie które będą przedstawiały dostępne dla nas w tej turze akcje
-rożne akcje będą się kryły pod różnymi cyferkami na k6
-trzecia, a więc ostatnia kość będzie przedstawiała naszą szybkość (inicjatywę)
-akcje na kośći będą tak rozłożone, że będzie trzeba się zastanowić które kostki wybrać do akcji, a którą zostawić na inicjatywę
-często będziemy musieli dojść do kompromisu między lepszymi atakami a niższą inicjatywą, co da przewagę przeciwnikowi
-do tego dochodzi analiza, co może zrobić przeciwnik, czy potrzebna będzie nam akcja obronna czy możemy iść w atak totalny

to tak mniej więcej:)
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2272
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 398 times
Been thanked: 1053 times
Kontakt:

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: Leviathan »

Irondie.

I tyle w temacie.
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ceville »

Leviathan pisze:Irondie.

I tyle w temacie.
nie znałem wcześniej tej gry :) ale po szybkim przeczytaniu instrukcji stwierdzam, że to co mówisz jest nieprawdą :) obie gry niewiele łączy, równie dobrze mogłeś moją grę porównać do Troyes, bo tam też są kości :) poza tym nie rozumiem waszej "wrogości" odnośnie mojego projektu :) temu się nie podoba to, temu tamto :) Ty znów zarzucasz plagiat :) myślałem, że to forum ma pomagać, jeśli tego nie robi to niech przynajmniej nie utrudnia :)

to moja gra, robiona dla mnie głównie :) nie jest to produkt na sprzedaż więc naprawdę nie zależy mi by zainteresować nią miliony osób :) postanowiłem ją udostępnić dla tych, którzy naprawdę będą szukali jakiejś gry kościanej dla siebie :) ja kiedyś szukałem i nie znalazłem nic konkretnego, darmowego, godnego uwagi i nie wymagającego wielu elementów do dobrej zabawy :)

pozdrawiam i nie starajcie się zniszczyć w ludziach ich pomysłów :) mnie to nie rusza, ale kogoś może urazić :)
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2272
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 398 times
Been thanked: 1053 times
Kontakt:

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: Leviathan »

Cześć.

Zasłużyłeś właśnie na tytuł władcy emotikonów :mrgreen:

Nie zamierzam zabijać kreatywności - cieszą mnie sensowne inicjatywy. Trzymam kciuki za każdy pomysł na grę, o ile faktycznie za rzuceniem dwóch zdań na forum idzie jeszcze dodatkowa praca i konkretyzacja tego pomysłu. To czy tak będzie w tym przypadku zależy tylko od Ciebie.

Irondie rzuciłem bardziej jako archetyp kościanej gry pojedynkowej. Być może przyda Ci się jako materiał do prac nad Twoim pomysłem.

Nie zniechęcaj się i jeżeli tylko masz inspirację, to twórz!
Trzymam kciuki i piszę to w 100% szczerze.
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: ceville »

Leviathan pisze:Cześć.

Zasłużyłeś właśnie na tytuł władcy emotikonów :mrgreen:

Nie zamierzam zabijać kreatywności - cieszą mnie sensowne inicjatywy. Trzymam kciuki za każdy pomysł na grę, o ile faktycznie za rzuceniem dwóch zdań na forum idzie jeszcze dodatkowa praca i konkretyzacja tego pomysłu. To czy tak będzie w tym przypadku zależy tylko od Ciebie.

Irondie rzuciłem bardziej jako archetyp kościanej gry pojedynkowej. Być może przyda Ci się jako materiał do prac nad Twoim pomysłem.

Nie zniechęcaj się i jeżeli tylko masz inspirację, to twórz!
Trzymam kciuki i piszę to w 100% szczerze.
Grę już mam ukończoną więc większość pracy za mną. To co wcześniej napisałeś odebrałem jako stwierdzenie z góry, że wszystko zgapiłem i nie jest to warte uwagi :)
nikt nie ma wystarczająco siły by mnie zniechęcić :)
pozdrawiam :) i powodzenia również przy Twoich projektach ;)
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Pojedynek - szybka gra kościana.

Post autor: Hertil »

poza tym nie rozumiem waszej "wrogości" odnośnie mojego projektu temu się nie podoba to, temu tamto Ty znów zarzucasz plagiat myślałem, że to forum ma pomagać, jeśli tego nie robi to niech przynajmniej nie utrudnia
Ja też nie rozumiałem, aż w końcu doszedłem do wniosku, że to miało służyć ogarnieciu się i kombinowaniu. Na dobre Ci to wyjdzie.
ODPOWIEDZ