Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Opublikowaliśmy instrukcję w wersji wideo dla armii Nowy Jork 3.0
Zapraszam do zapoznania się z filmem.
vlysses
Posty: 47
Rejestracja: 20 lis 2013, 13:18
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: vlysses »

okon pisze:mam pytanie jakie macie wrażenia podczas gry w NH na 6 żetonów ( zasada alternatywna wprowadzona w 3.0 )
Testowaliśmy ten wariant wczoraj. Może to wrodzone czepialstwo, a może rzeczywiście niezbyt dokładnie sprecyzowane zasady.
Jak wygląda pierwsza i ostatnia tura?
Gracz rozpoczynający dociąga do...? Jednego? Trzech z odrzutem i możliwością wyłożenia tylko jednego? Sześciu?
No i ostatnia tura. Ja mam odkryte trzy hexy i jeden zakryty, przeciwnik ma trzy odkryte i cztery zakryte. Rozpoczyna się moja tura. Ile ruchów ma jeszcze przeciwnik?
Ja dociągam ostatni (cztery odkryte), wykorzystuję dwa, odrzucam jeden, zostaje mi jeden.
Przeciwnik dociąga trzy (sześć odkrytych i jeden zakryty), zagrywa analogicznie jak ja, zostają mu trzy i jeden zakryty.
Ostatnia bitwa następuje teraz czy dopiero w następnej turze przeciwnika?

Poza tym ciekawie. Trochę więcej kombinowania :)
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Jeśli chodzi o wariant z dociągiem do 6 żetonów, jest on analogiczny do wariantu z tej samej ramki i dokładnie wygląda to tak:

Każdy gracz w każdej swojej turze dociąga do 6 zetonów.
W swojej turze zawsze jeden musi odrzucić, z dwoma zrobi co zechce, a trzy pozostałe zostają w zapasie (odkryte).

Wyjątek stanowi tylko początek gry i zakończenie:

Początek gry:
A) pierwszy gracz ciągnie 6 zetonów, odrzuca 2, zagrywa 1 (zagrywa lub odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
B) drugi gracz ciągnie 6 żetonów, zagrywa 2 (zagrywa obydwa, odrzuca obydwa lub zagrywa 1, a drugi odrzuca), w zapasie zostają mu 3 żetony.
C) I dalej gracze grają już tak jak w punkcie B (dociągając zawsze do sześciu).

Koniec gry:
(jest identyczny z normalnymi zasadami gry)
Gdy którykolwiek gracz dociągnie swój OSTATNI żeton, uruchamia sekwencję końcową (czyli m.in. nie można już zagrać żetonu Bitwy).
Wtedy każdy z przeciwników rozgrywa jeszcze jedną swoją turę (ostatnią), po czym następuje Ostatnia Bitwa i gra się kończy.
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Na stronie Portalu ruszyła promocja Neodżungli w wariancie 3.0. Prezentujemy okładkę dodatku oraz wygląd żetonów. W przyszłym tygodniu będziemy mogli opublikować instrukcję oraz ruszymy z przedsprzedażą.

Tymczasem Mississippi już się ilustruje...
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

W sklepie Portal Games pojawili się Najemnicy z Alabamy. Zapraszamy! :)
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: powermilk »

A będą w 3.0?
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 465
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 142 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: noowy »

powermilk pisze:A będą w 3.0?
Dołączam się do pytania i jeszcze czy jest szansa na Assassina dostępnego w sklepiku portalu i Mad Bombera w 3.0?
Dużo jeszcze zostało kopii Doomsday Machine, powinienem się spieszyć z zamawianiem? :D
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Tak, prędzej czy później będą też w wersji 3.0
Tak, Mad Bomber 3.0 będzie dostępny w tym roku
DDM jeszcze troche zostalo, bez paniki :)
Tak, w przyszlości wyprodukujemy także Asasyna dla polskich graczy
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

W sklepie Portal Games oraz w dobrych sklepach z grami :) pojawiła się możliwość zamawiania Neodżungli 3.0
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Rumcajs »

Witam wszystkich

Jakoś tak dziwnie się złożyło, że dopiero teraz rozpoczynam przygodę z Neuroshimą (wersja 3.0). W związku z tym mam parę pytań do "starych wyjadaczy".
1. Czy jest gdzieś oficjalne FAQ do gry? (nie licząc pytań dotyczących zasad w odpowiednim dziale tego forum)
2. Z braku chętnych do gry muszę posiłkować się formą oneline gry. Znalazłem moduł do Vassala, wiem, że jest na ZunTzu, i że są przynajmniej dwie strony na których można pograć przez kompa. I teraz którą stronę/platformę polecacie - prosta obsługa, sprawnie działa itp.
3. Nie miałem styczności z wersją 2.5 ale przeczytałem gdzieś, że pewne zasady zostały zmodyfikowane/ujednolicono pewne kwestie. Czy na polecanej stronie/platformie można grać według zasad z instrukcji 3.0?

Dziękuje za pomoc
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: powermilk »

1. FAQ był do 2.5, w 3.0 wszystkie kwestie ujęto w instrukcji
2. Ja znam tylko Neuroshima Hex Online, więc to pytanie do bardziej zaawansowanych
3. Żadne zasady się nie zmieniły, dodano jedyne zasady alternatywne, które można grać w 3.0 i 2.5. No i ikona wytrzymałości się zmieniła. Jako, że nie umiem dobrze odpowiedzieć na 2. pytanie, to ktoś może napisze czy można grać gdzieś z zasadami alternatywnymi.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Mój syn - zdeklarowany fan neuro - chce bardzo tworzyć nowe armie.Czy istnieje jakieś w miare przystępne narzędzie do tworzenia własnych armii :?:
Pomóżcie bo spokoju mi nie daje :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 578 times
Been thanked: 932 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Galatolol »

GIMP + eHeck
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Rumcajs »

Armie Neuroshimy to armie asymetryczne, ale czy można wyłonić tutaj (tak jak w Summoner Wars) jakąś która wybitnie odstaje na plus/minus od innych? (taki ranking najsilniejszych/najsłabszych)? Czy jest to tylko i wyłącznie kwestia stylu gry gracza?
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kosma »

Mam tylko cztery armie z podstawki 2.5 i najbardziej lubię niebieskich, wydają mi się najmocniejsi. :D
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dabi »

Rumcajs pisze:Armie Neuroshimy to armie asymetryczne, ale czy można wyłonić tutaj (tak jak w Summoner Wars) jakąś która wybitnie odstaje na plus/minus od innych? (taki ranking najsilniejszych/najsłabszych)? Czy jest to tylko i wyłącznie kwestia stylu gry gracza?

Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza. :roll: Moim zdaniem nie do końca tak jest. I jeśli ktoś twierdzi tak bardzo silnie, że balans w NS jest super to zawsze mnie to dziwi. Ale ja na to jestem bardzo wyczulony.

Frakcje mają potencjał ale są pary armii które są nieszczęśliwe dla gracza. Borgo jest zdecydowanym faworytem z podstawki - nie znoszę tej frakcji.

Jak grałem jeszcze ze szwagrem w NS to Borgo startuje z 14 HP Posterunek z 20 HP, Moloch 16 HP a Hegemonia z 18 HP.


A jak to wygląda z modyfikacjami z NS 3.0 i nowymi frakcjami to nie wiem.
Awatar użytkownika
antsaren
Posty: 86
Rejestracja: 29 sty 2014, 18:46

Re: Neuroshima Hex

Post autor: antsaren »

Dabi pisze: Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza. :roll: Moim zdaniem nie do końca tak jest. I jeśli ktoś twierdzi tak bardzo silnie, że balans w NS jest super to zawsze mnie to dziwi...
...Frakcje mają potencjał ale są pary armii które są nieszczęśliwe dla gracza.
Zgadzam się całkowicie. Przypominam sobie taki artykuł na temat bilansu armii http://pijany-goblin.blogspot.com/2010/ ... amien.html i miałem bardzo podobne wrażenia natomiast za mało grałem bym mógł jakoś wyrokować. Nie przetestowałem też w praktyce jak przekładają się modyfikacje zasad z 3.0 (może ktoś by się wypowiedział jak wrażenia z gry w tym wypadku?).
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Dabi pisze: Zaraz pojawią się głosy o doskonałym balansie i o tym, że wszystko zależy od gracza. :roll: Moim zdaniem nie do końca tak jest. I jeśli ktoś twierdzi tak bardzo silnie, że balans w NS jest super to zawsze mnie to dziwi. Ale ja na to jestem bardzo wyczulony.
Widzę, że pomimo Twego własnego stwierdzenia ("nie warto bojów toczyć"), wciąż za punkt honoru stawiasz sobie przekonanie wszystkich do swojego zdania ;)

Dla zainteresowanych na 39 stronie tematu Kwiatosz przedstawia kilka ciekawych uwag odnośnie rzekomej mocarności Borgo.

Co do balansu frakcji, to doprawdy nie wiem kto niby twierdzi, że jest on idealny - może Trzewik w przypływie marketingowego natchnienia ;P Szachy są grą całkowicie symetryczną, a jednak nie ma w nich idealnego balansu - rozpoczynający ma przewagę i statystycznie zwycięża częściej. Zapewnienie pełnego balansu w grze asymetrycznej, o ile w ogóle możliwe, graniczyłoby z cudem.

W NH balans jest co najmniej dobry. I tak jak Dabiego dziwią opinie o balansie między armiami, tak mnie dziwi, że osoby mające sporo partii za sobą wciąż demonizują potęgę Borgo.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Czochrun pisze:Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
To jest tylko dowód, że są armie samograje i armie, którymi trzeba dłużej pograć. Zwłaszcza jeżeli nie byłeś doświadczonym graczem, lecz zaczynałeś na androidzie przygodę z NS.

Nie twierdzę, że balans jest idealny albo że nie ma par, przy których jeden z graczy musi się mocniej nagimnastykować. Ale przy tym poziomie losowości jest mnóstwo czasu podczas partii, by zniwelować pecha. Nie zawsze się to udaje, ale wystarczająco często, by podejmować każde wyzwanie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

TomB pisze:
Czochrun pisze:Swego czasu przeprowadziłem statystyki na androidzie. Zrobiłem sobie taką mini ligę. Każda frakcja z każdą. I owszem była to potyczka człowiek komputer, ale biorąc pod uwagę, że każda frakcja odbyła blisko 40 walk to można przyjąć to za pewien wykładnik. Wyszło mi, że najsilniejszymi frakcjami w podstawce to Moloch i Borgo (prawie 60% zwycięstw), trochę gorzej wypada Hegemonia (42%), a najgorzej Posterunek (33%).
To jest tylko dowód, że są armie samograje i armie, którymi trzeba dłużej pograć. Zwłaszcza jeżeli nie byłeś doświadczonym graczem, lecz zaczynałeś na androidzie przygodę z NS.

Nie twierdzę, że balans jest idealny albo że nie ma par, przy których jeden z graczy musi się mocniej nagimnastykować. Ale przy tym poziomie losowości jest mnóstwo czasu podczas partii, by zniwelować pecha. Nie zawsze się to udaje, ale wystarczająco często, by podejmować każde wyzwanie.
Grałem już wcześniej, ale mimo wszystko jest to sztuczna inteligencja i podejrzewam, że bardziej doświadczony gracz wygrywałby każdą partię i stosunek zwycięstw do porażek byłby równy. Nie mniej po rozegraniu takiej liczby partii plus partii z przeciwnikami rzeczywistym stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Czochrun pisze:stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.
Ja bym powiedział, że nie lepsze, a łatwiejsze. Czasami dużo łatwiejsze, ale czy lepsze?

Sam w zasadzie zacząłem grać w Hexa dopiero na telefonie i grając z AI uczyłem się każdej armii. Nie szedłem dalej, póki nie wygrałem pięć razy z rzędu w danej konfiguracji, wtedy zmieniałem stronę i wszystko zaczynało się od nowa. Pamiętam, że wygrywanie Posterunkiem przyszło z oporami, ale przyszło.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

TomB pisze:
Czochrun pisze:stwierdzam, że coś jest na rzeczy -> Moloch i Borgo są lepsze niż Posterunek i Hegemonia.
Ja bym powiedział, że nie lepsze, a łatwiejsze. Czasami dużo łatwiejsze, ale czy lepsze?

Sam w zasadzie zacząłem grać w Hexa dopiero na telefonie i grając z AI uczyłem się każdej armii. Nie szedłem dalej, póki nie wygrałem pięć razy z rzędu w danej konfiguracji, wtedy zmieniałem stronę i wszystko zaczynało się od nowa.
No ciekawe podejście. Muszę spróbować :)
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Dabi »

Widzę, że pomimo Twego własnego stwierdzenia ("nie warto bojów toczyć"), wciąż za punkt honoru stawiasz sobie przekonanie wszystkich do swojego zdania ;)

Dla zainteresowanych na 39 stronie tematu Kwiatosz przedstawia kilka ciekawych uwag odnośnie rzekomej mocarności Borgo.

Co do balansu frakcji, to doprawdy nie wiem kto niby twierdzi, że jest on idealny - może Trzewik w przypływie marketingowego natchnienia ;P Szachy są grą całkowicie symetryczną, a jednak nie ma w nich idealnego balansu - rozpoczynający ma przewagę i statystycznie zwycięża częściej. Zapewnienie pełnego balansu w grze asymetrycznej, o ile w ogóle możliwe, graniczyłoby z cudem.

W NH balans jest co najmniej dobry. I tak jak Dabiego dziwią opinie o balansie między armiami, tak mnie dziwi, że osoby mające sporo partii za sobą wciąż demonizują potęgę Borgo.
Bojów nie warto toczyć to prawda. Ale jak pada pytanie wprost o balans to warto odpowiedzieć na nie tak jak faktycznie jest. I jestem przekonany, że właśnie za chwilkę pojawiły by się posty o bardzo dobrym zbalansowaniu itp. Tylko, że przyszłoby szybkie rozczarowanie. Raczej chce stać w opozycji do mitu o wspaniałości balansu.

Wiem czytałem to Kwiatosz pisał. Mam wiele szacunku z racji jego wiedzy, ogrania i zazdroszczę lekkości pisania ale akurat nie zgadzam się z nim w tej kwestii. Tak samo jak nie zgadzam się w kwestii Dooma ;)

Argument o szachach jest troszkę nadużyciem ;)- można zrobić gry asymetryczne znacznie bardziej złożone niż Hex i utrzymać balans na lepszym poziomie.

Grałem dużo i uważam, że Borgo jest frakcją zdecydowanie najmocniejszą z podstawki. Trafiając na Posterunek wygrana przy braku skrajnego nieszczęścia przy myślących graczach jest niemalże pewna. To mi się rozmija z definicją balansu bardzo mocno.

Argumentacja za balansem jest mniej więcej taka - są frakcje trudniejsze do nauki a nie słabsze. To tak jakby przyjść na strzlaninę z nożem owszem można sobie poradzić jak się jest mistrzem walki nożem i ninją najlepiej jednocześnie ale zdecydowanie lepiej wybrać się z bronią palną.

No ale trzeba brać poprawkę, że ja jestem na punkcie nierównych szans mocno wyczulony. Naleciałości z bitewniaków się objawiają.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb »

Dabi pisze:Argumentacja za balansem jest mniej więcej taka - są frakcje trudniejsze do nauki a nie słabsze. To tak jakby przyjść na strzlaninę z nożem owszem można sobie poradzić jak się jest mistrzem walki nożem i ninją najlepiej jednocześnie ale zdecydowanie lepiej wybrać się z bronią palną.
Po pierwsze - Bruce Lee i Chuck nie widzieli problemu, żeby na powyższy sposób rozwiązywać problemy. Umówmy się - wystarczy chcieć!
Po drugie - można wyzwać na pojedynek mistrza szachowego i liczyć, że ten ze strachu odda mecz walkowerem, zapomni reguł w trakcie gry albo przyjdzie w trąbę pijany i uśnie nad stołem, ale najpewniej byłoby wyzywać kogoś na pojedynek samemu będąc mistrzem, który trochę życia zmitrężył na osiągnięcie pewnego poziomu. Tyle że Hex to (na szczęście!!!) nie szachy i nie trzeba pół życia, żeby odkryć i spamiętać wszystkie tajniki gry. Zawsze też można szybko zaproponować rewanż albo zamianę stron, jeśli ktoś bardzo boleje nad nierównością armii.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ