Summoner Wars
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
Ja wiem, że tak się liczy odległość, tylko nadal mnie nurtuje, czy w ten sposób można zaatakować. Bo na karcie jest napisane, że on atakuje wszystkie jednostki odległe o dwa pola, a atakuje się podobno tylko w linii prostej i tylko gdy po drodze nie ma przeszkody. Co więc z tymi przeszkodami?
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Summoner Wars
Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Sprzedam nic
Re: Summoner Wars
Mam pytanie co do ulepszenia z drugiej talii krasnoludów, a mianowicie wieżyczki
Czy dodatkowy atak za dopłatą wlicza się do limitu 3 ataków na turę, czy jest on całkowicie dodatkowy?
Czy dodatkowy atak za dopłatą wlicza się do limitu 3 ataków na turę, czy jest on całkowicie dodatkowy?
Re: Summoner Wars
Czy własne jednostki też obrywają?BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Re: Summoner Wars
Jest dodatkowy. W SW nie ma limitu ataków - jest limit jednostek, które mogą zaatakować (3)sirias pisze:Mam pytanie co do ulepszenia z drugiej talii krasnoludów, a mianowicie wieżyczki
Czy dodatkowy atak za dopłatą wlicza się do limitu 3 ataków na turę, czy jest on całkowicie dodatkowy?
Re: Summoner Wars
Wręcz bym podkreślił, że przy okazji zdolność Baldara nie działa, gdy dostaje atakiem od "sojusznika", więc jest on bardzo podatny na taki atak obszarowy.Rumburak pisze:Czy własne jednostki też obrywają?BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Re: Summoner Wars
Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
A dlaczego akurat wtedy jego zdolność nie działa? Przecież Gror atakuje dwoma kośćmi.sirias pisze:Wręcz bym podkreślił, że przy okazji zdolność Baldara nie działa, gdy dostaje atakiem od "sojusznika", więc jest on bardzo podatny na taki atak obszarowy.Rumburak pisze:Czy własne jednostki też obrywają?BartP pisze:Klimatycznie: wali tak młotem, że ziemia się trzęsie pomimo przeszkód.
Jeśli karta łamie zasady, to je łamie i tyle. Normalnie przeszkody zasłaniają, można atakować tylko jedną jednostkę i to przyległą. A ta jednostka wszystko to łamie: równocześnie zadaje rany potencjalnie 12 jednostkom, bez względu czy się chowają za murem, czy co tam innego.
Re: Summoner Wars
Gdyż jego zdolność chroni przed atakiem ze strony przeciwnika - nie własnych jednostek
Re: Summoner Wars
Pytanie jest bardzo zasadne. Przykładem jest właśnie Młotowstrząs. Atak powoduje obrażenia/śmierć również własnych jednostek. W czyim stosie magii należy zatem umieścić karty w takim przypadku?kaszkiet pisze:Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Summoner Wars
Zabite jednostki umieszcza się w stosie magii, którego jednostka wykonała atak. Czyli jeśli "niechcący" zabiłeś swoją jednostkę, to idzie na Twój stos magii.
Sprzedam nic
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Jak najbardziej, ale nie byłem pewien co oznacza "śmierć samobójcza"Rumburak pisze:Pytanie jest bardzo zasadne. Przykładem jest właśnie Młotowstrząs. Atak powoduje obrażenia/śmierć również własnych jednostek. W czyim stosie magii należy zatem umieścić karty w takim przypadku?kaszkiet pisze:Możesz podać przykład takiej sytuacji? Bo jeśli atakujesz własną jednostkę to idzie ona na Twój stos magii. Ale jednostka sama siebie nie może zaatakować.rafalw pisze:Witam,
pytanie: gdzie trafiają jednostki, jeśli w wyniku swojego ataku zginą śmiercią samobójczą ?
Re: Summoner Wars
Dzieki za odpowiedzi.
Przyklad
Zgniatacz atakuje Tanczaca w ogniu, 3 trafienia, 1 pudlo,
Tanczaca ma plomienny unik.
Co w takiej sytuacji?
1. Czy Tanczaca dostaje obrazenia ?
2. Gdzie trafia karta zabitego Zgniatacza ?
Przyklad
Zgniatacz atakuje Tanczaca w ogniu, 3 trafienia, 1 pudlo,
Tanczaca ma plomienny unik.
Co w takiej sytuacji?
1. Czy Tanczaca dostaje obrazenia ?
2. Gdzie trafia karta zabitego Zgniatacza ?
Re: Summoner Wars
Nie mam polskiej karty (niestety), ale obstawiam że działa tu zasada, że gdy zdolności dzieją się jednocześnie to gracz, którego trwa tura wybiera kolejność.
Zasada jest prosta - jeśli zdolność powoduje śmierć jednostki to karta idzie na stos magii gracza kontrolującego jednostkę z tą zdolnością.
Zasada jest prosta - jeśli zdolność powoduje śmierć jednostki to karta idzie na stos magii gracza kontrolującego jednostkę z tą zdolnością.
Re: Summoner Wars
Niejasne jest dla mnie co sie dzieje z zabitymi Feniksami w talii Elfow Feniksa,
w karcie zasad jest takie sformulowanie - "Wezwanie zniszczone przez przyjaznego gracza, odkladane jest na cmentarzysko tego gracza"
Czy tu jest blad i chodzilo o wrogiego gracza, czy to sie tyczy tylko rozgrywki 4-osobowej?
1. Co jak Feniksa zabije wrog ? Gdzie trafia ta zabity Feniks? Feniks jest jednostka ?
2. Na karcie Feniksa jest opis "Kontrolowane przez Ciebie jednostki ze zdolnoscia WSPANIALE LATANIE..." - w obu taliach Elfow Feniksa (jakie posiadam) nie ma jednostki z taka zdolnoscia.
Czy jest w innej ?
3. PLOMYK - zdolnosc POSCIG oznacza, ze "wcinam sie" w ture przeciwnika ?
na karcie pada slowo "natychmiast (jesli jest taka mozliwosc)"
w karcie zasad jest takie sformulowanie - "Wezwanie zniszczone przez przyjaznego gracza, odkladane jest na cmentarzysko tego gracza"
Czy tu jest blad i chodzilo o wrogiego gracza, czy to sie tyczy tylko rozgrywki 4-osobowej?
1. Co jak Feniksa zabije wrog ? Gdzie trafia ta zabity Feniks? Feniks jest jednostka ?
2. Na karcie Feniksa jest opis "Kontrolowane przez Ciebie jednostki ze zdolnoscia WSPANIALE LATANIE..." - w obu taliach Elfow Feniksa (jakie posiadam) nie ma jednostki z taka zdolnoscia.
Czy jest w innej ?
3. PLOMYK - zdolnosc POSCIG oznacza, ze "wcinam sie" w ture przeciwnika ?
na karcie pada slowo "natychmiast (jesli jest taka mozliwosc)"
Re: Summoner Wars
1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
Re: Summoner Wars
Dwukrotnie ? - nie jestem pewien...sirias pisze:1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
Dwukrotnie predzej bym odnosil do sytuacji, w ktorej, przeciwnik ruszy sie, ja wskakuje i atakuje raz czy ruszyl sie o 1 czy o 2 pola, potem plomyk juz sasiaduje np z kolejna wroga jednostka i akurat przeciwnik tez nia rusza - wtedy plomyk ma prawo wskoczyc w jej miejsce i zaatakowac takze ja...
Re: Summoner Wars
Nie wiem jak u Ciebie z angielskim, ale
Note that PURSUE is rolled for every space moved as it’s moved, so a Unit with RIDER could easily die partway down its path and leave the Fireling feeling as triumphant
Re: Summoner Wars
Mam gre w jezyku polskim, wiec probowalem jedynie interpretowac to, co napisane w jezyku polskim.rafalw pisze:Dwukrotnie ? - nie jestem pewien...sirias pisze:1. Chodzi o to, że jeśli wróg zabije feniksa, to idzie on na magię, jeśli właściciel feniksa lub jego sojusznik go zabije to idzie na cmentarz. Feniks jest jednostką specjalnego typu (co oznacza, że tylko tekst "jednostka" w praktyce jej dotyczy).
2. Jest czempion z dodatku (niewydanego w wersji pl)
3. Płomyk powoduje niejako "przerwanie" tury przeciwnika w celu rozpatrzenia tej zdolności. Co lepsze jeśli jednostka startuje z pola sąsiadującego z płomykiem, to przy poruszeniu się o pierwsze pole płomyk aktywuje zdolność, przez co ruch o 2 pola może ją aktywować dwukrotnie.
Dwukrotnie predzej bym odnosil do sytuacji, w ktorej, przeciwnik ruszy sie, ja wskakuje i atakuje raz czy ruszyl sie o 1 czy o 2 pola, potem plomyk juz sasiaduje np z kolejna wroga jednostka i akurat przeciwnik tez nia rusza - wtedy plomyk ma prawo wskoczyc w jej miejsce i zaatakowac takze ja...
A z angielskim dobrze dziekuje. Tak czy owak dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam
Re: Summoner Wars
Co do języka to w polskiej wersji jest wyraźnie napisane, że aktywacja jest w momencie oddalenia, więc to wygląda następująco: ruch o pole->aktywacja->ruch o drugie pole->aktywacja. Akurat ta gra ma jedną z lepszych stron z opisami jednostek, które razem z angielskim faq 2.1 odpowiadają na większość pytań.
Re: Summoner Wars
OK. Rozumiem. Na karcie jest napisane "(jesli jest taka mozliwosc)"
A kiedy nie ma takiej mozliwosci?
Przepraszam za dociekliwosc ale poprostu chce rozwiac swoje watpliwosci.
A kiedy nie ma takiej mozliwosci?
Przepraszam za dociekliwosc ale poprostu chce rozwiac swoje watpliwosci.
Re: Summoner Wars
Są jednostki które potrafią np. przelecieć przez coś, wtedy opuszczane przez nie pole jest już zajęte i wtedy nie kładziemy płomyka i co za tym idzie nie rzucamy ("gdy tak zrobisz").
Re: Summoner Wars
przeskoczenie przez inna jednostke to juz 2 kroki? tzn czy moge polozyc karte tylko bezposrednio za jednostka nad ktora przeskakuje? inaczej mowiac pierwszy ruch klade na przeskakiwanej jednostce drugi ruch to pole za przeskakiwana jednostka ?
czy moze przeskok za to jeden krok, i potem mam kolejny?
czy moze przeskok za to jeden krok, i potem mam kolejny?