Neuroshima Hex - pytanie o zasady
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Senthe pisze:No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
Tak samo można odpowiedzieć, że instrukcja mówi "można jednak zagrywać żetony natychmiastowe", a nie "żetony natychmiastowe i żetony podłoża", więc your argument is invalidInstrukcja pisze:Terror. Zagranie tego żetonu sprawia, że w nabliższej turze przeciwnik nie może wystawić żadnej jednostki na planszę (może jednak normalnie zagrywać Żetony Natychmiastowe, poruszać jednostki itd)

Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dobrze, w takim razie ponownie sugeruję przeszukanie tego wątku.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pierwsza stronadonmakaron pisze:Po Terrorze po prostu nic nie można kłaść na planszę.

- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Witam wszystkich!
Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!
Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany
Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!
Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany

Focus!
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Gdzieś tu na forum MOracz sam zdefiniował, że jednostki to: sztaby, moduły, żołnierze/postacie (czy jak ich nzwać:)). Z tego wynika, że można kłaść żetony podłoża
.

Focus!
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Czekam z niecierpliwością
Dotychczas graliśmy tak, że Pancerz zostaje przy Posterunku. Po prostu przejęty Skoperem moduł, odbierał Pancerz sztabowi New Vegas.

Focus!
- maciejo
- Posty: 3374
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 132 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
pozostaje rzut kostką: 1-3 zostaje przy posterunku,4-6 przy vegas albo 1-3 zostaje przy vegas,4-6 przy posterunku 

Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Hehe, żeby było śmieszniej nawet się nad tym zastanawiałem
Odpowiedzi wciąż nie ma... Czekając na nią prosiłbym o wyjaśnienie co się dzieje w momencie przejęcia przez Agitatora Obiektu Dancer. Z tego co wyczytałem po przejęciu 3 przegrywa Obiektów, Dancer przegrywa. Jednak, co ciekawe, Michał Oracz stwierdził, że Dancer nie tracą punktów życia Sztabów w wypadku przejęcia. Co ważniejsze, punkty przejętego Dancer-a nie wliczają się do punktów przeciwnika. Wynika z tego dziwna sytuacja, którą postaram się opisać:
(sytuacja hipotetyczna)
1) New Vegas przejął 2 Obiekty
2) Wolny, trzeci Dancer zbił wytrzymałość wrogiego Sztabu do 15 punktów życia
3) W ostatniej rundzie jeden z obiektów zdołał się uwolnić (przy pomocy ruchu - stracił 1 życie) i dochodzi do ostatecznej bitwy
4) W wyniku bitwy dwa, wolne obiekty zadały kolejne rany New Vegas zbijając jego życie do 13 punktów życia. Za to same nie otrzymały rany.
5) Na koniec pozostaje jeden obiekt przejęty oraz dwa obiekty wolne. Jeżeli teraz zsumujemy punkty życia to wygrają Dancer.
Przez całą walkę dwa obiekty były przejęte i New Vegas nie mógł zadać im ran. Pod koniec za to jeden się uwolnił i dodał w ostatecznym podliczaniu 10 punktów życia.
Proszę o pomoc jak to jest z Armią Tancerzy...

(sytuacja hipotetyczna)
1) New Vegas przejął 2 Obiekty
2) Wolny, trzeci Dancer zbił wytrzymałość wrogiego Sztabu do 15 punktów życia
3) W ostatniej rundzie jeden z obiektów zdołał się uwolnić (przy pomocy ruchu - stracił 1 życie) i dochodzi do ostatecznej bitwy
4) W wyniku bitwy dwa, wolne obiekty zadały kolejne rany New Vegas zbijając jego życie do 13 punktów życia. Za to same nie otrzymały rany.
5) Na koniec pozostaje jeden obiekt przejęty oraz dwa obiekty wolne. Jeżeli teraz zsumujemy punkty życia to wygrają Dancer.
Przez całą walkę dwa obiekty były przejęte i New Vegas nie mógł zadać im ran. Pod koniec za to jeden się uwolnił i dodał w ostatecznym podliczaniu 10 punktów życia.
Proszę o pomoc jak to jest z Armią Tancerzy...
Focus!
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Ale gdzie tu watpliwosc i problem? Jak Vegas nie zniszczyl dwoma swoimi Dancerami trzeciego Dancera to juz jego blad...
Joliet Jake na BGG
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Ok, czyli rozumiem że jeśli jakimś cudem 2 żetony Obiektów są przejęte, a 3 straci powiedzmy 9 życia. To a koniec wygrywa tak czy siak Dancer z 21 p. życia ? (Pomimo, że 2 Obiekty nadal są przejęte)
Focus!
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
A czy ktoś kazał Vegas przejmować te Obiekty? 
Chociaż w sumie widzę tu potencjał na ciekawe zagrania, jak np. celowe wchodzenie w zasięg Agitatora w celu uzyskania immunitetu względem ataków Vegas
Interesujące.

Chociaż w sumie widzę tu potencjał na ciekawe zagrania, jak np. celowe wchodzenie w zasięg Agitatora w celu uzyskania immunitetu względem ataków Vegas

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:) Reasumując:
1. Po przejęciu Obiektu Punkty życia sztabów puli ogólnej się nie zmieniają
2. Gdy zostaną przejęte wszystkie 3 Obiekty to Dancer przegrywa (choć według zasady 1 powinien wygrać ;p)
Małe pytanko: Dancer mogą wykonać tanie nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
1. Po przejęciu Obiektu Punkty życia sztabów puli ogólnej się nie zmieniają
2. Gdy zostaną przejęte wszystkie 3 Obiekty to Dancer przegrywa (choć według zasady 1 powinien wygrać ;p)
Małe pytanko: Dancer mogą wykonać tanie nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
Focus!
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Oczywiście, przecież głównie po to jest taniec. Pamiętaj, że każdy zasieciowany/przejęty obiekt po wykonaniu tańca straci jeden punkt żywotnościMałe pytanko: Dancer mogą wykonać taniec nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Jak Vegas przejmie 2 Obiekty, a Dancer nie bedzie ich chcial odzyskac, to szybko zabija trzeci Obiekt i bedzie latwy koniec gry, wiec naprawde nie wiem gdzie tu problemTygrys69 pisze:Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:)

Joliet Jake na BGG
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedź i zaangażowanie.
Pozostaje jeszcze kwestia mojego pierwszego pytania czyli jak to jest ze Skoperem i Agitatorem ?

Focus!
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Mała bomba
Czy mała bomba zadaje 1 obrażenie na 3, czy 4 hexaxch (licząc ze środkowym, czy bez)?
PS. I szkoda, że grafika nie pokazuje jednoznacznie kierunków rozprzestrzeniania ładuknku.
Czy mała bomba zadaje 1 obrażenie na 3, czy 4 hexaxch (licząc ze środkowym, czy bez)?
PS. I szkoda, że grafika nie pokazuje jednoznacznie kierunków rozprzestrzeniania ładuknku.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Dzięki za szybką odpowiedź.
Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/
I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/
I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Mała bomba spada na trzy sąsiadujące ze sobą hexy tak jak jest to pokazane na żetonie, to kółko w środku to nie hexWydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/
I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?

Tak może wykonać swoją akcje w pierwszej inicjatywie.
- Tygrys69
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
- Lokalizacja: Słupsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
W sumie nie mamy na co czekać... Odpowiedź przecież jest jasna
Pancerz będzie należał do New Vegas.
Wyjaśnienie:
1. Skoper "wyłącza" moduły dla przeciwnika i sprawia że BONUSY z modułu działają na sojusznicze jednostki.
2. Pancerz nie dostaje żadnego BONUSU od "zaskoperowanego" modułu - bo niby jaki...
3. Baza New Vegas przejmuje Pancerz i GDYBY nawet "zaskoperowany" Agitator miał cokolwiek wskórać to przecież nie da on BONUSU Pancerzowi należącemu do New Vegas, gdyż robi to tylko w kierunku jednostek Posterunku...
tada i koniec pieśni... czyli wygrałem z żoną nie fair ;/

Wyjaśnienie:
1. Skoper "wyłącza" moduły dla przeciwnika i sprawia że BONUSY z modułu działają na sojusznicze jednostki.
2. Pancerz nie dostaje żadnego BONUSU od "zaskoperowanego" modułu - bo niby jaki...
3. Baza New Vegas przejmuje Pancerz i GDYBY nawet "zaskoperowany" Agitator miał cokolwiek wskórać to przecież nie da on BONUSU Pancerzowi należącemu do New Vegas, gdyż robi to tylko w kierunku jednostek Posterunku...
tada i koniec pieśni... czyli wygrałem z żoną nie fair ;/
Focus!
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Nie masz racji. Skoper w normalny sposób przejmuje Agitatora i korzysta z jego zdolności. To było już wcześniej wyjaśniane.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.