Summoner Wars (Colby Dauch)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: mat_eyo »

Oczywiście masz rację. Jednak wiesz w czym jest problem, prawda? Wiem, że wiesz ;)

Często są gry, które za pierwszym razem nie zachwycają, ale jest w nich coś, co sprawia, że chcesz dać jej drugą szansę. Wiesz, że to może być dobra inwestycja Twojego czasu bo gra ma potencjał, widzisz go choć pierwsza partia nie była najlepsza. Na myśl o kolejnych partiach Summonersów widzę tylko stracony czas, nudę i płytką rozgrywkę. Nie zaiskrzyło, nie ma nic, co ciągnęłoby mnie do tej gry, co kazałoby dać jej drugą szansę. Nie widać światełka w tunelu.

Powtórzę jeszcze raz, gra jest ok, rozumiem dlaczego ludzie się nią zachwycają. Mi się z tych samych powodów nie podoba.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Ciekaw jestem jak wyglądała Twoja rozgrywka.
Grałeś z kimś, kto też pierwszy raz grał?
Wygrałeś? Przegrałeś?
Ktoś wygrał z dużą przewagą?
Którym zestawem graliście?
Czego Ci w grze zabrakło?
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: janekb »

Też jestem ciekaw, bo sam zastanawiam się nad SW, co prawda cena nie jest jakaś wielka, ale po co kupować, żeby się kurzyła.
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Summoner Wars

Post autor: Arkadiusz »

Już nie raz tak miałem, że przymierzając się do zakupu jakiejś gry, oglądałem dziesiątki różnych materiałów, raportów z rozgrywki, wideorecenzji, czytałem wiele opinii a także instrukcję a ostatecznie i tak nie byłem do końca pewny czy gra rzeczywiście spełni moje oczekiwania. W przypadku Summoner Wars było inaczej - wystarczył mi jeden materiał wideo - http://boardgamegeek.com/video/35846/su ... s-elfy-fen , następnie rzut okiem na karty : http://www.plaidhatgames.com/games/summoner-wars (zakładka Factions) bym wiedział wszystko co trzeba. Wraz z tą wiedzą od razu pojawiła się myśl "to jest to". I mogę powiedzieć, że nic po zakupie mnie nie zaskoczyło ani na minus ani na plus , dokładnie wiedziałem czego się spodziewać. Gra jest dość prosta w założeniach (jak dla mnie ogromny plus) i naprawdę nie trzeba się wielce zastanawiać. Albo się lubi taki rodzaj gier albo nie.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

Polecam drugą talię frakcji Goblinów. Jest świetna, bardzo szybka i mocno agresywna.
Dziś lub jutro wpis poświęcony goblinom i krasnoludom pojawi się na naszym blogu.
whst
Posty: 26
Rejestracja: 01 lis 2013, 23:35

Re: Summoner Wars

Post autor: whst »

Natomiast jeśli ktoś chce zobaczyć, jaki potencjał drzemie w tej grze, to polecam gdzieś obejrzeć pojedynek np. Plugastwa z Upadłym Królestwem, rozgrywka 10x ciekawsza niż np. suchymi Elfami Feniksa.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: mat_eyo »

kaszkiet pisze:Ciekaw jestem jak wyglądała Twoja rozgrywka.
Grałeś z kimś, kto też pierwszy raz grał?
Tak

kaszkiet pisze:Wygrałeś? Przegrałeś?
Wygrałem

kaszkiet pisze:Ktoś wygrał z dużą przewagą?
Nie, przez dużą część gry przegrywałem, udało mi się wygrać pod koniec

kaszkiet pisze:Którym zestawem graliście?
Gobliny vs Krasnoludy

kaszkiet pisze:Czego Ci w grze zabrakło?
Emocji, radości z gry i wygranej, większego zróżnicowania jednostek, więcej możliwości taktycznych itd. Gra mnie nie porwała, jest dla mnie zbyt prosta i nie mam ochoty do niej wracać. Nie chcę powtarzać tego, co napisałem wcześnie, mi się po prostu nie podoba. Jeśli miałbym być obiektywny to powiem, że to jest solidna, dobra gra. Jednak nie spełnia moich oczekiwań, więc chciałbym ostrzec ludzi o podobnych do moich preferencjach. Tylko tyle ;)
Wosho
Posty: 1443
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wosho »

Zgadzam się z Mat_eyo.
To jest bdb gra jako wprowadzenie do karcianek czy planszowek ale nie umywa sie do Netrunnera czy Mage Wars, wlasnie pod katem opcji, mozliwosci, strategii czy replayability.
Jesli ktos szuka prostej, latwej do nauki gry idealna, jesli ktos lubi wiecej mozdzenia to nie bardzo.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Uważam za trochę nietrafne porównywanie Summoner Wars do karcianek kolekcjonerskich, w których z definicji buduje się talię przed grą. W Summoner Wars ten aspekt to wariant a nie połowa gry.
Dziwią mnie stwierdzenia, że w Summonerach nie ma głębi. Nie jest to banalna gra, w której istoty wystawiamy gdzie bądź, przemy naprzód i rzucamy kośćmi, modląc się o dużo hitów. Uważam, że naprawdę sporo trzeba myśleć przy niej; a początkujący ma marne szanse przy wyjadaczu. Porównałbym to do Neuroshimy Hex pod tym względem.
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Summoner Wars

Post autor: pingus »

Wosho pisze:Zgadzam się z Mat_eyo.
To jest bdb gra jako wprowadzenie do karcianek czy planszowek ale nie umywa sie do Netrunnera czy Mage Wars, wlasnie pod katem opcji, mozliwosci, strategii czy replayability.
Jesli ktos szuka prostej, latwej do nauki gry idealna, jesli ktos lubi wiecej mozdzenia to nie bardzo.
Netrunner czy mage warsy opierają się jednak głównie na przygotowaniu talii. SW dużo ważniejsza jest sama rozgrywka i kłóciłbym się, że jest w niej więcej mięska i opcji na wykazanie się.
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

Bo jedni chcą głębi wynikającej z zasad i różnorodnych możliwości, a inni chcą gry "easy to learn, difficult to master". O tradycyjnych grach można powiedzieć, że Go czy szachy są proste, a mimo to nie można im odmówić głębi. Wydaje mi się, że to wyłącznie rzecz gustu.
A żeby się trzymać dyskusji:
Co mi się w SW podoba? Proste zasady główne (zastanawiałem się nad MW, ale jak zobaczyłem na youtube tutorial to stwierdziłem, że jak na razie nie potrzebuję kolejnej ciężkiej gry), stosunkowo szybka rozgrywka, gra jak na razie rozstrzyga się dopiero po wyczerpaniu przez jednego gracza talii, więc nie ma zjawiska smęcenia, że "nie ma się już szans".
Co mi się nie do końca podoba? Jak na razie mam wrażenie, że gra jest bardzo silnie taktyczna - dużo większe znaczenie ma to co robisz tu i teraz dostępnymi środkami niż jakiś ogólny plan, do którego wykonania gracz próbuje się przygotować przez kilka tur (ale to może wynikać, z faktu że jestem dopiero początkujący).
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 578 times
Been thanked: 933 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Galatolol »

SW to waga lekka, a Mage Wars czy Netrunner - ciężka. Nie ma co ich porównywać.
Ja sam poznałem SW jak już siedziałem w planszówkach (karciankach także) i jak dla mnie nic ciekawego. Tak, zagrałem więcej niż raz. Dodatkowo zniechęcają mnie opinie Krwawisza, że mimo swoich kilkuset partii, gry z nowicjuszami wciąż są wyrównane - wolę, gdy gra premiuje doświadczenie.

Jako lżejszy tytuł lub pierwsza karcianka jak najbardziej, ale dla wyjadacza niekoniecznie.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2014, 19:29 przez Galatolol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: mat_eyo »

Galatolol pisze:Ja sam poznałem SW jak już siedziałem w planszówkach (karciankach także) i jak dla mnie nic ciekawego.
O to to! Idealne opisanie również moich odczuć odnośnie tej gry.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wolf »

Ja się zgadzam w pełni z tym co napisał mat_eyo.
Grałem zestawem Elfy vs Orki oraz Master Set. Łącznie kilka rozgrywek, nie specjalnie ciągnie mnie do kolejnych. Mogę zagrać przed jakąś inną grą, ale to na prawdę nic przesadnie ciekawego. Jako filler może być.

Moje odczucia z gry idealnie oddaje ta wypowiedź:
mat_eyo pisze:
kaszkiet pisze:Czego Ci w grze zabrakło?
Emocji, radości z gry i wygranej, większego zróżnicowania jednostek, więcej możliwości taktycznych itd. Gra mnie nie porwała, jest dla mnie zbyt prosta.
Podkreśliłbym, że grze bardzo mocno brakuje różnorodności. Pojedynek 2 ras to zawsze takie samo ustawienie początkowe, niewielka różnorodność jednostek, brak możliwości zmian w talii w podstawowym zestawie, ten sam stały cel, ta sama pusta plansza. Trochę słabo jak na klimatyczną bitwę fantasy.

Osobom, które szukają czegoś w tym stylu, ale oczekują większej różnorodności rozgrywek polecam przyjrzeć się Warhammer Diskwars. FFG po raz kolejny strzeliło w dziesiątkę wskrzeszając stary tytuł w nowej, odświeżonej formie. Można budować armie, zmieniać pole bitwy, dostajemy różne cele i szereg ciekawych jednostek do wyboru.
Awatar użytkownika
Karh
Posty: 166
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Karh »

Gram 10 lat w karcianki kolekcjonerskie. Grałem w gry dużo bardziej skomplikowane niz Netrunner i (o zgrozo!) Mage Wars, o którym zresztą krąża legendy o niesamowitej powtarzalności rozgrywek...ale nie o tym teraz.


Nie rozumiem jak można w ogóle porównywac deckbuildingi do SW. SW to gra taktyczna, bardziej bliska bitewniakom niż karciankankom. Oczywiście jako karcianka ma swoje wady, ale pisanie o prostackiej rozgrywce? Albo ze poczatkujący ma szanse z wyjadaczem? Gdzie, kiedy? :D Chyba, ze kostki nie podejdą całkowicie, ale co to za bitewniak bez pechowych rozgrywek? ;)


Sam zauwazyłem migrację doświadczonych graczy, którzy mają już dość wtapania kolejnych sum w kolekcjonerski worek bez dna. Tu mamy za niewielką sumę podobną zabawę. Pisanie, że to gra dla TYLKO poczatkujących graczy to wierutna bzdura.

Ogólnie zauwazyłem pewną prawidłowość - gdzie jakieś wydarzenie/rozmowy o SW tam pojawiają się lamenty graczy Mage Wars. Już kilka razy dane mi to było zobaczyć, pytam po co skoro to różne gry? Odsyłam do linku:

http://boardgamegeek.com/thread/865415/ ... ars-and-su
I was born too late
And I'll never be like you
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Galatolol pisze:SW to waga lekka, a Mage Wars czy Netrunner - ciężka. Nie ma co ich porównywać.
Ja sam poznałem SW jak już siedziałem w planszówkach (karciankach także) i jak dla mnie nic ciekawego. Tak, zagrałem więcej niż raz. Dodatkowo zniechęcają mnie opinie Krwawisza, że mimo swoich kilkuset partii, gry z nowicjuszami wciąż są wyrównane - wolę, gdy gra premiuje doświadczenie.

Jako lżejszy tytuł lub pierwsza karcianka jak najbardziej, ale dla wyjadacza niekoniecznie.

Nie powiedziałem, że szanse są wyrównane - raczej, że w związku z obecną w grze losowością, gracz początkujący w ogóle takowe posiada ;-) Czego nie można powiedzieć o zaawansowanym graczu Mage Warsa z mega dopakowaną talią, a gościem z zestawem startowym, który nigdy jeszcze nie grał. Wówczas wynik takiego pojedynku jest z góry przesądzony. W SW nawet jak sobie talie zbudujesz z dostępnych dodatków to wciąż mam dużą szansę cię pokonać na "podstawowej".

Zresztą - podobnie jak parę osób wyżej nie widzę sensu w porównywaniu SW do MW czy innych LCG czy kolekcjonerek - to zupełnie inna półka. SW dużo bliżej do Neuroshimy. A dyskusja o wyższości tej czy innej gry w tym zestawieniu to już w ogóle bicie piany. Ja uwielbiam SW za jego balans, różnorodność i prostotę, przy jednoczesnym zachowaniu zdrowej dawki kombinowania. Mage Wars natomiast zagrałem i doceniam, ale szału nie robi - odnoszę wrażenie przerostu formy nad treścią i już raczej więcej nie zagram. De gustubis po raz n-ty ;-)
adalbert
Posty: 942
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

Pisanie, że to gra dla TYLKO poczatkujących graczy to wierutna bzdura.
+1
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Dla czytających wątek, którzy zaczynają mieć wątpliwości, że może jednak Summoner Wars jest słabe, poniżej największe zalety tej gry wg mnie:

- Proste zasady.
- Predefiniowane talie - można wyjąć deck z pudełka, powiedzieć początkującemu "masz i graj" - ogarnie bez problemu, choć na pewno nie wykorzysta pełnego potencjału.
- Talie można modyfikować jeśli ktoś chce - za pomocą reinforcements pack, talii z drugimi summonerami lub najemników. Talie przez to nieco się wzmacniają, ale nie ma możliwości napakowania armii, żeby zmiatała inne, niemodyfikowane z planszy. Jest to bardziej zmiana w celu modyfikacji stylu gry daną armią, niż po prostu wrzucenie silniejszych jednostek.
- Dużo (16) rodzajów zróżnicowanych armii o bardzo odmiennych stylach gry. Są silne frakcje dobre w zwarciu, są wykorzystujące moc murów, są zombie, którzy się wskrzeszają, defensywni ludzie potrafiący się leczyć, Benders, którzy przejmują kontrolę nad przeciwnikami, mutanci, którzy co turę mogą mieć inne umiejętności, frakcje mobilne, albo skradające się, czy wybitnie ofensywne premiowane za przebywanie na połowie planszy przeciwnika. Jest w czym wybierać.
- Talie są niezwykle zbalansowane. Oczywiście są frakcje, które wyraźnie są nieco słabsze od innych (Cloaks, czy niemodyfikowane Fallen Kingdom), ale nie są to różnice, które od razu skazują na porażkę. Praktycznie każda armia jest dla siebie równorzędnym przeciwnikiem.
- Głębia w tej grze jest. Polega ona m.in. na poznaniu prawdziwej siły swojej armii, która często nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Niektóre zależności między jednostkami i Eventami wywoływanymi przez Summonerów mogą mocno zaskoczyć i namieszać w szeregach przeciwnika. Z drugiej strony nie zawsze te same sposoby zadziałają na różne frakcje.
- To nie jest LCG, gdzie stwarza się iluzję, że nie musisz kupować nowych dodatków. Jeśli ich nie kupisz, przeciwnik, który je posiada raczej wygra. Tutaj rzeczywiście można poprzestać na podstawowych armiach i radzić sobie bardzo dobrze ze zmodyfikowaną armią przeciwnika.

To nie jest gra typowo karciana. Karty służą tu jako jednostki, które poruszają się po planszy. Rzeczywiście równie dobrze mogłyby to być figurki, ale wtedy na pewno bym w SW nie grał ze względu na koszty :)
Z karciankami, gdzie buduje się talie nie ma co porównywać, bo ten element tutaj marginalny i dla mnie jest to jeszcze jedna duża zaleta.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

Właśnie po raz pierwszy zagrałam dwie partie w Summoner Wars, krasnoludami przeciwko goblinom. Te dwie partie wystarczyły aby gra wskoczyła na moją listę "must have", z pewnością kupię ją w pierwszej kolejności. Do czego mogę ją porównać? Na pewno nie do Netrunnera, którego bardzo lubię - te gry są zupełnie inne! SW to dla mnie udane, klimatyczne połączenie szachów z Neuroshimą Hex.

Dlaczego mi się spodobała?

+ Klimat: Na szczęście mam bujną wyobraźnię i nie mam nigdy kłopotów z wczuciem się w klimat gry. Tutaj klimat mi szczególnie spasował. Wyobrażam sobie jak wielcy Przywoływacze wykorzystują całą swoją moc by powołać do życia coraz to nowe bestie by walczyły u ich boku. Miodzio!
+ Easy to learn, hard to master - to lubię. Proste zasady, które czytałam chwilę i w pięć minut tłumaczyłam partnerowi. Jednak w czasie rozgrywki nie było już tak prosto. Ciągłe wątpliwości jak rozstawić jednostki, które powołać, gdzie przesunąć, co zaatakować, jak zarządzać magią i ręką, tworzenie kombosów z jednostek i wydarzeń... Jak w szachach. Kombinowania jest naprawdę mnóstwo, choć po przeczytaniu zasad tylko, bez grania, trudno to sobie wyobrazić.
+ losowość - jak nie przepadam za losowością w grach euro, tak tu ona mi nie przeszkadza, dodaje smaczku i niepewności. Jest na tyle ograniczona statystyką, że ci co lubią obliczać mogą próbować ją zmniejszyć swoimi kalkulacjami.
+ emocje- są, są i to duże. obgryzałam paznokcie tylko przy Netrunnerze, Zimnej Wojnie, no i przy tym :)
+ czas rozgrywki - rozgrywka jest dość krótka i baardzo dynamiczna, przepełniona interakcją. Prawdziwa epicka bitwa w pigułce. Od razu pragnie się rewanżu.
+ regrywalność - myślę, że duża. Ras jest sporo, a je nie mam ochoty sięgać po nowe, póki grania tymi co już znam nie opanuję do perfekcji. Z każdą partią poznaje się rasę (swoją i przeciwnika) lepiej, przez co sobie można wypracować jakieś strategie. Po zmianie jednej z ras uczymy się wszystkiego od nowa.
+ mojemu mężowi też się spodobała :)


- grafika - no cóż, buro. Nawet nie ta burość mi tak bardzo przeszkadza jak to, że w tej szarości czasami trudno odróżnić swoją rasę od rasy przeciwniki. Na pewno trzeba w to grać przy dobrym świetle i na trzeźwo.
- jakość wykonania - w zestawie w którym grałam plansza jest straszna, zwykły kawałek papieru, po rozłożeniu zgięcia mylą się z granicami pól. I nie można toto później złożyć (ja nigdy nie potrafię składać map). Poza tym mogłaby być bardziej klimatyczna.
Taka by mi się dużo bardziej podobała:http://www.boardgamegeek.com/image/6388 ... size=large

Jednym słowem - muszę mieć swój egzemplarz. :mrgreen:

Galatolol pisze:SW to waga lekka, a Mage Wars czy Netrunner - ciężka.
Jeśli chodzi o liczbę zasad do spamiętania - tak.
Jeśli chodzi o możliwości kombinacji i zarządzania tym co się ma na stole i ręce - niekoniecznie, dla mnie te gry maja porównywalną ciężkość w tej materii.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 07:10 przez Bea, łącznie zmieniany 1 raz.
tomiz123
Posty: 150
Rejestracja: 16 sty 2013, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 5 times

Re: Summoner Wars

Post autor: tomiz123 »

Wiadomo już kiedy pojawią się karty z poprawionym tłumaczeniem ?
Awatar użytkownika
Arkadiusz
Posty: 1289
Rejestracja: 23 lis 2010, 08:54
Lokalizacja: Toruń

Re: Summoner Wars

Post autor: Arkadiusz »

Moglibyście podać najbardziej i najmniej lubiane przez Was armie w tej grze? (z krótkim opisem dlaczego tak uważacie) Byłbym wdzięczny.
"Those who don't believe in magic, will never find it."

BGG
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

STARSCREAM pisze:Moglibyście podać najbardziej i najmniej lubiane przez Was armie w tej grze? (z krótkim opisem dlaczego tak uważacie) Byłbym wdzięczny.
Moje ulubione to jak na razie:

Płaszcze - za finezję
Plugastwo - za mechanikę mutacji i klimat
Najemnicy - za ciekawe wykorzystanie magii
Gobliny - za możliwość przeprowadzenia szarży zielonej hordy
+ Upadłe Królestwo z sentymentu dla nieumarłych

Więcej informacji na moim blogu w odpowiednich artykułach.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2810
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 312 times
Been thanked: 528 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

STARSCREAM pisze:Moglibyście podać najbardziej i najmniej lubiane przez Was armie w tej grze? (z krótkim opisem dlaczego tak uważacie) Byłbym wdzięczny.
1. Mountain Vargath - frakcja z Master Seta - bardzo ofensywna. Bez jednostek strzelających (oprócz jednego championa). Commony w pobliżu Summonera mają większą siłę ataku, co zachęca do wprowadzania go do walki.
2. Jungle Elves - bardzo mobilna frakcja, którą można na różne sposoby robić wypady zaskakujące przeciwnika.
3. Mercenaries - czerpią siłę z murów no i mają pełno championów do wyboru z poszczególnych reinforcements packs. Solidna, mocna w wielu aspektach armia.
4. Filth - mutacje wprowadzają ogromną różnorodność w tej frakcji, a fakt że można je zmieniać na już wystawionych jednostkach pozwala czasem nieźle namieszać w szeregach przeciwnika.

Generalnie ja lubię grać raczej ofensywnie, niż się czaić :)
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

tomiz123 pisze:Wiadomo już kiedy pojawią się karty z poprawionym tłumaczeniem ?
marzec/kwiecień
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
ODPOWIEDZ