Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Senthe pisze:No nie wiem, może instrukcja mówiąca o "jednostkach", a nie "jednostkach i żetonach podłoża"?
Instrukcja pisze:Terror. Zagranie tego żetonu sprawia, że w nabliższej turze przeciwnik nie może wystawić żadnej jednostki na planszę (może jednak normalnie zagrywać Żetony Natychmiastowe, poruszać jednostki itd)
Tak samo można odpowiedzieć, że instrukcja mówi "można jednak zagrywać żetony natychmiastowe", a nie "żetony natychmiastowe i żetony podłoża", więc your argument is invalid :wink: Wydaje mi się, że powoływać się na niedoprecyzowaną w tym miejscu instrukcję nie ma co.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Dobrze, w takim razie ponownie sugeruję przeszukanie tego wątku.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

donmakaron pisze:Po Terrorze po prostu nic nie można kłaść na planszę.
Pierwsza strona ;) ale też nie podaje argumentów
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Witam wszystkich!

Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!

Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany :)
Focus!
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

Haha, bardzo dobre pytanie :D

Zapytam MOracza. ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tygrys69 »

Gdzieś tu na forum MOracz sam zdefiniował, że jednostki to: sztaby, moduły, żołnierze/postacie (czy jak ich nzwać:)). Z tego wynika, że można kłaść żetony podłoża :).
Focus!
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Czekam z niecierpliwością :) Dotychczas graliśmy tak, że Pancerz zostaje przy Posterunku. Po prostu przejęty Skoperem moduł, odbierał Pancerz sztabowi New Vegas.
Focus!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: maciejo »

pozostaje rzut kostką: 1-3 zostaje przy posterunku,4-6 przy vegas albo 1-3 zostaje przy vegas,4-6 przy posterunku :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Hehe, żeby było śmieszniej nawet się nad tym zastanawiałem :D Odpowiedzi wciąż nie ma... Czekając na nią prosiłbym o wyjaśnienie co się dzieje w momencie przejęcia przez Agitatora Obiektu Dancer. Z tego co wyczytałem po przejęciu 3 przegrywa Obiektów, Dancer przegrywa. Jednak, co ciekawe, Michał Oracz stwierdził, że Dancer nie tracą punktów życia Sztabów w wypadku przejęcia. Co ważniejsze, punkty przejętego Dancer-a nie wliczają się do punktów przeciwnika. Wynika z tego dziwna sytuacja, którą postaram się opisać:

(sytuacja hipotetyczna)
1) New Vegas przejął 2 Obiekty
2) Wolny, trzeci Dancer zbił wytrzymałość wrogiego Sztabu do 15 punktów życia
3) W ostatniej rundzie jeden z obiektów zdołał się uwolnić (przy pomocy ruchu - stracił 1 życie) i dochodzi do ostatecznej bitwy
4) W wyniku bitwy dwa, wolne obiekty zadały kolejne rany New Vegas zbijając jego życie do 13 punktów życia. Za to same nie otrzymały rany.
5) Na koniec pozostaje jeden obiekt przejęty oraz dwa obiekty wolne. Jeżeli teraz zsumujemy punkty życia to wygrają Dancer.

Przez całą walkę dwa obiekty były przejęte i New Vegas nie mógł zadać im ran. Pod koniec za to jeden się uwolnił i dodał w ostatecznym podliczaniu 10 punktów życia.

Proszę o pomoc jak to jest z Armią Tancerzy...
Focus!
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: jolietjake »

Ale gdzie tu watpliwosc i problem? Jak Vegas nie zniszczyl dwoma swoimi Dancerami trzeciego Dancera to juz jego blad...
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Ok, czyli rozumiem że jeśli jakimś cudem 2 żetony Obiektów są przejęte, a 3 straci powiedzmy 9 życia. To a koniec wygrywa tak czy siak Dancer z 21 p. życia ? (Pomimo, że 2 Obiekty nadal są przejęte)
Focus!
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

A czy ktoś kazał Vegas przejmować te Obiekty? ;)

Chociaż w sumie widzę tu potencjał na ciekawe zagrania, jak np. celowe wchodzenie w zasięg Agitatora w celu uzyskania immunitetu względem ataków Vegas :D Interesujące.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:) Reasumując:

1. Po przejęciu Obiektu Punkty życia sztabów puli ogólnej się nie zmieniają
2. Gdy zostaną przejęte wszystkie 3 Obiekty to Dancer przegrywa (choć według zasady 1 powinien wygrać ;p)

Małe pytanko: Dancer mogą wykonać tanie nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
Focus!
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: powermilk »

Małe pytanko: Dancer mogą wykonać taniec nie stojąc koło siebie i nawet z jednostką zasieciowaną/przejętą ?
Oczywiście, przecież głównie po to jest taniec. Pamiętaj, że każdy zasieciowany/przejęty obiekt po wykonaniu tańca straci jeden punkt żywotności
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: jolietjake »

Tygrys69 pisze:Hehe:) Tylko jak grać Vegas nie wykorzystując swojego największego atutu:) Po prostu ta relacja między 2 armiami jakoś mi nie pasuje. Przestaje męczyć i się pogodzę:)
Jak Vegas przejmie 2 Obiekty, a Dancer nie bedzie ich chcial odzyskac, to szybko zabija trzeci Obiekt i bedzie latwy koniec gry, wiec naprawde nie wiem gdzie tu problem ;)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedź i zaangażowanie. :D Pozostaje jeszcze kwestia mojego pierwszego pytania czyli jak to jest ze Skoperem i Agitatorem ?
Focus!
zio
Posty: 29
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:20
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zio »

Mała bomba

Czy mała bomba zadaje 1 obrażenie na 3, czy 4 hexaxch (licząc ze środkowym, czy bez)?

PS. I szkoda, że grafika nie pokazuje jednoznacznie kierunków rozprzestrzeniania ładuknku.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: powermilk »

na 3.

Jak nie pokazuje, jak pokazuje?
zio
Posty: 29
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:20
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zio »

Dzięki za szybką odpowiedź.

Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/

I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 316
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 104 times
Been thanked: 43 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Sarna »

Wydaje mi się, że powinno wskazywać konkretne ścinki żetonu. Tutaj chyba tak nie jest, ale może już niedowidzę.
http://neuroshimahex.pl/zasady/zetony-n ... ala-bomba/

I jeszcze pytanie odnośnie sieciarza. Jeśli sieciarz sieciuje jednostkę, która ma inicjatywę 1 i sieciarz ginie w inicjatywie 2, to sieciowana wcześniej jednostka może wykonać swoją akcję w inicjatywie 1, tak?
Mała bomba spada na trzy sąsiadujące ze sobą hexy tak jak jest to pokazane na żetonie, to kółko w środku to nie hex ;).
Tak może wykonać swoją akcje w pierwszej inicjatywie.
zio
Posty: 29
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:20
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: zio »

No, to nastała jasność :)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

Czekam na odpowiedź od autora.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tygrys69 »

W sumie nie mamy na co czekać... Odpowiedź przecież jest jasna :) Pancerz będzie należał do New Vegas.

Wyjaśnienie:

1. Skoper "wyłącza" moduły dla przeciwnika i sprawia że BONUSY z modułu działają na sojusznicze jednostki.
2. Pancerz nie dostaje żadnego BONUSU od "zaskoperowanego" modułu - bo niby jaki...
3. Baza New Vegas przejmuje Pancerz i GDYBY nawet "zaskoperowany" Agitator miał cokolwiek wskórać to przecież nie da on BONUSU Pancerzowi należącemu do New Vegas, gdyż robi to tylko w kierunku jednostek Posterunku...

tada i koniec pieśni... czyli wygrałem z żoną nie fair ;/
Focus!
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

Nie masz racji. Skoper w normalny sposób przejmuje Agitatora i korzysta z jego zdolności. To było już wcześniej wyjaśniane.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
ODPOWIEDZ